Author Topic: Грабването  (Read 78616 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Грабването
« Reply #75 on: March 25, 2008, 22:36:30 PM »
Тъй като нещата доста загубиха фокуса си съм систематизирал фактите по изложението в друга тема.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

viva

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 1
Re: Грабването
« Reply #76 on: April 19, 2008, 18:55:58 PM »
А какво ще кажете за този стих

I Солунци 4:17 после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати заедно с тях в облаците да посрещнем Господа във въздуха; и така ще бъдем всякога с Господа.

Никой в тази тема не му обръща внимание...???????

Та значи нямало да има грабване.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Грабването
« Reply #77 on: April 19, 2008, 22:45:59 PM »
Здравей, viva,

Първо добре дошъл/дошла във форума. Виждам, че си бързал(а) да пишеш и не си прочела другите теми, където се засяга не само този стих, но и други пасажи, свързани с него. Едно добро начало е да се запознаеш с правилата на форума, както и да се представиш на всички тук, както е обичаят да се прави.

Грабване като това, което се проповядва масово по църквите няма да има, но ще стане това, което го пише точно в Писанието. Това, което се проповядва е "грабване" на вярващите, после щяло да има период, в който Израил щял да бере скръб и после Христос щял да дойде. Това не е записано в Словото, но са басни и лъжеучения.

В този пасаж става ясно, че няма разделение на "Израил и Църквата", защото Божият Израил са тези, които се боят от Бога (Псалми 24:6). Малцина обръщат внимание, че Израил (като нация) ще се спаси чрез ревността, към която ще ги подбудят повярвалите от езичниците, за да бъдат всички един Божий народ. Също става ясно, че пришествието на Христос е моментът, когато ще бъдат "грабнати" всички в Христа. В лъжеученията, които се ширят из църквите излиза, че първо "Църквата" е грабната (без да идва Христос, разбира се, иначе ще станат общо 2 втори пришествия), после "Израил" ще страда, и после Христос щял да дойде и да събере останалите, които не можали да "хванат първия влак" (цитирам проповедници).

От стиха се вижда, че пришествието на Христа е и момента, когато мъртвите в Христа ще възкръснат по-напред, а живите ще бъдат видоизменени. Тогава идва и мястото на Откровение 20, когато се изпълнява връзването на дявола.

Но повече за този стих в тази тема (тъй като в текущата доста неща се размиха):
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=217.0


И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Marsela

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 1
Re: Грабването
« Reply #78 on: May 14, 2008, 00:25:14 AM »
Убедена съм ,4е грабване има!не знам как ще стане,но ще бъде...
Не искам да споря с никого,а да споделя моето докосване до тази тема.
1981 година беше все още времето на синодалните книжарници,където можеше да се намери всичко друго,но не и библия
Но по неведоми пътища се сдобих с един доста окъсан екземпляр,но оцелял във времето и естествено започнах да чета.Направи ми впечатление това ,коеот Исус пророкува за последните дни.Той казва,че две жени ще са на полето-едната се взема,другата се оставя ,двама ще са у дома единия се взема ,другия-се оставя.Тогава учениците Го попитаха :"къде,Господи?",а Исус отговори:"Където е трупът,там ще се съберат орлите"не мисля,че всички грабнати ще са умрели предварително,при все,че и за такива се говори в Евангелието.Според мен отговора се крие в последните думи на Христос в Евангелето по Лука 17 : 37-Той казва,че остават хора на земята след като други се вземат и намеква,че оставените ще умрат и ще бъдат храна за орлите За мен не стои въпроса дали има грабване или не,но кога...преди голямата скръб,по средата на 7 годишния период или с триумфалното идване на Господа на господарите и Царя ня царете.А най важното е да сме готови за това...

