Author Topic: Рай и Ад  (Read 100564 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #60 on: May 19, 2012, 14:54:49 PM »
Това изобщо не е добра логика.

Все едно да кажеш, че щом можеш лесно да счупиш парче стъкло на дребни парченца, то лесно може да се събере отново заедно, но не е така.

Не случайно е писано да не прекрачваме границата на писаното с празни философии.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #61 on: May 19, 2012, 15:17:03 PM »
Добре,но за аналогия между парче стъкло и човек и дума не може да става,още повече че имаме и Бог при човека,което прави всички неща възможни.
Но не споря.По скоро се замислих,какъв може да е плода на дървото,от което са яли Адам и Ева,и понеже не е добре човек сам винаги да мисли,помислихме заедно с един  наш семеен приятел,който беше дошъл да донесе нещо на мъжа ми и като седнахме в хола ние с мъжа ми и той с жена си и поприказвахме малко за тия неща и той ни изненада с неговите думи.Според него можело плода на дървото да не е изобщо нещо за ядене.Така и не разбрах,как е стигнал до това предположение,но каза,че плод на дърво може да бъде също и музикален инструмент,напревен от дърво.Примерно казано иначе: тази флейта е плод на това дърво и се показва примерно дъб,тоест напревена е от дъб.Той не твърди,че е муикален инструмент,защото не каза,че е така,но кава че нищо не пише,какъв е бил тоя плод.
Ако някой коментира това,ще ми е от полза,защото не искам да се обърквам от всяко мнение.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #62 on: May 19, 2012, 16:36:03 PM »
Поради такива философствания стават лъжеученията. Ключовото е да гледате какво пише, защото текстът ясно говори, че става въпрос за ядлив плод:
Битие 2
...
  15. И Господ Бог взе човека и го засели в Едемската градина, за да я обработва и да я пази.
  16. И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш;
  17. но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.


Затова какво е "според семейния ви приятел" няма значение след като според самия текст е точно обратното. Чудя се как може да се седи и да се разсъждава над неща, които дори ги пише ясно, че не са така.

Затова съветът ми е, каквото и да разисквате — първо вижте какво пише. Прочетете внимателно. Изследвайте текста и думите. Не си мислете "а то пишеше там нещо долу горе такова, от този род...".
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Рай и Ад
« Reply #63 on: May 19, 2012, 17:03:12 PM »
Quote
Според него можело плода на дървото да не е изобщо нещо за ядене.Така и не разбрах,как е стигнал до това предположение,но каза,че плод на дърво може да бъде също и музикален инструмент,напревен от дърво.Примерно казано иначе: тази флейта е плод на това дърво и се показва примерно дъб,тоест напревена е от дъб.Той не твърди,че е муикален инструмент,защото не каза,че е така,но кава че нищо не пише,какъв е бил тоя плод.

Хората верно са податливи на болни фантазии, понеже ги МЪРЗИ да изследват и да се вгледат в нещата за които говорят.

Бит. 3:6  И като видя жената, че дървото беше добро за храна, и че беше приятно за очите, дърво желателно, за да дава знание, взе от плода му та яде, даде и на мъжа си да яде с нея, та и той яде.


Що за болно въображение ще каже, че "можело плода на дървото да не е изобщо нещо за ядене" - когато текста казва толкова изрично и ясно за какво става въпрос?

Далеч от подобни семейни "приятели" - човек, който идва и говори в дома ви подобни глупости в пълно противоречие с Божието Слово, какъв "приятел" може да бъде? А още по-позорно е това, че му хващаш вяра и се връзваш, вместо веднага да отвориш Писанието и ДА ПРОВЕРИШ и да изобличиш лъжеца.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #64 on: May 19, 2012, 17:22:25 PM »
Така е,пише че плода е бил за ядене,но той казваше,че и музикалния инструмент можеш да го опиташ като плод на дърво,демек да свириш на него или да слушаш,но аз не се съгласих с това.
Моите разсъждения бяха в насока такава: какъв ще е този плод,който може да дава знание,познание на доброто и злото.Тогава е имало такива дървета и в наши дни няма,освен така да си го обясня.
Но иначе няма плод,който и да е,който да го ядеш и да придобиваш знания или някакви способности от него.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Рай и Ад
« Reply #65 on: May 19, 2012, 17:30:11 PM »
Музикалния инструмент НЕ Е ПЛОД на дърво, защото музикалните инструменти НЕ РАСТАТ по дърветата. Те се правят от хора на базата на материал, който може да е взет от дърво, или рог на животно или рапан от морето. Но те не са ПЛОД на нечие растение, те се ПРАВЯТ ОТ ХОРА.

