Кайн поради това че живееше в
града ли уби брат си ?
Градът си е град, хората правят това което се случва и което не е правилно дали
поради една причина или поради друга, дали подтиквани от противника, или от собственото си състояние.
Както си подкарал за всички които се подвизават под термина "Църква" ако са наистина толкова грешни, то не останаха праведници, къде са хората които ще влязат в Милениума ? Да не искаш да кажеш че всички те живеят и ще живеят извън градовете ? Къде го прочете това в Словото ?
Аз чета това:
22 Ще бъдете мразени от всички, поради Моето име; а който устои до край, той ще бъде
спасен.
Здравей, Николай. Прави ми впечатление, че си засегнат и може би ядосан от нещо, като това ти влияе на преценката и участието в темата ми - вече отиваш в несмислено писане.
1. Никъде не съм основал позицията си на това, което се случи между Каин и брат му. Казах ти да ИЗСЛЕДВАШ исторически и спрямо писанията появата на града, но ти продължаваш ядосано да пишеш спряно несъществуващи уж мои позиции и основания. Поспри се. Ако беше започнал изследването, щеше да ме попиташ, а не да обвиняваш и то- неоснователно.
2. Цитатът от добрата вест на думите на Господаря няма нищо общо с това, за което пишем. Така написано от теб, излиза, че човек може да живее в публичен дом и да е ученик на Исус ...
...В случая не зная кое от двете искаш :
-1- да си в позиция на осъзнат лъжесвисдетел, или
-2- в позция на човек, който е прибързал с устата си и не е прочел внимателно докрая изказването на събеседника си.
За предпочитане е второто, мисля.
Кое от двете искам ?
1.Аз ли поставям под един знаменател всички хора в града ?
2. Аз ли съдя другите за това което правят ?
Според това което казваш излиза че всички хора в градовете са осъдени - а така ли е ?
И за какво лъжесвидетелствам ?
2. - Лъжесвидетелстваш като пишеш това :
Какво против това имаш не знам, не съм срещал някъде из словото забрана за човека да е щастлив...
1. - За какъв "знаменател" на хора говориш, че съм ги квалифицирал? Пак неоснователни нападки. Виж темата, конкретизирай и пиши спрямо постнат мой цитат, защото това което правиш е недобро - пишеш спрямо свое възприемане на мои постове. Попитай, конкретизирай, цитирай.
Колкото до въпросът ти към мен къде живея - отговорът ми е следният. Дори и да живея в града, самото ми повествование ме изобличава и би трябвало да ме накара да напусна града като територия за живеене. Предполагам че съм ясен. Важна е ПРАВДАТА НА БОГ И НА НЕГОВОТО ЦАРСТВО да бъде прогласена, а отпосле е покорството към
оповестената истина, или съпротива на лъжата.
37 Но говорът ви да бъде: Да, да; Не, не; а каквото е повече от това, е от лукавия.
Поредното повдигнато обвинение без конкретизация. И тъй като НЕ живея в град ти си лъжесвидетел, като ме обвиняваш неоснователно че пиша двулично, поставяйки думите на Господаря относно двуличните, които говорят едно, а правят друго.
Питай, Николай, питай. Конкретизирай, не прибързвай с нападенията. Бъди мъдър. Търси истината ОТВЪД своите разбирания, хипотези и рамки.
1. Да Йов прие спокойно и с вяра изпитанието на което беше подложен. Но, в Словото не виждам да има записано че просто е "превел глава пред съдбата си", замисли се какво казваш !
И Давид ли така преведе глава когато Бог взе сина му за да го накаже ? Или и той трябваше да се обяви против Бога поради сина си ? Мисли разумно !
Николай, ако бях поставил абзацът "превел глава пред съдбата си" в кавички ти щеше да имаш повод да ме обвиняваш, че не съм цитирал некоректно писанията. Но свеждането на глава от Йов пред това, което Господа му отреди се вижда ЯСНО и КАТЕГОРИЧНО от цялата книга и ако твърдиш обратното може сам да четеш (но спокойно и не с предумисъл) позицията на Йов - дали е приел, или не съдбата от Бога.
Относно Давид аз чета това :
18. И на седмия ден детето умря. И слугите на Давида се бояха да му явят, че детето бе умряло, защото думаха: Ето, докато детето бе още живо говорехме му, и той не слушаше думите ни; колко, прочее, ще се измъчва, ако му кажем, че детето е умряло!
19. Но Давид, като видя че слугите му шепнеха помежду си, разбра, че бе умряло детето; затова Давид каза на слугите си: Умря ли детето? А те рекоха: Умря.
20. Тогава Давид стана от земята, уми се и се помаза, и като промени дрехите си, влезе в Господния дом та се поклони. После дойде у дома си; и, понеже поиска, сложиха пред него хляб, и той яде.
21. А слугите му му казаха: Що е това, което ти стори? Ти пости и плака за детето, докато беше живо; а като умря детето, ти стана и яде хляб!
22. А той рече: Докато детето беше още живо, постих и плаках, защото си рекох: Кой знае? може Бог да ми покаже милост, и детето да остане живо.
