• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Божието събрание - къде да го търсим?

Започната от zdravko, Февруари 27, 2015, 13:02:03 PM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zdravko

Здравейте съфорумници,
Има един въпрос, който в последно време много често обсъждам с християните, които познавам, и има много неразбиране, но отговорът му би ни дал не малка стъпка напред в познаването на Бога и на словото му. Разбирам, че сигурно много е изписано по този въпрос, затова молбата ми е за прост и ясен отговор, който да не е в дебрите на много и различни мнения и теми, където е по-трудно да бъде открит.

Новия Завет ясно ни засвидетелства, че има събрание/общество/общност от хора, с които Бог е едно и е с тях, и им помага, и ги учи, и им дава Духът си, за да наследят вечен живот в славното име на нашия господар Исус Помазания/Христос по църковно/.  Днешните църкви са наистина много далеч от писаното слово и това го признават дори техните лидери. Домашните събрания често не са по-различни, както видях и тук на форума че е изтъкнато нееднократно.

Затова моят въпрос към съфорумниците е:

Има ли някъде истинско Божие събрание, което да може не само да твърди, но и да се докаже като такова? Имам предвид събрание, на което основите и градежа да са според истината Божия и на Исус.

И ако да, как ние останалите да последваме техния модел, който да ни доведе по-близко до Бога. А ако ли не, какво да правим, че да го открием и най-добре да сме част от него.

Може въпросите ми да не са съвсем правилни, но молбата ми е, игнорирайки дреболиите, да обясните, ако имате това подарено от Бога да участвате в истинското събрание, да споделите своя опит, ако ли не, да е ясно, че не.

Acts 17:11¨ И беряните беха по-благородни от солунците, защото приеха словото с всеко усърдие, и изпитваха всеки ден писанията дали е това така."

Tihomir

Разделянето на "нов завет" и "стар завет" като книги е нещо много пагубно и води до заблуди.

Евреите, за които четем в писмата на апостолите са вършили същите неща, които са вършили и по времето на пророци като Авакум, Наум, Софония. Те са имали същия начин на събиране и същите порядки.

Никой от апостолите, нито Христос не си позволи да прави промени в тази насока. Каквото са правили преди това, е било същото и самите те свидетелстваха, че одобряват това нещо.

Събранията в синагогите са били не като нещо отделно от живота, а като част от живота. Сега е нещо религиозно отделно, където хората "си почиват от светските дела". Нищо подобно не виждаме в Писанията. В Писанията четем за правилно земеделие, за правилно отглеждане на поколение, за правилна грижа за животните, какво да ядат, от какво да се въздържат, с кого да правят бизнес. Това са неща, които са обсъждали и по синагогите.

Затова ако трябва човек да започне отнякъде да придобие представа, то е като започне от извора — Писанията, а не няколко писма на евреи, които погрешно са наречени "нов завет". Тези евреи са писали писма, базирани на разбирането, че четящите са в контекста, за който се говори.

За съжаление днес четящите хабер си нямат от контекста и не случайно идват много заблуди.

Затова ако говорим за истинско събрание не говорим за хора, които си живеят живота и регулярно извършват религиозна дейност в "правилни църкви" и говорят "правилни проповеди". Напротив. Говорим за хора, които живеят според Божиите принципи, записани в Писанията, които ако се съберат заедно това не е прекъсване на "светския им живот за малко религиозна пауза", а е продължение на това.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

По този въпрос сме говорили и преди във форума и аз съм писал не малко, но ако трябва ще напиша пак.

Преди всичко идеята да се търси събрание е напълно погрешна. Писанието никъде не учи, че трябва да търсим някакво събрание в, което да си кажем - ето това е Господното събрание. Това води само до разочарования, загуба на време и тровене на живота на другите. Вместо това Писанието учи да търсим Бога, Неговата правда  и Неговото царство. Наша отговорност е да търсим как да живеем според Божията воля и как да изпълним Божиите цели и намерения за поколението в което Бог по свой предвечен избор ни е направил да се родим. Ето това е което ще търси истинския Христов ученик.

