Очевидно в рамките на този свят ще бъде създадено новото небе и новата земя? (Или вече ги има?)
Иначе откъде ще се вземат тези деца, за които пише Исая?
Това, което аз разбирам е че децата за които пише в Исая ще се вземат от родителите, които са ги родили. Твоето объркване идва от факта, че ти мислиш, че цялата Исая 65-а глава говори за новото небе и новата земя, само че това не е така. Нека да погледнем внимателно началото на това, което си цитирал:
Исая 65 глава
17 Понеже, ето, създавам ново небе и нова земя; И предишните неща няма да се спомнят, Нито ще дойдат на ум.
18 Но вие веселете се и радвайте се винаги В онова, което създавам; Защото, ето, създавам Ерусалим за радост, И людете му за веселие,В 17-ти стих Бог говори за новото небе и новата земя, но в стих 18 Той започва да говори за нещо друго, а именно за Милениума. Връзката е подчертания текст.
Т.е Бог казва- Аз ще създам ново небе и нова земя, но вие трябва да се радвате във всичко което създавам. Т.е не само новото небе и земя, но и Милениума. След което започва да се говори за Милениума (1000 годишното царство).
Доказателство за това е че в самия текст се говори за смърт и грешници:
"Защото дете ще умре стогодишният, А грешник ако умре стогодишен ще бъде считан за проклет."
Ние знаем че в новото небе и земя няма да има нито смърт, нито грешници. А в случая има и двете. Следователно в този текст не се говори за новото небе и земя, а за Милениума.
Точно за това, Бог започва да говори именно за земния Ерусалим в който Исус ще се възцари при Пришествието си, който ще е сянка да бъдещия нов Ерусалим, който ще слезе от Небето в края на Милениума.
В ст. 23 не се казва, че няма да се раждат чада въобще, а че няма да се раждат за бедствие.
Та в Милениума ще има и смърт и грешни хора, ако и Исус да царува на Земята от Ерусалим. Хората ще се женят и омъжват и ще им се раждат деца.
По интересен е случая за новото небе и земя. Ще има ли народи, ще има ли семейства и ще се раждат и деца? Аз мисля, че ДА. Ще има и народи и семейства и деца. И ето кой пасаж го потвърждава:
Rev 21:1 И видях ново небе и нова земя; защото първото небе и първата земя преминаха; и море нямаше вече.
Rev 21:2 Видях и светия град, новия Ерусалим, да слиза из небето от Бога, приготвен като невеста украсена за мъжа си.
Rev 21:3 И чух силен глас от престола, който казваше: Ето, скинията на Бога е с човеците; Той ще обитава с тях; те ще бъдат Негови люде; и сам Бог, техен Бог, ще бъде с тях.
Rev 21:4 Той ще обърше всяка сълза от очите им, и смърт не ще има вече; нито ще има вече жалеене, ни плач, ни болка; първото премина.
Rev 21:5 И Седещият на престола рече: Ето, подновявам всичко. И каза: Напиши, защото тия думи са верни и истинни. Rev 21:22 И храм не видях в него, защото неговият храм е Господ Бог Всемогъщият и Агнето.
Rev 21:23 И градът нямаше нужда от слънце, нито от луна да го осветява, защото Божията слава го осветяваше, и неговото светило е Агнето.
Rev 21:24 И народите ще ходят по неговата светлина: земните царе ще донасят в него своите славни неща.
Rev 21:25 Портите му не ще се затварят денем, (а нощ не ще има там); ( Гръцки: Защото)
Rev 21:26 па и народите ще донасят в него славните си и ценни неща.
Rev 21:27 И в него никак няма да влезе нещо нечисто, нито оня, който върши мерзост и който лъже, а само записаните в книгата на живота на Агнето. Тук очевидно се говори за новото небе и новата земя. Но също така се казва, че продължава да има народи. Самата дума наРОД, предполага че нещо се ражда. Народ идва от на
родили се хора.
Също така се говори за земни царе, които ще носят своите славни неща (изделия на техните умения и творчески труд) в Новия Ерусалим.
Т.е ще има народи, които ще живеят на новата земя, те ще се умножават имайки деца, и ще имат свои царе и всеки народ ще има уникална култура, която ще произвежда уникални и славни неща, които тези народи ще представят пред Бога. Трябва да се отбележи, че тези народи НЕ ЖИВЕЯТ в Новия Ерусалим, те само идват там за да се поклонят и да донесат своите приноси. В Новия Ерусалим няма храм, това е много важно, за да се разбере връзката с думите на Исус, че светиите участвали в първото възкресение няма да се женят нито омъжват, но ще бъдат като ангелите.