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Грабването
« Reply #79 on: May 14, 2008, 01:28:32 AM »
Нека разгледаме целия пасаж от Лука:

Лука 17:20  А Исус, попитан от фарисеите, кога ще дойде Божието царство, в отговор им каза: Божието царство не иде така щото да се забелязва:
Лука 17:21  нито ще рекат: Ето тук е! Или: Там е! Защото, ето Божието царство е всред вас.
Лука 17:22  И рече на учениците: Ще дойдат дни, когато ще пожелаете да видите поне един от дните на Човешкия Син, и няма да видите.
Лука 17:23  И като ви рекат: Ето, тук е! Да не отидете, нито да тичате подрие им.
Лука 17:24  Защото, както светкавицата, когато блесне от единия край на хоризонта, свети до другия край на хоризонта, така ще бъде и Човешкият Син в Своя ден.
Лука 17:25  Но първо Той трябва да пострада много и да бъде отхвърлен от това поколение.
Лука 17:26  И както стана в Ноевите дни, така ще бъде и в дните на Човешкия Син;
Лука 17:27  ядяха, пиеха, женеха се и се омъжваха до деня, когато Ное влезе в ковчега, и дойде потопът ги погуби всички.
Лука 17:28  Така също, както стана в Лотовите дни; ядяха, пиеха, купуваха, продаваха, садяха и градяха,
Лука 17:29  а в деня, когато Лот излезе от Содом, огън и сяра наваляха от небето и ги погубиха всички, -
Лука 17:30  подобно на това ще бъде и в деня, когато Човешкият Син ще се яви.
Лука 17:31  В оня ден, който се намери на къщния покрив, ако вещите му са в къщи, да не слиза да ги вземе; също и който е на нива, да не се връща назад.
Лука 17:32  Помнете Лотовата жена!
Лука 17:33  Който иска да спечели живота(Или: Душата.) си, ще го изгуби; а който го изгуби, ще го опази.
Лука 17:34  Казвам ви, в онази нощ двама ще бъдат на едно легло; единият ще се вземе, а другият ще се остави.
Лука 17:35  Две жени ще мелят заедно; едната ще се вземе, а другата ще се остави.
Лука 17:36  Двама ще бъдат на нива; единият ще се вземе, а другият ще се остави].
Лука 17:37  Отговарят му, казвайки: Къде, Господи? А Той им рече: Гдето е трупът, там ще се съберат и орлите.


Ето моя коментар към този пасаж. Фарисеите питат Исус кога ще дойде Божието Царство и Исус им отговаря, че то първо трябва да дойде ВЪТРЕ в човеците и в техните взаимоотношения. Въпроса за идването на Царството обаче не се изчерпва с това, както някои погрешно мислят. Защото веднага след това Исус започва да говори за Своето Пришествие, което е началото на установяването на Божието Царство на Земята физически.

Надеждата, която Исус ни дава не е за някакво тайнствено грабване, а за явно величествено Пришествие, което ще постави началото на земното царуване на Исус, и именно за това Пришествие се говори в пасажа от Лука 17 гл.

Това Пришествие ще бъде видимо и разбираемо за всички жители на земята, както светкавицата не е тайна, а е явна и се вижда от единия край на небето, та до другия, и става явна на всички, не само със ослепителна светлина, но и със страховит гръм.

При Своето Пришествие, Исус ще призове при себе Си своите верни светии, които ще Го посрещнат във въздуха и след това ще бъдат отведени заедно с Исус. Това става ясно защото Исус използва думата "вземе". Когато някой бъде взет, той бива взет от едно място и заведен на друго. Исус пояснява от къде ще бъдат взети хората, от техните ежедневни занимания. Но не става ясно от думите Му КЪДЕ ще бъдат занесени тия хора след като бъдат взети. Ето защо учениците Му реагират веднага и задават въпроса "Къде Господи"? Исус им отговаря "Гдето е трупът, там ще се съберат и орлите."

Исус използва символика в това изказване и е необходимо да се разбере тази символика, за да стане ясен Неговия отговор. Това, което аз разбирам е че орлите са праведните, който ще посрещнат Господа във въздуха при Неговото Пришествие. Ето защо Исус на въпроса къде ще бъдат отведени "взетите" отговаря с това къде ще бъдат орлите. А именно орлите ще бъдат заведени там където е "трупът". Но кой е този труп? Не казва трупове, а труп.

Знаем, че при Пришествието на Исус, Той ще стъпче лина на лютия Божий гняв (Откр. 19:15), който са армиите в Армагедонската битка, които ще бъдат избити и орлите ще ядат от месата им.