В следствие на това търсене Бог ще събере различни хора, които търсят същите неща и постепенно тези хора ще формират общност от Божии хора. Разбира се когато такива общности има вече създадени човек може да бъде привлечен към някои от тях.

Ние живеем в поколение за което са записани следните думи:

Пс. 11:3  Ако основите са разрушени, какво може да стори праведният? /KJV/

Точно както по време на вавилонския плен Ерусалим и стените му бяха разрушени, храма беше разрушен из основи. Тогава  малцината завръщащи се от плен бяха изправени пред непосилната задача за възстановяване на разрушените основи. В тази ситуация се намират малцината напускащи вавилонската църковна и светска система днес.

От нас се изисква да издирим и да съградим основите, разрушени от много поколения /Ис. 58:12/. Това включва и основите на Господната общност, основите на праведния живот. Това са велики и страшни неща, които са върху плещите на нашето поколение. От нас се очаква да бъдем верни и да извървим пътя до край, като послужим на Божието намерение в нашето поколение, както направи и цар Давид в своето /Деян. 13:36/.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

zdravko

#3
Цитат на: Tihomir - Февруари 27, 2015, 13:10:28 PM
Събранията в синагогите са били не като нещо отделно от живота, а като част от живота. Сега е нещо религиозно отделно, където хората "си почиват от светските дела". Нищо подобно не виждаме в Писанията. В Писанията четем за правилно земеделие, за правилно отглеждане на поколение, за правилна грижа за животните, какво да ядат, от какво да се въздържат, с кого да правят бизнес. Това са неща, които са обсъждали и по синагогите.

Истина е, че закона на Мойсей обхваща практически всички области от живота на човека. Интересното е че задължителните събрания са били само по време на празниците в Ерусалим, а те са само няколко. Бог не е предвиждал да има сгради за молитви, а само една такава - храма в Йерусалим. Изглежда, че неговата воля е била свещениците да учат народа, живеейки сред тях, понеже свещениците бяха пръснати в целия Израел.

Самата институция синагога се появява някъде след времето на пророците, понеже никъде в пророците или преди това няма никакви референции за нея. Синагогата е религиозна институция свързана със сграда, и като такава много прилича на днешното разбиране за църква, който също е религиозна институция и сграда. Защото едновременно четем, че 'той ни построи синагога' и да отлъчат от синагогата всички, който го признае че е Помазаникът.

Исус не е бил част от синагогата, дори повече, именно тя е която яростно го преследва и прави заговори срещу живота му. Като накрая ѝ е позволено да го убие, за да се изпълнят писанията. Защото е явно, е именно членовете на синагогата и най-вече на синедриона подстрекават Пилат да убие 'техния цар'.
Животът на Исус и на учениците му преминава далеч от синагогите, най-вече по домовете, или на някоя планина, като на хора без дом, следвани от някои жени, които им помагали с имота си. Те не са имали бизнес, нито време за такъв. Исус е имал да обиколи израилтяните градове.

Първите християни абсолютно не следват модела на синагогата, доколкото аз виждам. Но моите въпроси са по-скоро свързани с днешния ден, понеже е ясно, че Господарят Исус е водел съвършен живот и е показал такъв на своите ученици.

Докато отговарях  Watchman е написал друг пост,  в който много ми хареса следното:

Цитат на: Watchman"Ние живеем в поколение за което са записани следните думи:

Пс. 11:3  Ако основите са разрушени, какво може да стори праведният? /KJV/

Точно както по време на вавилонския плен Ерусалим и стените му бяха разрушени, храма беше разрушен из основи. Тогава  малцината завръщащи се от плен бяха изправени пред непосилната задача за възстановяване на разрушените основи. В тази ситуация се намират малцината напускащи вавилонската църковна и светска система днес.

От нас се изисква да издирим и да съградим основите, разрушени от много поколения /Ис. 58:12/. Това включва и основите на Господната общност, основите на праведния живот. Това са велики и страшни неща, които са върху плещите на нашето поколение. От нас се очаква да бъдем верни и да извървим пътя до край, като послужим на Божието намерение в нашето поколение, както направи и цар Давид в своето /Деян. 13:36/."

