Бог не е Бог на мъртвите, а на живите, понеже за него всички са живи - това казъл Исус, като цитирал историята с Мойсей, къпината и Богът на Авраам... Така че точно където е Авраам, който е жив за Бога, та дори видял денят на Помазаника, там е и Ехох и обратното.
По същия начин в историята за Лазар Исус не казва, че е бил в ада, а в лоното или предръдката на Авраам, който е жив според Исус и е видял неговия ден.
Виждам, че затвърждаваш представата, че не обичаш да се придържаш към написаното, но говориш горделиво против другите според казаното:
1 Коринтяни 4:6. И това, братя, преносно приспособих към себе си и към Аполоса заради вас, за да се научите чрез нас да не престъпвате границата на писаното, да се не гордее някой от вас с един против друг. Явно не си се научил, но твърдиш неща, които Писанието не казва и дори не можеш да усетиш как се губи логиката на твоите твърдения и се вплиташ в собствените си измислици.
Въпреки, че не ми е приятно, заради четящите форума ще напиша отговор на всичко това, което си написал.
Първо е писано, че Енох и Илия са били взети при Бога, който е на небесата (не в облаците, а се говори за небесата, които са над нашето небе). Посоката е нагоре. Всички останали починали отиват надолу, като телата им се отделят от душите им. Това отделяне го няма при Енох и Илия и те двамата са специфични случаи.
Когато умират хората душата им отива в шеол, което е мястото на умрелите. Всички така завършват независимо ти какво си мислиш.
Защо мислиш, че Христос на друго място каза: Остави мъртвите да погребват своите мъртъвци? За какви мъртви, които могат да погребват говори? За тези, които са мъртви чрез прегрешенията си ако и да дишат още. Затова Христос нарече Авраам и другите праведници — живи, защото те имат надежда за живот във възкресението, а другите нямат надежда за живот. На кого каза това нещо? На садукеите, които не вярваха във възкресението.
Но Авраам си беше физически умрял и пише, че се е "прибрал при людете си". Къде са людете му, които са се кланяли на слънцето и луната? Всички те и праведни и нечестиви са в шеол, който е под земята (дори го пише, но виждам, че ти презираш писаното). Авраам се е прибрал в шеол в градината (Едем). Там беше занесен и сиромахът от разказа на Христос.
За същия шеол Христос разясни, че е разделен от бездна, на едната страна на която са нечестивите и те се мъчат като от огън. От другата страна са праведните. Едните и другите се виждат, обаче никой не може да премине на другата страна.
Пише си ясно къде се намира географски градината (Едем), пише и къде се намира шеол (който е общото наименование на мястото на умрелите). Шеол = Едем + бездната + мястото на мъки. Всичко това го пише и ти смело казваш, че "новият завет" бил по-важен (което изобщо не е вярно, че бил "по-важен"), но дори и да приемем твоите думи за верни, ти самият не си ги спазваш, защото не внимаваш на писаното там и не си запознат с думите на Христос, който много подробно описа шеол.
Затова Христос каза, че непознаването на Писанията води до заблуди. Тези пратеници са писали със знанието за Писанията, а не някакви хвърчащи послания, които нямат нищо общо с основата. А основата са пророците + посланницте, а не както ти казваш "апостолите". Ако дори беше внимавал какво пишат апостолите, щеше да видиш, че те внимават много на Писанията и винаги дават тях за основа и за това, че Писанията са
напълно достатъчни това Божият човек да е съвършено приготвен за всяко добро дело. Но ти това не го признаваш...
Евреите отделят много ясно двата 'свята' - всеки се прибира при своя народ и е отделен от земята на живите. Павел, който е евреин казва, че невидимото е вечното - в този смисъл духовното. А не с смисъл, че един дух не може да живее в някой човек. Мъртвите не са в този свят - видимия. Тях ги няма и не е нужно да си пророк, за да го видиш. Както и живите не са 'там', а тук. Във всички случаи има разлика.
Не си ме разбрал. Евреите знаят, че има дух, знаят, че има плът, знаят, че душите отиват под земята. Откъде го знаят? Пише го в пророците и псалмите.
Дори за евреите думата, която означава "изцеление" и "спасение" е една и съща, защото за тях всичко върви ръка за ръка. Не може нещо да стане на земята и да не се "върже" в света на духовете, както и обратното. Не може нещо да стане в света на духовете и да не се отрази във видимия свят.
