Искам да добавя някои размисли по темата.
Първото е, че Бог е дал на жената девственост като чисто физическо състояние, което изразява непорочност в моралното ѝ състояние. На мъжа не му е дадено такова физическо състояние, но моралното изискване остава. Когато девица е прилъгана или подбудена да спи с мъж, тя загубва физическото си девствено състояние, както и моралната си непорочност. Младеж, който е подлъган/съблазнен да го направи - подобно.
Днешното общество е неморално и става все по-либерално и все по-малко се срамува за греха, но най-вече за блудствата си. Хората нарекоха брак договора между двама мъже, да са семейство, както и две жени. Интересно е, че хората не се интересуват вече дори от самото естество на нещата. Та двама мъже не могат да си родят дете, понеже естеството им не го позволява. Либералните днешни управници казват: Няма проблеми, осиновете си. Така днес понятието брак още по-малко има смисъл за човека, но не и за праведния, който се бои от Бога. За него няма тайни.
Църквите днес не обръщат достатъчно внимание на блудството. Пасторите проповядват, че е грях, но много вяло, и блудниците, и мъже и жени, просто се крият. Никой и не разбира. Слушал съм какви ли не свидетелски истории на тази тема. Но сега се сещам следната. Говорех си с един вече бивш наркоман и той ми каза че се е оженил за жена, която била проститутка, която си ходела на евангелска църка и след църква отивала 'да работи'. Въпросният 'брат' беше развил интересна теория според която имало различни видове проститутки, нещо подобно на идеята за 'бели' и 'черни' вещици, и той се беше оженил във въпросната църква за тази жена. После се развели. После се беше оженил пак, но не помня историята нататък. Та този 'брат', а може и брат, не знам, си нямаше никаква представа какво се случва точно.
Тук, ако църквите бяха реални божии събрания, може би пророците щяха да получават откровения от Бога за подобни грехове и да има истинска святост в събранието. Защото знаем, че Бог отказал да е с Израел, поради един единствен грях на един човек, но го изявил на Мойсей и грешникът получил подобаващата му се присъда.
Защо блудството е грях? Греха носи в себе си заблуда и тя основно се състои в това, че спираш да виждаш, че нещо е нередно, но ти изглежда нормално и дори морално в някакъв твой си извратен смисъл. Това не е само за блудството, а за всеки грях. Затова освобождението от всеки грях започва с покаяние пред Бога, понеже човек не може да види защо дадено нещо е грях, ако първо не повярва и не признае, че Бог има ексклузивното право да определя кое е добро и кое зло. Докато човека определя кое е добро и зло няма покаяние.
Сега, Бог толкова сериозно гледа на греха, че е дал своя единствен син Исус от Назарет да умре за нас, за да стане жертва пред Бога за нашите грехове и да възкръсне от мъртвите на третия ден, да да сме свободни от греха и да живеем за правдата от Бога. Сред греховете блудството се откроява, като нещо, което Бог наистина мрази. Ако не може някой да види, колко Бог мрази блудството, нека да погледне на убийството на Праведния, който беше убит заради нас, което включва и всички блудства. Бог мрази блудството до край и е издал смъртна присъда за блудниците.
Естеството дадено ни от Бога е било загубено.
Знаем това от Битие. Сега живеем във време в което човек, понеже е ял от дървото за познаване на доброто и злото и е пожелал да е като Бога, е изпаднал в позиция сам да преценява кое е добро и кое зло, но понеже е отпаднал от святостта на Бога, то и мислите му и преценките му са погрешни и поточни. Затова и съществува въпросът, защо блудството е грях, или защо да не убиваме лошите? Ако бяха праведни, не биха имали подобни мисли, нито въпроси.
Поради тази причина Бог ни е дал словото си, за да ни научи на това, кое е добро, праведно, свято, чисто, разумно. Но не е спрял до там, а ни е дал и Святия си Дух, за да ни учи на всяка истина и да ни напомня винаги казаното от него в ситуациите в които сме: "Тогава си спомних казаното от Господа..." Така ние имаме надеждни свидетели на божията воля - словото на Бога и Духа на Бога в нас. Той винаги свидетелства на всеки човек, който не е оставил вярата и чистата съвест, кое е грях и кое не. Така ние можем да участваме в неговата святост.
Ако блудството не беше грях, то никой в писанията не би се притеснявал толкова много и не би изобличавал блудството от Битие до Откровение. Всички божии хора свидетелстват, колко сериозно е отношението на Бога към блудството. Самото име на Святия Дух изключва всяко несвято действие, всяка нечистота.
"А блудство и всякаква нечистота даже и да не се споменават между вас, както прилича на светии"/святи хора., казва писанието.
Сам господарят Исус постоянно говори, че блудството е грях и писанието ни свидетелства, че блудниците, и мъже и жени, няма да наследят божието царство.
За да започне да пита някой, какво толкова прави този, който блудства може или да не разбира, понеже до скоро или все още живее в блудство, или отскоро е повярвал, като преди е живял така, или пък създава ситуация с "учебна цел", за да провокира другите да мислят на дадена тема. Но всеки, който чете Библията с вяра, не може да не се уплаши от Бога, като види какво е отношението му към този грях.
Бракът е и картина/алегория на взаимоотношенията на Помазания и събранието. Ако някой блудства, той е далеч от картината, която Бог е нарисувал в нас, творението си. Исус има една невяста, за която ще се ожени в своя ден, която сме ние повярвалите. Ако пренебрегнем това, пренебрегваме Бога, а не хора.
