• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Коя е истинската Църква?

Започната от strannik, Октомври 10, 2011, 15:56:33 PM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

strannik

ЦитатКвасът, за който говоря е пропил мисленето ти, тъй като според това, което пише в Словото нещата не стоят така, както мислиш. Говоренето ти издава това. Всички сме били пропити с такъв квас, за съжаление.
За начало — какво е "новият завет", за който говориш? Кой ти каза, че всички са си продавали целия имот? Защо в посланието към Евреите пише, че на някои от братята им разграбвали ИМОТА, който според твоето мислене трябвало да се продаде? Защо Христос не каза на всички слушащи да си продадат имота? Защо той избра определено хора, които да бъдат с него? Защо Петър трябваше да отседне в кожаря Симон, който явно имаше имот и го подслони не за ден или два? Къде в Словото четем, че всички вярващи излязоха на квартира?

Tihomir, ето че от постинга ти, в който си проличават за пореден път твоите невъзпитани и не християнски обноски, за пореден път става явно на всички четящи тази тема, че ти пак си чел, без да си разбрал.
Защо те дразнят верните и истинни неща, които пиша, ще ми кажеш ли? Или пак ще ми кажеш, без да можеш да докажеш, както до сега, че те не са верни? Кое не е вярно? Не е верен цитата, който ти дадох от Словото ли?
Къде господин философ, аз твърдя, че всички са си продавали целия имот? Къде говоря за квартири? Къде говоря за аскетизъм? За какво говоря аз, а в каква тема влизаш ти? Ами стой си там в темата за имотите и си говори сам колкото искаш.

ЦитатС тези въпроси искам да ти покажа, че мисленето ти е заквасено от ученията днес, които наблягат на определени пасажи от писмата на апостолите и се насърчават хората да не вникват в Писанията, на чиято основа бяха стъпили тези евреи и говореха.

С тези въпроси просто нищо не показваш, защото са на база погрешни изводи и те просто увисват безсмислено във въздуха.
Ти молиш ли се като четеш и пишеш? И като четеш, вникваш ли? Защо не ме попита примерно "strannik, ти твърдиш ли с този цитат това и това"?
Хайде моля прочети отново, какво написах, в предния постинг и ми отоговори на двата въпроса, без да ги пропускаш.
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Tihomir

strannik,

В Словото никъде няма да видиш дефиниция на "невъзпитани" или на "не християнски обноски". Това е терминология, която е използвана сега и то според както човеците искат да я нагодят.

От думите ти виждам, че се впечатляваш на няколко места от това какво е казал Христос на определен човек и правиш извод за "съвършенство". Ако това е "съвършено", значи Бог също си е продал всичко, което има, по тази логика? И точно в това място, където ти говориш за "съвършенството" става въпрос за продаване на целия имот.

В предна публикация отново засягаш този въпрос, но този път с:
ЦитатЧетем ли, че никой нищо от имота си не е наричал свое, но всичко им е било общо, значи така трябва да стане и днес!

Въпросът е, защо не видяхме подобно нещо в Коринт или някой от апостолите да е учил другите църкви да правят това? Може би защото това не е "закон" и "обичайна практика", както ти си бил научен.

Когато един човек си продаде целия имот е нормално да се засели някъде. И тъй като всички вярващи, според ученията, които си чул, трябвало да го направят, трябва да отседнат или при невярващи (на квартира), или да се заселят в пещери. Това е естественото следствие от тези неща.

Аз отново ще напиша, че това, което цитираш само по себе си е вярно, но не е вярно в светлината на изводите, които искаш да направиш като този, който цитирах по-горе, че трябвало да стане и днес. Ако това беше изискване за Божията църква, тогава езичниците щяха да бъдат научени на това чрез еврейските пратеници (апостоли). Виждаме, че не само не е било така, но е имало богати и бедни хора сред църквите. И това е нещо нормално според Божиите думи.

С това предполагам отговарям на изненадата ти, че казвам, че хващаш само определени пасажи и правиш изводи над тях.

За да ти отговоря на "двата въпроса", трябва да ми посочиш кои 2 са, защото аз виждам повече въпроси в твоята публикация.

