Проблемът е, че за доста твърдения казваш "вярвам, че това е така или така", което обаче после има цитат на стих, който отчасти потвърждава това, което искаш да покажеш, но друга голяма част не присъства и доказателството става като на трудна задача по математика 5-ти кръг, където за да ти дадат 1-2 точки долу горе се доказва нещо, което може да не е вярно, но има истина.
Всичките събития и всичките обяснения не могат да бъдат побрани в такова кратко съобщение, тъй като картината е много по-широка и мащабна дори от това, което Господ е позволил на дявола да приготви, за да измами мнозина.
Има няколко доста неясни момента, които ги приемаш за даденост, но всъщност те не са толкова очевидни, колкото ти се струват. В моментите, които обединяваш като "един" има неща, които се различават драстично по факти, по обстановка и по време, но има няколко еднакви неща, заради които смяташ, че това са едни и същи неща. Както се съгласихме, че колкото и Втората световна война да е приличала на края на света, тя не е била този край. Тогава няколко армии са тръгнали към Армагедон и е имало главнокомандващи, които са знаели Словото и са смятали, че това ще бъде финалната битка при Армагедон, за която говори Словото; тогава са се разминали нещата отново. Искам да кажа, че много от нещата са близки, но съвсем не са еднакви и така прости.
Да вземем за пример картината на Господния ден, за който се говори, че ще бъде страшен. Да вземем картината, в която се отделят овцете от козите. Отделянето на овцете от козите не са 2 събития, но е "един процес". Възможно е да става въпрос само за съд върху т.нар. "християни", от които се отделят тези, които са истински и тези, които са фалшиви. Може би. Не знам.
Когато в Словото се говори за "няма да дойдат на съд", контекстът ясно говори, че няма да дойдат на "погубление", което е едно от значението на думата "съд" в гръцкия. Но ясно говори на друго място, че на всеки работата ще се изпита чрез огън. И това не се говори на нечестивите, а на праведните:
[12] И ако някой гради на основата злато, сребро, скъпоценни камъни, дърва, сено, слама,
[13] всекиму работата ще стане явна |каква е;| защото |Господният| ден ще я изяви, понеже тя чрез огън се открива; и самият огън ще изпита работата на всекиго каква е.
[14] Тоя, комуто работата, която е градил, устои, ще получи награда.
[15] А тоя, комуто работата изгори, ще претърпи загуба; а сам той ще се избави, но тъй като през огън.Дали това не е "Господният ден", тъй като ти говориш, че Господният ден е денят на Неговия гняв, когато нечестивите биват наказвани? Тук обаче виждаме, че работата на всеки се изпитва. Вижда се, че в този ден ще има и изпитване, ще има и награди. Помни също стиха, че "всяко коляно ще се преклони пред Бога", което не означава "всяко набожно коляно", а "всяко коляно".
Помни, че ще има и процес, в който ще се съдят и израилевите племена и ще има 12 съдии над тях.
Оставам с впечатление, че говориш за 1 съд над нечестивите, а праведните автоматично остават причислени към праведните. Това, което виждам, обаче е, че има съд според ДЕЛАТА на всички. Няма съд само за нечестивите, а после, които останат - праведни са, но ще има и съд за делата и на праведните, за да се изпитат и те и да получи всеки според делата си награда.
Виж следните стихове:
[47] Небесното царство прилича още на мрежа, хвърлена в езерото, която събира| риби| от всякакъв вид,
[48] и, като се напълни изтеглиха я на брега, седнаха и прибраха добрите в съдове, а лошите изхвърлиха.
[49] Така ще бъде и при свършека на века; ангелите ще излязат и ще отлъчат нечестивите измежду праведните,
[50] и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби,
[51] [Исус им казва]: Разбрахте ли всичко това? Те Му казват: Разбрахме.Мрежата се хвърля в езерото и се събират риби от ВСЯКАКЪВ вид. После прибраха добрите, а лошите изхвърлиха. Виждам 2 събития в Словото. Едното е чашите на гнева на Бога, но това не е денят на съда, тъй като в деня на съда няма работа с катаклизми. Много човеци измират тогава. Тогава като умрат няма друга втора смърт, освен огненото езеро. Бог няма да ги прекарва по време на съда през още мъчения, но ще има съд и след това присъда за нечестивите (присъда = съд = гръцката дума за съд; освен, че означава и "съдебен процес", но контекстът показва кое е значението), което е втората смърт.
Ето стих, в който показва, че в съдебния процес едни ще бъдат осъдени, а други ще бъдат наградени:
[18] Народите се разгневиха; но дойде Твоят гняв и времето да се съдят мъртвите, и да дадеш наградата на слугите Си пророците и на светиите и на ония, които се боят от Твоето име, малки и големи, и да погубиш губителите на земята.А на друго място става ясно, че всеки бива търсен в Книгата на Живота и ако не бъде намерен се хвърля в огненото езеро. Значи ще има селекция - такива, които са намерени и такива, които не са намерени. Няма да са 2 различни неща, но в един процес ще бъде всичко:
[11] След това видях един голям бял престол и Онзи, Който седеше на него, от Чието лице побягнаха земята и небето, че не се намери място за тях.
[12] Видях и мъртвите големи и малки, стоящи пред престола; и |едни| книги се разгънаха; разгъна се и друга книга, която е |книгата| на живота; и мъртвите бидоха съдени според делата си по написаното в книгите.
[13] И морето предаде мъртвите, които бяха в него; и смъртта и адът предадоха мъртвите, които бяха в тях; и те бидоха съдени всеки според делата си.
[14] И смъртта и адът бидоха хвърлени в огненото езеро. Това |- присъдата за в огненото езеро| {В изданието от 1940 г. тези думи липсват}* е втората смърт.
[15] И ако някой не се намери записан в книгата на живота, той биде хвърлен в огненото езеро.Дори и на едно място в постинга си да пишеш "не знам дали праведните ще бъдат по времето на Божия гняв", то няколко реда след това пишеш уверено:
Нека си го представим така:
-Отстъплението
-Синът на погибелта
-Скръб...
-Господнето пришествие и нашето събиране при Него
-мъртвите в Христа ще възкръснат..
-Ще изпрати ангелите си от 4-те краища на света да съберат избраните му
-...ще бъдем грабнати заедно с тях в облаци да посрещнем Господа
-Войната във Великия ден на Всемогъщия Бог, Армагедон, Великата Божия Вечеря
-Аз сам изтъпках лина, от племената не бе с Мене ни един човек, да стъпках ги в гнева си..
Където виждаме, че има няколко много неясни събития, които не са така "Господнето пришествие и нашето събиране при Него" и после имаш някакво "ще бъдем грабнати заедно с тях в облаци да посрещнем Господа".
Ако в началото Той "пришества" и ние се събираме с Него, тогава къде отива пак, че да Го посрещнем пак след това?
Тази "хронология" по-горе е доста объркана и неверна. След възкресението на мъртвите e записано, че ще бъдат "селектирани" според Книгата на Живота. Няма да има войни повече. Виж стиха по-горе.
Както пише на друго място:
[1] Заръчвам ти пред Бога и пред Христа Исуса, Който ще съди живите и мъртвите...Живите? Значи ще има останали живи точно преди да бъде сложен край на своеволията на човеците. Но ще бъдат съдени и живите и мъртвите. Не пише, че ще бъдат съдени само праведните живи и нечестивите мъртви. Няма такава селекция.