• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Коя е истинската Църква?

Започната от strannik, Октомври 10, 2011, 15:56:33 PM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dodai

Здравейте братя,искам да споделя за мен какво е църква а дали е истинска то Бог ще прецени.Когато говоря с някой за Господ исус когато с някой брат се насърчаваме споделяме свидетелства опитности това става моята църква.Словото казва че Бог ще направи храм неръкотворен и той ще бъде в нашето сърце стига да го отворим.Спорет мен всяка секунда съм в църквата която Бог е направил и горко ми ако не благовестя.Радвам се всеки ден да мога да кажа поне една дума за Исус Христос на някой.Скоро се научих и в интернет да пиша и ето още едно място където ако е рекъл Господ ще мога да дам моя принос за Неговата Църква може да е колкото синапово зърно но все пак е нещо.Така че това е за мен църквата където са двама или трима събрани в името на Исус.Бог да ви благослови.

Tihomir

dodai,

Виждам, че имаш ревност за нещата, но има доста работи, които не са според учението на Господ Исус Христос.

Като за начало да обърна внимание на това:
Цитат на: dodaiСловото казва че Бог ще направи храм неръкотворен и той ще бъде в нашето сърце стига да го отворим

Посочи пасажа от Словото, в който се казва, че трябва да отворим сърцето си.

Второто нещо, което е нужно да се разбере е — всички ли са призовани за "благовестители"? По този въпрос е дискутирано в тази тема, затова ако ще пишеш по него, по-добре използвай другата тема.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

dodai

Братко Тихомире на драго сърце ще ти кажа това което ме питаш.В Деяния на Апостолите в гл.16.стих 14 има писано нещичко.Но аз само споделих спорет мен какво е църквата която посещавам не казвам всички да бъдат благовестители и не пишех само за това.То и Апостол Павел говори за благовестване това прави ли го само благовестител.По добре ми кажи каква спорет теб трябва да бъде църквата и аз и другите който четат да се поучат.Бог с теб и много благодатно време.

Tihomir

#63
Деяния 16:14. И някоя си богобоязлива жена на име Лидия, от град Тиатир, продавачка на морави платове, слушаше и Господ отвори сърцето й да внимава на това, което Павел говореше.

Ето какво твърдиш ти, за което попитах:
Цитаттой ще бъде в нашето сърце стига да го отворим

В Словото Бог не е влизал в сърцето на никого и никой не си е отварял сърцето, за да го "приема". Още повече в този пасаж се говори за "отваряне на сърцето" не да "влезе" някой, а за да "внимава".

Когато Христос говореше благовестието, Той казваше ли "отворете сърцата си и ме приемете вътре"? Не.

Какво казваше Христос и какво беше благовестието, което говореше? То същото ли беше както благовестието, което говореха тези, които бяха изпратени от Господаря на жетвата?

Основните неща, на които обръщам внимание е, че:
1) Не се знае "какво е благовестието"
2) Смята се, че всеки е изпратен и не само това, но говорят друго благовестие, различно от това, което е записано в Словото
3) Това създава фалшиви вярващи
4) Хули се Божието име, а в Словото виждам, че хората се бояха от Божието събрание, въпреки, че не бяха от вярващите.

Не съм казал, че ти попадаш в тази категория, защото не знам дали Бог изрично и недвусмислено ти е казал, както каза на всеки от апостолите, на Филип (който беше наречен "благовестителя Филип"), на Павел и Сила, Самуил. Всички тези са изпратени директно от Господаря на жетвата и хората дори знаеха това. Не бяха "инкогнито", както са болшинството от самопризнатите "благовестители" днес.

Поради тази причина задавам тези въпроси, за да се изяснят тези неща и да не останат четящите с впечатление по-различно от това, което е писано в Словото.

Относно темата — "според мен" няма никакво значение какво е вярно или невярно. Аршинът е един и той е Божието Слово.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

dodai

Добре братко Тихомире съгласен съм с теб аз не съм много много учен и знанията който имам не съм ги научил от хора то и затова не са и много а се задоволявам с това което ми даде Господ.Верно е също че съм голям грешник и че бях пък особено зле преди да се покая но и сега не мога да бъда толкова добър както ме иска Господ.И затова питам каква да бъде църквата в която трябва да виждам и усещам Божието присъствие че то няма ли истински християни не останаха ли сега в форумите ли само ги има.Един път питах Господ защо не ми даде братя с който да мога да се подкрепям и отговора беше ами Аз за какво съм до теб и така сега моята църква е винаги с мен и в мен.Но най лошото е че съм коравовратен знам че Господ ни гледа и пак върша глупости.Не мога да остоявам на някой неща не ми се споделя подробно но ми е доста трудно и незнам Господ колко ще ме изпита сигурно докато се оправя и вляза в час на сто процента.Моля се да Ми прости всеки ден всеки ден се покайвам и докога.Как да кажа на някой да се покае като аз не съм това което трябва да бъда.Не заслужавам нищо нека поне вас Бог да ви благослови.

