Watchman, ще направя още един опит да обясня защо считам, че в начина по който тълкувам пасажите от Бит.6 гл. няма нищо странно, чуждо на писанията или нелогично.
Ти казваш:
"Също така ако приемем, че "Божиите синове" са "потомците на Сит" - то излиза, че дъщерите от потомците на Сит са били грозни, щом им е направило впечатление красотата на "човешките дъщери". Излиза, че грешните жени се раждали по-красиви от праведните, което от където и да го погледнеш е абсурдно. Също така откъде на къде само дъщерите на неправедните да са "човешки", Сит не е ли човек?"
Това, че Ситовите дъщери са грозни е твое заключение понеже не схващаш смисъла на казаното в цялата глава а тълкуваш отделни пасажи лишавайки ги от целия им контекст - нещо което всеки тълковател на писанията казва на другите хора да не го правят. Нека сега интерпретирам думите на Моисей от Бит. 6 гл. за да видиш защо е написал всичко така както ни го е написал.
Както вече обясних накратко Моисей набързо проследява Каиновия род за да докаже какви хора се раждат от там след което показва, че се ражда човек който научава своето потомство да търси Бога така, както очевидно Каин не е направил. Този човек е Сит. Тези хора-Ситовите потомци, се наричат по Божието име и затова са Божии синове. Божиите синове са хора които търсят Бога и желаят да му служат точно както и в
Рим.8:14 "Понеже които се управляват от Божия Дух, те са Божии синове".
Ангели ли визира тук Павел? Не, хора.
Моля, проследи думите Божии синове и виж че само в Йов тя се отнася за ангели. Причината поради която вие считате, че ангелите от Йов пасват на тези в Бит.6 гл. е защото така най- добре можете да си обясните защо родените от Божиите синове и човешките дъщери са били гиганти. Това е много лош подход към писанията. Ще обясня защо.
Та Моисей обяснява как най-после са се появили хора, които да търсят Господа-Ситовите потомци. След това обаче показва, че ако и да са търсели Бога не са успели да не пожелават Каиновите дъщери. Така, че разказът на Моисей води на там, че Божиите синове са избирали жени с очите и плътта си. Това много осмисля казаното от Бога в Бит.6:1-3
1. Като започнаха хората да се умножават по лицето на земята и им се раждаха дъщери,
2. Божиите синове, като гледаха, че човешките дъщери бяха красиви, вземаха си за жени от всички, които избираха.
3. Тогава ГОСПОД каза: Духът Ми няма да пребъде {или: да остава, да се съди} вечно в човека, защото той е плът; затова дните му ще бъдат сто и двадесет години.
Упрека в 3-ти стих към жените ли е или към тези които са влизали при тях?
Разбира се, че към тези които са влизали при тях. Жените са потомки на Каин и от тях никой не очаква да се съобразяват с божията воля. Това може да бъде разбрано обаче само ако вземем в съображение цялата история на Моисей от 4-та до 6-та глава в която той описва всичко.
Та когато Бог видя, че Божиите синове също се провалят Той заключи, че дори и да се наричат с Неговото име в блуждаенето си са само плът.
Така разбирани писанията ще обяснят, че идеята Божиите хора да не се женят за невярващите не е нещо което Моисей постановява за пръв път във Вт.7:1-7 а е една стара практика съществуваща от времето на Сит.
Същото се отнася и за чистите и нечистите животни. Те не стават чисти по времето на Моисей в книгата Левит а още по времето на Ной е имало чисти и нечисти животни. Така стои и въпроса с обрязването. То е от времето на Авраам но Моисей го повтаря.
Моля, прочетете и вижте!
1. Когато Господ твоят Бог те въведе в земята, в която отиваш да я притежаваш, и изгони много народи от пред тебе, хетейците, гергесейците, аморейците, ханаанците, ферезейците, евейците и евусейците, седем народа по-големи и по-силни от тебе,
2. и когато Господ твоят Бог ги предаде на тебе та ги поразиш, тогава ги изтреби, като на Бога обречени; да не правиш договор с тях, нито да ги пожалиш;
3. да се не жениш между тях, и да не даваш дъщеря си на сина му, нито да вземаш неговата дъщеря за своя син;
4. защото ще отвърнат синовете ти от да Ме следват, за да служат на други богове, и така ще пламне против вас гневът на Господа, който скоро ще те изтреби.
Разгледай цялата история от този ъгъл и ще се увериш, че съм прав.
Защо човешките дъщери са човешки?
Човешките дъщери са човешки, защото са дъщери на хора които не търсят Бога.
1 Йоан 3:1. Вижте каква любов е дал нам Отец, да се наречем Божии чада; а такива и сме.
