blossom, вижда се, че не само не схващаш за какво се говори в тази тема, ами и напълно се отплесваш от
контекста на темата и по този начин правиш напълно произволни разсъждения.
Нека да ти напомня, че темата не е за нещо ДРУГО, а именно за ЕФТАЙ и за неговата ситуация. Както и темата касае правенето на ОБРЕЦИ.
Ти се опитваш да отваряш съвсем други теми и да ги омешваш с тази с цел да си промъкнеш погрешната теория.
На това, ще ти кажа, че Бог не одобрява човешки жертвоприношения извършени от човеци, принасящи също човек на олтар с цел омилостивяване или отблагодаряване на/ към божеството Му!
НО Бог промисли, и извърши САМО ЕДИН ЕДИНСТВЕН ПЪТ, ЕДНО ЕДИНСТВЕНО ЧОВЕШКО ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ, което бе ПРИНЕСЕНО в лицето на СИНА МУ , за омилостивение на греховете на падналото човечество! Няма НИКАКВА човешка жертва, с която Бог да изисква от самите хората ДА ОТНЕМАТ живота на друг човек за да се удовлетворят и съвършенно изпълнят определените Божии изисквания!!! Обаче, едно е да умреш за правдата на Бог, друго е - твои себеподобни да те сложат на жертвено място и да отнемат точно твоя живот с предтекст, че те ще са благословени от бог като останат живи, но и ти също- защото ще влезеш в Небесната почивка!
Нека ОТНОВО ти напомня, че говорим за ЕФТАЙ и за неговата ситуация. Ако си забравила, виж заглавието на темата отново. И ситуацията на Ефтай е много по различна от всичките ти опити да вкараш отклонения в други теми:
- Ефтай направи ОБРЕК
- БОГ ИЗБРА какво да излезе от вратата и да посрещне Ефтай
От това се вижда, че няма нищо общо с нещата които ти казваш. Ефтай не е избирал да направи жертва на човек. БОГ ГО ИЗБРА. Ето за ТОВА е цялата тази тема.
И при Авраам, и при Ефтай и при Исус - БОГ ИЗБИРА да се пожертва човек.
Не е избора, нито волята на никой човек. При всеки един от тия три случая целта е различна. Общото е че е било заповядано от Бога.
И всички вие с вашите умувания много удобно пропускате аргумента, че с вашите разсъждения вие НИКОГА не бихте се покорили на Бога, както Авраам се покори. И то е защото вашите представи за Бога НЕ СА като тези на Авраам. Нека всеки да прецени, кой по-добре е познавал Бога - вие с вашите умувания относно човешките жертви, или Авраам с неговото покорство.Нито бихте постъпили като Ефтай да спазите обрека, а щяхте да си търсите извинения в буквата на Закона. Ето ТОВА е проблема на вашата позиция и затова споря с вас.АКО Е ВЯРНО, както ти твърдиш, че Бог е указал в Закона си да се правят човешки жертвоприношения, защо за това НЕ СЕ СПОМЕНАВА никъде КАК ДА БЪДЕ ИЗВЪРШЕНО???
Тука задаваш въпроса си по начин, който няма нищо общо с това, което аз съм казал, нито пък има общо с настоящата тема. Ти тръгваш от една презумпция и се
мъчиш да направиш от презумпцията аргумент. Съжалявам, че това не го забелязах още в предното си съобщение, защото щеше да се спести цялата тази пледоария относно какви били инструкциите в закона за човешко жертвоприношение.
Първо, аз никъде не съм твърдял, че "Бог е указал в Закона си да се правят човешки жертвоприношения" нито наличието или липсата на подобни указания касаят случая с Ефтай. Закона за жертвите касае
ежедневните практики в храма. А нито случая с Авраам и Исаак, нито случая с Ефтай касаят ежедневни практики. Ето защо подобни разсъждения нямат нищо общо с темата, и наистина съжалявам, че не блокирах този ти трик по-рано.
Щом твърдиш, че аз нищо не съм разбрала, ти какво си разбрал от ясно записан текст в Божия закон?
Според Закона, ВСЕИЗГАРЯНЕ е описано точно в Левит 1 гл с доп. в 6 глава, както и по- горе съм посочила.
Левит 1 глава
Watchman, какво по-ясно от текста, че има РАЗЧЛЕНЯВАНЕ, а ти неоснователно твърдиш че нямало??? И ТОЧНО това е ВСЕИЗГАРЯНЕТО, според Божия Закон!