small axe

Та коя е истинската църква е въпросът, който виждам вълнува мнозина.
След 4 та глава на книгата откровение, не чета поименно за някакви определени геотрафски локализирани църкви, както четем в предните глави.
Каква може да е причината? / само споменавам, че в настоящият момент не съм привърженик на идеята, че църквата я няма след 4 та глава и е грабната/
Аз имам мнение относно това, но ми е любопитно мнението и на другите участници.

Tihomir

#66
На мен ми е било чудно що за извод е това, че не се споменавала думата "църква" и значи била "грабната". Самата дума "църква" няма нито положителен, нито отрицателен смисъл. Все едно да кажеш "случка" и да твърдиш, че думата е винаги употребявана в положителен или отрицателен смисъл.

По отношение на "споменаването" на думата "църква", пише го в 22-ра глава на Откровение. Така, че това "мнение" на мнозина се чупи много лесно. Да не говорим, че същият плитък извод може да се направи и за църквата на сатана, за която се говори в Откровение 3. Ако някой реши да поспори тук, ще му върна с неговите изводи, че щом не се споменава повече за църквата на сатана, значи е "грабната". Колкото е "грабната" църквата на Бога, толкова ще е "грабната" и църквата на сатана, защото основната "тежест" на разсъждението е една дума, за която някой казал, че не се споменава.

Привържениците на това учение се правят, че не забелязват наличието на "светиите" през цялото развитие на действията, които са описани в Откровение. През цялото време се говори за "светиите", "светиите", "светиите". И за да не се чуди никой, нека мислено си го превежда като "тези, които са отделени за Бога". Говори се за търпението на светиите, говори се за страданието на светиите.


Та, small axe, защо повдигна въпроса за, това че не се споменавала думата "църква" след Откровение 4 (въпреки, че показах, че се споменава) и каква е връзката с темата?
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

small axe

понеже мнозина с които съм разговарял смятат, че днес такива "истински" църкви, като изброените в откровение нямало. Поради факта, че днес живеем във времето след 4 та глава на откровение. Това си е тяхна спекулация.
Аз самият вярвам, че истинската църква ще присъства на земята до Христовото славно пришествие. И то ще бъде накрая на скръбта, тогава и ще се изявят Божиите избрани и ще посрещнат Господа във въздуха, според това което чета в посланието към солунците.

Иначе смятам, че след 4 та глава не се споменават поименно географски църкви/Ефеска, Тиатир и тн./ в градове и местности, понеже вярващите ще са пръснати, тук малко, там малко верни. След папството и реформацията, реалността днес е именно такава, тук там по няколко светии, но това не значи, че църквата я няма, тука си е, но е пръсната.

Ако не е по темата, премести ги някъде тези разсъждения, няма проблеми.

Tihomir

С това уточнение от твоя страна сме по темата.

Проблемът е на дефиницията на "църква", която се дава днес. Когато Израел беше в пустинята, там също се говори за "църква". Какво беше това? Събрание от хора. В случая тези хора бяха водени от Всемогъщия Бог. Има и църква, която е водена от сатана и четем за подобна в Откровение. С това отново искам да подчертая, че думата "църква" няма религиозен смисъл по начало.

В този ред на мисли, когато се говори за "група от светиите" можем да кажем, че това е "събрание", "църква".

Смятам, че думата "църква" в Откровение е използвана за да обобщи групите от хора, които са се наричали или са претендирали да се наричат с Божието име в определени географски региони. Казано с други думи, изразът е можело да се преведе "събранието в Тиатир", "събранието в Ефес". И тъй като контекстът говори за събрания на хора, които имат отношение към Божието дело, това автоматично дава повод да смятаме, че под "църквата в Ефес" се има предвид "групата от вярващи в Бога, на територията на Ефес". Уточнявам, че като кажа "вярващи" нямам предвид "праведни", тъй като има и вярващи, които са нечестиви хора, както четем в Библията. Затова "църквата" в Откровение не винаги е било синоним на "праведни хора". Дори в една от църквите се отправя укор, че търпи делата на николаитите. Затова и не се ползва израза "до праведните в Ефес/Тиатир/...", а до "събранието/църквата в ЕФес/Тиатир...", тъй като в някои събрания е имало праведни хора, в други е имало нечестив корен, в трети е имало остатък от праведни хора.