Откр. 19:21  А останалите бидоха избити с меча на яздещия на коня, с меча, който излизаше от устата Му. И всичките птици се наситиха от месата им.

Това прилича твърде много на това за което се говори в Лука 17 глава. Още повече като имаме предвид написаното малко по преди:

Откр. 19:14  И небесните войски, облечени в бял и чист висон, следваха подир Него на бели коне.

Ето къде са праведните, които след като са взети от своите ежедневни занятия ще следват Исус облечени в бял и чист висон при Неговата намеса в армагедонската битка. Там безспорно ще има много трупове и много орли. Но все пак пасажа говори за "труп" в единствено число. А и армагедонската битка не е окончателната спирка за Исус при Пришествието Му, а само временна отбивка. Къде е окончателната дестинация и кой е трупа? Аз мисля, че написаното от Павел в Солунците отговаря на този въпрос:

2Th 2:1  А колкото до пришествието на нашия Господ Исус Христос и нашето събиране при Него молим ви, братя,
2Th 2:2  да не се поклащате лесно от здравия разсъдък, нито да се смущавате било от дух, било от слово, или послание, уж от нас изпратено, като че ли вече е настъпил денят на Господа
2Th 2:3  Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде, докато първо не дойде отстъплението, и не се яви човекът на греха, синът на погибелта,я
2Th 2:4  който така се противи и се превъзнася над всеки, който се нарича Бог, или когато се отдава поклонение, щото той седи [както Бог] в Божия храм и представя себе си за Бог.
2Th 2:5  Не помните ли, че когато бях още при вас аз ви казах това?
2Th 2:6  И сега знаете, какво Го възпира, да не се открие в своето си време.
2Th 2:7  Защото оная тайна, сиреч, беззаконието, вече действува, но само догдето се отмахне отсред оня, който сега я възпира;
2Th 2:8  и тогава ще се яви беззаконният, когото Господ Исус ще убие с дъха на устата Си и ще изтреби с явлението на пришествието Си,


Значи виждаме, че беззаконният, който се противи на Бога и прави себе си бог и седи в Божия храм (вероятно в Ерусалим) ще бъде убит при Пришествието на Исус и следва да трупа му да е там, където е седял, сиреч в Ерусалим, в мястото на храма. И според мен всички тези пасажи означават именно това, че светиите (орлите) ще бъдат взети, всеки от свето място и заведени в Ерусалим на мястото на Божия храм, на хълма Сион, където ще лежи трупа на Антихриста, когото Господ Исус ще убие при Своето славно Пришествие. И тогава ще се изпълни написаното:

Михей 4:1  А в послешните дни Хълма на дома Господен Ще се утвръди по-високо от всичките хълмове, И ще се издигне над бърдата, И племена ще се стекат на него.
Михей 4:2  И много народи ще отидат и ще рекат: Дойдете да възлезем на хълма Господен, В дома на Якововия Бог; Той ще ни научи на пътищата Си, И ние ще ходим в пътеките Му; Защото от Сион ще излезе поуката, И словото Господно от Ерусалим.
Михей 4:3  Бог ще съди между много племена, И ще решава между силни народи до далечни страни; И те ще изковат ножовете си на палешници, И копията си на сърпове; Народ против народ няма да дигне нож, Нито ще се учат вече на война.
Михей 4:4  Но ще седят всеки под лозата си и под смоковницата си, Без да има кой да ги плаши; Понеже устата на Господа на Силите изговориха това.
Михей 4:5  Защото всичките племена ходят всеки в името на своя Бог; А ние ще ходим в името на Господа нашия Бог до вечни векове.
Михей 4:6  В оня ден, казва Господ, Ще събера куцата, И ще прибера изтласканата и оная, която съм наскърбил;
Михей 4:7  Ще направя куцата да оцелее, И отхвърлената надалеч да стане силен народ; И Господ ще царува над тях в хълма Сион От сега и до века.
Михей 4:8  И ти, крепост на стадото, Укрепление на Сионовата дъщеря, В тебе ще се върне предишната власт, Да! ще дойде царството на ерусалимската дъщеря.


Мога само едно да кажа - Амин, дойди Господи Исусе!



Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

IvanQS

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 149
Re: Грабването
« Reply #80 on: May 14, 2008, 22:29:36 PM »
Ето и откъс от една публикация с неизвестен за мене автор,който разделя голямата скръб на две -гнева на сатана към християните и Божия гняв към техните противници.

От публикацията на Watchman и от написаното по долу и най-вече от казаното от Исус Христос е явно ,че грабване преди  голямата скръб не може да се очаква!


Предстои да се изпълни последната 7-ца (седморка от години, т.е. 7 години) от 70-те 7-ци (от години) от Даниел 9гл. (тя започва със сключването на "завет" между един княз и мнозина (евреи) за една 7-ца). Преди средата на тази 7-ца ще има глад, земетресения, епидемии, войни (но не е сигурно кога те започват - преди края на тази 7-ца или в началото й) - тези неща са само началото на страдния и скръб, но не и същинската скръб.


Наречената от Господ Исус "голяма" скръб (такава каквато не е имало никога и няма да има никога), започва от средата на последната 7-ца. Тогава, в средата на последната 7-ця, Йерусалим ще бъде обграден от войски и превзет, и синът на гибелта ще влезе в святото място и ще се прави на Бог (вж Зех. 14 гл, 2до сол. 2гл). На този човек по допускане от Бога ще му бъде дадена власт за 42 месеца (т.е. останалите 3,5 г от тази последна 7-ца) над цялата земя и ще му се поклонят всички хора, които не принадлежат на господаря Исус, които не са записани в неговата книга на живота. И Йерусалим ще бъде тъпкан от народите докато се свършат времената на народите – 42месеца / 3,5 г. Откр (Лука 21:24, Откр11:2), т.е. до края на тази последна 7-ца.


Когато дойде времето, показано чрез разчупването на 6-я печат (Откр6:12) (това време е между средата на 7-цата и преди края й, но никой освен бащата на господаря Исус не знае когато точно то ще настъпи), тогава тази небивала скръб ще свърши и слънцето и луната ще потъмнеят и звездите ще падат както смокиня хвърля узрелите си смокини (някои се опитват да ни убедят, че това било образно казано "траурен ден по случай приключването на "Юдейската система", което било станало 70год 1-2и век", но текста по-скоро внушава глобално бедствие, Октр 6:12, Мат 24:29) – "звездите ще падат към земята както смокиня хвърля узрелите си смокини" – това не прилича на "траурен ден по случай приключването на "юдейската система"".)


и веднага след края на голямото страдание/скръб, но преди да започне Божият гняв, Божият син ще се яви в слава, за да вземе своите си и те да бъдат там където е и той (Мат 24:30,31, Откр 7гл ) („...Отивам да ви приготвя място и като приготвя ще се върна да ви взема, за да бъдете и вие там където съм и аз..."). Това е и времето на съживяването от мъртвите на вярващите в Божия син Исус, вж 1до сол.4:16, Откр 7(:9), Даниел 12:2. („...Защото, ето, човешкия син ще дойде в момент когато не да го очаквате; Никой не знае този ден и час...")


„...понеже сам господаря ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на главен вестител и при Божия тръба и мъртвите в Помазаника ще възкръснат първо, после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати заедно с тях в облаците да посрещнем господаря във въздуха, и така ще бъдем всякога с господаря...."


И тогава, след края на голямата и скръб и след съживяването на праведните умрели и след грабването на всички Божии хора в облаците, ще започне Божият гняв (Лука 21:25, 26, Откр 6:15-17, Откр 7:2,3, Откр:8...), който ще продължи до края на 7-цата. На сина на гибелта, звяра ("животното", "хищника"), както пише ще му бъде дадена власт до края на 7-цата , (т.е. и през времето на голямото страдание/скръб, и през времето на Божия гняв).