Добре, приемам забележката за всеизгарянето. Аз се водих от това, което направи Авраам:
Бит. 22:9 А като стигнаха на мястото, за което Бог му беше казал, Авраам издигна там жертвеник, нареди дървата и, като върза сина си Исаака, тури го на жертвеника върху дърветата. Тук ясно се вижда, че Исаак е щял да заколи Исаак и после да запали олтара. Няма разчленявания и подобни неща, защото в Закона жертвата първо се заколва, после се разчленява и после се поставя на олтара. А тук се вижда, че Исаак е вече поставен на олтара, сиреч не се е предполагало никакви други опреации.
както се вижда какви цитати си приложил и до какви съждения стигаш с така извадени от контекста им цитати, КАК мислиш, кой друг е невежа, прибързан???
Както казах и по-горе приемам забележката за всеизгарянето, както и
приемам срама от това, че не проверих по-внимателно въпроса, но счетох че самата дума е достатъчно ясна и съдържа в себе си дефиницията на всеизгаряне.
Ще посоча още няколко доказателствени стиха относно Божието изискване за НЕизвършване на ритуал-всеизгаряне на човек, т.е. принасяне на човешко жертвоприношение.
Тук съвсем не казва Господ, че на други богове не бива да изгарят децата си, а само пред ЙХВХ може!
Второзаконие 12 глава
29 Когато Господ твоят Бог изтреби от пред тебе народите на земята, гдето ти отиваш да ги завладееш, и ти ги завладяваш и се заселиш в земята им,
30 внимавай на себе си да се не улавяш в примка да ги последваш, когато бъдат изтребени от пред тебе; и да не изпитваш за боговете им, като казваш: Как служат тия народи на боговете си? - за да направя и аз така.
31 Да не постъпваш така спрямо Господа твоя Бог; защото те са извършили за боговете си всяка мерзост, която Господ мрази; понеже за боговете си са изгаряли с огън и синовете си и дъщерите си.
32 Внимавайте да вършите всичко що ви заповядвам; да не притуряш на него, нито да отнимаш от него.
Това, което народите са правили е че те са принасяли децата си в жертва
по свой собствен избор, за да имат добър успех или за късмет, за щастие и прочие. А в тази тема ние говорим за това, когато
БОГ прави избора, а не човек. Ето това е ключовата разлика.
Второзаконие 18 глава
9 Когато влезеш в земята, която Господ твоят Бог ти дава, недей се учи да правиш според мерзостите на тамошните народи.
10 Да не се намира между тебе някой, който да прекара сина си или дъщеря си през огън, никой чародей, астролог, гадател, или омаятел,
11 никой баяч, запитвач на зли духове, врач, или запитвач на мъртвите;
12 защото всеки, който прави тия дела, е омразен на Господа, и поради тия мерзости Господ твоят Бог изгонва тия народи от пред тебе
и тук ли ще кажеш, че прекарването на децата им през огън е мерзост пред ЙХВХ, само защото не е принесено пред самия ЙХВХ.А това, че наравно с тях осъжда чародей, астролог, гадател, баяч, само защото са такива запитвачи пред чуждите богове.Считаш ли, че ако са чародей, астролог, гадател, запитвач на мъртви но в името на ЙХВХ, това няма да е мерзост пред Него?
След толкова цитирания на тия пасажи,
не ти ли направи впечатление, че се използва един много специфичен израз "
прекарване през огън" което не е същия термин като
всеизгаряне. Самото "прекарване през огън" може да е бил някакъв окултен ритуал, който дори да не е включвап смъртта на прекарвания през огън. Например ние имаме в България - нестинарството, при което хора минават през огъня, но никой не умира. При все това, цялото нещо е мерзост на Бога защото е окултизъм и идолопоклонство.
4 Царе 3 глава
26 И моавският цар, когато видя, че сражението се засилваше против него, взе си седемстотин сабленици, за да пробият път до едомския цар; но не можаха.
27 Тогава той взе първородния си син, който щеше да се възцари вместо него, та го принесе всеизгаряне на стената. Затова стана голямо възмущение между Израиля; и оттеглиха се от него и се върнаха в земята си.
или може би И на този текст, ще кажеш, че людете се възмутили, не че царят принесъл сина си всеизгаряне, а че го принесъл на чуждия бог. Считаш ли, че ако моавския цар беше принесъл сина си на ЙХВХ на всеизгаряне, тогава щяха да аплодират ритуала и да са доволни от подобно праведно дело???
