4. Къде според Закона Господ дели хората на по-малки и по-големи?
Първо е важно да не слагаме равенство между десятъка и свещенството. Яков плащаше десятък без да има свещенство. Десятъкът не означава система на свещенство. И все пак Св. Ап. Павел дава право на служителите на Благовестието да бъдаг издържани от Църквата.
Яков веднъж обеща, че като се върне ще даде (еднократно) десятък от всичко, което Бог му даде. Служителите на Благовестието бяха издържани от ДОБРОВОЛНИТЕ приноси на светиите, а не от 1/10 от посевите и добитъка им. Повечето светии дори нямаха такива.
Имаше едни, които ходеха при езичниците и ги караха да се обрязват. Спомняш ли си какво казаха апостолите. Казаха ли - нека служат на Бога и да си дават редовно десятъка, друго не им налагайте. НЕ, категорично НЕ! Ето какво каза Писанието за това, което беше наложено на езичниците:
[28] Защото се видя добре на Светия Дух и на нас да ви не налагаме никоя друга тегота, освен следните необходими неща:
[29] да се въздържате от |ядене| идоложертвено, кръв и удавено, |тоже| и от блудство; от които ако се пазите, добре ще ви бъде. Здравейте.Добро се видяло на Святия Дух и на тях. Това, че на теб ти се вижда добро да се наложи още едно "ТРЯБВА". Писанието говори ясно какво означава десятъка и как днес дори и да беше "задължителен", това е неприложимо за 99% от хората, първо, че не живеят в Земята, която Бог даде. Другото е, че нямат собствени ниви и добитък. Трето, че 1/10 не се даваше на левитина, а се разделяше между човека, който дава, левитина, сирачето, вдовицата и чужденеца. Още повече е записано да не се дава от принуждение, както ти и мнозина други принуждавате бедните от християните да си дават парите - нещо, което нито е записано, нито се изисква от Словото.
Определено това разделение не може да го смятаме за нещо лошо, или ерес. На мен също не ми харесват практиките в някои деноминации, или ако щеш и в православната църква, но не бих нарекъл "еретици" онези, които настояват за това разделение.
Примерите от днешните "институции", както обичаш да наричаш, са далеч от това, което Писанието говори. Явно практиките от днешните институции не ти харесват, но ти харесва да има над теб представител на Христос, което не е според Словото.
Второ, ако това разделяне не е “правилно”, тогава основателят на тава разделяне е апостол Павел. Той твърди, че "работниците на благовестието имат право да живеят от благовестието" (1 Кор. 9:1-14).
Работниците имат господар. Всеки си има своя длъжност. Един посажда, друг полива, но Господ прави да расте.
Ето какво Христос говореше за големите и малките. Това, което ти говориш са земните институции, които поробват "малките", а това, което Господ говори е друго:
[24] Стана още и препирня помежду им, кой от тях се счита за по-голям.
[25] А Той им рече: Царете на народите господаруват над тях, и тия, които ги владеят се наричат благодетели.
[26] Но вие недейте така; а по-големият между вас нека стане като по-младият, и който началствува - като онзи, който слугува.
[27] Защото кой е по-голям, този, който седи на трапезата ли, или онзи, който слугува? Не е ли този, който седи на трапезата? Но Аз съм всред вас, като онзи, който слугува.
[28] А вие сте ония, които устояхте с Мене в Моите изпитни.В момента това, което става е - бедните вдовици, пенсионери, бедните християни трябва да дават по принуда 1/10 от наемната си заплата или от пенсията си, за да има проповедникът все повече и повече ПАРИ. Повечето проповедници днес няма да се съгласят да им дадеш 2 буркана компоти от тези 20, които си си направил за зимата, защото с тях не може да си купи нов mp3 player за колата.
Гал. 6:6 А тоя, който се поучава в Божието слово, нека прави участник във всичките си блага този, който го учи.
