prezvitera, по-напред в темата бяха приложени библейски доказателства на това защо е основателно да се счита, че хората обладани от зъл дух не са нормални хора и това се вижда от най-обикновените хора.
Да се презират вече предоставените аргументи по темата не е начина да се дискутира, така се налага да се повтаряме отново и отново, което не подобава на смислени човеци, още по-малко на християни.
Понеже обаче даваш примери от Библията аз с радост ще им отговоря и ще ги разгледам. За твое съжалени изводите които правиш са напълно погрешни и небиблейски. Дори противоречат на текста, който даваш за референция. Дали именно поради тази причина не го цитираш, а само го преразказваш? Именно с подобни преразкази се въвеждат лъжеучения, вместо да се даде точния текст.
Казваш,
“И като възкръсна рано в първия ден на седмицата, Исус се яви първо на Мария Магдалина, от която бе изгонил седем бяса.”
“и някои жени, които бяха изцелени от зли духове и болести; Мария наречена Магдалина, от която бяха излезли седем бяса”
Никъде няма информация Мария да е била луда..., нито другите жени.
Вярно е няма информация, че са били луди, няма и информация, че
не са били. Мислиш ли че това че няма информация подкрепя автоматично твоята теза? Ни най-малко! Това, че няма информация не подкрепя нито една теза, то просто означава, че няма информация и тези случаи не могат да се използват като аргументи по тази тема от нито една от страните.
Момчето с епилепсията също ли беше лудо? Ами човекът с глух и ням дух?
Нека да разгледаме случая с момчето "епилептик":
Мат. 17:15 Господи, смили се за сина ми, защото е епилептик и зле страда; понеже пада в огъня, и често във водата. Нека да видим думата преведена като епилептик:
G4583
σεληνιάζομαι
selēniazomai
sel-ay-nee-ad'-zom-ahee
Middle or passive voice from a presumed derivative of G4582; to be moon struck, that is, crazy: - be lunatic.
Забелязваш ли какво означава тази дума? Означава - "
ударен от луната" т.е "
луд". Речника ясно казва, че става въпрос
за луд човек. Православния превод превежда думата като лунатик, което също е синоним на луд.
Да видим случая със "глухия и ням дух":
Марк 9:17 И един от народа Му отговори: Учителю, доведох при Тебе сина си, който има ням дух.
Марк 9:18 И гдето и да го прехване, тръшка го; и той се запеня, скърца със зъби, и се вцепенява; и говорих на Твоите ученици да изгонят беса, но не можаха.
Марк 9:19 А Той в отговор им каза: О роде невярващ, докога ще бъда с вас? Докога ще ви търпя? Доведете го при Мене.
Марк 9:20 И доведоха го при Него. И като го видя хванатият от бяс, веднага духът го сгърчи; и той падна на земята и се валяше запенен.
Марк 9:21 И попита Исус баща му: Колко време има откак му е станало това? А той каза: От детинство.
Марк 9:22 И много пъти го е хвърлял и в огън, и във вода, за да го погуби; но ако можеш стори нещо, смили се за нас и помогни ни.
Марк 9:23 А Исус му рече: Ако можеш повярва! Всичко е възможно за този, който вярва.
Марк 9:24 Веднага бащата на детето извика, казвайки: Вярвам, [Господи]! Помогни на моето неверие.
Марк 9:25 А Исус, като видя, че се стича народ, смъмра нечистия дух, казвайки му: Душе неми и глухи, Аз ти заповядвам: излез от него, и да не влезеш вече в него.
Марк 9:26 И духът, като изпищя и го сгърчи силно, излезе; и детето стана като мъртво, така щото болшинството думаха, че е умряло.Давайки примера за човека с глух и ням дух
ти се опитваш да внушиш, че човека просто си е глух и ням и си е най-нормален човек. Това не само не е вярно, но е
в директно противоречие с текста който описва този случай. Написаното ясно казва, че човека
се тръшка, запеня, скърца със зъби и се вцепенява. Това
нормален човек ли е според тебе? Аз съм виждал неми и глухи хора, но те нито се пенят, нито се тръшкат нито скърцат със зъби на земята. Това, че се опитваш да внушиш идеи и учения чрез дадени Библейски случки, без да ги цитираш, а те в действителност противоречат напълно на това, което твърдиш, как да го приемем? Като злонамереност или невежество? При всички случаи и двете неща не подобават, човек с претенции да бъде старейшина.