23. Но сега то умря. Защо да постя? Мога ли да го върна надире? Аз ще ида при него, а то няма да се върне при мене.
Както е видно Давид не се е разбунтувал (както те разбирам) против отреденото му от Бога. Или?
2 . А за злото от което да се укрива човек е казано така:
Притчи 27:12
Благоразумният предвижда злото и се укрива, А неразумните вървят напред - и страдат.
Страданието може да бъде ДАДЕНО ОТ БОГА.Редно е да се подчертае, че редица праведници са СТРАДАЛИ И ДОРИ УБИВАНИ. Така написано от теб като че ли си против страданието по принцип.
Никога не съм установил това ПРАВИЛО, а посочих този КОНКРЕТЕН пример, Николай, в който КОНКРЕТЕН ПРИМЕР е видно, че и ужасни неща, които са от Бог, могат да спасят вярващите. Да посочвам ли случаите, в които Божии хора падаха от ужас пред лицето на Всевишният, просваха се като мъртви и трепереха ... и това бе за тяхно спасение?! Защо сам не се замислиш...?
Този конкретен пример от къде е, реална ситуация или просто си го съчини ? И след като знаеш примери в Словото защо не даде тях ?
Относно страхът от Господа :
Псалми 19:9. Страхът от Господа е чист, пребъдва до века; Съдбите Господни са истинни и, без изключение, справедливи.
Притчи 10:27. Страхът от Господа придава дни, А годините на нечестивите се съкратяват.
Притчи 14:27. Страхът от Господа е извор на живот, За да се отдалечава човек от примките на смъртта,
Притчи 15:33. Страхът от Господа е възпитание в мъдрост, И смирението предшествува славата. Притчи 19:23. Страхът от Господа спомага към живот; Който го има ще си ляга наситен и не ще срещне зло.
Относно преживяното от няколко праведника :
Съдии 6:22. И като видя Гедеон, че това бе ангел Господен, Гедеон каза: Горко ми, Господи Иеова! защото видях ангела Господен лице с лице.
Исая 6:5. Тогава рекох: Горко ми, защото загинах; понеже съм човек с нечисти устни, и живея между люде с нечисти устни, понеже очите ми видяха Царя, Господа на Силите.
Откровение : 17. И когато Го видях, паднах при нозете Му като мъртъв;...
Матей : 5. А когато той още говореше, ето, светъл облак ги засени; и ето из облака глас, който каза: Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение, Него слушайте.
6. И учениците, като чуха това, паднаха на лицата си, и много се уплашиха.
Понеже явно не си разбрал ще го раздробя на по дребни изречения.
Резултатът беше, че Бог трябваше да УБИЕ невинно животно и да покрие с топлата му кървяща плът голите тела на двамата човеци.
Битие 3 глава
21 И Господ Бог направи кожени дрехи на Адама и на жена му и ги облече.
Против какво негодуваш тук? Нима смяташ, че кожените дрехи са били от ИЗСУШЕНА и ОБРАБОТЕНА КОЖА? Чети Левити и Второзаконие - сам ще разбереш защо Левитите, влизащи в светая светих са били пръскани с кръв. Идеята за кръв като част от завета и като измиване на грехове, както и за смъртта на невинно животно, са дълбоко залегнали в Старият Договор.
Така че най-вероятно Адам и Ева не са носели кожени дрехи тип "Prada", а върху им е била наметната топла кървава плът на убито невинно животно.
Резултатът беше че грях и смърт влезнаха с ГРОХОТ в човешката история, тела и съзнание.
С грохот ?
Пак : не съм написал че "...грях и смърт влезнаха с
ГРОХОТ в човешката история,..." е цитат от писанията. А относно "ГРОХОТА", Николай, можеш да се заслушаш тук :
5. И като видя Господ, че се умножава нечестието на човека по земята и, че всичко, което мислите на сърцето му въображяваха, беше постоянно само зло,
6. разкая се Господ, че беше направил човека на земята, и огорчи се в сърцето Си.
Може да се заслушаш и в пророческите книги, както и в написаното относно войните по света, световните войни, икономическият и банков гнет. И ако и там не чуеш грохота, то можеш да се заслушаш в идващият ден на гнева Господен - той поне със сигурност идва с ГРОХОТ.
Напълно задоволен, сатан сега се удоволства че чрез градът и чрез т.н. "Църква" той заблуждава, вярващи и невярващи.
Това някакво официално инфо ли е и от къде го черпиш - ясно е че не е от Словото...
Това познато ли ти е?
18 Аз свидетелствувам на всекиго, който слуша думите на пророчеството в тая книга: Ако някой притури на тях, Бог ще притури върху него язвите, написани в
тая книга,
19 и, ако някой отнеме от думите на тая пророческа книга, Бог ще му отнеме дела от
дървото на живота и от светия град, които са описани в тая книга.
20 Оня, Който свидетелствува за това, казва: Наистина ида скоро. Амин! Дойди, Господи Исусе!
[/quote]
Ами добре, нека зададем въпроса така :
1.