Така че дори блудството да е готино за всички, да радва всички, да е насърчавано от всички, да е одобрявано от всички, дори на самия човек да му харесва, на никого да не пречи, никого да не наранява (много от тези неща не са верни), и да има човек пълно съгласие от всички хора по земята, дори да се наричат с Божието име, пак да се върши нещо, което е неугодно пред Бога и го наранява, не е добре. Да не говорим, че такъв човек поставя вечната си съдба в опасност, заради "кратковременната наслада от греха", както казва писанието.
Да не забравяме, че блудството е грях наказван със смърт в закона на Мойсей, което говори, за какво е отношението на Бога, понеже заповедта е свята , праведна и добра, както е писано.
Така че ето какво е добро за всеки, който е изпаднал в блудство и все още е вързан от веригите на този грях. Вярата ни в Исус Христос е вяра в него като господар и спасител от греха и смъртта и вечната гибел, която идва върху рода на непокорните. Исус е съвършената жертва за нашите грехове, абсолютно достатъчна, за да ни очисти от всяка неправда, както е писано:
"И известието, което чухме от Него и известяваме на вас, е това, че Бог е светлина, и в Него няма никаква тъмнина. Ако кажем, че имаме общение с Него, а ходим в тъмнината, лъжем и не вършим истината. Но ако ходим в светлината, както е и Той в светлината, имаме общение един с друг и кръвта на Иисус (Христос), Неговия Син, ни очиства от всеки грях. Ако кажем, че нямаме грях, лъжем себе си и истината не е в нас. Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете и да ни очисти от всяка неправда. Ако кажем, че не сме съгрешили, правим Бога лъжец и Неговото слово не е в нас." 1 Йоан 1 гл.
Щом Бог казва, че се нуждаем от спасение, ако не загиваме, то положението е повече от сериозно. Затова ако ти току що си разбрал, че не що не е наред с тебе и че живееш в грях, то ето каква е заповедта на Бога: Покай се и остави греха днес и сега. Ако си християнин и живееш с жена, без да си женен за нея, или жена живее с мъж, то покай се, промени мислите си и поведението си, защото душата ти и на жената, с която живееш, е в опасност. Ако наистина я обичаш, няма да живееш с нея в грях. Отдели се от греха. Не живей повече в грях. Бягай за душата си. Бъди сигурен, че си се молил Бог да ти прости и да те очисти от всяко зло. Писанието казва, че духът на блудство е влязъл дълбоко в божиите хора и ги заблуждава и те дори си мислят, че чуват гласа на Бога, а е демонския глас. Очисти се, умий се и върши правда.
Hos 5:2-6 "Бунтовниците затънаха в разврат, но Аз съм изобличител на всички тях. Аз познавам Ефрем и Израил не е скрит от Мен, защото и сега блудства Ефрем и Израил е омърсен. Делата им не ги оставят да се върнат при своя Бог, защото духът на блудство е вътре в тях и не познават Господа. Гордостта на Израил свидетелства в лицето му и Израил и Ефрем ще се препънат чрез беззаконието си, и Юда ще се препъне с тях. Със стадата си и с чердите си ще отидат да търсят Господа, но няма да Го намерят; Той се е оттеглил от тях."
Осия 4:6. Людете Ми загинаха от нямане знание; Понеже ти отхвърли знанието, То и Аз отхвърлих тебе да Ми не свещенодействуваш; Понеже ти забрави закона на твоя Бог, То и Аз ще забравя твоите чада.
7. Колкото повече се умножиха, толкова повече Ми съгрешаваха! Ще обърна славата им в безчестие.
8. Свещениците се хранят с греховете на людете Ми, И прилепяват сърцата си към тяхното беззаконие.
9. И тъй, ще бъде; Каквито людете, такъв е свещеникът; И Аз ще ги накажа за постъпките им, И ще им въздам за делата им.
10. Защото ще ядат, но няма да се насищат; Ще блудствуват, но няма да се размножават; Понеже престанаха да внимават към Господа.
11. Блудство, вино и мъст отнемат разума;
12. Людете Ми се допитват до дървото си, И жезълът им им отговаря; Защото блуднически дух ги е заблудил, И те блудствуват и въстанаха изпод властта на своя Бог.
13. Жертвуват по върховете на бърдата, И кадят по хълмовете, Под дъбовете, тополите и тервинтите, Защото сянката им е добра; Затова дъщерите ви блудствуват, И снахите ви прелюбодействуват.
14. Няма особено да накажа дъщерите ви, когато блудствуват, Или снахите ви, когато прелюбодействуват; Защото самите бащи отиват насаме с блудниците И жертвуват с безчестните жени; Затова неразумните люде ще бъдат съборени.
15. Ако и да блудствуваш ти, Израилю, Поне да не беззаконствува Юда; Не дохождайте, прочее, в Галгал, Нито възлизайте във Вет-авен, Нито се кълнете с живота на Господа.
16. Защото Израил упорствува като упорита юница; Сега, прочее, ще ги пасе Господ като агнета в далечни места {Еврейски: В широко място.}.
17. Ефрем се е прилепил към идолите; оставете го.
18. Свършиха ли се пировете им, Те съвсем се предадоха на блудство; Обичат да казват: Дайте! Първенците му са за срам нему.
19. Вятърът ще го притисне между крилата си; И те ще се посрамят от жертвите си.
Братя, благодат да бъде с вас.