Ето защо логиката и мисленето на този човек са крайно болнави.

Quote
Но иначе няма плод,който и да е,който да го ядеш и да придобиваш знания или някакви способности от него.

Нима няма? При условие, че БОГ КАЗВА, ЧЕ ИМА? Ти да не си мислиш, че дървото за познаване на добро и зло ще го намериш докато се разхождаш в парка? Нито дървото на живота ще го намериш там, това не означава, че няма такова дърво и няма такъв плод, който да дава живот.

Тези две дървета също представляват два диаметрално противоположни начина на живот. Защото плода на едно дърво, което е дадено за ХРАНА - дава ЖИВОТ на ядещия. Въпроса е какъв точно живот? Дали живот, който идва директно от Бога, или живот, който се черпи на базата на познаване на добро и зло. Единия от тези начини на живот води до вечен живот, другия до вечна погибел.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Рай и Ад
« Reply #66 on: May 25, 2012, 21:00:52 PM »
По-добре е да не се спори за неща които не са ни дадени или не разбираме. Има нещо неясно с това дали е бил наистина Адам безсмъртен.
Като цяло ако е бил безсмъртен, защо му е да яде храна ? Ако му се налага да яде за да живее, значи може да умре от глад. Но, ако не може да умре от старост и докато яде живее това означава, че може да живее и вечно, което го прави безсмъртен. Т.е. е твърде вероятно да имаме 2 в 1.
Като цяло е неясно.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Рай и Ад
« Reply #67 on: May 31, 2012, 23:42:09 PM »
Quote
8 И при вечерния ветрец чуха гласа на Господа Бога, като ходеше из градината; и човекът и жена му се скриха от лицето на Господа Бога между градинските дървета.

Quote
20 Рече още: Не можеш видя лицето Ми; защото човек не може да Ме види и да остане жив.

Ако човек не може да види лицето Му и да остане жив, то как така Адам е можел ако е бил смъртен ?
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Рай и Ад
« Reply #68 on: June 01, 2012, 09:31:22 AM »
Защото не е бил грешен затова.

Също така тука се вижда една голяма неяснота между термините "безсмъртен" и "имащ потенциал за вечен живот".

Хората бяха създадени с потенциал да живеят вечно, но също така и с възможност да погинат при определени обстоятелства.

Безсмъртен е този, който при никакви обстоятелства не може да умре. И това е нещо, което само Бог притежава:

1Tим. 6:16  Който сам притежава безсмъртие; обитавайки в непристъпна светлина; Когото никой човек не е видял, нито може да види; Комуто да бъде чест и вечна сила. Амин.

Тук българския превод не е съвсем ясен, но английския казва изрично - "Who only hath immortality" - сиреч който ЕДИНСТВЕНО притежава безсмъртие.

Чрез благовестието обаче, Бог извършва нещо удивително, а именно да направи човеците участници в Своето естество /2Пет. 1:4/ - което включва и безсмъртието. Точно затова се казва, че Христос е станал първосвещеник "по силата на един неунищожим живот" / Евр.7:16/, същия този живот, който повярвалите в Него получават в наследство.

Живота на Адам не беше неунищожим, и в крайна сметка при определени обстоятелства беше унищожен. Безсмъртен е само този чийто живот е неунищожим.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Petio

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 125
Re: Рай и Ад
« Reply #69 on: June 01, 2012, 11:30:49 AM »
 Смъртта влезе чрез греха в Адам и Ева. Ако те не бяха извършили грях щяха ли да умират ? Не , нямаше ! Точно за това там беше и дървото на живота. Бог казва, че ако Адам яде от това дърво ще стане безсмъртен. Това беше големият грях и на старовременната змия - направи едно същество, което беше създадено по Божият образ и Божие подобие, да стане под властта на смъртта. Бог ни беше приготвил да имаме вечен живот. За това беше и проклета от Бог! Върху нея преди това нямаше проклятие.
 Освен това Ада не е последното място на което ще бъде грешният - но това е друга тема.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Рай и Ад
« Reply #70 on: June 12, 2012, 12:28:33 PM »
Петьо, прочети пак тук:

Също така тука се вижда една голяма неяснота между термините "безсмъртен" и "имащ потенциал за вечен живот".

Хората бяха създадени с потенциал да живеят вечно, но също така и с възможност да погинат при определени обстоятелства.

Безсмъртен е този, който при никакви обстоятелства не може да умре. И това е нещо, което само Бог притежава:

Безсмъртен е само този чийто живот е неунищожим.