В края на гнева Божият син ще слезе със своите си и ще смаже в кръв войските на земните царе, които заедно със "звяра" са дошли да воюват срещу Него. (за това за него се казва: „11И видех небето отворено, и ето кон бел, и онзи който седеше на него наричаше се Верен и Истинен, и с правда съди и воинствува; 12а очите му беха както пламък огнен, и на главата му корони много, и имаше име написано което никой не знаеше тъкмо сам той; 13и облечен беше в дреха обагрена в кръв; и зовеше се името му СЛОВО БОЖИЕ. 14И войските небесни идеха след него на бели коне, облечени с висон бел и чист. 15И из устата му излезва сабя остра да удря с нея езичниците; и той ще ги упасе с жезъл железен; и той стъпкува жлеба на виното на яростта и на гнева на Бога Вседържителя. 16И на дрехата си и на бедрото си имаше написано името: ЦАР НА ЦАРЕТЕ И ГОСПОД НА ГОСПОДАРИТЕ. ")

Двамата - "звяра" и лъжепророкът - ще бъдат хвърлени живи в езерото с огън, в което по-късно, след съда на мъртвите, ще бъде хвърлено и подземното място ("hades"), както и всеки човек, който не бъде намерен в книгата на живота. Както и преди това господарят ни е засвидетелствал, че когато се върне отново и започне да урежда сметките си с приятелите си и враговете си, Божият син Исус ще посече враговете си. Когато Той се върне той все още ще има врагове, които той ще накаже сурово.


( /малко допълнителни обяснения/

За тези врагове господарят Исус говори и преди това: Лука 19:11 И като слушаха това, Той прибави и каза една притча, защото беше близо до Ерусалим, и те си мислеха, че Божието царство щеше веднага да се яви. Затова каза: Някой си благородник отиде в далечна страна да получи за себе си царска власт, и да се върне. И повика десетима от слугите си и даде им десет мнаси; и рече им: Търгувайте с това докле дойда. Но неговите граждани го мразеха, и изпратиха след него посланици да кажат: Не щем този да царува над нас. А като получи царската власт и се върна, заповяда да му повикат ония слуги, на които бе дал парите за да знае какво са припечелили чрез търгуване. И така, дойде първият… [ … ] Казвам ви, че на всеки, който има, ще се даде; а от този, който, няма, от него ще се отнеме и това, което има. А ония мои врагове, които не искаха да царувам над тях, доведете ги тука и посечете ги пред мене.

Те. при неговото идване той ще има врагове, които ще накаже...


Лука 21:25 И ще станат знамения в слънцето, в луната и в звездите, а по земята мъка у народите, в недоумение поради бученето на морето и вълните. Човеците ще примират от страх от очакване онова, което ще постигне света, защото небесните сили ще се разклатят. И тогава ще видят Човешкия Син идещ в облак със сила и голяма слава. А когато почне да става това, изправете се и повдигнете главите си, защото изкуплението ви наближава. И каза им притча: Погледнете смоковницата и всичките дървета. Когато вече покарат, вие, като видите това, сами знаете, че лятото е вече близо. Също така и вие, когато видите, че става това, да знаете, че е близо Божието царство.


Ето, казва им че след края на голямата скръб, когато слънцето и луната потъмнеят, и звездите започнат да падат като узрели смокини, вярващите в него да погледнат нагоре (не да си изправят наведените глави, защото Божията наредба не е вярващите да ходят с наведени глави), защото спасението им наближава (явно спасението им идва отгоре), и да знаят, че Божието царство е близо...

Т.е. при неговото идване вярващите в него ще се нуждаят от спасение...

)


Тогава, при слизането на Божият син на земята, сатаната, Божият и човешкият враг, ще бъде окован и хвърлен в затвор и няма да може вече да мами народите, за разлика от сега, когато той, клеветника, все още ги мами (НАРОДИТЕ, а не вярващите в Исус, макар, че понякога той успява да измами и вярващите), колкото и да противоречат някои, които твърдят, че сатаната бил вързан в момента и съответно не мамел народите.


След като дойде на земята Божият син ще установи съд, където съдии ще бъдат неговите святи хора (Откр 20, Даниел 7:25,26).


Тук, виждайки съда, на който на Божиите светии им е дадено да съдят, Йоан вижда и душите на онези вярващи, които не са се поклонили на "звяра" и затова са били убити.


