Watchman казва, че спасените са 2 вида:
1. Родени от Бога, които пребъдват в Исус, принасят плод за вечността и те са с "пробитото ухо"-принадлежат на Бог по свое желание и те се удостояват да бъдат царе и свещенници, царуващи с Исус през милениума и вечността.
2.Вторият вид не са родени от Бога, но са повярвали и приели жертвата на Исус, те са вярващи, които не пребъдват в Него, аналогично и не принасят плод за вечността, а са само спасени и ще възкръснат на второто възкресение след милениума. Те ще бъдат онези хора, от които ще се народят народите, живеещи в новата земя и ще влизат в Новият Ерусалим, за да принасят ценностите си и да се целят от листата на дърветата , които дават плод всеки месец, поени от водата на престола.
small axe казва, че спасените са само един вид - родените от Бога и без това Рождение (Новорождение), няма как да са спасени, вярващи в Исус и наследници на вечността с Бога. Ако човек е спасен чрез вяра в Исус, това неразривно е свързано и с неговото Рождение от Бога, едното без другото не може да се изпълни.
Нали така правилно съм разбрал?
Така както си го написал мисля, че добре си го разбрал. Но от написаното по-долу вече тръгваш в друга посока по отношение на втората група хора. Ще обясня защо.
Питам се, какви са тези непълнокачествени християни, които са повярвали в изкупителната Жертва на Исус, приели са Го, но не искат да живеят за Него, не искат да пребъдват в Него и не искат Той да бъде в тях и те в Него? Т.е. искат само да си вземат билета за Небето и да си пазят някакво "праведно поведение", докато им изтече времето на земята?!? Накрая, понеже са казали някога "да" на Исус с устата си и са пазили благоприлично поведение със своите си усилия, те възкръсват за вечен живот , макар и да не участват в царуването и свещенството с Исус. Хм, много удобна ниша за успокояване на съвестта на мнозина! Доколкото знам, повечето хора на планетата ще се наместят именно в тази ниша- защо им е да се напъват излишно, щом и толкова лесно става да преминат във вечния живот?!? Е, няма да са началници във вечността, но какво пък токова, нали ще си живеят там някъде спокойно в благословение завинаги! Какво му трябва на човек!?!
За разлика от първата дефиниция, която написа тука вече смесваш втората група с една трета група - а именно на лицемерите и лъже християните. Аз не говоря за тях когато казвам, че има и втора група от спасени хора. Лицемерите ще погинат заедно с нечестивите.
Всъщност ефекта от твърденията на small axe е точно това - "ВСЕКИ" който "вярва" е роден от Бога - значи ще участва в първото възкресение.
Втората група за която аз говоря ще преживеят огромен ужас, когато разберат, че не са удостоени да участват в първото възкресение и ще се явят пред Големия Бял престол. Неописуема ще бъде агонията пред Престола, когато човек чака реда си за да разбере с трепет дали името му в записано в Книгата на живота или е бил изличен от нея поради това, че не е последвал Исус с цялото си сърце, ум, душа и воля. Така, че няма нищо успокояващо в това човек да е в тази група хора, напротив - това е огромен ужас, защото до последно те няма как да са сигурни дали имената им са останали в Книгата на Живота. Исус ясно говори за това, че има такова нещо като изличаване от книгата на Живота:
Откр. 3:5 Който победи ще се облече така в бели дрехи; и Аз никога няма да излича името му от книгата на живота, но ще изповядам името му пред Отца Си и пред Неговите ангели. Исус говори на християни и вярващи тук. Значи изличаването от Книгата на живота е напълно реална възможност и опасност, за всеки, който се счита за християнин.
Надявам се сега разбираш, че следствието от нещата, които аз съм достигнал като разбиране е точно обратното на това, което ти казваш. Няма никакво успокояване, защото няма никакви гаранции. Истината е че малцина разбират важността на Божието царуване НА ЗЕМЯТА - това е което Писанието нарича "Божието царство" - поради което малцина ценят възможността за участие в него. Затова и всички са си вперили очите във вечността, защото всичко, което ги интересува е да си спасят кожицата. Това е доста недостойно отношение и много хлъзгав път.
Quote
1 Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът.
2 Всяка пръчка в Мене, която не дава плод, Той я отрязва; и всяка що дава плод, очистя я, за да дава повече плод.
...4 Пребъдвайте в Мене, и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдете в Мене.
5 Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото, отделени от Мене, не можете да сторите нищо...6 Ако някой не пребъде в Мене, той бива изхвърлен навън като пръчка, и изсъхва; и събират ги та ги хвърлят в огъня, и те изгарят.
