Вероятно е съвсем несъзнателно, обаче се радвам, че се направи такова разграничение между "ходенето на църква" и "общение с вярващи".
Ходенето на църква го няма като термин в Библията. Просто го няма. Няма и няма.
Според Писанията общ-ението е нещо много повече от говорене. Това е когато има общ-и неща, разбирайте и общ-ност. Начинът на общ-уване сред Израел е нещото, което трябва да се следва като пример. Това е било помощ в домакинството, праведно съдене сред махалата/селото/града, помощ в бизнеса, помощ в земеделието, ядене и пиене заедно на Господните празници, четене на Писанията.
Само да уточня, че синагогите не са били нещо, заповядано от закона, но са били място, където е имало копие от Писанията и хората са се събирали, за да четат от тях. Синагогите не са били нещо, което задължително трябвало да се строи или да се посещава. Това не е според Божията заповед. Синагогите са били създадени съвсем спонтанно и това не е било в разрез с Божия закон. Това е било просто място, където да държат Писанията и да знаят всички, че могат да дискутират върху ежедневните си неща, да се чете от Писанията и т.н. Никъде няма да намерите укор, че някой не е отишъл на синагога. Ходенето в синагогата не е било задължение, а удобство за тези, които са нямали писанията като текст или не са можели да четат. Дори Христос не ходеше в синагогите, защото "трябваше", а защото това беше обичай.
В синагогите са четели най-различни хора от събранието. Не е имало баш-лектор (т.е. "пастор"). Когато се е споделяло поучение е можел да го сподели ВСЕКИ МЪЖ, а не както е сега — контролирано с баш-лектор (т.е. "пастор"). Хората са говорили за сеене, за жънене, за строителство и т.н. в синагогите. Това всичкото е записано в книгата, която уж днешните християни считат, че била техният водач - Библията. Реално няма такова нещо, защото болшинството от днешните християни се водят от терминология и практики, които изобщо ги няма в библията. Една от тях е т.нар. "ходене на църква", което събрание няма нищо общо дори като форма с това, което е ставало при евреите.
Това са едни от малкото разлики, които са очевидни само от прочита на Библията, но трябва да има смелост някой религиозен да си признае, че живее в съвсем друга реалност, която не прилича на библейската...