Често размишлявам сблъскваики се с откровенно негативното и скептично, а също и подигравателно отношение на много хора в форума относно случващото се в църквите, наи вече евангелските.
Че има проблеми - има.
Но дали една просто злонамерена критика или черногледство помагат с нещо?
Преди всичко, нито форума нито администраторите имат за цел да се занимават с негативно отношение към църквите, пък били те евангелски или други типове. Божиите пътища са твърде скъпоценни и смисъла на форума е да се занимаваме с тях, а не с онова, което е извън тези пътища. За съжаление този процес води до неизбежно съприкосновение с това, което лъжливо и измамливо се представя от днешното християнство, като "Божии" пътища и според заповедта на Писанието, тъмнината трябва да се изобличава. Изобличението не черногледство, напротив -
където има изобличение има и надежда. И именно заради тази надежда то се прави. Ако не би имало надежда можем спокойно да си мълчим и да гледаме как погиват
масово.
Наскоро един отявлен член на форума даде 1 доста отрицателно и саркастично мнение относно това че след службите се дават питие и закуски.
Та искам да питам кое му е точно лошото?
Добре би било да дадеш цитат или референция към това "саркастично мнение" за което говориш, за да го видим в контекста и с истинските думи с което е казано, а не да се преразказва и обобщава така.
Що се отнася до това "кое му е лошото" - то самия въпрос е малко в стил на това да се каже - "След дива пиянска оргия, гостите излязоха и поляга цветята в градината" - и след това да се пита - ами кое му е лошото, че са полели цветята?
Лошото е да се направи опит чрез едно нещо, което не може да е лошо само по себе си, като поливане на цветя (или даване на закуски) - да се оправдае онова, което е ставало ПРЕДИ поливането на цветята, а именно пиянската оргия (или в случая с църквите религиозното опиване с виното на Вавилон).
Има много хора в България които живеят под прага на бедността.
Кое е лошото да нахраниш гладния.?
Нима Господ не казва, 'че които дава на сиромаха заема Господу'.
Или пък че 'Праведния внимава в съдбата на бедните, а нечестивия не се интересува от нея?!'
Няма лошо да подкрепиш сиромаха, но това да дадеш на някой една закуска, или малко пари не е подкрепа на сиромаха. Истинската подкрепа е да му помогнеш ДА ИЗЛЕЗЕ от това състояние на изпадналост, така, че да може да се си стъпи на краката. А това е един много сложен процес с който на никой не му се занимава. А Божиите хора да могат да се захванат с него ще трябва ПЪРВО самите те да са на
здрава и стабилна основа.
Втория пасаж който си цитирал - "Праведния внимава в съдбата на бедните" - не говори за хранене на бедни, а говори за внимаване на това КАК СЪДИЛИЩАТА ОТСЪЖДАТ делото на бедния, и да се внимава да няма несправедливост спрямо него защото е беден. Ето това е едно нещо, което днешната съдебна система е така замислена, че да предотврати всякаква подобна интервенция. При все това е задължение на праведните, на което те също трябва да обърнат внимание. Но отново те трябва да са стъпили на здрава основа за да могат да адресират подобен проблем.
Тихомир в посоченото от теб става въпрос конкретно за вдовици. Какво правим със сиромаха, сирачето, чужденеца и немощния ?
Аз бих задал следния контра въпрос - какво правим с онези, които са
духовни сиромаси, сираци, чужденци и немощни? Какво правим с поробените религиозната система? Доколко самите ние не сме такива? А какво да правим с поробените от
светската система? Нима ВСИЧКИ ние не сме такива?
Ако някой си мисли - аз не съм поробен от светската система - нека да си зададе въпроса - ако електрическата мрежа на света се срине и не може да се възстанови в продължение на 1 или 2 години - какво ще се случи с мен? Или ако финансовата система се срине и парите се обезценят напълно - колко дни или месеци ще мога да остана жив? Истината е че
в този форум няма нито един човек който да може да оцелее физически след срив на светската система за достатъчно дълго време (година и повече) - това означава, че
всички ние сме зависими от системата на света - а това е позорно и безумно. Чисто икономически и социално, ние уж не сме от света, а сме 100% ОБЛЕГНАТИ НА И ЗАВИСИМИ ОТ СВЕТА.
Едва когато се ОТЪРСИМ от тази зависимост и
започнем да живеем от Божиите ресурси, а не от ресурсите на света, ние ще сме в състояние АДЕКВАТНО да помогнем да сиромасите и чужденците, които Бог е поставил около нас.