Добре нека видим..
Точно това са си изцяло твои разсъждения базирани отново на заквасени и подменени дефиниции на това какво е "рай" и какво е "роден от Него". Никодим беше праведен човек, който дори беше повярвал в Исус. При все това Исус му каза, че трябва да се роди отново. Сиреч той беше праведен, но не беше новороден. Ако беше новороден, то Исус нямаше нужда тепърва да му обяснява за тези неща. Душата на всеки праведен отива в "рая" сиреч в "градината" или "Авраамовото лоно" след смъртта му, но не всеки праведен е достигнал новорождение, нито всеки праведен ще бъде намерен напълно достоен и годен да участва в първото възкресение и да управлява народите заедно с Христос
Аз също мога да определя горните ти твърдения като голословни. Нито Никодим някъде е наречен праведен, нито е казано че е повярвал, че Исус е Христос. Това са си твои предположения и на тяхна база да си градиш изводите е неправилно..
После твърдиш че душата на всеки праведен достигала рая, но не всеки праведен , достигнал рая е роден отново, от Бога.. Това твърдение също е голословно и твое предположение. На негова база също не можеш да градиш тезата си.
Въобще горното което в случая съм цитирал от теб си е изцяло твои изводи, но нямаме конкретни стихове от писанието които да ги потвърждават. Поне аз не виждам.
После твърдиш:
не всеки оправдан ще бъде удостоен да участва в първото възкресение
това твърдение също не го виждам в писанието никъде. Тоест пак е твое предположение, което използваш за да достигнеш до извода, че ще има оправдани от Бога хора,
но неродени?! Лично за мен неправилно твърдение!
Какво значи да се удостои някой да достигне Божието царство? Първо трябва човек да се роди отново. Иначе няма да достигне никакво Божие царство. Това е факт и са думи на Исус. После един роден човек е нужно
да устои в своя живот във тази вяра и на практика така да изяви и на себе си, и на околните и пред небето,
че е достоен, че е роден от Бога /нещо което Бог естествено знае/. Такъв човек разбира се накрая и ще се удостои да достигне възкресението на мъртвите.
Предполагам че ти се притесняваш да не се обезцени това удостояване и достигане възкресението с днешните думички на уж покаяние, и за това е цялата тая работа. Мога да ти кажа, че Бог си познава своите, и който изповяда неговото име трябва да отстъпи от неправдата и да се стреми да стои далеч от нея цял живот, така ще се удостои да достигне възкресението. Бог също се грижи за тези които ревносттно копнеят за правдата.
Въпреки това пак посочвам, че твоето разбиране, че ще има праведни, оправдани но неродени от Бога хора които нямало да участват в първото възкресение, до което стигаш като градиш на база предположения, за мен е неправилно. Не си ме убедил с писанието въобще, ако и да смяташ че си написал разни безспорни неща, това мога да ти кажа, нито са безспорни, нито ги откривам в писанията. По скоро си вадиш изводи от свои собствени предположения, поради които сметваш покаялият се и повярвал разбойник, на когото Господ казва че ще седи с него в рая, за възможно нероден и като такъв чакащ второто възкресение, когато вероятно смяташ че ще стане вече роден от Бога?!
Пак ще напиша и очаквам да отговори някой. Ще има ли в Божието царство хора неродени отново /отгоре/?
Ако да защо и къде е казано?
Ако няма да има, тогава тия тн праведни неродени дето не се били удостоили да достигнат първото възкресение, кога ще се родят отново, при второто ли? Въобще тия твърдения ето до какви казуси водят.
Иначе ясно написах кои хора ще възкръстнат /според писанието / при второто възкресение. Нехристовите от всяка епоха, както и хората починали по времето на 1000 години. Сред тях ще има и Христови и нехристови. Първите ще са в книгата на живота, вторите няма да са. Не виждам някой да оспорва тези твърдения.
Притчата от Матей 20 глава за работниците на лозето също е интересна ако се разгледа в контекста на разговорът ни..
Матей 20
1. Притча за работниците на лозето
Защото небесното царство прилича на стопанин, който излезе при зазоряване да наеме работници за лозето си.
2. И като се договори с работниците за по един пеняз на ден, ги прати на лозето си.
3. И като излезе около третия час, видя други, че стояха на пазара безделни;
4. и на тях каза: Идете и вие на лозето; и каквото е право, ще ви дам. И те отидоха.
5. Пак, като излезе около шестия и около деветия час, направи същото.
6. А като излезе около единадесетия час, намери други, че стоят, и им каза: Защо стоите тук цял ден без работа?
7. Те му казаха: Защото никой не ни е наел. Каза им: Идете и вие на лозето и каквото е право, ще получите.
8. Като се свечери, стопанинът на лозето каза на своя управител: Повикай работниците и им плати надницата, като започнеш от последните и свършиш с първите.
9. И така, дойдоха наетите около единадесетия час и получиха по един пеняз.
10. А като дойдоха първите, мислеха си, че ще получат повече от един пеняз, но и те получиха по един пеняз.
11. И като получиха, зароптаха против стопанина, като казаха:
12. Тези, последните, работиха само един час; и пак си ги приравнил с нас, които понесохме теготата на деня и жегата.
13. А той отговори на един от тях: Приятелю, не те онеправдавам. Не се ли договори с мене за един пеняз?
14. Вземи си своето и си иди; моята воля е да дам на този, последния, както и на тебе.
15. Не ми ли е позволено да правя със своето богатство каквото искам? Или твоето око е завистливо, защото аз съм добър?