Проблемът не е в това, че Господ може да направи някой силен, а това, че всичко се върти около факта човекът да е НЯКОЙ и да се усъвършенства. Не случайно Христос каза на Петър — махни се зад мен сатано, защото не мислиш за Божието, а за човешкото? И какво лошо каза дявола тогава?
"Никак, Господи, няма да стане това с тебе". Ето на това хората от днешните религиозни среди ще кажат "амин", защото не могат да разпознаят разликата между ню ейдж (хуманизъм, нова вълна и други подобни терини) и Божието учение.
А пасажите, които посочи за Павел и Исус Навиев не бяха казани и не се отнасяха за всички, а специфично за Павел и за Исус Навиев. Господ не направи Корей и дружината му силни, но направи Моисей и Исус Навиев силни.
Симеон, да, правилно си се ориентирал за какво говоря в поставената тема. Повод да я напиша, бе малко нарушение извършено на пътя, но имала съм пред вид също случаи, когато вярващите са съкратени неправомерно от работата си, или пък онеправдани по друг начин от хора от света и решението им да действат пред по-горна инстанция- като съд, ползувайки законовото си право, или пък им е предложено заобикаляне на закона и плащане на рушвет от длъжностни лица. Съжалявам, че нямам време сега да продължа по темата, която съм започнала, но другата седмица се надявам да успея с Божия помощ.
Тихомир, да уточня:
Никъде в това, което аз и Симеон сме писали не съществува и помисъл за усъвършенстване на човека, нито пък човека е в центъра , а Бог пък в периферията!
Благодаря, че се включваш в темата, но такова захапване за думата- „разпознаване(оценяване)в Христос”, след като ЦЕЛИЯ СМИСЪЛ НА текста не е в духа на твоята любима тема "ню ейдж учение”, определено не води до истинско братско общение.
Аз не чета и нямам време да изучавам като теб подробности на ню ейдж ученията, а изцяло се занимавам със Словото Божие. Има достатъчно неща, които трябва да се четат и разберат от там и преди съм казвала и сега пак ще го повторя: живота ни няма да стигне да се радваме на богатството на Неговата мъдрост и да издирваме Божественият промисъл за Неговото чудесно Слово.
Симеон правилно разглежда нещата и всеки един от нас ОЦЕНЯВА колко много значи Христос за нас в живота ни, и това ни е променило, и продължава още да ни променя докато се изгради напълно образа Христов у нас.
Тихомире, след като сме новородени човеци от нашия небесен Баща, ние имаме стойност единствено и само в Христа- Живеем ли, умираме ли, Господни сме.... Преценката за тази стойност в Христа(доколкото я разбираме в искинската и дълбочина) не ни е необходима, за да сме по уверени за този живот,
А ни е необходима, за да живем уверено живота си за Този, Който ни е призовал за Царството Си. Ако ти като последовател на Христос, не изпитваш нещата духовно и държиш на изказа на думата, без да провериш смисъла на казаното от нас, значи ти не можеш да вникнеш в богатата същност на това, КАКВО СМЕ в Христос и как следва да сме отговорни пред Бога за тази привилегия.
Никак, Господи, няма да стане това с тебе". Ето на това хората от днешните религиозни среди ще кажат "амин", защото не могат да разпознаят разликата между ню ейдж (хуманизъм, нова вълна и други подобни терини) и Божието учение.
Съжалявам, но не считам, че някой от нас двамата със Симеон е хората от днешните религиозни среди. Нещо си се объркал в персонализацията или ще ми отговориш, че като си го писал това не е насочено към мен, или към Симеон...Много добре го е казал апостола, ама няма кой като чете този пасаж
И да го изпълнява: Галатяни 5:15
Но ако се хапете и се ядете един друг, пазете се да не би един друг да се изтребите. Ако пък се дразниш от моето участие, кажи ми направо, ти си модератора тук и моето участие тук зависи на този етап ЕДИНСТВЕНО само от вас(тримата, или двамата )..., като не ти харесва някой участник, можеш винаги така да му извъртиш темата и да му изопачиш думите, като го изкараш, че е последовател на лъжеучение.... колко му е...
Господ не направи Корей и дружината му силни, но направи Моисей и Исус Навиев силни.
Бог си имаше причина, кого да направи силен и кого слаб или по-точно да унищожи. Малко уточнение относно Корей.
Корей беше свещеник, левит, но се бе разбунтувал срещу Мойсей и Аарон в пустинята. Той се възпротиви и обвини Мойсей (когото Бог бе въздигнал над людете)заради неговото лидерство, че възвишава себе си.
