Не е греховно да носиш, притежаваш, ползваш оръжие, зависи обаче за какво го ползваш. Ако е за лов на дивеч примерно, за да се изхранваш, естествено че не е грях.
В случая не ставаше въпрос за ловджийско оръжие, а за оръжие за самозащита.
Не знам как така сравняваш парите и калашника. Със самите пари не можеш да отнемеш човешки живот, с оръжие можеш. Аз не виждам разрешение в Новия завет за убийство, което да мине безнаказано. Ако все пак има такива примери и съм ги пропуснала дай ги.
Тук ще напомня една вярна поговорка, която казва, че
банките са по-опасни от стоящи пред вратата вражески армии. Разбира се, че парите могат да отнемат човешки живот, и повечето животи дори в момента се отнемат чрез пари, а не чрез танкове и бомби. Например чрез специално финансиране в момента се насърчават абортите и болниците се превръщат в машини за трупове. Именно чрез парите, и това убива повече хора и по-ефективно от всичките световни войни взети заедно.
Разрешение за убийство няма, но
убийство и убиване са две различни неща. В Писанието няма заповед "не убивай" има заповед, не
извършвай криминално убийство. Както в еврейския език, така и в гръцкия има напълно различни думи за криминално убийство, и убиване. Дори в английския език има различни думи това са murder и kill.
В закона например Бог забранява убийството (murder) в 10-те заповеди, но също така има заповед да се убиват (kill) например идолопоклонниците и прелюбодейците. Нима Бог си противоречи? Ако не разбираме разликата между двете думи ще изпаднем в голямо заблуждение.
При Второто Пришествие Исус заедно със светиите (да същите тези християни) яздещи на бели коне
заедно ще избият огромно количество нечестиви човеци, които им се противопоставят. Ако има такава забрана в Писанието, те как ще убиват?
А на правителството не е ли даден мандат да изпълняват смъртни присъди? Ако някъде има правителство от християни те няма ли да имат право да изпълняват смъртни присъди?
Разбира се тази територия е
много хлъзгава, защото ако човек не внимава може да се стигне до такива неща като инквизиция, кръстоносни походи и свещени войни.
Обаче можете ли да покажете къде в Писанието, Бог е отменил правото на самозащита? Аз не виждам никъде подобна забрана или отмяна. Разбира се ние трябва да ценим човешкия живот и да направим всичко възможно да го съхраним, но ако човек трябва да избира между живота на децата си и живота на двама убийци, то кой може да осъди такъв човек, ако той избере да види труповете на убийците вместо труповете на децата си? И ако Бог осъди такъв човек, то Той ще трябва да осъди и Авраам, и Давид и пророк Самуил и една камара други патриарси и светии.
А и някак не ми си връзва примерно стиха в който се казва "Молете си за тези, които ви гонят" с това което твърдиш. Гонението понякога може да е до смърт. Значи да се моля за гонителя, но и да съм готова да го гръмна ако ми застраши живота така ли?
Защо Исус например каза на учениците си да си купят всеки меч? Този меч за какво ще им трябва да ловят глигани ли с него? Ето какъв е контекста на тези Негови думи:
Лука 22:36 И рече им: Но сега, който има кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия нека продаде дрехата си и нека си купи меч;
Лука 22:37 защото ви казвам, че трябва да се изпълни в Мене и това писание: "И към беззаконници биде причислен", защото писаното за Мене наближава към своето изпълнение.
Лука 22:38 И те рекоха: Господи, ето тук има два меча. А Той им рече: Доволно е. Значи каква е причината Исус да им казва да си вземат кесии (пари) и меч (оръжие)? Защото Той щеше да бъде причислен към беззаконници, сиреч ще бъде гонен от властта като бандит. А ако гонят учителя, ще гонят и учениците му. Точно в този контекст Исус им каза да си вземат меч.
Няколко часа по-късно ето какво се случва:
Лука 22:49 И тия, които бяха около Исуса, като видяха какво щеше да стане, рекоха: Господи, да ударим ли с меч?
Лука 22:50 И един от тях удари слугата на първосвещеника и му отсече дясното ухо,
Лука 22:51 а Исус проговори, казвайки: Оставете до тука; и допря се до ухото му и го изцели. Значи след 3 години и половина ходене с Исус, учениците Му бяха готови да ударят с меч по враговете, които бяха дошли да Го арестуват. Това разбира се не беше Божията воля, защото Исус трябваше да умре,
но се вижда какво мислене те имаха. Т.е те нямаха никакво съзнание за това, че нямат право на самозащита. Петър даже тръгна и нападна с меч, без дори да пита Исус, другите поне решиха да попитат.
Тук въпроса не е толкова в оръжието, а
в принципа д
а не се осъжда онова, което Бог не е осъдил, защото когато съдим онова, което Бог не е осъдил ние се възвеличаваме над Бога, и сме не изпълнители на Словото, а съдии, както напомня и апостол Яков.
Както казах и по-горе аз нямам оръжие и не изпитвам нужда от такова. Дори в казармата когато бях отказах да нося оръжие. Надявам се на Божията свръхестествена защита, и се моля Бог да изпрати Своята ангелска стража да пази мен и дома ми, но също така се боя от Бога да съдя за неща, които Той не е осъдил.
Но да кажем, че сме готови да дадем своя живот, и то не заради вярата, а заради озверяла тълпа, която е дошла да убива и граби. Но готови ли сме да пожертваме живота и на децата си, ако имаме възможност най-малкото да ги сплашим с няколко изстрела във въздуха, или дори да ги раним без да ги убиваме с цел да спасим семейството си? Всеки човек ще стои пред Бога в такава ситуация според своята вяра и съвест. И тук
не става въпрос за гонение, а за чист бандитизъм. Именно в контекста на масово разпространен бандитизъм този пастор посъветва християните да се запасят с оръжие. Едно е да се молиш за някой който те преследва заради вярата ти, друго е да преклониш коляно пред банда бандити и разбойници. И в тази връзка аз си припомням написаното:
Пр. 25:26 Праведният, който отстъпва пред нечестивия, Е като мътен извор и развален източник.