Като казвам търся Божието събрание, имам предвид не толкова, че търся някаква конкретна група хора, понеже е явно, че не можем да се съберем всички на едно място, колкото до опита как събранието на Бога съществува. Казвайки събрание не говоря за двата часа заедно, а за това, което казва писанието: И Господарят всеки ден прибавяше на/към събранието тези, които се спасяваха"
Acts 17:11¨ И беряните беха по-благородни от солунците, защото приеха словото с всеко усърдие, и изпитваха всеки ден писанията дали е това така."

Watchman

#4
Синагога не означава сграда, a събрание, събор. Когато Исус се е събирал с учениците си на някое поле и е поучавал народа, това е същото като синагога. По своята същност синагогата е събрание с цел дискусии и поучение в Божието Слово. В началото за това са служили домовете, но в последствие са решили да направят специални сгради за тази цел. Правенето на "специални" сгради е много опасно нещо, защото постепенно сградата започва да привлича все повече вниманието към себе си - чрез специална архитектура, специална мебелировка, специални символи, специални предмети и прочие неща, които постепенно израждат оригиналната идея на събиране на Божиите хора заедно с цел поучение в Божието Слово.

В днешно време е абсолютно същото. Така наречените евангелски църкви в чиято доктрина е изрично заложено, че никоя сграда не е църква нито храм, но хората са Божий храм - започват да си строят сгради за "богослужения" и постепенно тази сграда узурпира целия фокус на християнския живот и малко по-малко започват да наричат и да считат сградата за Божий дом, Божий храм и дори църква. Както е казал Соломон - няма нищо ново под слънцето. Нещата се повтарят и отново се допускат същите грешки.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

zdravko

В евангелието синагогите се строят и са част от религиозната система погубила нашия Господ Исус. Те може и да са били място за молитва и изучаване на словото, но както всяко друго човешко творение, колкото и добре да се прикрива зад религиозни термини и добри мотиви, накрая се вижда, че е плът.

Щом Бог се е ограничил сам да не заповядва в закона на Мойсей сгради и организации, той определено е знаел какво прави.

Високите места
Интересно е, че още преди синагогите, Израел постоянно търси форма на поклонение на местно ниво и затова си имат така наречените високи места. В лошия им вариант там се принасят жертви на идолите, а най-добрия на Бога, но на неправилното място. Израел постоянно е укоряван от пророците за това своеволие.

Господ се разграничава от синагогите
Също е интересно, че Господ Исус никога не им казва нищо на тема, защо са си построили синагоги, или защо са си направили организации и секти. Но също така никога не учи своите последователи да ходят на синагога. Абсолютно никога. Писанието се разграничава от синагогата със следните думи: синагогите им:

Матей 4:23. Тогава Исус ходеше по цяла Галилея, и поучаваше в синагогите им, и проповядваше благовестието на царството, като изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ между людете.

Матей 9:35. Тогава Исус обикаляше всичките градове и села и поучаваше в синагогите им и проповядваше благовестието на царството; и изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ.

Матей 13:54. И като дойде в родината Си, поучаваше ги в синагогите им, така щото те се чудеха и думаха: От къде са на Тогова тая мъдрост и тия велики дела?

Марк 1:39. И влизаше в синагогите им по цяла Галилея, като проповядваше и изгонваше бесовете.

Лука 4:15. И Той поучаваше по синагогите им; и всички Го прославяха.


"Им" означава не неговото събрание, а тяхното без него.
Acts 17:11¨ И беряните беха по-благородни от солунците, защото приеха словото с всеко усърдие, и изпитваха всеки ден писанията дали е това така."

Tihomir

#6
Ти все още виждаш синагогите като част от религия, а нещата не са такива.

В закона има заповед Божиите думи да не се отдалечават от човека, но да бъдат винаги близо при него. Хората са решили да изпълнят това като имат локални места, където да си напомнят Божиите думи като ги четат, обсъждат и изучават.