Когато Бог говори за "своята Църква", то това винаги е в контекста на това, че говори за "общността на праведниците по цялата земя".

Тъй като в Божието Слово имаме повече акцент върху правдата и това как да живеем праведно е нормално да се заключи, че в повечето случаи "събранието" или "църквата", за която се говори е в положителен смисъл. И предполагам поради тази причина и хората са приели "църква" като нарицателно на "всяко събрание, където се говори за Исус Христос".

Когато разграничим добре нещата и видим етимологията на думата и за това, че "църква" на едно място не е същото като "църква" в друг пасаж, тогава няма да има никакво объркване.

Като подобен пример мога да дам думата "пророци". В Библията имаме "пророци на Ваал" (лъжливи пророци) и "пророци на Бога на Авраам, Исаак и Яков" (истинни пророци). И сама по себе си думата "пророк" няма нито положителен, нито отрицателен смисъл.




И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

strannik

Възможно ли е, членовете на едно семейство, да имат божията любов, а на практика да живеят разделени. В Библията, четем, че Църквите са били разделени единствено от разстоянията! Тоест причината за невъзможността да се събират на едно място за да бъдат заедно е била само една - разстоянието! Не е била копнеж за първенствуване, нито гнусна печалба, да доят и стрижат стадото, нито причината е била доктринални спорове и различия (тук не включвам с еретиците, от които ясно е заповядано да се отделяме) и така Словото говори за Църква в Ерусалим, Църква в Рим, Църква в Антиохия, в Коринт, Галатия, Ефес и всички други които знаем да са записани, но Словото ясно дава да се види, че тези християни са имали такава любов, защото ако би било възможно биха пренебрегнали всичките километри разстояние и пак биха били заедно и биха се обичали и грижили един за друг, което и правеха чрез пратеници, като участваха в спомошествуванието на светиите. Но защо днес няма Църква в град София, Църква в град Пловдив, Църква в град Варна, в град Бургас, но има църквИТЕ в град София, Пловдив, Варна, Бургас! Забележете - множествено число! Защо в един обикновен Бургас примерно, в който е напълно възможно християните да се събират безпроблемно заедно на ЕДНО място, трябва да има седем евангелски църкви (поне до времето до което ги посещавах, сега не знам колко са станали), забележете които приемат едни и същи доктрини, проповядват едни и същи проповеди и най вече вярват в едни и същи неща? Защо вместо Църква на Господ Исус Христос в град Бургас има ЕПЦ, ПЕЦ, ЕЦФ, ХЦБ, ЦГИ, ЦПМР, и Ц на д-р СБ?!? Защо? Знаят ли тези пастори, че затова ще бъдат съдени един ден? Защо вместо с ревност да коленичат пред Бог и да кажат "Отче Святи и Праведни, Творецо на небе и земя, не бива да има разделение между нас, ето ние се отказваме от пасторските места на нашите Църкви и те молим ти да поставиш един който е истински достоен за поста "пастир на Твоето стадо", най малкия и най смирения от църквите в този град", вместо това те стоят твърдо всеки вкопчен в амвона си и даже не си говорят и се сърдят един на друг, че единия дърпал членовете на другия? Защо? Това не е любов овчици! Събудете се! Аз не мога да стоя и не стоя в такива събрания! Бог не благоволи в хвалението на такива! Не се лъжете! Бог не е за подиграване! Има църкви, които са тотално помрачени и сприятелени с този свят и песните им са истинска мерзост пред Бог.
Но ще ви кажа, къде е проблема! Проблема е в гордостта и в сребролюбието! И всичко може да се оправи много бързо, като приемем Библейската истина, за събирането на пари в Църквата! А тя е че пари се събират само за да са нахранят гладните и за нищо друго! Тогава много бързо ще им изчезнат мераците да първенствуват на някой пасторчета. Защото Истината е, че няма десятък в Новия Завет и за такова нещо Той не говори! Тази доктрина е пълна лъжа и няма такова нещо събиране на дискос за нуждите на "църквата"(тоест за определен кръг от хора които първенствуват). Когато има истинско братолюбие, тогава има истинско даруване за нуждите на Църквата (разбирай нахранване на бедните - Деяния 6:1)
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Watchman

ЦитатВ Библията, четем, че Църквите са били разделени единствено от разстоянията! Тоест причината за невъзможността да се събират на едно място за да бъдат заедно е била само една - разстоянието!