Виж и тук:

Quote
Исая 44:6
Така казва Господ, Царят на Израиля, Неговият изкупител, Господ на Силите: Аз съм първият, Аз и последният, И освен Мене няма Бог.

След като Бог е първия и последния, това не означава ли, че всички останали не са безсмъртни ? Watchman е прав във корекцията си.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #71 on: September 28, 2012, 20:44:37 PM »
Здравейте!

Наскоро намерих време да поразсъждавам над много познати пасажи от Библията...именно отново въху двете дървета в градината,това е тема,която ме вълнува от години...

Все още и още не разбирам точния мотив поради,който Бог е създал човека,бил ли е той само създание просто като всички останали животни,допълнение към творението,част от цялото сътворение или имаше специална цел за него,понеже беше по подобие на Бога?Този въпрос възниква от това,че Бог постави двете дървета за познанието и на живота в градината,но на човека беше забранено да яде от познанието...защо?Защо за човека последствията от яденето на плода на познанието трябваше да бъдат смъртоносни,като самия Бог е безсмъртен и освен това познава доброто и злото и е безсмъртен?Какъв е бил смисъла на това?Нали хората са по подобие на Бог,вярно че е подобие,а не точно копие.Така например един килим и една пътека са две подобни неща,но не са еднакви,та това значи,че ние съвсем не сме като Бога,по подобие трябва да означава,че Му приличаме в някои неща само,незнам дали външно или като качества.И това ли е да си Бог,да познаваш доброто и злото и да си безсмъртен???Така звучи едва ли не от текста,макар че не значи това,много ясно,но означава и това,понеже Бог каза,че са станали като Него,след като бяха яли от дървото на познанието.От всичко това до сега,не мога да кажа,че Бог е искал да сме като Него.
И хайде отново възниква въпроса,създадени ли сме като специални за Бог или не???И как можем да се наречем деца на Бог,а Той наш Баща,като Той изобщо не е предвидил да сме като Него.Децата приличат по всичко на родителите си.Наследяват техните гени,качества,външен вид и са досущ като тях.А Бог въобще не иска Адам и Ева да имат познанието на доброто и злото,нито иска да бъдат безсмъртни.От тях се е изисквало да са покорни на Бога,а Бог се е грижел за тях в градината.За това ли е създаден човека,да бъде роб на Бога,да Му бъде подчинен и да изпълнява всичко?Не казвам,че това е лошо,но това ли е била целта на Бога.?И все пак,ако това е била единствената цел,е щял да пропусне частта със свободната воля,пък Той им даде свободен избор и очакваше от тях пълно покорство...и тука мога да кажа,че не мога да не си помисля,че Той всъщност е знаел,че ще сбъркат и няма да останат напълно покорни,защото не са били ограничени в свободата си по никакъв начин,нито Бог ги е наблюдавал постоянно или ги е следял...
Освен това,няма как да разпознаят злото,за да се предпазят от него,нито са знаели,че престъпването на думите на Бог е зло,понеже не са познавали доброто и злото.Изключително объркано става...

Друго,което мога да посоча е,че в Библията пише,че Бог не е по–лош от земните бащи и дори се дава сравнение: перефразирам: така и вие,ако поискате нещо от небесния ви Отец,ще ви се даде...ако на някой от вас сина му му поиска хляб,ще му даде ли камък...
Добре,Бог бащата,но защо не можем да бъдем като Бащата...???
Защо след като объркаха,веднага бяха изгонени Адам и Ева...???Че нали ако на някой от вас сина му обърка спрямо него,престъпи волята му,не се покори,той ще го накаже,но никак няма да го изгони,нито ще го прокълне...
Не разбирам защо е постъпил така Бог,явно ми липсват фундаментални неща,знания,които по една или дрруга причина незная или пък просто не разбирам какво е било толкова ужасно за Бог в постъпката на Адам и Ева,че ги е изгонил,проклел и с ужасни последствия за смъртност всичко,изобщо много лошо.Така,както никои земен баща няма да постъпи...Не е ли било възможно просто да им прости,та нали не са знели,какво вършат,или да ги научи да се покаят,да владеят греха,да го изтрие тогава,да поправи нещата,защо толкова години страдания за човечеството?
От друга страна възприемам напълно нормално,че Бог е Бог и ние не сме като Него и трябва да сме Му покорни във всичко,да се стремим да сме като Него,макар,че се чудя иска ли Бог да сме като Него,като ние не можем да сме,поне по отношение на безсмъртието,това си е много сериозна разлика,поне в материалния свят,в духовния сме безсмъртни като Него,като Исус направи възможно и заличаването на греха.

