Не виждам някъде о/о тоя пасаж да се казва че е само за "даденото място"?
Значи виж какво точно казва пасажа:
"Добре е човек да не яде месо, нито да пие вино, нито да прави нещо, чрез което се спъва брата му или се съблазнява".виж и контекста:
Римл. 14:20 Заради ядене недей съсипва Божията работа. Всичко наистина е чисто; но е зло за човека, който с яденето си причинява съблазън.
Римл. 14:21 Добре е да не ядеш месо, нито да пиеш вино, нито да сториш нещо, чрез което се спъва брат ти, [или се съблазнява, или изнемощява].
Римл. 14:22 Вярата, която имаш за тия неща, имай я за себе си пред Бога. Блажен оня, който не осъжда себе си в това, което одобрява.
Римл. 14:23 Но оня, който се съмнява, осъжда се ако яде, защото не яде от убеждение; а всичко, което не става от убеждение е грях. Тука много ясно се вижда от самия контекст, че се говори за това, че и месо и вино са чисти неща и няма абсолютно никакъв проблем с тях,
освен един - поставянето на препънка и съблазън на БРАТ ТИ. Т.е на някой който се препъва в тия неща по една или друга причина.
В Коринтяните същия въпрос е изяснен още по-добре:
1Кор. 8:9 Но внимавайте да не би по някакъв начин тая ваша свобода да стане спънка на слабите.
1Кор. 8:10 Защото, ако някой види, че ти, който имаш знание, седиш на трапеза в идолско капище, не ще ли съвестта му да се одързости, ако е слаб, та и той да яде идоложертвено?
1Кор. 8:11 И поради твоето знание слабият погива, братът, за когото е умрял Христос.
1Кор. 8:12 А като съгрешавате така против братята, и наранявате слабата им съвест, вие съгрешавате против Христа,
1Кор. 8:13 Затуй, ако това що ям съблазнява брата ми, аз няма да ям до века, за да не съблазня брата с. Т.е тук става пределно ясно, че ситуация при, която ядене или пиене на нещо може да причини съблазън е тогава, когато има някой брат, който е със слаба съвест и се съблазнява от даденото нещо. Тогава Писанието учи да се ограничим не заради това че даденото ядене или пиене са проблемни сами по себе си, но защото има някой, който може да се съблазни.
Ако обаче наоколо няма никой със слаба съвест, който може да се съблазни, то тия ограничения отпадат. Това е смисъла на текста и е доста недвусмислен и ясен.
Защо Бог направи марихуановия храст, опиевия мак,кокаиновия храст.... като човек може да се опие.
От този извод на Тихомир може да заключиме че умерената употреба и на тия растения може да е полезна и не е осъдителна!
Марихуаната е едно от най-лечебните растения. С нея се лекува рак на кожата изключително успешно. Въобще ползите от нея за здравето са огромни и се отнасят до много заболявания. Тя затова е и забранена, защото ако не беше нейната лековитост щеше да срине фарма индустрията много бързо. Нямам информация за другите две неща, които си споменал, но всяко нещо, което Бог е създал може да му се намери добро и полезно за човека приложение. Може и да се намери зловредно приложение.