Точно така. Това е доста различно от принуждението - давайте 1/10, защото иначе крадете Бога. Вече говорих за това. Даването е драговолно. Виждаме Павел на какви неща беше подложен, заради делото. И аз бих помогнал на такъв човек в прехраната му, а не на човек, който е богат, има какво да яде и ламти за още и принуждава бедните да дават на него - богатия. Много проповедници днес се отказват от "служението" си, когато виждат, че в селцето, където проповядват, бедните хора не могат да им плащат заплатата и отиват в по-голяма църква, където могат да им плащат. Това е същото, както да си намериш нова работа във фирма, където плащат повече.
Колко жалко.
Вярно е, че пред Бога всеки отговаря за себе си, но е факт, че едни са “по-напред”, или по-навътре. На когото много е дадено много и ще се изисква.
Дойдохме и до нещо, което можем да наречем "духовно", но в никакъв случай тук нямаме връзка с 1/10 от месечното възнаграждение на християнина.
5. На кое число от месеца апостолите събираха десятъка?
Знаем от Библията, че нашите тела поотделно са Божий дом, но и Църквата като цяло е Божий дом. Всеки отделен вярващ е Божий храм и дом, но никой отделен вярващ не е пълнотата на Христос на земята. Къде е пълнотата на Христос на земята? Ефесяни 1:23 ни казва - Църквата.
Ефесяни 1
[22] И всичко покори под нозете Му, и постави Го да бъде глава над всичко за църквата,
[23] която е Негово тяло, |изпълнено с| пълнотата на Този, Който изпълнява всичко във всички.Ефесяни 2
[19] Затова вие не сте вече странни и пришелци, но сте съграждани на светиите и |членове| на Божието семейство;
[20] понеже бяхте съградени върху основата на апостолите и пророците, като е краеъгълен камък сам Христос Исус,
[21] върху когото всяко здание, стройно сглобено, расте за храм свет на Господа;
[22] в който и вие се вграждате заедно в Духа за Божие обиталище.Знаем от Библията, че нашите тела поотделно са Божий дом
Не знам от коя Библия знаеш това, но от Словото виждаме, че не е поотделно, а заедно.
Ето по-надолу казваш точно обратното:
Сам християнин не може да е Божий дом сам по себе си.
Странно нали?
Ето още по-странно:
Християнинът в Църквата като общност и институция е Божий дом.
Тук пък пише, че християнинът е Божий дом?!
Имаш 3 изречения, в които един път казваш едно, после противоречието му, после противоречието на първото. Или опитваш да заблудиш хората с много противоречиви думи, или липсва елементарна логика в изразяването ти.
Ако някой твърди, че плаща десятък на самия себе си означава да претендира, че той е пълнотата на Христос. Св. Ап. Павел казва, че "служителите на Благовестието" имат право да се изхранват от Църквата. Но никъде няма да намериш твърдение, че християнинът плаща десятък сам на себе си.
Нямаме записано, че и християнинът е плащал десятък на левитина. Нито в Закона, нито в Новия завет. Десятъкът изобщо не е бил даван целия на Левитина, но човекът, който е давал е имал правото да даде колкото смята за добре на левитина, на вдовицата, сирачето и чужденеца, а и ТОЙ САМИЯТ да яде от него.
Деноминациите са само отклонение от практиката на Църквата. Тоест, в Новия завет Църквата е тази, която се покланя на Бога.
Покланя се с парите си ли? За какво са му на Бога парите ни? Тогава бедните може би не могат да се покланят на Бога? При вас само богати ли ходят, които могат да си плащат на представителя на Христос на земята?
А десятъка е част от това поклонение. И всеки вярващ, който е част от Тялото в своето поклонение принася десятъка си. А на кой ден християните се покланят с десятъците си... както значение има? Аз бих казал в Събота. Но не онази, римската, календарна събота, а Господната свята почивка.
Ако не се покланяш с десятъка враг ли си на Бога? Кажи го на Христос, който каза на разбойника "още днес ще бъдеш с мен в рая". Опитваш да докараш парите в "духовна" светлина, но нямаш подкрепа от Словото за това.