Ти виждаш в моите думи философстване и това нека да е така, но за съжаление все още приемаш всичко това лично и се "обиждаш" и твоето "аз" се засяга от "не християнски обноски". Редно е да видиш трезво защо пиша всичко това и то не е, за да губя време във философстване, а за да те изоблича за нещо, за което си ревностен, но не е според Божието учение. Казвам го като човек, който е бил на същото място и същите разсъждения, с които си и ти, но никой не ми е казвал тези неща тогава.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

dodai

#47
Много интересна стана тази тема аз не съм много наясно кое как е но да попитам защо Исус каза на един младеж който искаше да наследи вечен живот иди продай всичко което имаш и го раздай на сиромасите и ще имаш съкровище на небето  и да следва Исус.Също така много вярващи са си прадавали имотите поне така пише в писанията и са давали всичко на апостолите.Не искам да кажа че трябва да го правим и ние но го пише а Божието Слово не може да се оспорва.Знам че не можем да бъдем идеални но трябва да се опитваме да се доближаваме до Исус кой с каквато дарба и с каквото му е дадено някой може да продаде имота си друг да пророкува трети да се грижи за болни и стари и така да допринесем за строежа на Христовото тяло.Не е нужно да знаем и можем всичко мисля че трябва да направим малкото което иска от нас Бог и всеки ако допринесе своя дан ще стане това което Бог иска от нас едно цяло тяло Христово.Дано да съм казал нещо добро.Бъдете благословени и нека благодатта на Господ Исус Христос да бъде с вас амин.

strannik

#48
1Тимотея 4:12
"Никой да не презира твоята младост, но бъди на вярващите пример в слово, в поведение, в любов, във вяра, в чистота."

Tihomir. Това "бъди пример в слово и поведение", каква "дефиниция и терминология" е? И не говори ли за възпитание и обноски? Все едно сега да те питам, къде Словото говори за "дефиниции" и "терминология"! Това са чуждици, които заменят наши думи, което не намирам за добре, но въпреки това аз те разбирам и не правя на въпрос, че в Словото никъде не се виждат термини като "терминология" или "дефиниция". Така че макар и не с тези термини, Словото точно говори за възпитание и това, как да се носи човек!
За моето впечатление от думите на Христос, към определен човек, ти видя ли, че за този определен пише, че е опазил заповедите на Закона от младостта си? Тогава Христос му казва, продай и раздай и ще бъдеш съвършен! Тоест, първо е послушанието на това, което Бог е заповядал.

Цитат
ЦитатЧетем ли, че никой нищо от имота си не е наричал свое, но всичко им е било общо, значи така трябва да стане и днес!

Въпросът е, защо не видяхме подобно нещо в Коринт или някой от апостолите да е учил другите църкви да правят това? Може би защото това не е "закон" и "обичайна практика", както ти си бил научен.

Значи не е обичайна практика за ранната Църква това, което Йоан Кръстител казва, така ли? - "Който има две ризи да даде една на този който няма и който има храна да прави същото" Не знам какво разбираш под закон, но съм сигурен, че е било абсолютна практика. И щом го казва Йоан Кръстител и е записано най вече в Словото, за мен това е равносилно на закон. И как няма да трябва да стане това и днес? Че за каква Любов, ще говорим тогава?

ЦитатВиждаме, че не само не е било така, но е имало богати и бедни хора сред църквите. И това е нещо нормално според Божиите думи.

Ясно е че е имало и богати и бедни, но е нямало гладни. А ако в някоя Църква е имало гладни, то значи в нея е нямало богати, а ако е имало, то значи е нямало любов, което ще рече, че не е била стабилна Църква!