Каин се заселил на изток от Едем, или срещу Едем - това е израз, който и до днес използваме. Оззначава близо до дадено място, но не съвсем близо.
Няма 'духовни реки' - това ти си въобразяваш, че аз казвам. Реките са си истински, но вече ги няма. Истина е че има много подземни реки, както има и подземни езера, но те текат под земята, където не живее абсолютно никой. Реките вече ги няма - вероятно след потопа, когато се е променило много от лицето на земята, те са изчезнали.
Никъде не пише, че градината е под земята. Това не е вярно. Каквато и сонда да спуснеш, няма да намериш абсолютно нищо - едното е в невидимия свят, а другото във видимия. Както и ако литнеш на където и да е, няма да стигнеш небето, понеже писанието свидетелства, че то е невидимо. Не че е далече. Същото е с ада - невидим е.
Земята се разтвори за кореевата дружина и те отидоха НАДОЛУ. Знам, че търсиш "тълкувания", но ако искаш иди и си намери тълкувание, че потъването надолу означавало литване нагоре.
Христос каза, че мястото за едните и другите е едно и е разделено от бездна. Бездната е мястото, където са затворени ангели, които се държат за последните дни, когато ще бъдат развързани и ще излязат от бездната. Думата "шеол" никъде не е място "за нечестивите", а мястото за душите на умрелите.
Шеол, мястото на умрелите, съдържа неразривно свързани 2 места — градината и мястото на мъки. Това обяснява Христос. Двете са разделени от бездна. Бездната е пропаст. Тази пропаст пише, че не може да й се намери дъното и там са държани въпросните ангели. Тъй като е записано, че мястото на душите на умрелите е в земята, то е под земята, където е и Едем. Описанието на Едем като място, в което напояването е различно, може да се обитава от плът (както Адам е обитавал мястото с Ева), имало е и животни, както има и реални растения, означава, че си е съвсем истинско място, а не както ти говориш за някакво "невидимо" място.
Ти дори не можеш да разбереш, че Едем е физическо място, защото Адам е бил там, както са там и растения и животни. Твоите разсъждения не могат да разберат това, защото са базирани на отпадналата християнска религия, а не на писания текст. Ти се държиш твърде здраво за твоята религия и затова не можеш да приемеш ясно написания текст, където всичко е казано разбираемо и на език, който се разбира от всички.
ПО-добре потърси по-добро обяснение на пасажите в Стария Завет, започвайки от Новия, понеже той е важния - това е учението на апостолите.
Нека видим какво пише:
Деяния 17:11. И беряните бяха по-благородни от солунците, защото приеха учението без всякакъв предразсъдък, и всеки ден изследваха писанията да видят дали това е вярно. Значи писанията обяснявали това, което говори Павел, а не обратното както ти твърдиш. Учението на апостолите няма противоречие с Писанията, но ти дори учението на апостолите не признаваш, които свидетелстват за всичко това от Писанията. Ако познаваше учението на апостолите, нямаше да си толкова яростен противник на Писанията и очевидни неща да ги игнорираш само защото те ще сринат вехтата основа, на която си стъпил.
Едем като е невидим и животните ли там са били невидими? Растенията също? Адам и той ли е бил невидим? А после как е станал видим? Като Едем е невидим защо тогава виждаме 2 реки? Или реките са в режим на полу-невидимост на земята?
Мога да задам още много въпроси, които ще продължат да изобличават хилавите обяснения, на които стоиш, но съм видял от опит, че човек, който няма респект към Писанията ако ще да му покажеш ясно текста и речеш: Писано е, той пак ще каже "то пише, ама ти не гледай какво пише".
Не виждам да съм казвал, че Бог е друг сега. Проблема е в хората, а не в Бога - Бог е свят и той не обитава с грешните хора тук на земята - затова и обещанието е, че скинията му ще бъде с нас, а не че е. Така и градината я няма, а важното дърво е горе, а не долу - то е на небето в момента, така казва Йоан в Откровение. Ясно го пише. Горе е. В невидимия свят.
Все пак народите са били далече, докато Израел е бил близо, преди идването на Помазаника.
Ти отново показваш незнание в текста на Писанията. Пише, че Бог е дори в шеол, не само на земята и на небесата.
