Author Topic: Демонология  (Read 47240 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #60 on: January 12, 2008, 22:13:26 PM »
Quote
Второ моят въпрос беше какво да правим със християните епилептици, които ако не пият цял живот хапчета, се държат точно(или много близко) като момчето със немия и глух дух. Ти какво им предлагаш?

Първо епилепсията не е библейски термин. Както видяхме по-горе термина "епилептик" няма нищо общо с оригиналната дума, а е своеволна интерпретация на преводача.

Второ що се отнася до вида заболяване, което в момента се дефинира като епилепсия, то има много и различни видове и подвидове. Ако не ти е известно епилепсия може лекува и чрез лечебно гладуване, както е открито че епилепсията се причинява и от определени глисти, които като се отстранят епилепсията спира. Така, че наличието на епилепсия не е доказателство за наличие на демон.

В Писанието винаги се казва, че хванатите от бяс бяха ДОВЕЖДАНИ при Исус, никога не се казва те сами да са отишли при Него за помощ. Защо ли?

Quote
Юда е наречен многократно ученик - навсякъде в евангелието пише "дванадесетте си ученика" и никъде не пише единадесетте си ученика и Юда или нещо подобно.

Юда е наречен - дявол (Йоан 6:70). Според тебе дявола е бил ученик на Исус? Юда се числеше към 12-те с определена цел - да се изпълни пророчеството, че който седя на трапезата с Исус, той ще го предаде. А не защото беше наистина ученик. Сам Исус каза много преди да дойде деня на предателството, че Юда е дявол. На Юда му беше дадено да се причисли към учениците, но никога не е свидетелствано, че той е бил истински ученик, напротив.

Обаче дори да приемем, че е бил в някакъв светъл момент. Сатана влиза в него след като вече той в сърцето си беше взел решението да Го предаде и по този начин се беше отрекъл от Исус. Така, че в момента в който сатана влезе в него, той по-никой начин не беше Христов слуга и ученик.

Quote
Павел сам казва на християни да се научат от естеството си. В Новия Завет има много описани истории как те са взимали решения въз основа на лично преживяване. Петър видя видение и отиде там, където иначе не би отишъл - в дом на неевреин.
Павел много пъти правел неща воден от Духа - от лични преживявания. Дори има случай другите пак чрез Духа останалите християни да му казват точно обратното на това което той разбира да е от Духа.

Тук вече започнахме да си идваме на думата. А именно - дайте да се обърнем към собствените си преживявания, понеже Библията утесня и не се намери в нея място за ученията ни, затова ще излезем извън нея. Ами излизайте. Вие и без това отдавна сте излезли. Само дето Бог е заповядал:

1 Кор. 4:6 да не престъпвате границата на писаното

Видението на Петър беше в съгласие с Писанието, защото писанието многократно казва, че Неговия дом ще бъде молитвен дом за всичките народи, и че езичниците ще наследят спасение заедно с Неговите люде. Апостол Павел имаше водителство за лично решение в личния си живот, и този случай с отиването в Ерусалим не касае проповядване на определено учение или установяване на определена практика.

И двата ти примера са напълно некоректни и неадекватни за това, което искаш да утвърждаваш чрез тях. Но разбира се понеже не можете да намерите нито един пасаж за изгонване на демони от новородени християни, нито дори леко загатване за подобна практика, вие искате да кажете, че вашето преживяване е достатъчно за установяване на практика и учение, които ги няма в Писанията. Това само по себе си е лъжеучение и гибелен път!

Quote
Това, че някой наговаря много думи и твърдения, които уж доказват нещо не означава, че то е така.

Колко удобно е да наречеш напълно ясни Библейски аргументи "много думи и твърдения". Аз потвърждавам от Писанието това за което говоря, както и ти доказах, че говориш лъжа и изкривяваш текста. Но ти нямаш аргументи и предпочиташ да издигаш лозунги и празни твърдения като това по-горе. Дискусия се води с логични и смислени аргументи, а не със празнословия и лозунги. Нужно е и честност и праведност в сърцето човек да признае грешката си. Но теб това изглежда не те вълнува. Вълнува те да говориш учения дето ги няма в Библията, а си ги научил от собствените си преживявания. От кога ти стана мерило и стандарт за истината?