ЦитатЗа да ти отговоря на "двата въпроса", трябва да ми посочиш кои 2 са, защото аз виждам повече въпроси в твоята публикация.
ето на тези
ЦитатДругото което е, ти говориш за пропуски при мен на основни неща. Добре, аз не знам всичко, възможно е да изтървам нещо. Покажи ми.
Първо казваш е правдата на Бог! Напълно съм съгласен, Божието Слово го потвърждава с думите "първо търсете Божието царство и Неговата правда". Но с какво аз показвам да пропускам това?
Казваш също, че на въпросите "Какво е правдата на Бога? Какво е благовестието? Каква е целта на Божиите хора? Какво е призванието на Божиите хора?", религиозните събрания дават други отговори, докато Словото дава отговор в прав текст. Добре, ще посочиш ли за всички четящи темата, този прав текст в Словото?
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

avia

Това ,което треба да е,и това което е,са две различни ситуации/битие,настояще/.
Господаря ни казва.."бъдете съвършени"...дали сме съвършени е друг въпрос./за случая с човека ...пита какво да стори за да се спаси,Христос му казва ,какво да стори за да е съвършен...отново две различни гледни точки./човешка и Божествена/.
Въпроса е "коя е истинската църква".?Значи търсим съдържанието ,което определя въпросителната форма..Коя?/не сметах да влизам в подробности..не съм привърженик на онлайн взаимоотношенията,но ще опитам да бъда кратък/
Коя от всички?Коя ,като същност?Коя като дефиниция?
или..каква е?..кои са и белезите?..какво представлява?..ако е,защо да е истинска..и накрая..истинска или истинна?Не случайно се опитах да направя аналог/не аз,Павел го прави/ м/у мъж,жена,Христос ,църква?Защо?
Моето мнение е ,че треба търсим съдържанието,еквивалента,същността?Дарби..пророчества,езици,тълкувания,знание,мъдрост...могат да бъдат "имитирани".Ако могат да бъдат имитирани,означава,че би било грешно да се водим по тези критерии?/Така мисля аз/Тогава къде да търсим онова,което определя "истинността",на тази църква?
Критерий за истина?
Започваме от....Главата?/или от краката?/
..Аз съм Истината...Животът...Пътят?
/Това говори Бога/..Той е!
Бил ли е всред "първата" църква/Израел/...бил е.Виели ли са Неговите страшни дела...видели са.И облак и огън ,постоянно съпъстващи ги.Море ли не им раздели,храна ли не им даде,и месо/като ,че ли немаха толкова черди добитък/,вода ли не им извади,какво ли не направи за тех....и пак свидетелства писанието,че в повечето от тях Бог не благоволи?
Заключение...не означава,че там ,където е Бог,непременно около Него всички са истински?
Около Христос..близки,приятели/предатели..до един,избегали,покрили се,уплашени,отричайки се от Него,по един или друг начин/Истински ли са били тези,близки Нему?
В продължение на години,разделяли храна,и подслон,познавали му маниерите,навиците,виждали са го да ходи до тоялетна всеки ден/нощ,жестикулациите,израза на лицето,умората..всичко?
В крайна сметка?Пръснати?
Изпратен бил Духът на.....Истината,да живее в тех..е,от отзи момент,нема лабаво!След това са свидетелствата,за общността,като цяло и дела..кой какво правел,какви дарби бил разпределил Бог/същия този Дух на Истината/...но защо?
Ако Христос ми е близък/приятел/,ходя,живея с Него,познавам го..НО...Той не живее в мен...колко истинен ще съм?Мераци мога и да имам,да се старая,да правя опити?А дано,но на дали?
След "заселването" на Духът/Божия/ в човека,всичко е различно,но не непременно?Но тук вече идва обяснението...

...."4 Има едно тяло и един Дух, както и бяхте призовани към една надежда на званието ви:    
5 един Господ, една вяра, едно кръщение,    
6 един Бог и Отец на всички, Който е над всички, чрез всички и във всички.    
7 А на всеки от нас се даде благодат според мярката на това, което Христос ни е дал    
8 Затова казва: - "Като възлезе на високо, плени плен И даде дарове на човеците".    
9 (А това "възлезе" що друго значи, освен че бе и [по-напред] слязъл в местата по-долни от земята.    
10 Тоя, Който е слязъл, е същият, Който и възлезе по-горе от всичките небеса, за да изпълни всичко).    
11 И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители,    
12 за делото на служението, за назиданието на Христовото тяло, с цел да се усъвършенствуват светиите;    
13 докле всички достигнем в единство на вярата и на познаването на Божия Син, в пълнолетно мъжество, в мярката на ръста на Христовата пълнота;    
14 за да не бъдем вече деца, блъскани и завличани от всеки вятър на учение, чрез човешката заблуда, в лукавство, по измамителни хитрости;    
15 но, действуващи истинно в любов, да пораснем по всичко в Него, Който е главата, Христос,    
16 от Когото цялото тяло, сглобявано и свързано чрез доставяното от всеки став, според съразмерното действие на всяка една част, изработва растенето на тялото за своето назидание в любовта."