В кайна сметка защо не е било позволено на човека да познава доброто и злото???Защото ще умре ли?Не мисля...ако е това,ми то вече е изпълнено като последствие,какво значение всъщност има за Бог познаването на доброто и злото и вечния живот?Непременно трябва да има някакво друго обяснение от просто: защото непременно ще умрете...
Създал ли е Бог човека,за да общува с него и да се наслаждава на любящи взаимоотношения с него и поради това е искал да го предпази от последствията на греха,както и от познаването на доброто и злото или човека е бил творението,което е съгрешило против Твореца...?

И други въпроси могат да произтекат от тия въпроси,например–на каква възраст е бил Адам,когато Бог го е създал,ами Ева,имали ли са зрялостта на днешните зрели хора на средна възраст или са били деца или може би бебета,които са пораснали впоследствие и на каква възраст са били,когато дявола ги е излъгал да ядат от дървото...Не че има значение за мен,но може да е имало значение за нещата тогава,просто дявола да е знаел,кога и как да ги подмами.Не само Ева,но е било преценено точно в какъв момент Адам е щял да я послуша,едва ли я е слушал през цялото време,каквото й хрумне и хайде и той казва ок...

Alesyz

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 151
Re: Рай и Ад
« Reply #72 on: July 29, 2013, 13:22:59 PM »
Съжелявам ако повдигам стара тема, но прочетох нещо наскоро, което ми се видя....как да кажа. Направо на въпроса. Думите на Исус към разбойника на кръста:
Лука 23:43
И рече му Исус: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с мене в рай.

Това, което четох е, че запетаята пред "днес", не била на правилното място. Била пред "ще". Така излиза, че Исус казва на разбойника: Истина ти казвам днес, ще бъдеш с Мене в рая(някога). Проверих в цариградския превод и в KJV, няма такова нещо, запетаята си е пред "днес". Ако запетаята е пред "ще", тогава Исус дава обещание за неопоределено време, а не буквално "днес". Винаги съм знаел, че запетаята си е пред "днес", но четох разни неща наскоро, които определено мисля, че са адвентистки писания и се сетих за едни други думи на Исус, а именно за йотите и запетайките, колко са важни. Четивото беше във връзка с това, че умиращите отиват и спят в гроба, а не в ада, защото няма логика да бъдат мъчени без присъда в ада, а после да бъдат осъдени пред големия бял престол и пак да бъдат мъчени, този път вечно.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #73 on: July 29, 2013, 13:47:37 PM »
То ако нямаше мъчене без присъда, притчата за богаташа и Лазар щяхме да я счетем за измишльотина и пълна глупост. А ако тя е пълна глупост, тогава би трябвало да положим съмнение във всяка една друга дума в Библията и да кажем, че всичкото Писание е просто някакви думи без особен смисъл.

Затова който вярва на тези думи, че нямало мъка без присъда, не вярва в еврейския Бог и Неговите думи, записани чрез пророците и пратениците Му.

А и в оригиналните текстове няма запетайки.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Рай и Ад
« Reply #74 on: July 29, 2013, 13:48:00 PM »
Това със запетайката са адвентистки агонии, измислици изсмукани от пръсти поради безсилието им пред един пасаж разбиващ на пух и прах ученията им.

Този въпрос се решава много лесно като се обърне внимание на няколко неща:

1. В оригиналните писания, не се ползват запетайки. Нито в старогръцкия, нито в староеврейския има запетаи. Йотата, за която говори Исус е буква, а не запетая. Така че в текста запетайки няма и да твърди някой, къде била запетайката е безумно.

2. Втория момент е че тук говори не кой да е а Исус. А Исус има много ясно дефинирани изразни средства в Писанието. Ако четем Неговите думи в евангелията ще видим, че Исус абсолютно никога не използва израза "Истина ти казвам днес". То дори самия израз сам по себе си е безумен, защото предполага, че Исус казал, че "днес" казал истината, сиреч вчера може и да не я казал. Вместо да вярваме подобни глупости е много лесно да се забележи, че Исус редовно използва изразите "Истина ти казвам" и "Истина, Истина ти казвам" - тия два израза са записани и потвърдени многократно като характерни изрази, които Исус ползва. Няма нито едно място където Исус да използва израз подобен или същия на "истина ти казвам днес". Ето защо значението на този стих е пределно ясно без никакви запетайки. По Своя утвърден обичай Исус отново използва израза "Истина ти казвам" и следват думите "днес ще бъдеш с мен в рая (градината на едем)." По напред в тази тема сме коментирали съвсем подробно и ясно какво означават тези думи и как са се изпълнили напълно точно и буквално.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.