Quote
Плодът е любов, вяра, чистота, святост и всичко друго което е според здравото учение.

Любов и вяра спрямо КОЙ БОГ? Спрямо Бога чието вечно Слово е потвърдено в Писанията, или в бога на твоите собствени преживявания? Ти в кой бог вярваш? Ако вярваше в Бога на Библията щеше да имаш респект към Неговото Слово, а не да го презираш заради твоите собствени преживявания. Що за любов и вяра в Бога е това?

Quote
VPP правилно попита как може анонимност да произведе братолюбие и никой не му отговори.

Колко удобно всеки когато няма аргументи по темата търси да я смени и да избие в друга посока. Ние не само сме отговорили по този въпрос, но сме му посветили цяла тема. Там тия въпроси са изяснени и всякакви спекулации са просто поредната некоректност.

Quote
Имало една жена, гъркиня, която поискала от Исус да освободи дъщеря и от демон. Исус и отказал с обяснението, че не е добре да се вземе хляба на децата и пр. Знаем, че той говорел за Израел, за евреите, до които бил пратен. (1)Тогава излиза, че освобождението е за тях, нали, а не за езичниците. От тук пък извода е, че (2)ти трябва вяра за да получиш освобождение. Също знаем, че без вяра никой не получава нищо от Бога. Доказва го и гъркинята и е похвалена за вярата, която имала. Макар преразказана историята е точно такава.

Вижда се че не само не приемаш поправление за преразказване на случки от Библията и очевидното им изкривяване, но се закоравяваш и продължаваш в същия дух. Това което си наговорил по-горе са отново към лъжи и изкривяване на това, което е написано и отново бълваш свои интерпретации, добавки и фантазии.

Ето какво казва текста:

Мат. 15:22  И, ето, една ханаанка излезе от ония места и извика, казвайки: Смили се за мене Господи, Сине Давидов; дъщеря ми зле се мъчи от бяс.
Мат. 15:23  Но Той не й отговори ни дума. Учениците дойдоха и Му се молеха, като рекоха: Отпрати я, защото вика подире ни.
Мат. 15:24  А Той в отговор каза: Аз не съм пратен, освен до загубените овце от Израилевия дом.
Мат. 15:25  А тя дойде, кланяше Му се и казваше: Господи помогни ми.
Мат. 15:26  Той в отговор рече: Не е прилично да се вземе хляба на децата и да се хвърли на кученцата.
Мат. 15:27  А тя рече: Така, Господи; ни и кученцата ядат от трохите, които падат от трапезата на господарите им.
Мат. 15:28  Тогава Исус в отговор й рече: О жено, голяма е твоята вяра; нека ти бъде според желанието. И дъщеря й оздравя в същия час.


Ще отговоря на презумпциите ти базирани на този текст и ще покажа че те са не състоятелни:

1) Никъде в текста не се казва, че "освобождението е хляба" както ти се опитваш да внушиш, и както разни книжки на подобна тематика твърдят. Това е твоя и на подобни човеци презумпция. Никъде в Писанието термина "хляб" не се използва като символ на освобождение от демони. Хляба за който се говори тук е самия Исус, според Неговите собствени думи:

Йоан 6:35  Исус им рече: Аз съм хлябът на живота

Това е пълно потвърждение на думите на Исус "Аз не съм пратен, освен до загубените овце от Израилевия дом" Ясно е че Той говори за себе Си а не за освобождението. Не бива са се отнеме времето и служението на Исус от еврейския народ и да се насочи към езичниците. Това е за което става въпрос в този пасаж. И трохите паднали от трапезата за които тази жена претендираше са трохи от времето и вниманието на Исус, което тя молеше да се отдели за нейната дъщеря.

2) Исус беше изпратен до Израел, и Неговото служение беше към Израел. Хората в Израел живееха под закона и мнозина нямаха вяра. Ето защо Исус казва, че е изпратен за ИЗГУБЕНИТЕ ОВЦЕ, т.е хората които нямаха вяра. Точно обратното на това което ти твърдиш. Че трябвало вяра. Нима изгубените овце имат вяра? Ако имаха щяха ли да са изгубени?