дали чрез философията и културата на съвременният мегаполис вярващите стоят в Божията истина, или са подложени на изкушения и падения? Дали чрез философията и културата на съвременният мегаполис човекът (вярващ, или не) се приближава към Бог, или е заблуждаван в страстите си?2.
говори ли се истинното учение днес по църквите, или не? Особено тези, които са разположени в мегаполисите - стоят ли в учението, или са се предали на блудство и нечестие? Ето, сега аз питам теб конкретно.
3. Колкото до стиха от книгата на Йоан "Откровение", мога да кажа че внимавам нито към ТАЗИ КНИГА да не прибавям нещо, нито към писанията, по принцип - надявам се и ти също.
Вярващи, началото на двете идеологии....
Към кого се обръщаш, не към вярващите по "църквите" ли ? И ако е към тях то значи искаш да им помогнеш (цериш) или просто ей така си говориш понеже си нямаш друга
работа ?
1. обръщам се към всеки, който смята себе си за вярващ, но най-вече - към тези, които са възлюбили истината на Помазаният Божи Син. Към едните е едно, към другите - друго. Всеки си преценява. Пак негодуваш от нещо и явно нещо те дразни на лична основа.
2. нямаш основание да ме обвиняваш в никакво "целене" на който и да било - това си е твой термин и желание от теб да напаснаш нещо спрямо мен. За да обвиниш някой е редно да си сигурен и ясен. Не си нито сигурен, най-малкото - ясен.
Ако си призован за апостол - ок, те даже ще те чуят.
Петър беше до Исус сума време и пак самия Исус му каза, че е познал че е Божия син не поради друго, а поради това че Бог му го е открил.
Никъде не съм писал, че съм "АПОСТОЛ", или както е редно да се преведе - "ПРАТЕНИК". Това е сериозна отговорност и призив, към които не смятам че съм ни достоен, ни призван.
Защо Юда не повярва така нали и той беше с Исус ?
Макар и реторично, тук задаваш въпрос, който ми дава шанс да те наведа на добър и ползотворен за теб размисъл. Николай, има праведни и неправедни градове. Не бързай с отговора, мисли, чети. Ако говорим за потомците на Авраам - те имаха закона и обещанията - залегнали в основаването и устройството на някои градове - в миналото.
За съвременните мегаполиси ТОВА НЕ ВАЖИ.Отделно от това разбирам логиката ти относно спасението и местоживеенето, но в днешни дни то започва да се свързва в едно. И пророческите книги ясно го разкриват.
Откровение 2:13. Зная, где живееш, там гдето е престолът на сатана; и държиш здраво името Ми, и не си се отрекъл от вярата в Мене, даже в дните на Моя верен свидетел Антипа, когото убиха между вас, гдето живее сатана.
Ето кое е важното. А това къде си и защо си там, ами ако Бог те е пратил както прати пророка в Ниневия ?
Николай, ... Николай...
1. под "престолът на сатана" разбираш "Вавилон" и това тук ли :
Откровение 14:8. И един друг ангел, втори, следваше изподире и казваше: Падна, падна великия Вавилон, който напои всичките народи от виното на своето разпалено блудствуване.
Нима искаш да съветваш вярващите да живеят сред мерзостите на Вавилон - посред "... жилище на бесовете, свърталище на всякакъв нечист дух и свърталище на всякаква нечиста и омразна птица; ..."?
2. пророкът, изпратен до Ниневия НЕ ОСТАНА ДА ЖИВЕЕ ТАМ - и, отделно, Ниневия след посещението на същият пророк беше РАЗЛИЧНА. Имаше утвърдена праведност вече. А нима има покаяние и утвърдена праведност днес в градовете? Има ли жители на някой град, които са се покаяли от греховете си и обърнали?
Ами
ако не можеш да се махнеш от там поради някакви обстоятелства ?
Ако човек е някъде където не трябва по собствена воля и не иска да се махне това е друго.
Има една книга на Дж.Бънян. В нея главният герой, Християнин, разбирайки че е изгубен, изтичва от града Погибелово, викайки... Николай, ако иде съд от Бога върху даден нечестив град какво би задържало там един човек?
И да те попитам пак, защо за "църквата" е половината тема а я няма в заглавието - да не я считаш за част от "градът" и едно от "удоволствията му" ?
И за да не се губи смисъла на темата, да те попитам конкретно. Защо отваряш тази тема - каква е целта и ?
Ако искаш да се помогне на хората на които е дадено, да излязат от порочния кръг на греха, по-добре е да се направи събрание и да обмисли какво да се казва, за да чуят хората и да се обърнат.
Какво конкретно да направят, да прочетат, да помислят и да обърнат сърцата си.
1. за "църквата" е половината тема, защото аз така искам - аз съм отворил тази тема, аз така съм сметнал - нима това те наскърбява? Може би те касае лично и те дразни?
2. "Какво конкретно да направят, да прочетат, да помислят и да обърнат сърцата си." - вече е написано и тук и в други теми, Ники. Който иска да провери - да се моли и да чете писанията, да сверява и тества.