Все пак не трябва да забравяме и това:
Благоразумният предвижда злото и се укрива, А неразумните вървят напред - и страдат.
Т.е. трябва да се мисли и в насока защита на това което е произведено. Лесно е човек да умре, по-трудно е да живее.
Николай, ти каква защита, на какво произведено ще правиш? ? ?
Watchman Исторически погледнато, от времето на апостолите насам истинските християни винаги са живели отделено от светската система
.
Библейски, исторически и документално погледнато, Сам Христос не даде такива указания, нито пък пример! Също и апостолите.
Всички те са живяли ВСРЕД другите, останалите хора. Те са практикували да се събират РЕДОВНО заедно в общение, а НЕ за да живеят заедно и да не ги интересуват останалите хора, освен един единствен случай, описан в Деян. 5гл. и пак в него случай не се казва, че са били далеч от останалите си съграждани, някъде в усамотено село и да са били независими от светската система, защото си продаваха имотите/ на кого са си продавали имотите, ако са били независими от светската система???/ също така са си купували и храна и каквото им е било необходимо като средства за живот. Пак са имали някакви определени бизнес взаимоотношения със сънародниците. Но текстовете в Деяния говорят, че апостолите и учениците вървяха сред народа, вършеха знамения и чудеса и прогласяваха благата вест ВСРЕД НАРОДА. Дори доста от свещениците се покоряваха на вярата... и т. н. Не са живели някъде другаде и изолирано....
Значи, ако апостолите и първите ученици бяха практикували това, което ти твърдиш, че следва да нямаме взаимоотношения със хората от света, то благовестието щеше да е провалено и нямаше да има новоповярвали, нямаше да има Христова невяста.
Това, че е имало хора, както и сега има, които живеят по този начин отделно от света, НЕ ОЗНАЧАВА, че те и само те са ИСТИНСКИТЕ християни, а пък другите са фалшиви и/или не са искрени последователи на Бога. Това е начин на тълкуване и сила за живеене в Духа. Подобен отшелнически живот НЕ Е ИЗДИГНАТ от апостолите като единствено вярно и непогрешимо библейско правило за живот на вярващите в Духа.
НЯМА ТАКОВА НЕЩО- ПЪЛНА НЕЗАВИСИМОСТ от света, който е около нас и в който живеем и никакви взаимоотношения по никакъв повод със хората от света.
Мотото " НАПЪЛНО НЕЗАВИСИМИ от светската система" като не живеем сред останалите хора, е мисия не НЕвъзможна, а НЕнужна на Бога.
Каква е ПОЛЗАТА на Бог, и каква е Нашата полза??? -
когато напуснем мястото, където Той ни е поставил, пратил и от желание да правимнещо по - така специално за Бога, вземем та решим в себе си определяйки се като "истинските", "праведните" ученици да се отделим от това, което Той показа на дело, и да търсим висши степени на духовно служение, въобразявайки си, че това е тесния път, с цел уж да Му угодим.
А пък то нещата са по прости, многообразната Божия мъдрост се изявява в нас, като сме покорни на Словото Му.
Еф.3 гл.8 На мене, най-нищожния от всички светии, се даде тая благодат,
да благовестя между езичниците неизследимото Христово богатство; 9
и да осветлявам всичките в наредбата относно тайната, която от векове е била скрита у Бога, създателя на всичко,
10 тъй щото на небесните началства и власти да стане позната сега чрез църквата многообразната премъдрост на Бога,
11 според предвечното намерение, което Той изработи в Христа Исуса нашия Господ;
12 в Когото имаме своето дръзновение и достъп с увереност чрез вяра в Него;
Мат.5 гл.13 Вие сте солта на земята. Но ако солта обезсолее, с какво ще се осоли? Тя вече за нищо не струва, освен да се изхвърли вън и да се тъпче от хората.
14 Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие.
15 И когато запалят светило, не го турят под шиника, а на светилника, и то свети
на всички, които са в къщи. 16 Също така нека свети вашата виделина
пред човеците,
за да виждат добрите ви дела, и да прославят вашия Отец, Който е на небесата.Използвам двата пасажа, тъй като и от двата, съответно ст.10 и ст.14 в началото на темата бяха извадени от контекста за да се прокара идеята/ не казвам учение!/, че трябва да доказваме на Бога, а и на тъмните сили на поднебесната как ще сме святи като живеем отделно и независимо от света,
Обаче като се видят и останалите стихове около тях, се вижда какъв точно е бил смисъла на така записаното в Словото.
Първият път става ясно, че Павел говори да стане позната чрез вярващите Божията премъдрост пред тъмните сили, докато той работи в благовестието, и осветлява хората за Божията тайна, изработена в Исуса Христа.
А вторият път, увещанието на Исус, докато казваше кои са блажените.Исус очерта територията, която ясно се вижда в целия пасаж от Мат. 5 гл. 1 ст. -да бъдем
всред останалите хора като сме неразбрани, скърбящи по Божията правда, преследвани, смирени, неотмъстителни, миротворци, с чисти сърца... Той иска ние да работим за НЕГО ВСРЕД останалите. А
Не да сме отшелници в този живот.
Даже е интересно, че връзката междудвата пасажа е във светлината, светилника. Христос казвавМат. 5гл., че ние сме виделината на света. Ап. Павел казва в Еф.3 гл., "...на мен ...даде се тая благодат ... да осветлявам всички в наредбата относно тайната..."
Смисълът на сравнението, което прави Исус "Град поставен на хълм",
съвсем НЕ означава че НИЕ сме град, който е отделен от другите хора и сме далече някъде над гори, планини и хълмове. А е смисъл, че НАШАТА ВИДЕЛИНА Е, и следва да бъде като ГРАД на Хълм. и това се доказва прекрасно от следващите няколко стиха целокупно.Ние сме: сол, светилник, град на хълм, и всичко това е с крайна цел - всичко е за Божия СЛАВА и е обобщено в стих 16 на Мат. 5 гл. "
нека свети вашата виделина пред човеците, за да виждат добрите ви дела, и да прославят вашия Отец, Който е на небесата."