Обладания с легиона имаше ли вяра за освобождение? Предсказвателката от която Павел изгони демона - имаше ли вяра за освобождение? Дъщерята на тази жена от горната случка имаше ли вяра за освобождение? На всички тези случаи отговора е - НЕ. Това не ти пречи да твърдиш нещо което не е вярно, нещо повече то е откровена лъжа. Никъде Писанието не свидетелства, че се е очаквала вярата на обладания за освобождение. Нито случая който се опитваш да лансираш като доказателство дава дори най малкото основание за това. НАПРОТИВ. Ханаанката (или сирофиникианката, но НЕ и гъркинята) доказват това. Тя имаше вяра за дъщеря си, но самата дъщеря нямаше никаква вяра, тя беше обсебена от демон и в това състояние човек не е свободен нито да вярва нито да разсъждава смислено.

Quote
Макар преразказана историята е точно такава.

Както видяхме по-горе историята НИ НАЙ МАЛКО НЕ УЧИ това което ти се опитваш да учиш чрез нея. Това е поредното изопачаване на Писанието. Тук е мястото да ти напомня думите на Петър:

2Пет. 3:16  както пише и във всичките си послания, когато говори в тях за тия работи; в които послания има някои неща мъчни за разбиране, които неучените и неутвърдените изопачават, както правят и с другите писания, за своята погибел.

В посланията на Павел има мъчни за разбиране неща, въпреки това тяхното изопачаване не е оправдано, но води до ПОГИБЕЛ. Колко повече, когато някой изопачава неща прости, ясни и лесни за разбиране като случките от Евангелието за които говорим в тази тема, и които ти доказано изопачаваш, колкото и да си закоравяваш врата и да не искаш да признаеш.

Quote
Цитирането на пасажи от Библията не удостоверява останалите твърдения.

Не цитирането на Библията доказва нещо, а СМИСЪЛА И ЗНАЧЕНИЕТО НА ЦИТИРАНОТО ГО ДОКАЗВА. Също така и свидетелства недвусмислено, когато някой е изкривил и изопачил този смисъл.

Ти явно имаш проблем с ясния смисъл на Писанията, защо ли това е така? Чий дух те управлява, че да имаш конфликт с Писанието?

evangelista1962, ще поясниш ли какво значи опресия? Аз не намирам тази дума нито в Библията, нито в българския език. Ще поясниш ли също какво общо има неустановената чуждица опресия с Библейския термин "обладан от демони" за който говорим в тази тема?
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #61 on: January 12, 2008, 23:56:52 PM »
Опресиятае демонично натоварване което влияе върху дувата  и тялото.Нямало я в библията.Мисля че издребняваш както по преди ;и прави забележка и за лидер.Учил си за синоними нали , а неможем да говорим както по бремето на Исус.Ти сигорно четеш библията на монитора  си трябва да вземеш японджака с пергаментите. Не прочетох  нищо за труна в плъта на павел и за примера с Алена и други като нея.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #62 on: January 13, 2008, 00:10:26 AM »
Синоними са две сходни по значение думи в даден език. Опресия е чуждица, която не е официално възприета в българския език, а е въведена по църквите от поамериканчени проповедници.

Не случайно те попитах какво означава, защото английското oppression, означава "потисничество, гнет, угнетяване, потискане" и касае външен натиск, а не вътрешно обитаване и контрол. Подсказах ти да го сравниш с библейското "обладан" (на английски possesed) за да видиш, че става въпрос за две различни неща.

В едно от съобщенията по-горе аз дискутирах въпроса за демоничния тормоз, към който спада така наречената "опресия", както и на какво се дължи и какво е неговото решение според Писанията.

Аз за "Алена" не съм чел в Библията. А тръна на Павел, няма общо с темата която дискутираме за обладаването от демони. Или смяташ, че Павел е бил обладан от демон, и Исус му е отказал да го освободи?

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #63 on: January 13, 2008, 10:50:08 AM »
Интересно е че когато не знаеш нещо го оставяш на страна. Казах че всички гледачки и врачки са събсем нормални на пръв поглед но са сатанински слъжители.А от библията пример когато Бог изпитва Йов каза на дявола да не се докосва до живота му.Точно това става и с нас.Ние сме запечатани в духа там е забранено за сатана.Но не и душата и тялото.И още нещоние сме храм на Святият Дух и Мак по горе каза че светлината итумнината нямат нищо общо но словото казва че от сърцето излизат убийства раздори ивсякакви други грехове.Ана друго място се казва от всичко що пазиш пази сърцето си.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #64 on: January 13, 2008, 11:44:54 AM »
Оставям на страна онова, което не е по Библията, защото то няма никакъв авторитет по темите и няма смисъл да разтягаме локуми по въпроси, които нямат никакво основание в Писанията и не могат да служат за доказателство.