Та тук разбирам от думите на Исус, че такива "християни", които само са повярвали в Него, но не искат да са в Него-да пребъдват, биват изхвърлени вън и в крайна сметка отиват в огъня! Това не ми звучи като да си живеят спокойно било в милениума, било и след това. Всяка пръчка, която не дава плод отива в огъня, защото тя е отстранена от Лозата. А щом е отделена не може да даде плод от самосебе си- "не можете да сторите нищо". Така че такива "християни", които не пребъдвали в Исус, а си живеели сами в техни "праведни дела" уж, не се вписват в обясненията на Господ.
Това е добър аргумент, но в същото време имаме и 1Кор. 3:15 в което се казва ясно, че ония чийто плод изгори (т.е де факто са останали безплодни) ще бъдат спасени, но през огън. Точно това е огъня на ужаса за който говоря по-горе - пред Големия бял престол. Имаме също и примера в Писанието за много праведници, които не са следвали Господа с цялото си сърце и до край във всичко. Например Лот. За мнозина израилеви царе е писано, че следваха Господа, но не с цялото сърце и не докрай и във всичко. Нима Бог ще приравни съдбата на тези праведници заедно с нечестивите? Не мисля. Ето какво е и записано:
1Тим. 4:10 понеже за това се трудим и подвизаваме, защото се надяваме на живия Бог, Който е Спасител на всички човеци, а най-вече на вярващите. В този стих се вижда ясното разграничение на два вида спасение, едното е за "всичките човеци" а другото е "най-вече". Т.е едното е общо спасение, другото е специално спасение. И ако видим в обещанията на Исус в Откровението на Йоан глави 2 и 3 - там има специални обещания за победителите, които очевидно не са валидни за останалите.
Тук ще кажете- ами не може да види милениума, ще спи мъртъв до второто възкресение и тогава ще види новото небе и новата земя и ще живее в нея не родения от Бога християнин. Нали така? Ами щом не му се оказва честта да види милениума, защо ще има честта да види и да живее в новата земя, която е вечния живот? Странно като логика, но така го мислите явно. И защо, народите в новата земя да са съставени именно от такива неновородени християни? Това не се потвърждава от текстовете на Писанието. Според вас се стига някак завоалирано до това "заключение", след много години четене и разсъждаване върху Словото.
Всъщност няма нищо завоалирано, годините за нужни за изтрезняване от общата християнска инерция, която напълно игнорира смисъла на Божието царство, а именно
Милениума в който Божието име ще бъде възмездено пред всичките народи и Божиите обещания към Израел реализирани окончателно и хвърля целия си фокус върху личното спасение и "ходенето на небето".
Другия основен проблем е драстичното неразбиране на това какво се влага в думите "види" и "влезе" по отношение на Божието царство в думите на Исус към Никодим. Пределно става ясно, че мнозина нечестиви ще "видят" царуването на Исус в Милениума, даже накрая ще се разбунтуват. От това става повече от ясно, че Исус въобще не говори за такъв вид виждане (все едно някой турист е отишъл да види наклонената кула в Пиза или Айфеловата кула).
Когато Исус говори за виждане - Той говори за това ДА РАЗБЕРАТ същността на Божието царство. И когато говори за ВЛИЗАНЕ - Той говори за влизане в управлението, в царуването. Ето това прави цялата разлика на света по отношение на разбирането на този пасаж. А традиционното християнско възприемане - "да го види и да бъде там като турист или посетител" - на което small axe изгражда разбирането си - няма нищо общо с реалността.
Наистина ако един човек не се роди от ново, не придобие Божието естество - такъв нито ще разбере, нито ще има шанс да участва в Божието царуване и управление. Не само на земята, но и във вечността. Това е отделено само за синовете - родените свише - онези, които ще бъдат царе и свещеници на Бога през милениума, а през вечността ще са като серафимите в Божия храм.
Това обаче не изключва наличието на други видове спасени хора. Не всички ще се удостоят да бъдат царе и свещеници.
Но аз си мисля, защо пък народите в новата земя да не са останалите от тези, които в милениума тръгват срещу святия град и огън пада от небето и ги изгаря. Не пише, че абсолютно всички на земята ще тръгнат срещу светия стан, макар и да пише, че са неизброимо множество! Дали все пак няма да има и такива, които няма да бъдат подмамени от Сатана, живяли 1000 години в благословено управление и благодат? Дали абсолютно всички ще последват дявола? Аз си мисля, по-скоро не и те са тези, които ще се наплодят в новата земя и ще образуват нации и народи. Те ще са и тези на които ще е нужно да се изцеряват от листата на дървото на живота всеки месец. От какво точно ще се целят иначе, ако няма да има "нищо проклето" и Бог премахва всичко старо? Ако са възкръснали, както казвате във второто възкресение, тогава неновородените християни биха имали нови-вечни тела и не би им трябвало да се изцеляват от нищо, защото не би имало нищо проклето и ето, всичко стана ново.