Това, че го е принесъл на чужд бог е сигурно. Другото, което е сигурно е, че го направил своеволно, а
не по заповед на Бога, в чието право е да изиска всеки живот. Точно това е разликата с Ефтай и с Авраам и с Исус. Интересното в случая е,че моавския цар успява да постигне целта си с тази стъпка и израилтяните се оттеглят. Което той със сигурност е приел, че е избавление от неговия бог и така само са се окуражили да продължават да постъпват по същия начин. С други думи израилтяните не е трябвало да действат емоционално, а да продължат битката, защото по този начин се е отдала слава не идола, който е избавил моавския цар чрез жертвоприношението.
Еремия 7 глава
30 Защото юдейците сториха това, което бе зло пред Мене, казва Господ; Поставиха мерзостите си в дома, Който се нарича с Моето име та го оскверниха.
31 И издигнаха високите места на Тофет, Който е в долината на Еномовия син, За да горят синовете си и дъщерите си в огън, - Нещо, което не съм заповядал, нито Ми е дохождало на ум.
С жертвоприношенията -животинска жертва чрез огън, Бог е целил, не да му се принася както езичниците са принасяли - животни и хора за омилостивение на божествата си. Бог Йеова не е нуждаещ се и успокояващ се, чрез тези жертви.
В този пасаж отново се говори за идолопоклонство и окултни практики. Нито един от тия пссажи нямат общо с темата за Ефтай, нито със същността на нещата, които дискутираме. Смисъла на това, което направи Ефтай беше прославянето на Бога чрез вярността на един човек, който не се поколеба да даде едничката си дъщеря в името на вярността към Бог. Не става въпрос за никакво "нуждаене и успокояване" на Бога чрез жертви. Става въпрос за прославяне на Името Му. А
ако ми кажеш, че Бог не желае да прослави името Си и че не е пожертвал живота на човеци за да прослави Името Си, то очевидно не знаеш за какво говориш.
Нещо повече Бог продължава на очаква човеци да положат живота си за прослава на Името Му. Затова и казва "
бъди верен до смърт" - това какво е, ако не
призив човек да пожертва живота си в името на вярността си към Бога?
Когато Израел практикува това подобно на езичниците, Бог ги осъжда, защото казва в Осия 6/6: 6 Защото милост искам, а не жертва, И познаване Бога повече от всеизгаряния.
Бог не иска животно,Той иска поклонници! Животното, което се води от приносителя е трябвало да бъде истински представител на самия поклонник. Затова, навсякъде ако обърнеш внимание при жертвоприношение се казва да сложи човека ръка върху главата на животното. С това Бог е считал, че е преминавала нечистотата, греховността от човека в животното и точно тази греховност преминала от човека към животното е унищожена със смъртта на последното. Изгарянето е праобраз на общението на Бог с грешника, и накрая се казва жертва "благоуханна Господу".
Тука напълно обръщаш темата. По добре вникни в
същината на темата и
същината на въпросите касаещи тази тема, а не блуждай с ума си в съвсем друга посока.
Бог вдиша ли благоуханна миризма от изгорения труп на Ефтаевата дъщеря и прие ли наистина такъв принос ???
Още повече, че жертвоприношението за всеизгаряне навсякъде е указано да бъде мъжко, как така дъшерята на Ефтай - тя е женско лице е приета от свещениците и е убита, заклана при шатъра за срещане и после поставена на олтара за жертване за изгаряне? На основание кой закон, глава, стих, къде е записано правното основание за това? - как да става принасяне от човеци на себеподобните им на всеизгаряне? Или мислиш, че това се указва от Бог само в апокрифни писания? В Другите приносителни животински жертви е казано, че може да бъде женско, но точно за всеизгарянето е само мъжко! Кой свещеник би се осмелил да престъпи закона и да приеме в женско лице т.нар обект от Ефтаевия обрек на всеизгаряне?
Благоуханието, което Бог вдиша
беше верността на един човек да изпълни обрека си пред Бога без значение колко голяма е цената за това. Ето в това Бог прослави името Си до века, и благоуханието от спомена за тази вярност ще се издига вовеки веков за Божия слава.
Основанието от закона ти го цитирах ясно, а именно:
Лев. 27:29 Нито един обречен, който е обречен отсред човеците, не може да бъде откупен, той непременно ще умре.Дъщерята на Ефтай е трябвало на умре, затова е и била оплаквана:
Съд. 11:39 И в края на двата месеца се върна при баща си; и той стори с нея според обрека, който бе направил. И тя не беше познала мъж. От това стана обичай в Израил,
Съд. 11:40 да ходят Израилевите дъщери всяка година, четири дена в годината, за да оплакват дъщерята на галаадеца Ефтай. Текста е пределно ясен. Ефтай е изпълнил обрека си и дъщеря му умира. Къде, как и по-какъв начин е станало това няма никакво значение за същината на темата. Има значение само за твоите умувания.