/подчертаното мое/

Обяснено точно,недвусмислено,ясно!
Когато питаме коя е истинската църква,съобразяваме ли се с тази идея на Бога/горе написаната от Павел/,или търсим нещо странично,различно?
А коя е истинската църква...ако попитаме Павел,или Петър,или некой друг от апостолите,какво ще отговорят?
Да попитаме Христос..коя е истинската църква?Какво би отговорил...невестата Ми?Невестата Му?А коя е невестата Му?/Целото творение се готви за Сватба?/Пророчества,дарби..щели да отпаднат,остава само едно,не вяра,не надежда...любов.Добре,ма коя е любовта?Бог е любов.Тоя същия ,който е любов,е избил толкова народ от своите си,предизвикал Холокост,за Израел..от любов.Ако Той е любов,треба да разглеждаме всеко Негово дело като акт на любов....познаваме ли го?
По какво се водим в определението "истинска църква"?По белези,същност,действия?Или по Божествено съдържание в частите на общество,наречено църква?"участници на Божествено естество"..за какво естество говори апостолът тук...същото като Божественото,не друго,не подобно...същото!Защо да сме похвала на Неговата слава?По какъв начин...с действия на ....или естество?И защо треба в един дом ,мъжът и жената да отразяват същите взаимоотношения ,както Христос-църквата?
какво е писано за Христос..."Който, бидейки сияние на Неговата слава, и отпечатък на Неговото същество, и държейки всичко чрез Своето могъщо слово, след като извърши [чрез Себе Си] очищение на греховете, седна отдясно на Величието на високо,..."

Ето я и личната цел на Павел..живота му,в неколко изречения..."7 Но това, което беше за мене придобивка, като загуба го счетох за Христа.    
8 А още всичко считам като загуба заради това превъзходно нещо - познаването на моя Господ Христос Исус, за Когото изгубих всичко и считам всичко за измет, само Христа да придобия,    
9 и да се намеря в Него, без да имам за своя правда оная, която е от закона, но оная, която е чрез вяра в Христа, то ест, правдата, която е от Бога въз основа на вяра,    
10 за да позная Него, силата на Неговото възкресение, и общението в Неговите страдания, ставайки съобразуван със смъртта Му,    
11 дано всякак достигна възкресението на мъртвите."

Тук  говори нещо сходно,..."Дечица мои, за които съм пак в родилни болки докле се изобрази Христос във вас,"...

...4 Когато Христос, нашият живот, се яви, тогава и вие ще се явите с Него в слава"

лично свидетелство....кой живее?
"..20 Съразпнах се с Христа, и сега вече, не аз живея, но Христос живее в мене; а животът, който сега живея в тялото, живея го с вярата, която е в Божия Син, Който ме възлюби и предаде Себе Си за мене"..

Всички дарове,дарби....дадени с една цел...Да порастнем по всичко в Него...Неговата мярка и пълнота.С други думи Христос в нас.
В личен аспект:
Не гледам,нито слушам,човека/ците/..като сляп и глух се старая,да съм...Но гледам и слушам човека/ците/...по-скоро Христос в него/тях/..и ако не го разпозная,немам работа с тоя/тези/..не си губя времето,с личности,в които писания/както и Живия/ Христос не живее,ако и да са пророци,апостоли,учители и имат всеко знание и вяра!
Лично мнение...истинска църква е оная в чиито части живее Христос.