Второзаконие 4:39. Познай, прочее, днес и вложи в сърцето си, че Иеова е Бог на небето горе и на земята долу; няма друг. Изход 29:46. и те ще познаят, че Аз съм Иеова техният Бог, Който ги изведох из Египетската земя, за да обитавам между тях. Аз съм Иеова техният Бог. 2 Летописи 6:18. Но Бог наистина ли ще обитава с човека на земята? Ето, небето и небето на небесата не са достатъчни да Те поберат; колко по-малко тоя дом, който построих! Деяния 17:28. защото в Него живеем, движим се и съществуваме; както и някои от вашите поети са рекли: "Защото дори Негов род сме". Твоите разсъждения, които презират текста, показват, че ти вярваш в някакъв друг бог, който има друго слово, в което не присъства голяма част от текста, който не ти изнася. Да не говорим за изказванията ти, че "в градината няма нищо особено" и "дървото на живот не било важно" — нещо, което директно противоречи с това, което Христос каза за градината. Ако за твоя бог не е важно, и "не е нищо особено" за Христос е важно и това е нещо много специално, което Бог е сътворил, което да служи хем за плътския Адам, хем за душите на умрелите. Много специално място е това.
Исус е пътят - факт. Градината я няма, и не е под земята. Дървото на живота е на небето, понеже е в новия йерусалим, който слиза от небето, от Бога. дърветата от градината са най-обикновени, освен двете специални. Едното го знаем, а другото идва от небето от Бога.
Градината я няма?... Интересно къде е отишла и заедно с нея къде са отишли душите на праведните. И кой твърди, че я няма? Ти или текста на писанието? Ако си ти —
кой си ти, че твърдиш подобно нещо и се осмеляваш да говориш надуто неща, които не пише?
Дървото на живота не е на небето. Пише си ясно къде се намира. Също много ясно пише, че никой не отива на небето като умре. Това само в религиозните басни го има и няма
нито един пасаж, който да го подкрепя, но има много пасажи, които говорят за точно обратното. От самото начало на темата има достатъчно информация, както и я повтарям в текущия отговор.
Виждам, че не само не четеш Писанията, но и не внимаваш в това, което ти се отговаря. Повтарям. В Писанията пише, че дървото на живота е едно до едно време. След идването на новия Ерусалим... НА ЗЕМЯТА виждаме, че има не 1, а 2 дървета на живот от двете страни на реката. А сам Христос каза, че победителите ще ядат ПЪРВО от дървото на живота, КОЕТО (точно определено дърво) е всред градината. Градината е писано къде е. От градината извират 4 реки, от които 2 са на повърхността на земята и ги виждаме. Дървото е всред тази градина, където са началата на тези 4 реки. Съвсем ясно е къде е градината и това изобщо не е в облаците според басните на религията, които нямат никаква основа в Писанията.
Ковчегът не е намерен, нито е необходим, няма го от доста време, иначе юдеите отдавна да са пощурели да правят храм.
Юдеите не могат да направят храм, защото са малцинство и нямат власт над земята, където едно време са били. Тези, които сега се наричат "евреи" са далеч от кръвната връзка на евреите, но само се водят като националност евреи. Затова и никакъв храм няма да се построи сега.
А това дали не е намерен предполагам го каза наизуст без да провериш (както вече свикнах да чета твърденията ти). А нали е уж писано от апостолите (и то не е от тях, но е пример, който намираме в Писанията), че трябва да се изпитва всичко и да се държи доброто? Къде е това, което твърдиш и е изпитано чрез текста на Писанията? Като гледам, всяко от твоите твърдения пада много лесно на теста на Писанията.
В градината е имало дървета, които са полезни за храна и част от тях са крушите и ябълките - нещо лошо ли намираш в тях?
Като си тръгнал така, да вземеш да изброиш и останалите дървета, защото виждам, че знаеш доста подробности за някаква невидима градина, която е в небето, обаче пък имало 4 реки, които извират от нея, като 2 някак са видими, а другите изчезнали. Градината, барабар с дървото на живота, хем на небето, хем Каин се населил на изток от нея... да разбирам, че и Каин е на небето. В тази градина (невидима) имало видим човек, който някак си е виждал всичко. Виждали са всичко и някакви животни там. Обаче пък после бил изгонен от там този човек, най-вероятно с парашут (защото нали е бил на небето). Доколкото знам като изгониш някого, той си тръгва сам, та Адам се е оправил някак си от небето до земята. И тъй като небесната градина е била някак си свързана със земните 2 реки, Адам се е приземил баш на тази територия около тези реки. Не само това, но и знаеш какви дървета е имало в градината. Аз съм сигурен, че ти не знаеш какви дървета виреят по различните географски ширини и може би не знаеш, че при различни видове климат едни растения виреят, а други — не. Явно си запознат с климата на градината, за да можеш да кажеш дори видовете, които са виреели там.
