(...)
-1- Ето отново приравняваш и свързваш неща, които Бог е поставил като различни.
-2-Ако правя един гардероб и той е съвършен (или "завършен") той "безгрешен" ли е или е "свят"? За мен "съвършен" може да означава гардеробът да е патиниран и да изглежда "състарен". Това за мнозина няма да е "безгрешно", защото ще виждат много "резки" и "драскотини" по него. Но според дизайна, който съм направил той ще е "завършен" или "съвършен".
-3-Думата, която се използва за "съвършен" няма отношение към безгрешност или към святост, защото тя няма религиозен смисъл.
-4-Отделно вече няколко пъти споменах и цитирах, че безгрешен човек няма и затова приравняването и "свързването", както искаш да го наречем, на безгрешността и съвършенството е изключително подвеждащо. Ако Христос призовава за безгрешност (в смисъл на липса на какъвто и да било грях), тогава Той се подиграва с хората като им казват да са такива, каквито не могат поради самото си естество.
-5-Затова дискусия може да се води единствено, ако има една и съща отправа точка, каквато в момента няма, тъй като на една дума й се придават "нюанси" на неща, които могат да бъдат във връзка с нея, но тази дума може и да съществува съвсем отделно от тях.
Здраве и благодат за теб и семейството ти.
На -1- - Смятам че бъркаш абсолютно.
-2- - ако ТИ правиш гардероба това ще е така, но ако Бог чрез Духа Си извае в теб Помазаника твърдението ти граничи с безумен пример.
-3- - думата за съвършен има смисъл за завършеност. В тазизавършеност оставям на теб и съвестта ти да прецениш дали като компонент е включена святостта, чистотата, безгрешността.
-4- - аз вече сложих няколко цитата в предишен постинг, но виждам че ти ги пренебрегна. Защо ?І на Йоан 2:6 Който казва че пребъдва в Него сам е ДЛЪЖЕН да ходи така, както е ходил Помазаника (Христос).
Йоаново 1 – 3: 5. И знаете че той се яви да вземе нашите грехове; и ГРЕХ НЕМА В НЕГО. 6. Всеки който пребъдва в него не съгрешава: всеки който съгрешава не го е видел нито го е познал. – прочети и натам.
24. И който пази неговите заповеди, пребъдва в Него, и Той в него; и от това познаваме че пребъдва в нас, от Духа когото е дал нам.
____________________________________________
_____________________
________
_
14. като послушни чада, без да се съобразявате с първите похоти които имахте във вашето незнание,
15. но КАКТО Е СВЯТ ТОЗИ който ви е призовал, ТАКА БИВАЙТЕ СВЕТИ И ВИЕ във ВСИЧКОТО си поведение;
16. защото е писано: "Свети бъдете, защото аз съм свет."
17. И ако назовавате Отец тогози който съди според делото на всекиго без да гледа на лице, поминувайте със страх времето на вашето пришелствуване,
18. като знаете че от суетното ваше отцепреданно поведение не сте изкупени с тленни неща, със сребро или злато,
19. но с драгоценната кръв Христова, като на агнец непорочен и пречист,
20. който беше наистина предопределен преди създание мира, а се яви на последно време за вас 21. които повервахте чрез него в Бога който го възкреси от мъртвите и му е дал слава, щото верата ви и надеждата ви да са в Бога. 1 на Симон –Канарата, 1гл.
____________________________________________
_____________________
_________
_
Може би, ще отметна, че проблема е, че не разбирам ТОЧНО смисъла на думата и на стихове като : Левит 11:44, 45, 19:2(!), 20:7(!), 21:6(!),23:2, 4 - размисли в-у 23:20(двете святи агнета, хляба на първите плодове), Числа 15:40, Втор-е 7:6, 14:21, тнт, тнт.
Виждам в писанията, че идеята за греха и самият грях докарват смърт - още в градината беше така и Бог позволи да убие несъгрешило животно, а не человеците. Самите человеци беха изгонени ВЪН от там, откъдето бяха създадени. Как така сега Божията благодат ще ни води в пътят на правдата, ако имаме грех и неправда в сърдцата си ?!Тъй като чрез Сина Той ни е дал нов живот и надеждата ни няма да угасне, как казваш ти, че грях може да има в Божиите хора? Смърт и гняв от Бога в едно с Неговото оправдание и милост? Но не, писанията ясно свидетелстват, че КОГАТО съгрешим (и това гневи Бог и предизвиква неговият справедлив съд, според както е писано), ние имаме (Боже, каква милост!) Ходатай пред Бога, Човекът Исус, Помазаният Свещенник и Невинен Агнец, Потомъкът от рода Давидов, Светлата Утринна Звезда, Този, Който Беше, Който премина през смърт и отново живее и то - живее вечно, слава на Бога.Но това трябва да са МНОГО ИЗОЛИРАНИ случаи, в които ние, като паднем, трябва да бягаме за живота си без да гледаме назад - вижте, братя какво стана с Лотовата жена!
Греха води до смърт. Който греши е виновен пред Бога.Всеки оправдан трябва да живее достойно и ТАКА, както безгрешно, свято и верно на Бога живя Самият Син : ГРЕХ У НЕГО НЕМА, казват писанията недвусмислено, ТАКА и свято, безукорно и чисто трябва да живеят Божиите хора, защото в час, в който никой не знае БОЖИЯТ СЪД ИДЕ. И ако имаме нужната борба, отдаденост и умъртвяване на старият човек у нас, ние ще преминем в живот, но ако самоволно сме съгрешили и Бог така ни намери - тогава ние ще сме вън, Тихомир - вън, при псетата, блудниците, малакийците, при всеки лъжец и всеки, що лъжата люби и лъжец е сам.
Амен. Той иде скоро.
Матей 3:11. Аз ви кръщавам с вода за покаяние; а Оня, Който иде след мене, е по-силен от мене, Комуто не съм достоен да поднеса обущата; Той ще ви кръсти със Светия Дух и с огън. - на този смислов "фон" прочети тук : Римляни 12:1. И тъй, моля ви, братя, поради Божиите милости, да представите телата си в жертва жива, света, благоугодна на Бога, като ваше духовно служение. - и свържи с този текст :
5. Затова Христос, като влиза в света, казва: - "Жертва и принос не си поискал, Но приготвил си Ми тяло;
6. Всеизгаряния и приноси за грях не Ти са угодни.
7. Тогава рекох: Ето, дойдох, (В свитъка на книгата е писано за Мене), Да изпълня Твоята воля, о Боже" - ...евреи 10, ......-
14. Защото с един принос Той е усъвършенствувал за винаги ония, които се освещават.
15. А и Светият Дух ни свидетелствува за това; защото след като е казал: -
16. Ето заветът, който ще направя с тях След ония дни, казва Господ: Ще положа ЗАКОНИТЕ СИ В СЪРДЦАТА СИ И ЩЕ ГИ НАПИША В УМОВЕТЕ ИМ" прибавя:
17. "И греховете им и беззаконията им няма да помня вече". - и това са нашите грехове в незнанието ни относно Помазаника.