Това е вярно, но не съвсем, например четем думите на апостол Павел:

1Кор. 11:18  Защото, първо, слушам, че когато се събирате в църква, ставали разделения помежду ви; (и отчасти вярвам това;
1Кор. 11:19  защото е нужно да има и разцепление между вас, за да се яви, кои са одобрените помежду ви);


От тук става ясно, че разделенията не са само според разстоянието, но често пъти се християните биват разделени на одобрени и неодобрени.

Цитатнито причината е била доктринални спорове и различия (тук не включвам с еретиците, от които ясно е заповядано да се отделяме)

Ти на какъв принцип би разделил хора с доктринални различия от еретик? Кога едно различие преминава границата от доктринално в еретично? Еретик между другото от старогръцки означава "човек със собствено мнение и предпочитания". Как разбираме кой е еретик?

ЦитатНо защо днес няма Църква в град София, Църква в град Пловдив, Църква в град Варна, в град Бургас, но има църквИТЕ в град София, Пловдив, Варна, Бургас! Забележете - множествено число!

Винаги е имало една църква в истинския смисъл на думата. Една църква обаче може да има множество събрания базирано на локален принцип по съседство. Защото София например е голям град и може да се изиска два часа пътуване за "ходене на събрание" в другия край. Съвсем друг е въпроса какво правят християните посред подобни нечестиви градове, подобно поведение може да се обясни само с глупостта на Лот.

ЦитатЗащо в един обикновен Бургас примерно, в който е напълно възможно християните да се събират безпроблемно заедно на ЕДНО място, трябва да има седем евангелски църкви (поне до времето до което ги посещавах, сега не знам колко са станали), забележете които приемат едни и същи доктрини, проповядват едни и същи проповеди и най вече вярват в едни и същи неща?

По времето на Исус понякога имаше хиляди души, които искаха да Го следват, при все това Исус се събираше само с 12-те ученици и някои близки хора около тях. Това беше събранието на Исус. Той никога не е искал да събира всичките си хиляди последователи на едно място да правят "служби" и да се покажат колко са много. Истинския живот е Тялото винаги е бил на принципа на малки местни събрания от светии, които живеят заедно и поддържат връзка с други местни тела. Писанието не свидетелства за насърчаване на феномена "мега църкви". Мега църкви се правя само с цел мега контрол и извличане на мега пари.

ЦитатЗащо вместо с ревност да коленичат пред Бог и да кажат "Отче Святи и Праведни, Творецо на небе и земя, не бива да има разделение между нас, ето ние се отказваме от пасторските места на нашите Църкви и те молим ти да поставиш един който е истински достоен за поста "пастир на Твоето стадо", най малкия и най смирения от църквите в този град", вместо това те стоят твърдо всеки вкопчен в амвона си и даже не си говорят и се сърдят един на друг, че единия дърпал членовете на другия? Защо?

Виждам, че ти ратуваш тука за някаква пирамидална структура с някой си човек на върха като "достоен пастир." Истинския овчар винаги е бил Един и това е Исус, а всред светиите има множество овчари, които са такива по силата на дадената им благодат да се грижат за овцете, а не по силата на пирамидални църковни структури и йерархии. Това за което ти си се закахърил - не са църкви, но са човешки организации, които се борят за своето място под слънцето. Истинското тяло няма нищо общо с подобни организации, нито зависи или е ограничено от тяхното съществуване или несъществуване. Очите ти гледат в погрешната посока. Тялото не е там където го търсиш.

ЦитатНо ще ви кажа, къде е проблема! Проблема е в гордостта и в сребролюбието!

Преди всичко проблема е в голямото отстъпление за което пророкува Исус и за което говори апостол Павел. Точно това, голямо отстъпление е дало началото на едно друго благовестие, което ражда деца не за Бога, а за лукавия. Дори да няма гордост и сребролюбие, докато хората вярват друго благовестие бъркотията ще остане.