Йоан казва, че сме Божии деца.
А другите какви са?
Ако Моисей трябваше да отговори на този въпрос той би казал „човешки“
С думата "човешки" Моисей описва тези, които не търсят Бога по времето на Ной.
До тук с Божиите синове и човешките дъщери.
Появата на гиганти
Как да си обясним появата на Гигантите от Бит.6 гл щом твърдя, че Божиите синове не са ангели?
Не е необходимо да си обясняваме тъй като вече е обяснено от Моисей.
Ситовите потомци са влизали при Каиновите и са се раждали Гиганти.
Моисей не отговаря на любопитството ни „Кое е направило тези мъже великани?“.
Това което той казва е от къде те водят началото си. Нищо повече не казва.
Моисей не казва също че са били уроди, нито пък казва да са били хибрид. Всичко което казва е, че гигантите са потомци на Каин и Сит заедно. Думата използвана за гигантите от Бит.6 гл. е същата която описва и гигантите от Чис.13:33
Там видяхме великаните, синовете на Енак, от великанския род; и пред тях ни се виждаше, че сме като скакалци, а такива бяхме и в техните очи.
И тези ли гиганти бяха хибрид роден от ангели и хора? Не
Моля, да разсъждавате върху идеята, че Бог е наредил деца да се раждат от сексуални взаимоотношения между двама човека. Така се запазва идеята, че животните раждат животни, хората хора. Всеки според вида си.
Какъв вид бяха гигантите??? Не ми казвайте, че бяха големи защото не това е въпроса ми! Има ли място в Библията където да се казва, че някой някога е успял да създаде нещо различно от собствения си вид?
Идеята за интимни взаимоотношения между хора и ангели е толкова чужда на писанията колкото и пикантните разкази на проститутки, че са спали с демони.
Дух няма плът и кости а за интимните взаимоотношения са необходими такива.
Отново искам да подчертая, че писанията разкрива че покорните ангели са тези които са приемали физически образ а не непокорните. Ако непокорните ангели също са приемали телесен образ нямаше ли фарисеите да използват това и да кажат, че Мария е забременяла от непокорен ангел по примера на Бит. 6 гл. Как не им дойде на ум този аргумент? Пророчеството че "девицата ще зачне" нямаше да и помогне тъй както не и помогна и без този аргумент.
Фарисеите са вярвали в духове и ангели за разлика от Садукеите, но не извън рамките на това което пише в писанията.
Ти казваш още:
Юда 1:6 и че ангели, които не опазиха своето достойнство, но напуснаха собственото си жилище, - Той ги държи под мрак във вечни връзки за съда на великия ден;
Юда 1:7 както и Содом, Гомор и околните им градове, които, подобно на тях, се предадоха на блудство и изпаднаха в противоестествени пороци (Гръцки: И следваха след чужда плът. Бит. 19:5.), са поставени за пример, като носят наказанието на вечния огън.
От подчертаното се вижда съвсем ясно, че ангелите за които говори Юда са се предали на блудство и са последвали след чужда плът, което в този случай е човешката плът на човешките дъщери. Именно затова в Битие се прави контраста между Божиите синове и човешките дъщери - за да стане ясно, че става въпрос за съвъкупление с чужда плът, което е голяма гнусота пред Бога.
Стиховете от Юда не казва това което ти казваш Watchman
Този стих казва, че както ангелите са се съпротиви ли на реда, който Бог им е отредил, така и Содом и Гомор са се съпротивили на установения от Бога ред. При ангелите проявленията на тази съпротива са описани в ст.6-ти а проявленията на съпротива при Содом и Гомор са в ст.7-ми.
Израза „подобно на тях“ не го разбирам като „подобен на техния конкретен грях“ а като „подобен на техния бунт, съпротива, непокорство“
Относно смъртта и съня.
Израза „заспа с бащите си“ в стария завет а и новия (Лазар) можем да го разберем правилно само ако не се опитваме да надникнем след смъртта а ако се опитаме да си отговорим на въпроса защо се казва, че тези които умират заспиват.
Заспа се отнася винаги и само за хора, които ще бъдат възкресени т.е. всички. Веднъж обаче като бъдат събудени(възкресени) никога вече не заспиват. Едните ще бъдат възкресени(събудени) за да живеят завинаги а другите ще бъдат възкресени(събудени) за да умрат завинаги а не временно както първия път. Заспиването и събуждането най добре се виждат в случая с Лазар. Така, че първото умиране на праведен и нечестив е заспиване според писанията само защото ще бъдат събудени а не защото душата ходи някъде и има някаква активност.
Братя, избавете се от тези гръцки идеи и приемете Божието слово такова каквото е.