Живи и здрави







Tihomir

Цитат на: strannik - Ноември 17, 2011, 01:28:22 AM
1Тимотея 4:12
"Никой да не презира твоята младост, но бъди на вярващите пример в слово, в поведение, в любов, във вяра, в чистота."
Това "бъди пример в слово и поведение", каква "дефиниция и терминология" е? И не говори ли за възпитание и обноски? Все едно сега да те питам, къде Словото говори за "дефиниции" и "терминология"! Това са чуждици, които заменят наши думи, което не намирам за добре, но въпреки това аз те разбирам и не правя на въпрос, че в Словото никъде не се виждат термини като "терминология" или "дефиниция". Така че макар и не с тези термини, Словото точно говори за възпитание и това, как да се носи човек!
За моето впечатление от думите на Христос, към определен човек, ти видя ли, че за този определен пише, че е опазил заповедите на Закона от младостта си? Тогава Христос му казва, продай и раздай и ще бъдеш съвършен! Тоест, първо е послушанието на това, което Бог е заповядал.
Нека ти задам въпроса по друг начин — ако някой е опазил Божиите заповеди от младостта си, т.е. както ти казваш "е послушанието на това, което Бог е заповядал", следва ли, че трябва да продаде имота си и да го раздаде на сиромасите?

Да или не? Не забравяй да се обосновеш.


Цитат
Цитат
ЦитатЧетем ли, че никой нищо от имота си не е наричал свое, но всичко им е било общо, значи така трябва да стане и днес!

Въпросът е, защо не видяхме подобно нещо в Коринт или някой от апостолите да е учил другите църкви да правят това? Може би защото това не е "закон" и "обичайна практика", както ти си бил научен.

Значи не е обичайна практика за ранната Църква това, което Йоан Кръстител казва, така ли? - "Който има две ризи да даде една на този който няма и който има храна да прави същото" Не знам какво разбираш под закон, но съм сигурен, че е било абсолютна практика. И щом го казва Йоан Кръстител и е записано най вече в Словото, за мен това е равносилно на закон. И как няма да трябва да стане това и днес? Че за каква Любов, ще говорим тогава?
За да е "всичко общо" не означава ли и 2-те ризи да са общи? Според това, което Йоан казва, ако имаш излишна риза да дадеш на този, който се нуждае от нея, тъй като ако дадеш на този, който има и е богат, ще попаднеш под осъждението на Божиите думи, които казват:
Притчи 22:16. Който угнетява сиромаха, за да умножи богатството си, И който дава на богатия, непременно ще изпадне в немотия.

Забележи, че не цитираш и правилно думите на Йоан. Той не каза да дадеш едната на ближния си, а да дадеш едната на този, който няма. Тук говорим за помощ към бедните, а не за това да имаме всичко общо. Разбираш ли разликата?


Цитат
ЦитатВиждаме, че не само не е било така, но е имало богати и бедни хора сред църквите. И това е нещо нормално според Божиите думи.

Ясно е че е имало и богати и бедни, но е нямало гладни. А ако в някоя Църква е имало гладни, то значи в нея е нямало богати, а ако е имало, то значи е нямало любов, което ще рече, че не е била стабилна Църква!
Тези разсъждения са отново на база религиозните учения, с които си бил заквасен. Нека те питам дали пратениците на Господа и Неговите пророци, които се скитаха гладни бяха част от "нестабилна църква"? Не аз го казвам, а Божието Слово:
1 Коринтяни 4:11. Ние до тоя час и гладуваме и жадуваме, и сме голи, бити сме и се скитаме...
2 Коринтяни 11:27. ...в труд и мъка, много пъти в неспане, в глад и жажда, много пъти в неядене, в студ и в голота;

Не само това, но и:
Римляни 8:35. Кой ще ни отлъчи от Христовата любов? скръб ли, или утеснение, гонение или глад, голота, беда, или нож?

Разбираш ли, че това, което си бил научен е квас, а не точно това, което пише в Словото? Затова и искам да ти обърна внимание на това, защото е добро за теб в този момент. Павел е предупреждавал вярващи да не прекрачват границата на писаното. Това е, което искам да обърна внимание и на тебе.