ЦитатИ всичко може да се оправи много бързо, като приемем Библейската истина, за събирането на пари в Църквата! А тя е че пари се събират само за да са нахранят гладните и за нищо друго! Тогава много бързо ще им изчезнат мераците да първенствуват на някой пасторчета. Защото Истината е, че няма десятък в Новия Завет и за такова нещо Той не говори! Тази доктрина е пълна лъжа и няма такова нещо събиране на дискос за нуждите на "църквата"(тоест за определен кръг от хора които първенствуват). Когато има истинско братолюбие, тогава има истинско даруване за нуждите на Църквата (разбирай нахранване на бедните - Деяния 6:1)

Има църковни водачи, които не са там заради пари или облаги, при все това сърцата им са измамени и заблудени и проповядват смъртоносни заблуди. Затова Писанието казва "като мамят и бъдат мамени" Има много хора, които претърпяват страдание и бедност само и само да се въздигнат духовно в собствените си очи. Ето защо лечението, което предлагаш е повърхностно и няма да реши реалните проблеми.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

strannik

Watchman, аз съм наясно, че ранните християни, които не са имали възможност, като църквата в Ерусалим, да се събират в храм (поне до известно време) или в синагога, както в други градове, са се събирали по домовете и в даден град може би е имало не само една къща в която са се събирали, но като цяло те са имали един епископ и са били една църква, без да са пирамидална структура и не е имало град с Църква в която да има повече от един епископ. Имало е повече презвитери, но не и епископ. И днес трябва да е така. Църквата в дадено населено място трябва да е една, с един пастир в чието сърце да е Христос, като слуга, а не като цар. Пастир който да дава пример на учителите, как да слугуват и да се грижат за стадото.
ЦитатТи на какъв принцип би разделил хора с доктринални различия от еретик? Кога едно различие преминава границата от доктринално в еретично?
Има нещо основно и това е че има Един Бог Отец, Един Господ Исус Христос, който дойде в човешка плът и Святия Дух и тия трима са едно. Има Една Основа, която е Словото Божие и никакви други писания, не могат да бъдат основа наравно с нея. Който изкривява тази основа или поставя друга освен нея е еретик.
Има обаче и неща, за които се спори, които са така да кажа на друго ниво. Трябва ли или не трябва да се празнуват някой празници, можем ли или не можем да ядем някой храни, защото имаме знание, как да хвалим Бог и как да протичат събранията, трябва ли жените да са разделени от мъжете в събранията, трябва ли да са с покрити глави, трябва ли при господна трапеза да се пие от една чаша и подобни неща, които всяка църква си е приела за себе си, кое е вярно и това е станало за нея доктрина, но спорят с други църкви, които са приели основното, но се разминават в тези неща. Това имах в предвид като казах "доктринални спорове но не включвам еретици".
За София като единствен град с над милион жители в страната, може да се направи изключение, но мисля и че при малко повече желание предвид съвременните средства за транспорт пак не би бил толкава голям проблем разстоянието. Обаче как да разбирам това
Цитаткакво правят християните посред подобни нечестиви градове, подобно поведение може да се обясни само с глупостта на Лот
нима имат вина родилите се в този град християни, какво трябва да направят според теб или според писанието?

ЦитатИстинския живот е Тялото винаги е бил на принципа на малки местни събрания от светии, които живеят заедно и поддържат връзка с други местни тела. Писанието не свидетелства за насърчаване на феномена "мега църкви". Мега църкви се правя само с цел мега контрол и извличане на мега пари.
А как да разбирам ранните църкви които са били от хиляди души и то повечето сиромаси на които са давали, а не от които са вземали. Църквите в Ерусалим, Рим, Антиохия са били от по няколко хиляди души.
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Tihomir

strannik,

Никъде няма заповед от Бога събирането да е под покрив. Храмът, който Соломон построи, не е имал за цел събиране. Храмът е имал за цел да бъде отражение на това, което Бог иска в истинския храм, а именно — Божието име да живее там.

След възнесението на Месията, храмът (тялото Христово) имаше Божието име настанено там и хората се бояха от Бога, поради това, което Бог вършеше. Това, че те са се събирали тогава в храма и по къщите е било поради няколко причини:
1) Не по заповед от Бога, а защото по обичая ходиха в храма и там бяха евреите, които биха могли да чуят за Месията, когото очакваха и да се покаят (защото благовестието е първо пратено до евреина)
2) По къщите, защото храмът не беше отворен денонощно, а и не можеше да се съберат толкова много народ под един покрив и поради тази причина се събираха на отделни места. По къщите, защото често беше събиране нощем, както и имаше гонения и събирането по къщите успяваше да ги скрие.

Христос общуваше със своите си навсякъде.