Йов и той ли беше обладан според тебе? Понеже ние говорим за обладаването от демони, а ти се опитваш да даваш пример с Йов.

Съгрешаването се причинява не от демони, а от страстите в човешкото сърце, както казва Яков и както беше пояснено по-горе в темата. Ако сме смислени човеци няма да се налага да си повтаряме вече казаното, а ще внимаваме на изложените аргументи. Разбира се демоните насърчават съгрешаването и подклаждат страстите, но това няма общо с обладаването.

Какво е обладаването? Да обладаеш е да вземеш контрол, да притежаваш.

Невярващите живеят във властта на Сатана (ДА 26:18), те са отхвърлили Бога и Неговото царство. Ето защо сатана и неговите воинства имат право да обладаят такива хора.

Светията е изкупен с кръвта на агнето и запечатан със Святия Дух за деня на изкуплението. Дявола и демоните не могат да имат никакви претенции относно светиите. Кръвта на Исус е положена върху стълповете и вратите на живота им и никой ангел погубител не може да влезе вътре. Те са преселени от царството на тъмнината в царството на светлината. Това е царство е което никой демон не може да обладава и взима контрол. Печата на Святия Дух и кръвта на Исус не могат да позволят на никой демон да обладае и вземе контрол над светията. Светиите са купени с цена и са Божие притежание. Никой не може да отнеме Божието! Никой не може да грабне изкупен с кръвта от ръката Му. Как казвате вие демон може да обладае някой който е изкупен с кръвта. На какво основание? Дори да падне светията в грях, той има Ходатай при Отца, който отнема греха му чрез кръвта Си. Никой демон не може да предяви претенции относно тялото, душата или духа на някой светия, защото няма как да анулира съвършеното изкупление на Кръста.

Само човек който не разбира изкуплението може да твърди, че светия може да бъде обладан от демон!
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #65 on: January 15, 2008, 21:37:38 PM »
А сега словото Д.А ;И мнозина отПОВЯРВЛИТЕ дохождаха и се изповядваха и изказваха си делата.Мнозина още и от тия нкойто правеха МАГИИ донасяха книгите си и ги изгаряха пред  всички......Е сега да видим това как ще го обясните . Ето това е факта че новородените  могат да имат демони.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #66 on: January 15, 2008, 21:43:59 PM »
evangelista1962, къде прочете за вярващи имащи демони в случая който описваш? Там се казва, че са си изповядвали греховете и който е правил магии преди да повярва е носил книгите си да ги изгаря. За демони въобще не се говори.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #67 on: January 16, 2008, 18:09:22 PM »
Прочети си словото предния стих казва че повярвалите си носеха книгите. Май някой друг не чете.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #68 on: January 16, 2008, 18:11:22 PM »
Тъй де, книгите (аз това съм написал по-горе), ние нали за демони говорим, не за книги? Или по твоята логика книга=демон?
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #69 on: January 18, 2008, 18:01:38 PM »
Трябва пак да обяснявам.Тези повярвали  преди да повярват са се занимавали с сатанински практики и  трябва да знаеш че те също имат книги.И когато са повярвали  за тях е било нормално да бъдат  в тях до момента в който са разбрали че те са в грях.И тогава започват да ги изхвърлят.Точно както Симон  поиска силата на Дъха.Едни от най  много който има да се чистят са хора който са се занимавали  с магии.И не отхвърляй примерите защото словото се живее и сам Исус говореше толкова много с примери и притчи.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Re: Демонология
« Reply #70 on: January 18, 2008, 19:22:59 PM »
evangelista1962. Аз примера го приемам такъв какъвто си е. Там се говори за вярващи, които преди да повярват са се занимавали с магии и да имали магьоснически книги и след като са повярвали са си изгорили книгите. Това е примера който е записан.

