Исус говори за 'някои', не за 'някой' - т.е. за повече от един човек.
Доколкото виждам гръцката дума за "някои" означава "any" което ще рече
поне един, а не задължително повече от един.
Също така говори за идването в царството Си, не за идването Си в облаците; думата дори липсва в текста.
Идването в Царството и в облаците е едно и също събитие, според Писанието, няма две идвания на Исус, един път в "облаците" и втори път "в царството си"
Текста не може да има референция единствено към Йоан в такъв случай.
Йоан безспорно вижда Исус идващ в царството Си и това е описано ясно в книгата Откровение. Възможно е и на някой друг апостол стоящ там да е дадено да види онова, което е видял Йоан, без да трябва да го записва или оповестява, както на Йоан беше заповядано да го запише. По този начин ще имаме повече от един, въпреки че според текста (доколкото разбирам гръцкия) това не е задължително.
Лично моето предположение е, че най-вероятно се отнася за изпращането на Духа на Петдесятница, но не мога да посоча за сега поне две уместни референции от Писанието.
Изпращането на Духа е обещание, което се изпълнява в деня на Петдесятница, но аз не съм видял никъде в Писанието това изпращане на Духа да е приравнено на идването на Исус в Царството Си. Първото е минало, а второто е нещо, което все още очакваме. Много след деня на Петдесятница дякон Стефан видя небесата отворени, а
Исус да седи отдясно на Божията сила. Така, че Исус според пророчеството все още седи отдясно на Отца и
чака докато се положат враговете Му за негово подножие. Едва когато това, за което Той чака се изпълни Той ще дойде в Царството Си.
Нека да обърнем внимание на още един детайл от текста:
(Матей 16:28) Истина ви казвам: Има някои от стоящите тука, които никак няма да вкусят смърт докле не видят Човешкия син идещ в царството Си.
Mat 16:28 Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom. Това, което Исус казва, е че някои няма да вкусят смърт ДОКАТО не ВИДЯТ Исус да идва в Царството Си. Много е важно да се разбере, че Исус не говори за това, че те НИКОГА няма да вкусят смърт, а че няма да вкусят
преди да са видяли идването Му. Т.е след като видят, вече могат да вкусят смърт. Ако обаче в този пасаж ставаше въпрос за дочакване на царството на Исус а не просто за
виждането му, то това означава, че тия хора никога няма да умрат, защото при Пришествието се получават нови тела и няма повече смърт. Обаче текста не казва, че те няма да умрат, а казва, че няма да умрат преди да "видят." За Йоан е сигурно, че е
видял идването на Исус преди да умре. Както казах и по-горе напълно е възможно Бог да е дал подобно виждане/видение и на някой друг от стоящите там апостоли.
Спрямо Йоан, има още една референция във връзка с това, а именно:
Йоан 21:20 Петър обръщайки се вижда, че иде подире му ученикът, когото обичаше Исус, този, който на вечерята се обърна на гърдите Му и каза: Господи, кой е този, който ще Те предаде?
Йоан 21:21 Него, прочее, като видя, Петър казва на Исуса, Господи, а на този какво ще стане?
Йоан 21:22 Исус му каза: Ако искам да остане той докле дойда, тебе що ти е? Ти върви след Мене.
Йоан 21:23 И така, разнесе се между братята тази дума, че този ученик нямаше да умре. Исус, обаче, не му рече, че няма да умре, но: Ако искам да остане той докле дойда, тебе що ти е? Вижда се, че още тогава някои хора са имали затруднения с това, което е казал Исус, но според мен и от този пасаж се вижда особеното отношение на Исус към Йоан, което показва, че Исус е желал да покаже идването си именно на Йоан.