Имали са 7 празника през годината, когато се е прочитал целия закон. Грубо казано това прави на месец и нещо да се прочита целия закон. През останалото време те са си вършили ежедневната работа — кой има само ниви, кой има само животни, кой има ниви, животни и малък занаят, кой има занаят с малка нивичка и т.н. Обаче в съботния ден, когато не е трябвало да работят с цел своя печалба, са решили да оползотворят деня като имат място с препис на Писанията, за да си ги напомнят, защото не всеки е можел да чете и е било напълно естествено едни да четат, а други да слушат.

Все едно сега да ти кажа, че като си решил да четеш от Библията извън тези 7 празника (които и не празнуваш) това е просто плътско напъване и като всяко човешко нещо, ще замре, т.е. да ти забраня (с твоите думи от твоята уста) да четеш.

Затова излез малко от религиозните представи и виж реално защо са били направени. И преди това е имало нечестивци, които преди времето на синагогите са предавали Божиите пророци на смърт, а дори и в храма са ги убивали (пример: Захария). И сега храмът ли е виновен, защото са се водили свещеници? Не. Виновни са самите човеци.

Има организации, които пречат на развитието на Божиите хора. Те са проблемни, но проблемът не е в нещо, което е добро и полезно, а още повече е заповядано от Бога като принцип — да пазят Божиите думи и да си ги напомнят — и хората са решили да го изпълнят по този начин.

Но ако някой реши да построи сграда, да сложи едноличен лектор, да се свикват слушатели, които да си плащат за лекцията и да каже, че цялото това нещо е "библейско", вече е проблем, защото то си личи, че е съшито с бели конци и нарушава основни принципи, които Бог е задал. В случая със синагогите ти не можеш да дефинираш проблем, защото не можеш да го свържеш с грях. Най-много да го свържеш с това, че не се вмества в твоите представи, но това нищо не означава.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

ЦитатВ евангелието синагогите се строят и са част от религиозната система погубила нашия Господ Исус. Те може и да са били място за молитва и изучаване на словото, но както всяко друго човешко творение, колкото и добре да се прикрива зад религиозни термини и добри мотиви, накрая се вижда, че е плът.

Щом Бог се е ограничил сам да не заповядва в закона на Мойсей сгради и организации, той определено е знаел какво прави.

zdravko, нужно е да правиш разлика между думата "синагога" която означава събрание и някаква сграда, която е била наречена така, защото някой е решил, че тя трябва да бъде мястото за събрание.

Апостолите в 90% от случаите цитират от Септуагинтата. Ако отвориш Септуагинтата ще видиш, че има близо 200 места където думата синагога се използва. Като често става въпрос за Господния народ, Господното събрание, потомците на Авраам и прочие.

Затова е важно да разбираш, че думата "синагога" е синоним на "еклесия" и няма нищо лошо в самата дума. И също както еклесия после някои човеци са започнали да й подменят съдържанието и да я употребяват в смисъл на религиозна институция, същото е станало и думата "синагога". В библейското си значение обаче двете думи са напълно валидни.

ЦитатВисоките места
Интересно е, че още преди синагогите, Израел постоянно търси форма на поклонение на местно ниво и затова си имат така наречените високи места. В лошия им вариант там се принасят жертви на идолите, а най-добрия на Бога, но на неправилното място. Израел постоянно е укоряван от пророците за това своеволие.

Синагогите нямат нищо общо с високите места. Те бяха място за идолопоклонство и кланяне на идоли. Исус посещаваше синагогите. По твоята логика, значи Той е ходил на място на идолопоклонство?

Цитат
Господ се разграничава от синагогите
Също е интересно, че Господ Исус никога не им казва нищо на тема, защо са си построили синагоги, или защо са си направили организации и секти. Но също така никога не учи своите последователи да ходят на синагога. Абсолютно никога. Писанието се разграничава от синагогата със следните думи: синагогите им:

Матей 4:23. Тогава Исус ходеше по цяла Галилея, и поучаваше в синагогите им, и проповядваше благовестието на царството, като изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ между людете.