По отношение на това, че събранията са имали "един епископ" е интересно да го посочиш в Словото. Епископ не е религиозна титла, а означава "някой, който наглежда"; все едно да кажеш "епископ на строеж", което е надзорник на строителна дейност на съвременен език. Ако се събират в къща, има домакин на дома и това, че човек съблюдава дома си е най-естественото, а не че бил надзирател НАД СЪБРАНИЕТО. Да уточня, че думата "църква" също няма религиозно значение. Та надзирател над събранието, полу-преведено на гръцки ще звучи "епископ над църквата". Надзирател над събранието на заловени престъпници е също "епископ на църква на заловени престъпници".

Посочи ми кой е бил надзирателЯТ на поне една от всичките църкви, за които говорят писмата на апостолите:
- Римската
- Коринтската
- Галатийската
- Ефеската
- Колоската
...

Толкова много църкви са изброени. Да не говорим за тези в "Откровение"... Посочи ми поне на едно място, където се обръща към този човек.

По отношение на доктроните и еретиците, ти избягваш малко въпроса. Това, че има един Бог и Баща, един Господар и Месия и един Святи Дух и трите са едно, го знаят и бесовете, че даже и треперят. Това, че има едно Слово Божие е добре и това 99% от днешните религиозни събрания казват че вярват. Но това не е достатъчно, защото Божието Слово не се заключава само в това. И фактът, че някой вярвал в това, но не следва пътя на правдата, си остава нечестив. А какъв е пътят на правдата може да прочете в останалата част от Божието Слово. Не случайно пише, че и бесовете вярват, че чак и треперят. Излиза, че бесовете са по-праведни от болшинството от религиозните събрания, защото в тях повечето дори не треперят от Бога, независимо, че казват, че "вярват".

Няма неща на "друго ниво". Има едно Божие Слово. В него няма неща на едно ниво и на друго ниво. Всичко е едно и е важно.

Т.нар. "доктринални спорове", за които говориш са отново неща, които могат ясно да се покажат от Словото дали са според Божиите думи или са противни. Днешната цел е да се прикрият такива, т.нар. "доктринални спорове", да се заметат под килима и всички да си затворим очите и да си кажем "абе, нали уж вярваме в един бог, дай да сме по-толерантни". В момента ти звучиш точно като човек, който е проповедник на такава толерантност, което не знам дали е съзнателно или несъзнателно.

Цитатнима имат вина родилите се в този град християни, какво трябва да направят според теб или според писанието?
Това, че някой се е родил в град, нима го прави затворник в града? Говориш точно от тази гледна точка. Та хората се местят от един град в друг поради хиляди причини. Просто като дойде нещо, което ги принуждава да се преместят и се местят и не виждат невъзможност. Ти, обаче, изкарваш, че е едва ли не невъзможно и някакъв вид "съдба, от която не можеш да избягаш". Това изобщо не е така.

По отношение на църквите в различните градове в Ерусалим, Рим и т.н... трябва да се обележат няколко неща:
1) Градовете тогава не са били баш като днешните. Може да живееш в града, но често имаш или бизнес или нива, която да обработваш.
2) Градовете не са били толкова големи както сегашните
3) В посланията на апостолите има обръщение към братята в градовете, а не към сградата или сградите, под чийто покрив понякога са се събирали. Мнозина са се събирали и по пещерите, които обикновено се намират извън градовете.





И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

strannik

ЦитатПосочи ми кой е бил надзирателЯТ на поне една от всичките църкви, за които говорят писмата на апостолите:
- Римската
- Коринтската
- Галатийската
- Ефеската
- Колоската
...

Толкова много църкви са изброени. Да не говорим за тези в "Откровение"... Посочи ми поне на едно място, където се обръща към този човек.
Тихомире, кои мислиш са ангелите на седемте църкви, към които бяха изпратени посланията описани в Откровение 2 и 3
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Tihomir

Пише "ангел", на други места пише "надзирател". Всяка дума има своето значение. Ангел означава "посланник" или някой който носи известие. Надзирател е съвсем различна дума. Да не говорим, че когато се говори за посланник, почти винаги се има предвид за не-плътско същество.

Тук няма нужда да се правят интерпретации повече, отколкото е записано:
1 Коринтяни 4:6. ...за да се научите чрез нас да не престъпвате границата на писаното, да се не гордее някой от вас с един против друг.

...или ще кажеш, че тук "ангел" се равнява на "надзирател", а по-нататък в Откровение, когато Йоан се покланя на ангела, там ангелът е ангел. Или може би Йоан се е поклонил на някакъв църковен епископ?

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?