Числа 16:3. В случая Корей не се опълчи срещу човек, а срещу Божията власт. И той получи Божието осъждение като пропадна жив в земята-
Числа 16:31-33. Истината за Корей е, че неговата цел бе да служи на егото, на себе си и нямаше никакво желание да се посвети на Бога и на Неговия народ. Затова Господ не направи Корей силен, въпреки че в едно определено време от своя живот е ходил с Господа и му е служил, а напротив дори го унищожи.
Тихомир, необяснимо защо извъртя посоката на думата "силата" ОТ Бога КЪМ човека, като промени смисъла на ап. Павловите думи. Самият ти цитираш, че Павел казва: , че е уверен, че ТОЙ,( БОГ) е силен. И цитираш основата на едно лъжеучение , което казва, че ЧОВЕК Е СИЛЕН в Христос, като ни го приписваш на нас!!! Кой ти дава това право да извърташ така думите ми, както и на Симеон думите и да твърдиш, че сме научили и говорим тук точно ню ейдж учения??? (Аз не съм говорила със Симеон на лични, нито пък съм комуникирала по повод темата, но си позволих да го включа, тъй като репликата на Тихомир е в мн. число и е насочена към нас двамата. ) Тихомире, твоите извъртяни думи са точно лъжеучението, но и подлото ти изопачаване на това, което аз твърдя и съм написала, е заблуда и неоснователна обида, която наистина мен ще ме прогони от вас, но ще прогони и други. А теб ще направи да си заядливо хапещ и настъпващ според лично ти настроение.
продължавам по последната реплика на Тихомир:
Относно Думите на Петър към Исус, „
Никак Господи, няма да стане това с Тебе”- Мат-16:23.Е форма на бунт срещу изявлението на Божията воля и прокарване на човешката хуманна идея за запазване на живота на Исус. Тук Петър се прояви като повече загрижен за спокойствието, здравето, живота, защото е счел страданието като ненужно за Божията слава. Това е себичната воля, която се противопоставя на Божията съвършена воля. „Бог иска да съм спокоен, здрав, благоденстващ”. -така мислят мнозина. Затова докато е лесен пътя, мнозина следват Христа, но се отвръщат от Него, когато пътят стане по-труден от обичайното. Затова има толкова хора всред църквите, които не разбират защо им се случват нещата, които им са трудни и не могат да понасят.
По-късно ап. Петър казва
1 Петр.2:21: 21 Защото и на това сте призовани; понеже и Христос пострада за вас, и ви остави пример да последвате по Неговите стъпки.Ап Павел казва:
„През много скърби трябва да влезем в Божието царство.”-Деян 14:22С радост се уча от думите на Павел!!!:
2 Коринтяни 12:10 Затова намирам удоволствие в немощи, в укори, в лишения, в гонения, в притеснения за Христа; защото, когато съм немощен, тогава съм силен.Но основата за това удоволствие у Павел са думите на Исус –
да се отречем от себе си, да вдигнем кръста си и да го следваме. Трябва да умрем за своята воля, за своите желания и да се покорим, да следваме Божията воля. Ами какво да кажа, трудно е... понякога е много трудно, но с Христос е възможно.
Тук смисъла
Тихомире, не е в силата и не е акцента върху силата у Павел, както на тебе ти се ще. А смисъла е, че Павел повече не се интересуваше от себе си и от болките си и отвъд тези свои трудности, които той изброява, той съзираше целта - блясъка на славата, на Божията слава.
Ето още един силен пасаж от Павловите думи:
Филип.3:10 „ за да позная Него, силата на Неговото възкресение, и общението в Неговите страдания, ставайки съобразуван със смъртта Му,”Защото е познал, че намира близост с Христа в Христовите страдания.Това обяснява неговата радост в тези страдания, неговият копнеж да бъде съучастник, съобразуван с Христовата смърт. Това обяснява и радостта на учениците на Исус в огнените изпитания- те са погледнали отвъд трудностите- в царството на славата.
Симеон много добре и на място Тихомире ти е цитирал
Второзаконие 31;23-какво Господ заръча на Исус Навиев. Исус Навиев беше насърчен от Бога да е смел и силен, и той за разлика от сънародниците си, с Халев можаха да погледнат оттатък пустинята, в обетованата земя, където течаха мляко и мед, т-е.те видяха славната земя-Царството оттатък пустинята-трудностите.
Обаче, да уточня, че не е необходимо сами да си навличаме и да търсим страданието, Бог не приема слава от такива наши жертви. Но докато живеем като истински Господни ученици то неминуемо ще дойде.
А сега накрая, надявам се Господ да ти даде
БЛАГОДАТ и
СИЛА да приемеш и преживееш изобличението от мен и да вникнеш в простотата, яснотата на казаното до тук и недей изопачава никога думите на другиго, защото и твоите ще бъдат по същия начин изопачавани.