Забраната на оръжието в САЩ отнема от хората възможността да стрелят по живо месо, от което ги е страх властите или по-точно тези, които служат на властите, за да запазят статуквото им, т.е. военни, полиция и т.н. В случай на организирани протести от страна на хората, има голяма вероятност те да използват това тяхно оръжие, срещу което малко трудно могат да се противопоставят официалните защитници на властта (поради факта, че броят на цивилните със законно оръжие е голям).
Вижда се, че властите навсякъде затягат режимите си и хората все повече изнмогват и има опасност да им прелее чашата и тогава оръжието в ръцете на цивилните би било в помощ за тях.
В Писанията четем, че не трябва да си отмъщаваме, но да оставим въздаянието на Бога. Това е много трудно, особено когато е в силата ни да се защитим (дори по съвсем законен начин) и да отвърнем така, че да отмъстим за нечестието, което ни е сторено. Примерно комшията си слага постоянно дървата за огрев в част от двора, която принадлежи на вас (по нотариален акт), но той си мисли, че вие не сте наясно с това и ви прави постоянно проблеми и се разполага с мястото като със свое и не може да използвате полагаемото си място. В силата ви е да го осъдите. За такъв вид законно отмъщение говоря.
Но Бог има много по-добри начини за отмъщение, така, че да "държи влага" и да чуят много други и да се убоят.
Много хора си мислят, че когато Христос каза на апостолите, че който няма торба, да си купи нож, той има предвид да се вземе нож като оръжие. Ето какъв е контекстът:
35. И рече им: Когато ви пратих без кесия, без торба и без обуща, останахте ли лишени от нещо? А те казаха: От нищо.
36. И рече им: Но сега, който няма кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия, нека продаде дрехата си и нека си купи нож;
37. защото ви казвам, че трябва да се изпълни в Мене и това писание. "И към беззаконници биде причислен" защото писаното за Мене наближава към своето изпълнение.
38. И те рекоха: Господи, ето тука има два ножа. А Той им рече: Доволно е.
Христос ги попита дали са били лишени от ежедневните им нужди, когато ги е пращал без кесия, без торба, без обуща (явно не са вземали допълнителни сандали ако се скъсат текущите им). Той не ги пита "като бяхте без торба, нападаха ли ви разбойници", а "бяхте ли лишени от нещо". И затова после той им каза да си вземат торба, нож и т.н. С това той каза да се подсигурят, за да могат да реагират на ситуациите, които възникват естествено при пътуванията им. Те затова са наречени "пратеници", а пратениците са постоянно на път (и затова им каза да си продадат всичкия имот, защото нямаше кой да го поддържа). По време на път трябват и сандали, и торба и нож. Когато решиш да си напалиш огън, за да си опечеш нещо, ти трябва нож (което реално е било малък меч), за да си отсечеш клони, да си нарежеш рибата, месото, плодовете, зеленчуците и т.н.
Още едно потвърждение, че ножът не беше с цел да бъде използван като оръжие срещу човек, е когато Христос смъмри Петър, когато последният нападна слугата на първосвещеника и му отряза ухото.
Надявам се това да хвърли малко светлина върху размишленията ти.