Матей 9:35. Тогава Исус обикаляше всичките градове и села и поучаваше в синагогите им и проповядваше благовестието на царството; и изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ.

Матей 13:54. И като дойде в родината Си, поучаваше ги в синагогите им, така щото те се чудеха и думаха: От къде са на Тогова тая мъдрост и тия велики дела?

Марк 1:39. И влизаше в синагогите им по цяла Галилея, като проповядваше и изгонваше бесовете.

Лука 4:15. И Той поучаваше по синагогите им; и всички Го прославяха.


"Им" означава не неговото събрание, а тяхното без него.

Синагогите им чисто и просто означава "събранията им" т.е че Христос е посещавал местните събрания на еврейския народ. Същото след това правеха и апостолите. Ако синагогата е била някакво нечестиво място, защо Христос ще е ходил там? Никъде не е записано Христос да е посетил някое идолско капище. Имало е местни събрания (синагоги), които са приемали посланието, имало е такива, които не са го приемали.

Като цяло разсъжденията ти са базирани не на библейското значение на думите, а на традиционните представи за това какво е синагога, които са погрешни.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Анко

#8
Цитат на: Tihomir - Февруари 27, 2015, 13:10:28 PM
Разделянето на "нов завет" и "стар завет" като книги е нещо много пагубно и води до заблуди

Никой от апостолите, нито Христос не си позволи да прави промени в тази насока. Каквото са правили преди това, е било същото и самите те свидетелстваха, че одобряват това нещо.

Затова ако трябва човек да започне отнякъде да придобие представа, то е като започне от извора — Писанията, а не няколко писма на евреи, които погрешно са наречени "нов завет". Тези евреи са писали писма, базирани на разбирането, че четящите са в контекста, за който се говори.

За съжаление днес четящите хабер си нямат от контекста и не случайно идват много заблуди.
Авторите на "няколко писма на евреи" с изключение на един са загинали мъченически заради вярата си в Божия Син, докато ние днес пишем пред мониторите и сме оригинални и посочваме цитати. Схващаме ли?  Даже някои от авторите на "няколко писма на евреи" са Христови апостоли, слушали и писали директно от извора на Живата вода и на Живия хляб слязъл от небето.

Нима Бог не е Всемогъщ и е оставил хората сами да решават кои книги да включи Божието Слово? Това е липса на вяра.
За да можем днес да четем Божие Слово заслугата не е на хора, а на Всемогъщия.
Как да не е Нов Завет, когато е подпечатан с кръвта на Агнето? Без недостатък агнец пречист. ПРЕЧИСТ. Принесен веднъж завинаги. За да не ходим всяка седмица да колим животни и да умилостивяваме Бога. Защото е писано,че кръв от юнци и козли не може да отмахне грехове.

Ако това не е Нов Завет, кое е?


Watchman

#9
Анко, не си разбрал какво Tihomir е имал предвид с тези думи. Той визира разделянето на Библията на два тома наречени "нов завет" и "стар завет", с препоръката стария том да не се чете много много, защото не бил актуален. В този контекст е изказването му и само в него можеш да разбереш какво иска да каже.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Анко

Така написано ми изглежда неподходящо да речем. Павел е апостол между езичниците и не знам дали са познавали Писанията до това време.
Личното ми мнение е,че Новия Завет е така направен от Бог, щото и най-неграмотния човек да може да откликне и да спаси душата си.
Но всеки, който се задълбочава в която и да е книга от Библията и напредва, има моите поздравления.

Watchman

Истината е че по църквите християните са насърчавани да четат едва ли не само том втори на Библията "Нов завет" особено новоповярвалите. Това е все едно да четеш учебник по математика за 10-ти клас, без да имаш представа от написаното в учебниците от 1-ви до 9-ти клас, където е положена основата на всичко и всички термини са дефинирани. Ако човек направи така той няма да има избор освен да предефинира всичко отново, което бидейки лишено от естествената си основа ще бъде напълно погрешно и сбъркано. А точно това описва добре днешното християнство.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.