Аз също мисля, че през Милениума ще има спасени хора от народите и те ще съставляват онези народи за които се говори в края на Откровението. Няма спор по този въпрос. Ако Милениума не успее да прозведе остатък от праведни хора, които да наследят вечността, то той ще бъде голям провал за Божието управление на земята. Разликата е че аз разбирам, че ще има определена група хора от предишните епохи (вероятно дори по-многочислена, въпреки че числото не е от значение), която ще бъде добавена към тези спасени през Милениума. Очевидно никой спасен през Милениума няма да може да се изравни със царете и свещениците участвали в първото възкресение. Важно е да се отбележи също, че в Милениума също ще умират хора, някои от които ще са праведни. Те също ще бъдат възкресени.
По отношение на телата - апостол Павел говори, че има различни видове тела, различни видове слава, различно състояние на прославено тяло. Не всички ще имат прославените тела на участниците в първото възкресение, но едно е сигурно - няма да са вече в греховните адамови тела.
Това са моите предположения относно тези народи в новата земя, не казвам че така точно ще стане, както обичате вие да твърдите. Но това е по-близо до написаното, отколкото теориите за някакви номинални християни, неродени от Бог и живеещи извън Исус-непребъдващи в Него, но забележете с праведни дела и живот. Е това наистина е много завоалирано като "откровение" за мен.
Надявам се след написаното от мен по-горе да ти е станало ясно, че всъщност твоето разбиране не е чак толкова далече от нашето. Разликата основно идва в това, че наистина има повече от едно ниво на спасение, както има повече от едно възкресение и славата на участниците във първото е несравнима със славата на спасените във второто. И е важно да се разбере, че аз не говоря за спасение на лицемерни и повърхностни хора, но на хора които наистина са обикнали правдата, но не са извървяли пътя докрай с цяло сърце, ум и воля и като такива не са се удостоили да участват в първото възкресение.
Напомнянето на Джони за разликата между Невястата и сватбарите също е много адекватно и на място. От сватбарите се очаква да имат бели дрехи - т.е Божията правда, но при това те си остават сватбари, гости на сватбата, а не част от самата Невяста. Що се отнася до лицемерите или номиналните християни както ги наричаш ти - те ще бъдат изхвърлени вън, където ще бъде плач и скърцане със зъби. Дори самата притча са сватбата на Божият Син дефинира съвсем ясно три групи хора:
1. Невястата - онези, които са наистина Христови, следвали Агнето с цялото сърце където и да отиде, родените свише - участниците в първото възкресение, Христовите царе и свещеници.
2. Сватбарите - поканените праведници, които ще облекат бели дрехи и ще влязат във вечността, но НЯМА да бъдат част от невястата. Това са спасените при второто възкресение.
3. Изгонените вън - това са лицемерите, номиналните "християни" или както да ги наречем. За разлика от това, което първоначално си си помислил - за тях утеха няма!
Но аз засега отхвърлям тази възможност, понеже противоречи на думите на писанието, че ПЛЪТ и КРЪВ не могат да наследят Божието царство, нито тленното наследява нетленното.
Точно това е плода на инерцията, който ослепява. Слушал си стотици пъти да се използва този пасаж от амвона в напълно погрешен смисъл и това те лишава от способността да видиш какво НАИСТИНА ПИШЕ в текста, който цитираш. Обръщаш ли внимание на думата НАСЛЕДЯТ? Ти като отидеш и видиш Айфеловата кула и я пипнеш дори - това прави ли те неин НАСЛЕДНИК - т.е ПРИТЕЖАТЕЛ? Ни най-малко. Да НАСЛЕДИШ ЦАРСТВОТО - означава да притежаваш царството - сиреч да участваш в управлението, да царуваш заедно с Христос, а не просто да бъдеш поданик. Поданиците не са наследници на царството - СИНОВЕТЕ СА. Ако видиш цитираните от тебе пасажи какво наистина пише в тях ще видиш, че си изградил разбиранията си на инерция и на пропускане на това какво действително пише там.
Valipeti съгласен съм с теб, не ми се връзва тия дето са най НЕ утвърдени да бъдат оставени за новото небе и земя, по-скоро те ще бъдат в първото за да се види става ли въобще нещо от тях или са за изхвърляне.
За мен Милениума е един вид втора цедка, като първата (нашата) премине.
Нищо подобно. Няма никакви неутвърдени и никакви цедки за участниците в първото възкресение. Ето какво се казва за тях:
Откр. 20:6 Блажен и свет е оня, който участвува в първото възкресение; над такива втората смърт не ще има сила; а те ще бъдат свещеници Богу и на Христа и ще царуват с Него хиляда години. Няма неутвърдени, няма цедки, няма туристи, зрители и посетители - има блажени, святи и царуващи!