zdravko,
Отново имаш фундаментални грешки, които са допуснати, защото си бил научен от днешната църковна система, ако и да казваш, че не си част от нея.
Ако вземем тази заповед, за която говориш "идете по целия свят", тогава защо Христос я каза само на ограничен кръг хора и нито един, подчертавам, нито един от тях не посмя да каже това в нито едно от посланията си към вярващите. Защо в Ефес само Павел и Варнава бяха отделени от Святия Дух? Защо другите останаха? Ужким трябваше да кажат на народите това, което Христос им е казал, а някак си пропуснаха тази "най-важна заповед", както някои я наричат. Защо липсва това изцяло, а днес му се дава такъв акцент?
Естествено е да отидат само тези, които Божият Дух изпраща, не мисля обратното, нито го практикувм. Наистина хората на Бога трябва първо да пораснат и тогава Бог ще си отдели хора за пророци, пратеници, благовестители и т.н. Няма никакъв спор. Пълно съгласие.
Едно малко доуточнение относно антиохийското събрание например - то не е основано от никакви апостоли или пророци, които Бог да е изпращал със специална мисия:
"19. Между това, разпръснатите от гонението, което стана по убиването на Стефана, пътуваха дори до Финикия, Кипър и Антиохия, като на никой друг не възвестяваха словото освен на юдеите.
20. Обаче между тях имаше някои кипряни и киринейци, които, като пристигнаха в Антиохия, говореха и на елинистите, благовестявайки Господа Исуса. 21. Господната ръка беше с тях та голямо число човеци повярваха и се обърнаха към Господа. 22. И стигна известие за тях в ушите на църквата в Ерусалим; и те изпратиха Варнава в Антиохия; 23. който като дойде и видя делото на Божията благодат, зарадва се, и увещаваше всички да пребъдват в Господа с непоколебимо сърце. 24. Понеже той беше добър човек пълен със Светия Дух и с вяра; и значително множество се прибави към Господа. 25. Тогава той отиде в Тарс да търси Савла; 26. и като го намери, доведе го в Антиохия, та, като се събираха в църквата цяла година, научиха значително множество. И първо в Антиохия учениците се нарекоха християни. 27. И през тия дни слязоха пророци от Ерусалим в Антиохия, 28. един от които на име Агав, стана и обяви чрез Духа, че щеше да настане голям глад по цялата вселена; какъвто и стана в дните на Клавдия. 29. Затова учениците наредиха да изпратят всеки според състоянието си, помощ на братята, които живееха в Юдея; 30. което и сториха, и я изпратиха до презвитерите чрез ръката на Варнава и Савла. "
Обърни внимание всички говорели словото. Има нещо важно обаче - те имали вече някакво време в събранието в Йерусалим и не били незрели християни, просто не били пратеници или пророци. Ако бяха били, то пратениците не биха изпратили Варнава, той не би потърсил Савел, и не биха слезли пророци от Йерусалим.
Представата ти, че Авраам имал по-малко заповеди е изключително погрешна.
В текста, в който говориш за "писанията" всъщност пише "писания", като думата "писания" можем да я отнесем до всичко написано — романи, документи, стихотворения и т.н. Там се говори конкретно за това, което някой човек (Павел) е писал. Когато самият Павел говори за писанияТА, всички са знаели за какво точно става въпрос. Не е говорил за писмата на Петър, на Йоан или на другите от съвременниците му, но е говорил за това, което ти и много други наричате "стар завет". Гледай контекста на писаното, а не търси само думичката и изречението.
Пак ще цитирам Петър:
"За това, възлюблени, тези неща като очаквате, прилежавайте да се намерите чисти и непорочни пред него миром; и дълготърпението на Господа нашего имайте за спасение; както и възлюбленият наш брат Павел ви писа според дадената нему мъдрост, както и във всичките си послания кога говори в тех за тези работи; в които има некои неща мачноразумителни, които неучените и неутвърдените изкривяват, както и другите писания, за своята си погибел."
Внимавай на казаното от Петър: писаното от Павел някои го изкривявали, защото някои неща били трудни за разбиране, неучени и неутвърдени хора ги изкривявали, както правели и с останалите писания, което било за тях за гибел. Тоест гибелта не би била вярна, ако не изкривявали словото Божие. А писанията на новия завет са изключително важни и те са абсолютно толкова писания, тоест Божие слово, колкото и която и да е дума на Мойсей, или другите пророци на Израел.
В един смисъл новозаветните писма, евангелия и Деяния са по-важни от израелските, понеже те са изпълнението на Божието слово и пак са Божие слово. В това изглежда се заблуждаваш много , брате. Писмата на Павел, Петър, Яков, Юда, Матей, Йоан, Марк, Евреи са абсолютно Божие слово, абсолютно слово на Исус Помазания/Христос ако искаш/ абсолютно слово от Святия Дух, и като такова са абсолютно писанията на Бога, ще останат такива във вечни векове. амин:
" 6. И видях друг ангел че летеше посред небето, който имаше
вечното благовестие, за да прогласява на обитаващите по земята и на всеки народ и племе, език и люде. 7. И каза със силен глас: Бойте се от Бога, и въздайте Нему слава, защото настана часът, когато Той ще съди; и поклонете се на Този, Който е направил небето и земята, морето и водните извори. "
Само изречението, че Бог е Бог на Авраам, Исаак и Яков, че говори за възкресението е достатъчно, за да се види дълбочината на Писанията и за това, че в тях е записано всичко. Дори Павел в едно от писмата си пише, че са напълно достатъчни, за да се приготви Божия човек съвършено да върши всякакво добро.
Абсолютно достатъчно, ако имаш вяра в Помазания Исус. Но Павел говори на човек, който нямал новозаветните писания в ръцете си, (макар че когато го четял, вече държал едно послание повече в ръцете си,) понеже те сега се пишели. След тяхното написване, би било бунт срещу самия Бог Баща и срещу Господ Исус Христос, ако човек отхвърли каквото и да е от написаното от апостолите на новия завет, за да си сложи нещо свое, или да утвърди нещо, което вече е отминало.
Така че е от една страна е достатъчно да имаш Стария Завет, от друга Бог им дал да напишат благовестията, за да имаме свидетелството за живота на истинския Исус.
Да не би, Тихомире, да искаш да ми кажеш, че не вярваш, че четирите евангелия са Божието слово? Или писмата на апостолите? Това направо убива вярата ти, приятелю, ако е така...
Сега се сещам за началото и края на книгата Откровение - започва с блаженство за четящите и слушащи думите на книгата и завършва с проклятие за всеки, който я промени дори с една дума. Нима и това не е Божието слово? Дори най-отдалечените секти на християнството, такива като католици и православни и адвентисти признават и винаги са признавали, че Новия Завет е част от Божието слово - писанията на Бога. За първи път някой казва, че е християнин и не признава Новия Завет. Това правят само юдаистите, които обаче абсолютно отхвърлят че Исус е синът на Бога, а за тебе се надявам че не си юдаист.
Новия Завет е част от писанията на Бога чрез Святия Дух и е по-важната част, понеже там е описана най-важната личност на писания, а тя е господарят Исус Помазаният/ Месията/Христос. Без тази част няма завършена Библия, няма благовестие, няма свидетелството на очевидците на възкресението на Исус от Назарет от мъртвите. Няма го свидетелството за смъртта и за възнесението. А без тези факти няма вяра, няма християнство, няма спасение. Хората нямат надежда.
Така че писанията на Новия Завет заедно със писанията на Стария Завет заедно са 'Свещените писания на Стария и Новия Завет', и който не признава това разбива вярата на хората.