Тази тема обаче е за хора обладани от демони, а не за книги. Това, че са имали книги не означава, че са имали демони. Текста не казва такова нещо. Нещо повече този пример не споменава нищо за наличие на демони в тези хора, нито за изгонването им. Толкова ли е трудно да го разбереш това?
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #71 on: January 18, 2008, 23:11:39 PM »
Добре Уочман ако оттеб излезе демон както си новороден закръстен незнам тогава какво ще кажеш.Познавам човек който повярва заедно с мен новороден и кръстен в С. Дух  говорещ небесни езици но се е занимавал с гледане на боб.Жена е .Но на моментики когато едеиствал демона внея стръд сме я удържали и след това казваше че не помни какво е било.Когато се молихме и не стана с първият път беше освободена и сега е добре слава на Бога.Не отричай неща само защото не ги разбираш защото е опасно.Така направих и аз с святият смях докато не го пребивях и трябваше да се покайвам.Има един принципкогато ядеш  риба оставяш коста на страни така прави и ти снеща който не разбираш.

Gerard

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 182
Re: Демонология
« Reply #72 on: January 18, 2008, 23:39:44 PM »
Айде, пак примери извън словото. Забелязал съм че когато някоуй не може да си защити това което казва с писанията започва да се обляга на собствени преживявания и опитности. Това е страшно нездрава подпора, която със сигурност ще поддаде и падането ще е лошо. Единствено имаме сигурност докато стоим върху словото, което което като здрав троянски щит ни предпазва от стрелите на лъжеученията и ересите.
Ecc 7:3  Sorrow is better than laughter: for by the sadness of the countenance the heart is made better.
Ecc 7:4  The heart of the wise is in the house of mourning; but the heart of fools is in the house of mirth.

evangelista1962

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 245
Re: Демонология
« Reply #73 on: January 19, 2008, 17:30:10 PM »
Яков 3;14,15 Но ако имате в сърцето си горчива  завист икрамолничество,недейте се хвали, та да лъжите  против истената.  Това не е мъдрост,коятослиза от горе, но е земна животинска ,БЕСОВСКА ЗАЩОТО,КЪДЕТО ИМАЗАВИСТ И КРАМОЛНИЧЕСТВО, ТАМ ИМА БЪРКОТИЯ И ВСЯКАКВО ЛОШО НЕЩО.   Яков пише на християни .

mak

  • Administrator
  • Служещ
  • *****
  • Posts: 652
    • http://www.fellowshipbg.org
Re: Демонология
« Reply #74 on: January 19, 2008, 18:22:52 PM »
Какво означава този текст? Че християните са обладани с демони ли? Къде пише това? Прочети внимателно текста.

Аз ако обичам китайска кухня и готвя китайска храна, означава ли че китаец живее вътре в мене?

evangelista, преди да продължиш да пишеш несмислено в тази и в другите теми в които взимаш участие, вземи при сърце тези думи които ти бяха отправени с любов от брата в другата тема:

Evangelista1962,

Поради многото ти и прибързано говорене, може би и от доброто ти намерение да споделиш това, което знаеш с останалите, ти пропускаш скъпоценни бисери. Успокой се! И нищо да не кажеш, няма да те съдим или да мислим лошо за теб за това. Научи се да слушаш, да размисляш, да не бързаш да предлагаш своето мнение. "Видял ли си човек прибързан в работите си?" пита Соломон и казва: "Има повече надежда за безумния, отколкото за него." (Притчи 29:20). Апостол Яков предупреждава, "Братя мои, не ставайте мнозина учители, като знаете, че ще приемем по-тежко осъждане."  Призвани сме да бъдем първо ученици, не учители--махна да намираме, и акъл да даваме. За другите ли го правиш или за себе си?

Малко се обърна на чат начина по който пишеш, а това изобщо не е целта тука. Би ли искал още веднъж, внимателно да прочетеш и следните теми:

Правила на Fellowship BG - запознайте се бавно и спокойно преди да пишете! 

Правопис и яснота на писане и изразяване на мисълта.

Помрачени в разума...

Мнение или Истина?
"Той ти е показал, човече, що е доброто; И какво иска Господ от тебе, Освен да вършиш праведното, да обичаш милост, И да ходиш смирено със своя Бог? " Михей 6:8