Цитат
ЦитатЗа да ти отговоря на "двата въпроса", трябва да ми посочиш кои 2 са, защото аз виждам повече въпроси в твоята публикация.
ето на тези
ЦитатДругото което е, ти говориш за пропуски при мен на основни неща. Добре, аз не знам всичко, възможно е да изтървам нещо. Покажи ми.
Първо казваш е правдата на Бог! Напълно съм съгласен, Божието Слово го потвърждава с думите "първо търсете Божието царство и Неговата правда". Но с какво аз показвам да пропускам това?
Казваш също, че на въпросите "Какво е правдата на Бога? Какво е благовестието? Каква е целта на Божиите хора? Какво е призванието на Божиите хора?", религиозните събрания дават други отговори, докато Словото дава отговор в прав текст. Добре, ще посочиш ли за всички четящи темата, този прав текст в Словото?

След писаното от мен по-горе мога да не отговарям на тези въпроси, тъй като аз визирах точно тези неточности, за които съм писал — че перефразираш неща, които не са прави според Словото, от тях вадиш генерални изводи, както и правиш генерални изводи от частни случаи.

Ако продължиш да пишеш относно младежа, на когото Христос каза да си продаде целия имот, ще се разбере напълно начина ти на мислене по този въпрос и ще даде повече яснота относно кваса, с който си заквасен или в най-добрия случай, ще разпознаеш този квас и ще го очистиш, гледайки точно какво пише в Словото и контекста на това, което пише в ЦЯЛОТО Слово.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

strannik

Цитат на dodai,
Цитатно да попитам защо Исус каза на един младеж който искаше да наследи вечен живот иди продай всичко което имаш и го раздай на сиромасите и ще имаш съкровище на небето  и да следва Исус.Също така много вярващи са си продавали имотите поне така пише в писанията и са давали всичко на апостолите.

dodai, причината е в Божията Любов! В Евангелието на Марк има един момент в тази описана случка, който прави особено впечатление и това е момента в който Христос погледна на този младеж.
"А той Му рече: Учителю, всичко това съм опазил от младостта си. А Исус, като го погледна, възлюби го и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето и дойди и Ме следвай."
Без тази Любов, каквато и жертва да направи човек, няма смисъл. И затова Исус каза на този младеж това, за да разбере със сърцето си, че Бог е Любов и че без тази Любов няма съвършенство! Разбира се не можем да тълкуваме думите на Исус, че Той го е карал да остави семейството си на улицата без покрив и храна. Просто жертвата трябва да е драговолна, не от принуждение, според това, колкото човек има на сърце и сила! А това че някой решават да пожертват и повече от силата си, като Църквите в Македония - 2Коринтяни 8:1-3, си е тяхна воля, щедро сеят, щедро и ще пожънат. Дай Боже повече такава ревност в християните. Но съм съгласен с Тихомир, че това е на втори етап, а преди това има нещо по важно - Правдата. Никой не оспорва това, но проблема е че той си мисли, че аз полагам темата за даването в основата. Аз наблегнах на нея, защото виждам, че се пропуска в другите теми, а и в практиката и живота на повярвалите в Христос. А Правдата, за която толкова дебело подчертава Тихомир и за отстъпването от неправдата, за която подчертава Watchman, хайде да развием тогава темата в тази посока, както и попитах Тихомир, да даде отговор, на въпроса, какво е Правда!

