small axe,
Основното нещо, което те препъва е че ти възприемаш без Библейски основания, че термина "Божието царство" е същото като Новото небе и Новата земя. Такова равенство в Писанието няма. Напротив, всички евреи когато говорят за Божието царство, или за Небесното царство - разбират само едно и също нещо - ВЪЗСТАНОВЕНОТО ЦАРСТВО НА ИЗРАЕЛ НА ЗЕМЯТА и няма нищо свързано с Небето и вечността.
И Никодим и учениците през цялото време ми мислеха точно затова нещо, а не за някаква вечност. Затова след възкресението на Исус едно от първите неща, които Го попитаха беше:
Деян. 1:6 И тъй, веднъж, като се събраха, те го питаха, казвайки: Господи, сега ли, ще възвърнеш на Израиля царството? И всичко това те го питаха в контекста на Христовите думи, че Божието царство наближи. Досега са минали 2000 години от тогава, плюс един Милениум стават поне 3000 години разстояние между думите на Исус, че Божието царство е наближило, до Новото небе и Новата земя. Това показва, че този термин няма нищо общо с Новото небе и Новата земя. Казваш, че не си чел никакви книжки, което не е вярно, защото всичко което си чел през годините, всички проповеди които си слушал, цялата религиозна среда в която си формирал убежденията си е оказала формиращото влияние върху тези вярвания. Разликата е че аз съм напуснал тази заразена среда и съм започнал да изследвам независимо от нея и това е довело да започна да виждам текста без призмите на генно-модифицирания евангелзъм.
Ето защо ти не можеш да валидираш твърдението си за родените и Новото небе и Новата земя
без да докажеш равенство между двата термина. Такова равенство няма и от там идва заблуждението ти.
В новото небе и земя, Уочман, няма да влезе нищо което е неродено от Бога!
Нищо подобно не е записано, вместо това ето какво пише:
Откр. 21:27 И в него никак няма да влезе нещо нечисто, нито оня, който върши мерзост и който лъже, а само записаните в книгата на живота на Агнето. За задължително родени свише нищо не пише. Условията са ясно написани и
такова условие каквото ти добавяш няма!
Що се отнася до посланието на Йоан,
ако наистина думите на 1Йоан 5:1 са казани и важат в абсолютен смисъл (а не в принципен и перспективен смисъл) - то аз ще призная поражение в спора и ще трябва да преразгледам позицията си.
Приемането им в абсолютен смисъл обаче създава редица проблеми не само с много други места в Писанието, но и със самите думи на Йоан в същото това послание. Като цяло Йоан прави някакви много странни твърдения в това послание, които ако се приемат в абсолютен смисъл - настава пълна бъркотия и Йоан ще противоречи сам на себе си.
Аз самия съм склонен да приемам думите на Писанието в абсолютен и категоричен смисъл, което говори, че аз имам повече ум подобен на гръцкия отколкото на еврейския. Ако подходя към 1Йоан по този начин обаче просто ще трябва да изхвърлим това послание от Библията, защото то ще противоречи драстично
на само себе си.
Ето няколко примера:
1Йоан 4:15 Ако някой изповяда, че Исус е Божият Син, Бог пребъдва в него, и той е от Бога.Това е подобно на 1Йоан 5:1. Приемаме това в абсолютен смисъл и разбираме, че всеки който вярва (приел е на доверие), че Исус е Христос, сиреч Месията на Израел - вече е роден от Бога и Бог пребъдва в него и той е от Бога.
Да повярва някой че Исус е Месията не е толкова трудно нещо, нито да изповяда, че Исус е Божият Син. Днес милиарди хора изповядват такова вярване.
Обаче Йоан продължава да поставя допълнителни условия в посланието си, като например:
1Йоан 3:14 Ние знаем, че сме преминали от смърт в живот, защото любим братята. Който не люби, остава в смърт. Излиза, че ако някой не люби остава в смърт. Значи НЕ ВСЕКИ който повярва, че Исус е Христос е роден от Бога, защото не може някой който е роден от Бога да
остава в смърт. Необходимо е и
допълнително условие. И ако прочетеш цялото послание на Йоан
изникват още не малко такива допълнителни условия за да бъде някой наистина роден от Бога.
Следователно 1Йоан 5:1 е казано в обобщителен а не в абсолютен смисъл и в контекста на написаното означава, че ние трябва да любим онези, които са повярвали, че Исус е Христос, понеже те в перспектива погледнато са Божии деца. Цялото послание на Йоан показва, че в тази перспектива има много други условия, които ако не бъдат спазени - не може да се говори за раждане от Бога въобще.
Йоан бидейки евреин, а не грък има мислене и ползва изразни средства, които нямат абсолютен смисъл. Например когато фарисеите казаха за Исус:
Йоан 12:19 За туй фарисеите рекоха помежду си: Вижте, че нищо не постигате! Ето, светът отиде след Него.
Ако приемем думата "светът" (членувано с определителен член в оригинала) в абсолютен смисъл, то това означава, че целия свят е отишъл след Исус, или поне мнозинството. Те обаче имаха предвид, че мнозина отидоха след Него, а не целия свят или дори мнозинството от света, защото това не беше вярно. Но това показва как еврейския начин на мислене използва думи и изрази които имат здрав смисъл само ако се изключи тяхното абсолютно значение. Посланието на Йоан може да се разбира само по този начин в противен случай то ще противоречи драстично само на себе си.
Точно както и Йоан пише в първата глава на Евангелието си:
Йоан 1:12 А на ония, които Го приеха, даде право да станат Божии чада, сиреч, на тия, които вярват в Неговото име;
Тук се говори за процес, за това че се дава право, дава се възможност, отваря се врата за онези, които "Го приеха" - ДА СТАНАТ - Божии деца. Няма никаква абсолютна гаранция, че всеки ще успее да реализира това право в живота си. Това напълно съответства на това, което съм разбрал и което поддържам в тази тема.