Нека разгледаме случая и с жената 18 години вързана от Сатана:
Лука 13:10 И една събота Той поучаваше в една от синагогите;
Лука 13:11 и ето една жена, която имаше дух, който - беше причинявал немощи за осемнадесет години; тя беше сгърбена и не можеше никак да се изправи.
Лука 13:12 А Исус, като я видя, повика я и рече -: Жено, освободена си от немощта си.
Лука 13:13 И положи ръце на нея; и на часа тя се изправи и славеше Бога.
Лука 13:14 А началникът на синагогата, като негодуваше за дето Исус в събота я изцели, проговаряйки рече на народа: Има шест дни, в които трябва да се работи; в тях, прочее, дохождайте и целете се, а не в съботен ден.
Лука 13:15 Но Господ в отговор му рече: Лицемери! В събота не отвързва ли всеки един от вас вола или осеела си от яслите и го завежда да го напоява?
Лука 13:16 А тая, като е Авраамова дъщеря, която Сатана е държал цели осемнадесет години, не трябваше ли да бъде развързана от тая връзка в съботен ден? Така нека да сравним текста с твоите твърдения:
мало една жена, от която Исус изгонил дух на немощ и тя била наречена авраамова дъщеря. Похвалена е за вярата си, но ни се обяснява, че е била вързана цели осемнадесет години. Значи една нормална вярваща жена имала нечист дух в себе си. Чрез този дух Сатана я държал в немощ.
Искам да сравня трите подчертани неща от твоето твърдение със текста. И трите ти твърдения са или неверни или напълно необосновани с текста на Писанието:
1. Не се казва, че Исус е изгонил дух на немощ. Няма никакво гонене на дух в този случай. Казва се че "
Исус я изцели"!
2. Никъде не пише жената да е похвалена за вярата си. Това е
твоя добавка към текста. Казва се че е Авраамова дъщеря защото е физически родена от семето на Авраам. Закхей, който беше нечестив и грабител преди да срещне Исус също беше наречен Авраамов син.
3. Никъде текста не казва, че тя е била нормална вярваща жена. Това отново е някакво твое предположение. Здравото и спасително учение не се гради на предположения и изкривяване на текста. Ако текста не е ясен по даден въпрос, това не ни дава право на фолклорно творчество с него. Това просто означава, че това не е текста който изяснява този въпрос.
4. Текста не казва, че жената е имала нечист дух
в себе си. Казва, че е имала дух, който я държал вързана с определени немощи. Факта е че Исус не изгони демон от нея, но вместо това развърза връзките, които я държаха и с това
я изцели. Исус не каза, не трябваше ли да се изгони този демон, а каза "
не трябваше ли да бъде развързана от тая връзка"!
Това дали жената е била обладана или просто вързана от определена немощ не би могло да се изясни напълно от този текст. Нито става ясно дали жената е била луда или нормална. При всички случаи обаче,
едно е сигурно, и то е че
този текст или директно опровергава или по никой начин не потвърждава изводите и ученията, които ти се опитваш да припишеш, че произлизат от него.
Аз ти зададох въпрос,
дай дори един единствен пример от Писанието за изгонване на демони от светии в Новозаветната църква. Ти не си в състояние да дадеш. И нормално да не можеш да дадеш, понеже то
такива пасажи няма, защото в Новозаветната църква не е имало подобни практики.
Въпроса е защо хора като теб се опитват да утвърждават небиблейски учения и практики? Какъв е произхода на подобни учения и чии интереси обслужват? Що за учения са тези, които имат нужда от изкривяване на текста на Писанията, чрез
преразказ и добавяне, за да бъдат обяснявани и "доказвани"?
Това са само няколко въпроса, върху които би било полезно за душата ти да размишляваш.