Току що видях, че avia и Tihomr са публикували нови свои коментари и за написаното от тях ще попитам:
Първо avia. Имам само един въпрос: Исус Христос Господ ли е? Питам защото виждам да се изразяваш с израз, който е присъщ на определена група хора, които отричат това, че Христос е Господ и Бог! Може да бъркам, за което се извинявам, просто питам.
Tihomr, за моята обосновка на първия твой въпрос, сигурно виждаш отговора, от това което написах на dodai. Но ще допълня, това, че Словото ни учи и на гостоприемност! Къде ще ги приемаме тези гости, вънка на улицата ли? Така че, отговора на този въпрос е във волята на човек, в силите му и желанието му! Даруването не е задължително! Драговолно е! Който сее ще пожъне! Който няма къде да спи, да си държи единствения покрив над главата си и да бъде гостоприемен.
За следващия въпрос:
ЦитатЗабележи, че не цитираш и правилно думите на Йоан. Той не каза да дадеш едната на ближния си, а да дадеш едната на този, който няма. Тук говорим за помощ към бедните, а не за това да имаме всичко общо. Разбираш ли разликата?
Аз разликата я разбирам, но не разбирам какво казваш че съм цитирал:
ето го моя цитат :
Цитат"Който има две ризи да даде една на този който няма и който има храна да прави същото"
и в него не виждам да казвам думата "ближен". Така че сам виждаш, че също говоря за помощ към бедните, инак нямаше да казвам, че е нямало гладни. А сега и за това.
Казваш Павел е бил гладен, кога и къде обаче? Трябва да се уточни! Защото инак цитирането на тези думи от Коринтяни е спекулация! Никъде не пише Павел да е бил всред верни и утвърдени и да е останал гладен и жаден. Да, той е пътувал, влизал е в градове, като първи благовестител, където не е имало Църква, жертвал е силите си, труда си, грижел се е сам за себе си и за хората около себе си, за да даде пример, както пише в Деяния 20, минавало е време докато "дърветата" пораснат и родят плод, надявам се ме разбираш, до тогава е гладувал. Също така е имало гонение, а в такава среда често се е скитал и не е имал постоянно установяване на "стабилно" място. А където е оставал за година, две, три, братята са били готови за всяка подкрепа, даже за християните в Галатия сам той казва, че ако е било възможно и очите си биха извадили и биха му ги дали!
Хайде сега бъди така добър да ми отговориш на двата въпроса.
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

avia

Да,странник:),Исус Христос е и Господ и Бог.
Ако ми задаваш такъв въпрос,след като предполагам си прочел това ,което съм писъл...то значи съм писъл напразно?
Ако и другите участници са стигнали до подобен извод..адм. може да затрият постовете ми:)

Живи и здрави

strannik

Здравей avia. Имал съм разговори с така наречените "свидетели..." и това, което ми е направило впечатление при тях е че те не наричат Исус Господ, а господар. Вярно е, че той е и господар, но те не влагат в тази дума смисъл, като на Господ. И понеже ти също каза "Господаря ни казва", докато повечето биха казали "Господ ни казва", затова се усъмних, но и извиних. Все пак трябва да ми е ясен смисъла на израза, инак, ако той е изключващ  Господство, то всички по надолу написани неща са излишни.
За нещата които си написал, да, съгласен съм, но ми беше малко трудно, при четенето, за което бих те помолил да разделяш всички думи с интервал и тези след които има точка и запетая, също да не използваш толкова много многоточия и скоби, че на моменти се бърках за смисъла на написаното. Все пак, ако държиш да си ясен за другите във форума не трябва да ги затрудняваш със сляти думи, грешки и подобни.
Жив и здрав.
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Tihomir

strannik,

Това за "Господ" и "Господар" и изводите ти, че едното било "с по-голям смисъл" и че го свързваш с незнам си кое религиозно течение... Общо взето изби рибата с това.

Прочети малко за етимологията на думата "Господ", за да си по-наясно и да не говориш такива несмислени неща.

Виждайки, че ти с такива елементарни неща не си успял да се справиш, то какво ще стане, когато се появи антихриста и говори за мир и безопасност и се представи като Месията с много чудеса и знамения.

С това мислене си много лесна плячка, затова се стегни като мъж и виж внимателно какво съм писал и на трезв ум го прочети и забрави малко за егото си, докато го четеш.

Ти знаеш ли, че има доста мюсюлмани, които цитират Библията и учат Исляма, защото за тях Библията е свещена книга също? По твоето мислене, Библията не е вярна, защото се цитира от някой, който не ти харесва... по същия начин, както някой бил казал "Господар", а не било "Господ". Ама че несмислица... Питай евреите да видим какво означава думата "Адонай" в техните писания.

