Уочман :
________________________________
- Ефтай направи ОБРЕК
- БОГ ИЗБРА какво да излезе от вратата и да посрещне Ефтай
_________________________________
Виждам че не е подплатено с текст от писанията. Ти обвиняваш тези, които са на противна страна, че не биха действали като Ефтай (да си спазят обрека), нито като Авраам (да посегнат на Исаак), но аз не виждам тези примери да са постулатни, да са не изключение, а ПРАВИЛО. Бог ВЕДНЪЖ избра да изпита Авраам и то – заради завета Си с него и говорейки за това, че един ден Той, Небесният Бог така ще накаже Сина Си. Авраам беше СПРЯН. Това ти не го пишеш, но пишеш своите инерпретации, нападайки опозицията си. Това не е право.
Бог избрал какво да излезе от вратата. Къде го пише, моля? В закона има редица случаи за направен НЕСМИСЛЕН ОБРЕК. Ти как така направи този генерале извод просто не ми е ясно. Прочетох внимателно текста и НЕ оставам с впечатление, че това е било ПРАВИЛО (да се посвещава нещо на Бога така прибързано и необмислено, както е сторил Ефтай). [/font] [/color][/u]Това са изключения, а вие искате да ги постулирате. Това не е право.
Да, Владо, прав си!!! Когато се взема един библейски стих, който не намира подкрепа в най-малко още 1 подобен стих, (за да се изпълни валидността на библейското доказателство-за най-малко 2 или 3 свидетели) които да казват, да потвърждават същото нещо и/или принцип и ако само на база този единствен стих се прави разсъждение, чийто извод се извежда в доктрина, то това е лъжа, според Писанията! най-малкото е НЕВЕРНО, погрешно, своеволно и самоцелно тълкуване от някой в полза на това, което той иска да учи другите! Както в случая с Ефтай и дъщеря му.
НАИСТИНА няма НИКЪДЕ в Цялото Писание друг такъв случай, като пример за вяра и твърдост относно: да принесем като доброволна жертва (отнемане на живота) на собственото ни дете(или друг член от сем-вото ни) в полза на който и да е било друг от човешкия род, макар и в Божието Име.
Това, че Авраам беше спрян, не е аргумент по темата.Защото аргумента по отношение на Авраам е че той не се усъмни, че именно Бог изисква жертвата на детето, и беше напълно готов да я изпълни докрай. Докато вие се съмнявате, че Бог би дал такава заповед. Авраам е баща на вярата и аз предпочитам да имам неговата вяра, не вашата.
Точно това е проблема с хуманизма. Когато стане въпрос за човешка жертва, оо човека е толкова издигнат, че БОГ НЕ МОЖЕ да прави така. НЕ МОЖЕ да иска такива неща. Човешкия род не може да преглътне гордостта си спрямо Бога. Обаче Бог е Бог и прави все що Му е угодно и не се съобразява с мнението на човеци. Трябва ли да напомня как пророка прокле децата и мечка излезе и разкъса 50 деца, защото се подиграха на един пророк? Това е Бога на Библията, който не му харесва има още малко време до Пришествието да се кланя на какъвто друг бог си избере.
Watchman, Ти твърдеше, че свободата на нейните съграждани от гнета на амонците е заплатена с нейното пожертване чрез отнемане на живота й, чрез огън, в името на Бог. И доколкото разбрахме, правиш паралел с Бог, Който пожертва Единствения си Син - Исус, Божият Агнец.[/u]
НО това не е БИБЛЕЙСКО, нещо по-вече, то дори е насочено срешу отнемане на Славата от Бога, за чудесното Божието Жертвено Дело за нас.
Авраамовият акт на действие спрямо синът му Исак е
подобно на това, което Бог щеше и направи за падналото човечество. Подобно,но не е СЪЩОТО, защото нямаше развой по нататък като завършек. И правилно Владо е посочил с главни букви: "
НО БОГ ГО СПРЯ." и знаеш ли защо?Не е защото, Бог Отец не можеше след умъртвяването на Исак пак да го възкреси, Бог можеше.
Не е защото, Бог Отец не можеше да изпълни обещанието към Авраам, ако беше действително заклан синът му, да бъде отец на много народи, Той можеше.
Не е, защото имаше промяна в същността на великият АЗ СЪМ, защото Бог не може да ПРОМЕНИ самият СЕБЕ СИ, Той е същият вчера днес и во веки.
Брате! Умишлено, категорично Бог СПРЯ Авраам, ЗАЩОТО
Жертвеността Му е заложена напълно в Неговият Свят и върховно Справедлив характер. и поради същността си като
такъв Бог, Той не може да промени Божествения план за изкупление на Своите Си, тъй като още от началото на създанието, от началото на Вечността беше промислена само
ЕДНА ЕДИНСТВЕНА НЕПОДРАЖАЕМА по своя Пример и Неповторимост ЖЕРТВА на Човек за благото на човеци- Единородния Божи Син,Исус Христос.
