Прочетох го няколко пъти за да видя думата за която си се хванал. Думата е: пари
Аз никъде не казвам, че не съм съгласен с Уочман за това което обяснява, но в притчата се говори за богатство.
Mammon
Earthly goods; property; riches.
PROPERTY
1. имот, имущество, собственост, притежание, стопанство, имение
man of PROPERTY собственик, имотен човек, богаташ
2. свойство, отличително качество
3. достояние
RICHES
1. богатство
2. богатства, съкровища, ценности
Mammon was a common Chaldee word used in the East to express material riches
Относно праведното сребролюбие съм го казал:
Ако човек е спечелил богатство по неправеден начин и не може да го опази, но пропилява. То кой ще му даде да пази придобитото с правда ?
Не трябва ли да сме благодарни на Бог, че ни е дал това което имаме /материално/ ?
Дори да служиш на градината си повече, отколкото на Бога, без да ти носи пари тя, пак попадаш под същото осъждение на "мамона", защото "мамонът" не са само парите, както беше ясно казано.
Би ли ми обяснил кой бездомник има градина ?
Кой просяк има градина ?
За да имаш градина и да произвеждаш нещо от нея, да и служиш, да имаш нещо /цветя примерно/ в нея което да не ти носи пари/богатство, а просто за красота -
ще ти трябват пари за да я поддържаш!!! Най-малкото това че притежаваш дворно място означава, че имаш пари да си го закупиш.
С което пак се връщаме на думата 'пари'. Каквото и да имаш на този свят то ще е материално, а щом е материално то е свързано автоматично с пари. Хващаш се за думата която съм използвал без да я разбираш. Съжалявам, че съм я използвал, но аз я разбирам, както се вижда, по друг начин от теб.
Да богатството може и да не е само материално, аз не казвам нищо против това и съм съгласен с тази идея.
––––––––––––––––
Притчата е от 1 до 9, от 10 до 15 са уточнения и допълнения към самата притча.
10 Верният в най-малкото и в многото е верен, а неверният в най-малкото и в многото е неверен.
11 И тъй, ако в неправедното богатство(*) не бяхте верни, кой ще ви повери истинското богатство?
12 И ако в чуждото не бяхте верни, кой ще ви даде вашето? (*)
13 Никой служител не може да служи на двама господари; защото или ще намрази единия и другия ще обикне, или ще се привърже към единия а другия ще презира. Не можете да служите на Бога и на мамона(*).
14 Всичко това слушаха фарисеите, които бяха сребролюбци(*), и Му се присмиваха.
15 И рече им: Вие сте, които се показвате праведни пред човеците; но Бог знае сърцата ви; защото онова, което се цени(*) високо между човеците, е мерзост(**) пред Бога
(*) тук се говори през цялото време за богатство като материални ценности.
(**) Едва тук се говори за това което е ценно за Бог.
Което върнато в обратен ред нагоре вече добавя смисъла на това което е ценно за Бог. Това за което говори и Уочман.
Това, че гледам нещата под различен ъгъл не означава, че имам друга гледна точка :)
Една ябълка както и да я гледаш все си е ябълка, но ако се задълбочи човек ще види че има и семки, но това не я прави по-малко ябълка.