Законът какво казваше за десятъка? Имаше ли значение, кога се събираха - имаше разбира се. Не си прочел темата за десятъка. Там има цитати от Словото, където казва, че на три години се събирал десятъка и всяка година се отделял. Имало е голямо значение, но само ако изпълниш
точно Закона. А за съботата има друга тема, която е добре първо да прочетеш преди да пишеш тези неща, тъй като в Господната почивка ние си почиваме от НАШИТЕ СИ ДЕЛА.
Десятъка се дава на по-горната институция. По времето на Авел се даваше директно на Господа (не е описано точно как). По времето на Авраам се даваше на Мелхиседек, който беше по-горен (ясно е написано, че Мелхиседек има чин, който после се дава на Исус). За Яков също не пише как е даден, но най-вероятно е по един от двата начина до тогава (на Авел и на Авраам). Евреите го даваха на левитите, а те от своя страна на свещенниците - пак някаква институция, представяща Бога и по-горна от тези които и плащат десятък
Тук въпросът ми е следният - Авел къде е казано, че даваше десятък, или поне веднъж да даде десятък. Писано е "жертва". Прибавяш към Писанието, за да докажеш тезата си, тъй като тя не е доказуема от Писаното и затова ти добавяш неписани неща. Отново ще ти задам въпроса - колко пъти Авраам, Яков, Мелхиседек даваха десятък? В наши дни е на всяка заплата от наемен труд, което няма НИЩО ОБЩО със Закона в Писанието.
Абсолютно нормално е днешните свещенници (Християните) да дават въпросното дарение (десятък) именно на църквата - тази институция която представлява съюза в името на Исус и която предоставя Господната Вечеря - по подобие на свещенниците и на Мелхиседек. А и по подобие на левитите, т.к. църквата няма "земя" - т.е. няма собственост, която да я издържа.
Изобщо не е нормално, когато не се спазва точното задължение според Закона. Не е нормално да се ИЗИСКВА въпросната 1/10 част, според Писанието. Институциите, за които говориш са институции, за които "християните" са ИЗВЪН ТЯХ и им плащат данък. Ако някой е служител на Живия Бог, то той е негов свещеник. Възрастната жена на 92 години, като свещеник на Живия Бог защо не взема десятък от тебе примерно? Или за теб тя е "по-долна" и на нея трябва да се "помага, като на по-бедна", a има такива, които са "по-горни", които са "представители на Христос", на които ходиш и даваш пари.
Абсолютно небиблейско. От десятъкя е било давано на свещениците, а ако ние сме свещеници, то кой ще ни дава от десятъка?
Това е - принцип. Има го от началото, та чак до сега.
Принцип и е и любовта към парите, че е корен на всяко зло - от началото, та чак досега.
Ще отговориш ли на моите върроси:
Съществува ли стих в Новия завет, който да отменя десятъка, или да казва на какво е сянка? Скотоложството толкова ли е маловажно като грях, та е подминато в Новия Завет? И щом е подминато, то имат ли морално право християните да го практикуват? Грях ли е то в Новия Завет? И ако е грях от от къде съдим за това?
Съществува стих, който казва, че не трябва да давам от принуждение, а драговолно. Не съществува стих, който ме принуждавам да дам десятък от надницата си, защото това е принуждение, което правиш ти и мнозина други, на които им е угодно.
Един Закон е валиден, когато са има налице някаква причинно-следствена връзка. Трябва да имаме предпоставки за изпълнение на даден закон. Законът за десятъка е за земята на Израил, в случая, когато хората имаха собствени ниви и добитък и левитите нямаха собствена земя и не се изхранваха с нищо друго, но с данъка, който Бог определи Израил да плащат.
Тези неща ги няма налице, за да бъде приложен този закон. Ако ги имаше, тогава той щеше да е в сила. Законът за скотоложството се прилага, когато имаме на лице такива мерзости.