Nikolay,
Гледам, че се чудиш дали раят не е на 3-тото небе. Точно поради тази причина ти казах, че ти
не вярваш на думите на Месията, който говори за това къде са точно раят и адът. Ако вярваше, нямаше да правиш такива предположения и връзки. Христос ясно каза къде е и раят и адът. В Писанията на
много места е записано същото. Но въпреки това, ти вярваш на това, което си научил от обществото, в което живееш.
Второто, което
твърдиш е, че Адам е бил безсмъртен като за това не можеш да дадеш нито един пасаж в подкрепа, но само предполагаш. Интересното е, че уж казваш че не било сигурно, ама според теб било много вероятно. Кое е последно? Ето какво казваш:
Адам не се знае дали е бил безсмъртен
...
Аз като събера горните неща виждам, че е възможно да е ял.
За съжаление това предположение го използваш като нещо сигурно, а то не е. Това, че Бог е намалил живота на човеците не е поради факта, че били безсмъртни и после станали смъртни. Ако имаше без-смъртие, тогава нямаше да има край на годините.
Писано е, че Адам беше изгонен, за да не яде от дървото на живота и да живее вечно. Нямаме никаква предпоставка да твърдим, че той е ял от дървото, защото според думите на Словото ако яде, ще живее вечно.
Другото твърдение е, че Адам бил съвършен. Това е отново квас от днешната религия, с който си заквасен. Никъде в Писанията не пише, че Адам е бил съвършен. Никъде не пише, че Бог го е създал да бъде вечен. Единствено е казано, че накрая, когато Бог подчини всичко под нозете си, ще даде възможност на Своите да ядат и да живеят вечно. Но пасажът в Откровение, който говори това, споменава
не за едно дърво, а за дървеТА, които са били покрай реката. Т.е. имаме една много по-различна картинка.
Ако дървото на живота има за цел да
поддържа живота на човека и по този начин да живее вечно, то това отново подкрепя факта, че човекът е смъртен, защото без постоянно ядене от такова дърво, той ще умре. Ако дървото на живота дава вечен живот още при първата хапка, то отново показва, че Адам е бил смъртен човек и не е ял дори 1 път от това дърво. Виж как Адам яде само веднъж от дървото за познаване на доброто и злото и този плод има влияние
дори до днес. И тъй като двете дървета са съпоставени от Бога, за мен е по-приемливо, че само веднъж трябва да се яде и човек ще може да живее вечно. Ето защо има и меч, който пази това дърво, защото ако нямаше нужда да го пази, какво толкова ако някой дойде и си откъсне няколко пъти от дървото? Ще му се сложи "лимит" на брой плодове и няма да живее вечно. Но мярката, която е поставена е много строга.
Третото нещо, което не си схванал е, че когато се раждат жени, в повечето случаи това
не се споменава в Словото. Нищо чудно Адам и Ева да са имали и момичета след първородния им син. В началото браковете са били много по-близки като "кръвна връзка", но явно това не е пречело, вероятно заради атмосферните условия и това, че хората са живяли по много години. Знаем, че днес това причинява раждането на деца с дефекти.
А това дали ще чака един мъж някой 20 години, за да порастне момичето и да стане жена или обратно, дали една жена ще чака 20 години да порастне момчето и да стане мъж, това не е било пречка. Не си ли чел за Рут и Ноемин, когато говориха помежду си и стана въпрос, че Рут има възможност да чака да порастнат децата, които Ноемин (свекървата) би родила. Виж какъв начин на мислене. А днес мисленето е друго. Затова трябва да се разсъждава от гледна точка на това какво пише в Писанията, а не от гледна точка на днешната култура.
Четвъртото нещо, което е
погрешно като твърдение е:
В глава 3 чак след изгонването им той дава име на жената и я нарича Живот защото е майка на всички живи. А през това време докато се разхождаха из градината защо не и даде име - а? Имал е примера с наименуването на животните но го ползва чак след като ги изгонват.
Това отново е причинено от липса на познание на Писанията. Ето какво чета:
Битие 2:23. А човекът каза: Тази вече е кост от костите ми и плът от плътта ми; тя ще се нарече Жена, защото от Мъжа бе взета.На еврейски "иш" е мъж, а "иша" е жена. И текстът би бил буквално следния: Ще се нарече иша, защото от иш беше взета.
За да разбереш по-ясно какво означава "името" в Писанията, трябва да си наясно, че в началото всички имена са били с цел да означават нещо. В момента е също така, но някак си вече се прави разлика между "дума" и "име". А всъщност разлика
няма.
Знаеш ли кое е първото място, където се споменава името на Адам и името Ева? Точно след като бяха изгонени:
И човекът наименува жена си Ева {Т.е. Живот.}, защото тя беше майка на всички живи. И Господ Бог направи кожени дрехи на Адама и на жена му и ги облече.Вижда се, че човекът
смени името на жена си. Тя вече не се казваше "Иша", а "Ева". Също думата "адам" не е използвана в еврейския като "собствено име", а по-скоро като "прякор" в този случай. Адам означава "червен".
На еврейски този текст би звучал така:
"И иш наименува иша си "живот", защото тя беше майка на всички живи .И господ Бог направи кожени дрехи на червения и иша и ги облече".
След това хората наименуваха децата си с думи, които имаха съвсем ясно значение. Човекът наименуваше животните с имена, които реши, че би им прилягало според това какво правят, как изглеждат или особени техни черти или действия. По същия начин се наименоваха и хората.
В момента ако вземеш котка и я наречеш "Гошо", тогава ти правиш точно това, което Адам направи — нарече "иша" (което име беше дадено от него) с "прозвище", което е "Ева". И защо го правиш това? Съвсем практично е. Когато имаш 2 котки, искаш да се обръщаш към тях по различен начин, защото са 2 същества. Поради тази причина се слагат различни прозвища на същество, което вече си има име "котка". Не че някой в Писанията е тръгнал да си наименова животните, но се опитвам да ти дам пример от днешната култура. Та, когато имаш много същества "иш" и "иша", и тъй като трябва да общуваш с тях, е нормално да им се измисли прозвище или прякор. И това прозвище или прякор да бъдат използвани, за да се прави разлика между различните същества от един вид. Това е практично решение и червеният (Адам) беше този, който се сети първи за подобна практика и я сложи в употреба. Адам го наричаха "червения" и така си остана. Той нямаше друго "име".
Затова наименоването на "иша" и после прозвището "Ева" са дадени от Адам, точно както той даде име на животните. Това, че е дал имена на животните е било по-точно, че той е определил имената на типовете животни като "куче", "котка", "кокошка". Точно така той даде и име на съществото, което Бог направи от реброто му — "иша".