Само не разбрах — ябълките и крушите невидими ли са били, щото не върви Адам да стои гладен и да се храни с "духовни плодове". Да кажем, че са били видими. А дървото на знание и то ли е било видимо, че може да се яде? Явно. Адам е бил изгонен, за да не би да яде и от дървото на живота и да живее вечно. Ха, значи и неговите плодове са били видими. Ама как така, уж градината в небето и невидима, от нея извират реки, които изведнъж виждаме да изникват от земята, а в нея има някакви видими и невидими дървета с плодове, които хем невидими, хем познати, хем недостижими.
Това излиза от твоите обяснения. Не знам дали виждаш колко са абсурдни.
Интересното е, че същото дърво на живота, което е било там в Едем, си е пак там и там са душите на праведните и е ясно, че никой от тях не яде от него. Ще се яде от него най-накрая.
Градината е била толкова голяма, колкото Адам би могул да обработва сам или с жена си. Иначе заповедта на Бога да я охранява и пази не би имала смисъл.
Наистина в градината няма как да има нещо особено - особеното там е животът на Адам и Ева с Бога - той е важният, а не градината. Градината е нищо без Бога. А Бог е всичко и без градината. Така е и за нас.
Затова днешните религиозни хора толкова презират дори телата си, като ги тъпчат с неща, които Бог е забранил да се ядат... защото за тях е важно нещо си измислено, а за Бог е важно всичко. Бог е дал на Адам да пази градината, защото градината е била важна. Ако не е важна защо не я е изхвърлил? А верно, ти каза, че вече я нямало... Значи не е била важна.
Бог е дал нещата да работят като едно цяло, а не да се разделят. Дал е градината, която все още съществува и в нея е едно много важно дърво — дървото на живота. То играе голяма роля още от самото начало. Не случайно се пази, защото не трябва да попада в неподходящи ръце. Но хора като теб презират всичко написано и казват — не е важно... и издигат някакви "ценности", които са отделени от оригиналното им значение и смятат, че са на прав път...
Адам не е излизал нагоре, а по повърхостта на земята. Никой не е можел да се върне и не пише някой да е опитвал да се върне. Градината не е тука, то е повече от ясно. Има едно ваажно нещо от градината, което сега го няма - дървото на живота. А за нас животът е Исус. Точка. Един ден Бог ще прати Новия Йерусалим и там ще бъде и дървото. Това е.
Както писах по-горе по твоите обяснения Адам е паднал от небето. Може да прочетеш подробно какво съм писал и като никой не може да се върне защо е изобщо да има меч, който се върти всячески... и че дървото го нямало е пълна измислица. Сам Христос казва, че победителят ще яде от дървото на живота, което е... в Ерусалим? На пазара? На небето?
Откровение 2:7. Който има ухо, нека слуша, що говори Духът към църквите: На този, който победи, ще дам да яде от дървото на живота, което е [всред] Божия рай. Нямало го викаш... За такива, които отнемат от думите на тази книга е писано следното:
Откровение 22:19. ако някой отнеме от думите на тая пророческа книга, Бог ще му отнеме дела от дървото на живота и от светия град, които са описани в тая книга. Ти приемаш всичко това за "заплахи", но аз ги пиша като реална опасност за обърканата ти душа и като съвет да се покаеш докато е време.
Така де, фантасмагориите не ги разправям аз, че имало някакви народи под земята, които можеш да отидеш и да ги намериш със сонди и по тунели - такова нещо в писанията няма. Така че няма нищо немърливо в това, което пиша - то е сериозно и задълбочено и духовно. Това че не прилича на твоето разбиране, не означава че не е вярно.
Така че не бързай да ме пращаш в категорията на хора, от които Бог ще се отрече. Не бързай. Да не би да ти се счете за грях.
Ако беше задълбочено, най-малкото щеше да погледнеш текста, който те оборва просто като го цитирам. Това е много повърхностно и немърливо отношение от твоя страна.
Моето не е разбиране, защото аз не претендирам да знам много. Аз просто цитирам това, което сам Бог е казал и ти му намираш кусури. Накрая пак ще намират кусури хора пред съда на Бога, като му казват, че е направил някаква грешка. Това ще са набожни хора, а не езичници.
Надявам се да се стреснеш и да не бъдеш от тези хора.