Това, което Ефтай направи беше ОТВОРЕН ОБРЕК, сиреч обрек при който не е в неговите ръце какво ще излезе от вратата да го посрещне. И ако не е в ръцете на Ефтай, който прави обрек пред Бога то в чии ръце е? При този обрек има две страни, едната е Ефтай, другата е Бог. Ако не е в ръцете на едната страна, то в коя ръка ще е? Пределно ясно е че е в ръката на Бога. Освен ако не успееш да докажеш, че е в ръката на случайността, късмета или на дявола. Според Писанието и космите на главата са преброени пред Бога и дори и едно врабче не пада на земята без волята на Отца. Мат. 10:29,30 Ако това е така за космите и врабчетата , то колко повече това е вярно за съдбата на една израилева дъщеря?
Watchman, на какво библейско основание нарече обрека на Ефтай-
ОТВОРЕН. ??? щото тогава трябва да има и ЗАТВОРЕН???
Предполагам обаче, че искаш да кажеш, че при всеки друг обрек, където човек КОНКРЕТНО нарича какво ще направи - посвети и принесе на Господа, ти наричаш затворен.
В случая Ефтай не конкретизира какво точно ще посвети, (принесе) и това има равностоен смисъла на нашето казване: "на всичко съм съгласен, всичко което имам го давам, само Бог да ми даде да успея в това и това"
Искам да ти обърна внимание, че личната жертва от изпълнението на оброка на Ефтай е съпоставима единствено с жертвата на Ана, описана в 1 Царе, 1 глава, която посвети единствения си син Самуил на Бога, въпреки че нямаше други деца, с които да се утешава, когато го остави на свещеника в храма.
Понеже ти извеждаш мнение за Ефтай, че е описан като герой на вярата в ЕВРЕИ 11 глава, и че е такъв най-вече поради силата на твърдостта си да изпълни докрай казаните думи пред Господ като обрек,
то по тази логика БИ СЛЕДВАЛО същата тази АНА да бъде вписана в същия този списък на герои на вярата, поради делото й на вяра. НО тя липсва! Тогава, от това, се налага извода, че Ефтай не е включен от Св.Дух в този облак героични свидетели, поради издържането му на тежестта на обрека, както твърдеше ти, а
а е там поради останалите му дела, за което съм изложила мнение предните дни.
Уочмън ти тълкуваш повратно текста от Мат. 10:29,30, и ги свързваш нагаждащо се към твоето мнение към случая с Ефтай. Точно тези 29 и 30 стих ти ги вадиш от контекста, където се говори, че Бог ще ни запази от злото, което ни правят враговете и също контекста изразява степента на грижата Му към Неговите, след като Създателят на Световете отделя голямо внимание дори за всяко едно врабче, то КОЛКО по-вече ще защити тези, които ще изповядат Името Му пред човеците.
Матей 10 глава19 А когато ви предадат, не се безпокойте, как или какво да говорите, защото в същия час ще ви се даде какво да говорите.
20 Защото не сте вие, които говорите, но Духът на Отца ви, Който говори чрез вас.
21 Брат брата ще предаде на смърт, и баща чадо; и чада ще се подигат против родителите си и ще ги умъртвят.
22 Ще бъдете мразени от всички, поради Моето име; а който устои до край, той ще бъде спасен.
23 А когато ви гонят от тоя град, бягайте в другия; защото истина ви казвам: Няма да изходите Израилевите градове докле дойде Човешкият Син.
24 Ученикът не е по-горен от учителя си, нито слугата е по-горен от господаря си.
25 Доста е на ученика да бъде като учителя си, и слугата като господаря си. Ако стопанинът на дома нарекоха Веелзевул, то колко повече домашните му!
26 И тъй, не бойте се от тях; защото няма нищо покрито, което не ще се открие, и тайно, което не ще се узнае.
27 Това, което ви говоря в тъмно, кажете го на видело; и което чуете на ухо, прогласете го от покрива.
28 Не бойте се от ония, които убиват тялото, а душата не могат да убият; но по-скоро бойте се от оногова, който може и душа и тяло да погуби в пъкъла.
29 Не продават ли се две врабчета за един асарий? и пак ни едно от тях няма да падне на земята без волята на Отца ви.
30 А вам и космите на главата са всички преброени.
31 Не бойте се, прочее, вие сте много по-скъпи от врабчетата. 32 И тъй, всеки, който изповяда Мене пред човеците, ще го изповядам и Аз пред Отца Си, Който е на небесата.
33 Но всеки, който се отрече от Мене пред човеците, ще се отрека и Аз от него пред Отца Си, Който е на небесата
Просто не пасва НИКАК цитата ти за историята с Ефтай и дъшеря му.