Ако в закона има толкова големи подробности, относно одеждите на свещениците, цвят, вид плат, митра, и пр. както и подробности за олтара, шатъра и пр. подробности къде да става убиването на жертвата, също има подробности за животни с недостатък и без недостатък, дори за такива малки жертви- гугутка и за гълъб подробно описание, КАК МОЖЕ ДА НЕ Е УКАЗАНО как да се принесе на всеизгаряне човек ???
Имам важен въпрос: Кога според теб израилтяните са спрели да изпълняват целия закон?,по-точно в частта му да принасят децата си, или въобще хора на всеизгаряне? Изведнъж ли са спрели, кое е наложило да се спре, нали е в името на ЙХВХ? или са продължили до към времето на апостолите?
Това отново е твоята презумпция, за която съжалих по горе, че не я отсякох по рано. Ти си градиш логически кули в твоя собствен ум, което показва, че от девет кладенеца вадиш вода само и само да измениш по някакъв начин смисъла на недвусмисленото, а именно, че това, което е написано в Съдии 11:39 е вярно и дъщерята е умряла и
всичко е станало по Божият промисъл и за Божията слава.
Това, че в закона пишело израилтяните да принасят децата си
си е твоя измишльотина, която
ти ми приписа, че аз съм твърдял. Докато от това, което аз съм написал е пределно ясно какво
наистина твърдя.
Ти самият посочваш в Деян. как ап.Павел е направил остригване на главата си, защото е дал обрек. Това е времето малко след ИСУС, малко след СЪВЪРШЕНАТА ЖЕРТВА, но хората още не знаят за Спасителя и си спазват закона с цялата му обредност. Докато Павел е бил и е извършил обрека си, дали се е носил мирис на току що изгорена човешка плът? Или може би, докато Исус е проповядвал сред народа, този който си е дал обрек за всеизгаряне, си е правил изгарянето на детето или на слугата си някъде там ???
Тука твоята логика е напълно безумна и напълно своеволна. Защото ти явно отказваш да разбереш, че избора да излезе дъщерята на Ефтай
беше на БОГА, а не на човека. И
точно този факт на който ти отказа да обърнеш внимание превръща всички тия твои думи в куп празнословия, че дори и в куп сквернословия.
Watchman, ти самият разбираш твърде добре, че всичко в Писанията е толкова логично и съответващо едно с друго, както и, че всичко постановено от Бога в тези обреди на пожертване ни водят само към Него и към Жертвата на Сина Му.
Животинското жертвоприношение е праобраз на бъдещета жертва на Христос! Докато, Всяка една животинска жертва сочи към ЕДИНСТВЕНАТА, СЪВЪРШЕНА Жертва на Господ. Който стана сам жертва-да, Той бе и ЧОВЕК и също, Бог го принесе като жертвоприношение-жертвено Агне за греховете на Своите Деца пред Себе си. Така и всяко човешко жертвоприношение пред Бога се изключва от плана и мислите на Бог и не сочи никак към целта Му за нас - Голгота. Бог умишлено не е определил да се принасят от човеци човешки жертвоприношения пред Него. Защото смъртта на Светиите е скъпа за Нашият Небесен Баща. Бог е Свят и Израел бе неговият свят народ и ЙХВХ искаше от тях да бъдат СВЯТИ , а не да са като народите, които той унишожи и изгони от пред тях, поради точно тези мерзости и беззакония.
По никой начин не е вярно това подчертаното в цитата ти, защото Бог очаква светиите да бъдат
верни до смърт. нека да ти задам един въпрос, ако по времето на Антихриста ти бъде поставено условие
да поставиш белега на звяра върху детето си или то ще умре,
ти какво ще избереш? Ще кажеш ли " всяко човешко жертвоприношение пред Бога се изключва от плана и мислите на Бог" и после с пълна увереност ще дадеш да му поставят белега според "плана и мислите" на бога на твоето въображение, или реално ще препочетеш на убият детето в името на вярността към Бога, което си е точно жертвоприношение на човек заради Бога.
Седни и се замисли върху тези неща.
Защото времената които са върху нас ще изискат именно такива решения и разсъждения, а не умувания върху това как се разчленявали жертвите при всеизгаряне.