Ключовия пасаж за разбирането на тази връзка е ето този:
Rev 3:12 Който победи, ще го направя стълб в храма на Моя Бог; отгдето няма вече да излезе вън; и ще напиша на него името на Моя Бог, новия Ерусалим, който слиза от небето от Моя Бог; ще напиша и Моето ново име. Тук очевидно се говори за светии победители, които ще се удостоят с голяма чест. Те ще бъдат завинаги част от Божия храм, ще бъдат едно с Агнето и НЯМА ДА ИЗЛЯЗАТ ВЪН.
Това очевидно не са същите хора от народите, които ще влизат в и излизат от Новия Ерусалим, носейки там своите славни неща. Точно това са хората за които Исус говори, че ще бъдат като ангелите, които няма да се женят нито омъжват. Това са онези, които ще станат част от Божия храм, подобно на серафимите, които са непрестанно в Божия храм. Това са онези удостоени да участват в първото възкресение.
Но освен първо възкресение има и второ възкресение.
Rev 20:5 Другите мъртви не оживяха докле не се свършиха хилядата години. Това е първото възкресение. След 1000-та години идва второто възкресение. Някои християни мислят, че в това възкресение участват само грешните човеци, осъдени на вечна погибел, но това далеч не е така.
Rev 20:11 След това видях един голям бял престол и Онзи, Който седеше на него, от Чието лице побягнаха земята и небето, че не се намери място за тях.
Rev 20:12 Видях и мъртвите големи и малки, стоящи пред престола; и едни книги се разгънаха; разгъна се и друга книга, която е книгата на живота; и мъртвите бидоха съдени според делата си по написаното в книгите.
Rev 20:13 И морето предаде мъртвите, които бяха в него; и смъртта и адът предадоха мъртвите, които бяха в тях; и те бидоха съдени всеки според делата си.
Rev 20:14 И смъртта и адът бидоха хвърлени в огненото езеро. Това е втората смърт.
Rev 20:15 И ако някой не се намери записан в книгата на живота, той биде хвърлен в огненото езеро. Тук виждаме съвсем ясно че при второто възкресение хората, които отиват да съд пред Белия Престол все още имат шанс имената им да са записани в книгата на живота. Ако не беше така нямаше да има никакъв смисъл тази книга да се разтваря и да се проверява дали нечие име е записано там. Щеше да се знае, че който е записан в тази книга вече е участвал в първото възкресение, и който не е явно не е записан там. Но Писанието показва, че това не е така.
И при второто възкресение ще има хора записани в книгата на живота и именно те ще съставят онези праведни народи които ще живеят на новата земя, ще имат семейства, деца и царе и ще ходят да се покланят и да носят приноси в Новия Ерусалим. А онези, които са "блаженни и святи" участвали в първото възкресение, те ще са тези които няма да се омъжват и женят, защото те ще са част от Божия храм. Те вероятно ще заменят херувимите, серафимите и четирите живи същества, както и падналите ангели. Ясно е че с такова призвание няма как да имат семейства и да раждат деца. Но останалите праведни, спасени при второто възкресение, ще формират народите, и те самите ще имат и жени и деца.
Има още един пасаж, който доказва запазването на семейството:
Ecc 3:14 Познах, че всичко що прави Бог ще бъде вечно; Не е възможно да се притури на него, нито да се отнеме от него; И Бог е направил това, за да Му се боят човеците. Бог е измислил и създал мъжа и жената, както и раждането на деца. И щом Бог го е създал -
то ще го има вечно.
Бог не прави грешки, които после да запраща в небитието. От това, което Бог е създал
няма да се отнеме нищо.
Точно за това Писанието говори за
обновлението/ възстановяването на всичко.
Мат. 9:28 А Исус им рече: Истина ви казвам, че във време на обновлението на всичко, когато Човешкият Син ще седне на славния Си престол, вие, които Ме последвахте, тоже ще седнете на дванадесет престола да съдите дванадесетте Израилеви племена.Деян. 3:20 и той да ви изпрати определения за вас Христа Исуса,
Деян. 3:21 когото трябва да приемат небесата до времето когато ще се възстанови всичко, за което е говорил Бог от века чрез устата на светите си пророци. Бог извършва обновление и възстановяване на всичко, което е създал и което е било повредено от греха. Така Бог ще възстанови както пораженията от греха сред херувимите и ангелите, така и сред земята и земните жители.
Римл. 11:33 О колко дълбоко е богатството на премъдростта и знанието на Бога! Колко са непостижими Неговите съдби, и неизследими пътищата Му!
Римл. 11:34 Защото, "Кой е познал ума на Господа, Или, кой Му е бил съветник?"
Римл. 11:35 или, "Кой от по-напред Му е дал нещо, Та да му се отплати?"
Римл. 11:36 Защото всичко е от Него, чрез Него и за Него, Нему да бъде слава до векове. Амин.