Да видим дали е "господ" или "господар" и да ми кажеш каква е разликата после, освен, че липсват букви, подобно на "спас" и "спасител" (отново съкращения, които имат руски произход като "господ")

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

strannik

Тихомире, ако работиш години в близост до секта и често ти влизат и говорят за Господаря Исус, а като им кажеш, че той е и Господ, те ти възразяват, друго ще пееш. Хайде да не го правим на тема! Аз говоря от опит и практика, а не като някой учил в "библейско", употребяващ думи като "етимологията".
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

strannik

...и още нещо. Сега дори проверих в интернет, нещо, което бях чувал, но сега се убедих. А именно, че навсякъде, където се говори за Исус с думата Господ, те са я заменили с Господар, например Лука 1:43 или Лука 5:12, а места, като 1Йоаново 5:20 или Римляни 9:5, където ясно си пише, че Христос е Бог, напълно са променили смисъла на текста, за да пасне на техните схващания, е какво, греша ли, като питам?
"Ето, вие постите за препирания и карания,
И да биете с нечестиви пестници:
Не постете както днес
За да се чуе горе гласът ви."
Исая 58:4

Tihomir

Това какво "те" заменили ти го приемаш за единственият "проблем" ли (което всъщност не е проблем, тъй като проблемът им е друг)?

Иначе често срещано явление е, когато човек види, че Словото го притиска и го изобличава, да прибягва до "опит и практика", а не до Истината. Опитът и практиката не впечатляват Бога, тъй като е писано, че мнозина нагло ще му кажат в съдния ден, че са правили много неща и имат много "опит" и "практика".

За "свидетелите на Йехова" има отделна тема. Там можеш да се запознаеш с повече подробности, тъй като това, което си намерил като "проблем" хич не е проблемът, а дори е нещо, което е трябваше да го има в библията на Български, както е написано на много други езици, най-вече иврит.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

#58
Думата "господ" в българския език идва от "господин" като и двете думи означават "господар". В българската библия оригиналната дума kurios e преведена и по трите начина и като господ, и като господин и като господар, което е объркващо за онези, които не знаят, че трите думи означават едно и също нещо.

Йеховистите грешат във фундаментални неща, но точно в това са прави. Много от религиозните култове се градят на възстановяването на някои забравени истини, като зад тях прикриват ужасяващи заблуди.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

avia

Странник,писмото/писменността/ си има своето изкуство,а българския език е доста богат,и разнообразен.Не отричам,че правя грешки/не са умишлени/,но се старая да употребявам словото в неговото многообразие и дълбочина.Многоточието,кавичките,скобите...всичко това е необходимо за да се пресъздаде актуалността на писаното,както и употребата на синоними,антоними,глаголи,и съществителни.Това е съвкупността на думите "рисуващи" "образа".Когато Бог говори,употребява точни думи,които отговарят на Неговата истина.Това,че съвремието ни е обезличило словото и ползва думи,различни по значение,водещи до заблуда/неточност/ е друг въпрос.Бех писал тема за асоциативното мислене.И понеже има доста наслагване на образите,словото ,което употребяват писателите на нашето време е неточно.С подобно слово се твори друга действителност и образ,било на Самият Бог,Неговото царство и т.н.к.
Кратък пример...две думи :слуга и служител?С каква стойност,и най-вече, какви асоциации създават в разсъдъка на четящия/в религиозните среди/?
Чувал съм/и виждал/ много наричащи Исус Господ,изповядващи го категорично,молещи се усърдно,НО...Същия Този ,когото наричат Господ,не е Господар в Живота им,съответно ,тези хора наричат себе си "верващи",НО,не са Негови слуги.
ето пример.."Син почита баща си, И слуга господаря си; Ако, прочее, съм Аз баща, где е почитта към Мене? И ако съм Господар, где е страхът от Мене? Казва Господ на Силите на вас, Свещеници, които презирате името Ми Но вие казвате: В какво показахме презрение към името Ти?"

Не е писано  "..ако ме наричате",но е писано.."ако съм"?
Обезценяването на словото,определя и битието..непокорни деца/защото бащинството е обезценено/,жени,които не могат да нарекът мъжете си "господар"/защото господството е обезценено/.И започва от факта,че Бог не е Баща,нито Господар...просто "Господ".
Липсва царство,защото липсва Цар,липсват възпитание в заповеди,защото нема разбиране за слуга.
Всичко започва със словото и там е и заблудата/със слово и чрез слово/.