Той доколкото разбрах твърди, че това е било част от еврейския закон, което не е задължително да се припокрива с Моисеевия закон, понеже евреите са направили много нововъведения. Обаче знаем, че Исус никак не толерираше техните добавки към Закона, така че едва ли може да се приеме, че Той се е позовал на такова нещо.
Според мен по-скоро Исус се позоваваше на тяхната съвест в контекста на учението Му, че когато човек погледне жена с пожелание той прелюбодейства в сърцето си. В този смисъл тези мъже може да са се почувствали изобличени за прелюбодейство. Какво точно означава "поглеждане с пожелание" от своя страна е съвсем друг въпрос, който заслужава отделно внимание, защото далеч не е това, което масово се приема а именно като "поглеждане с желание".
По отношение на поучението на човека има три основни пропуска, които той прави. Първия пропуск е че Писанието прави изрична разлика между правата на мъжа и на жената в брака. Например когато Моисей е записал, че мъж може да даде разводно писмо на жена си и да я напусне, няма и ни най-малък намек за реципрочната ситуация. А именно жена да напусне мъжа си да му даде разводно писмо. В днешното християнство се приема по инерция (идваща най-вече от неолибералните и комунистически идеи за равенство на половете) че пасажите касаещи брак, развод и напускане са с реципрочна значимост за мъжкия пол и за женския.
Например Павел казва:
Римл 7:2 Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, докогато е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжовия закон.
Тука се говори за това, че жената е вързана чрез мъжовия си закон, няма никакво споменаване обаче мъжа да е вързан от "закона на жена си". Точно поради тази причина в Писанието не е осъдена като грях полигамията, т.е на мъжа е позволено да има много жени, но на жената не е позволено да има много мъже.
Това е другия пропуск на този проповедник. Въпреки, че в началото той споменава думата "полигамия" в негативен смисъл, той по никой начин не се впуска в библейска обосновка затова, защо осъжда полигамията, когато в Писанието тя не е осъдена като грях, ако и да имаме ясно дефинирани препоръки за моногамия, като "превъзходен път" отговарящ на оригиналния Божий дизайн за брака.
Третия много фундаментален пропуск, който прави е че той не взима предвид учението на Писанието, което учи, че чрез смърт човек се освобождава от обвързаността си към сключените завети. Да той говори за това в смисъл на физическа смърт, но пропуска, че Писанието учи, че чрез смъртта и погребението в Христос човек реално преминава през реална смърт и възкресение. Което означава, че той е свободен от заветите сключени преди тази смърт:
Римл. 7:2 Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, докогато е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжовия закон.
Римл. 7:3 И тъй, ако при живота на мъжа си тя се омъжи за друг мъж, става блудница; но ако умре мъжът й, свободна е от тоя закон, и не става блудница, ако се омъжи за друг мъж.
Римл. 7:4 И тъй, братя мои, и вие умряхте спрямо закона чрез Христовото тяло, за да се свържите с друг, сиреч, с възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога.
Тук Павел взима пример от брака и смъртта на мъжа, как той освобождава жената от закона на мъжа (основан за брачния завет) и го прилага към това, как човек е свободен от Моисеевия закон чрез смъртта в Христос, която новородения човек преживява. В този смисъл Моисеевия закон е даден под формата на завет, който е не по-малко обвързващ завет от брачния завет. Следва въпроса - ако смъртта чрез новорождението и погребението в Христос освобождава от завета на Синай, нима не освобождава и от всеки друг завет, който се прекратява чрез смърт? Това има пряко приложение към хора, които са разведени преди да са умрели и съвъзкресени с Христос. Проповедника от видеото ни най-малко не взима този аспект предвид.
Визирайки тези пропуски може да се каже, че изследването на проповедника от видеото е непълно и съответно изводите му не покриват всички ситуации, въпреки, че в поучението му има добро и здраво ядро, което свети като светило в тъмно място предвид тоталната развала по църквите и безразборните разводи и повторни бракове.