Тъй като Бог позволява на „звяра" да има има власт 42 месеца (т.е. 3.5 год.) над всички народи - и през голямата скръб, и след това по времето на Божия гняв*1 - то тук възниква въпроса дали тези определени хора са били убити през голямата скръб или през гнева*2 -*1. скръбта и, след това, гнева са за време от 42 месеца -*2. гневът е след голямата скръб


Както пише, в Мат 24:29-31, Лука 21гл., Откр. 6гл, 7гл , 1 до солунците 4гл, Иса 26:19-21, Йн 14:1-3 – Веднага след края на голямата скръб, преди Божият гняв да започне, Божият син ще събере от земята своите си и ще ги вземе за да бъдат и те там където е и Той, и където им е приготвил място, както и ще съживи Неговите мъртви – понеже възкресението на праведните мъртви и грабването им заедно с останалите живи стават в едно и също събитие, описано в 1 до солунци 4 гл.


1. Ако съживяването на тези не-поклонили се на звяра хора, става по времето на този съд то тогава явно тези хора са повярвали в Исус по времето на Божия гняв и тогава са били убити от хората "звяра". Понеже след края на голямата скръб Божият син ще възкреси вярващите в Него и ще ги вземе да бъдат и те там където е Той, то след гнева, когато Той се върне да царува на земята, би останало да бъдат възкресени от мъртвите само една (верятно малка) част вярващи, които биха повярвали в Божият син по време на Божия гняв. Възможно е в Откр 20:4 да се говори именно за това.


В този смисъл "Това е първото възкресение" би имало смисъл на първото след Божия гняв, понеже ще има и второ, което е възкресението на мъртвите за съда пред големия бял престол ("А другите мъртви не оживяха докато не се свършиха хилядата години.").


2. Друга възможност за обяснение на Откр 20:4 е, че във връзка с този съд, на който на Божиите светии им е дадено да съдят, Бог ретроспективно да показва на Йоан как Божиите светии през голямата скръб са били мъчени и убити от "звяра" понеже не са му се поклонили, но как след края на голямата скръб и преди гнева Бог ги е възкресил от мъртвите и сега им, чрез съд Бог им отрежда царуване и власт над враговете им, над които те ще царуват хиляда години.


В този смисъл "Това е първото възкресение" би сочило към съживяването на мъртвите в помазаника (съживяването на праведните), което ще стане веднага след голямата скръб преди да започне Божия гняв.


Забележете, че се говори за онези вярващи, които са били принуждавани, които не са се поклонили на "звяра" - т.е. за хора които са живели по времето на звяра.


И Божият син ще царува на тази земя 1000 години – "блажени кротките по сърце защото те ще наследят земята".


На края на 1000 години царуване, сатана ще бъде пуснат от затвора и отново ще измами народите (явно ще има невярващи и тогава) и те ще обградят светия град (Йерусалим?), но този път Бог ще ги избие веднага, с огън от небето.


Нека е ясно и се знае, че точно преди последния съд, на края на историята на тази земя, сатаната за последен път ще му бъде дадена възможност да мами народите и съответно тогава ще избухне бунт против Бога и безбожниците ще опитат да убият отново единствения Божия син Исус от Назарет. След този бунт сатаната накрая ще бъде хвърлен в езерото с огън, където (както пише) вече от 1000 години ще са се мъчили в огъня "звяра" и лъжепророка (хвърлените в огненото езеро не изгарят, нито изчесват).


Тогава Бог ще унищожи с огън тази земя и небе.


Тогава идва възкресението на мъртвите, и съживените мъртви отиват на Божият съд, където ще бъдат съдени според делата си. Който не бъде намерен в книгата на живота ще бъде хвърлен в езерото с огън, "където червеят им не умира и огънят им не угасва" (Марк 9:44,46,48 .).


И тогава Бог ще създаде нова земя където ще живее със своя народ за вечни векове.


Затова нека бъдем оптимисти по отношение на Божията победа и спасение, защото нашият Бог, Всесилният, е Бог непобедим, и въпреки страданията, които Божият народ преживява и ще преживява за да свидетелства на невярващите за Божията любов и за спасението от смъртта и греха, което Бог дава даром - чрез вяра в Божият син, окончателната Божия победа за Божия народ е неизбежна. Земята ще бъде предадена на Божиите свети хора и те ще я владеят! Защото тази земя и небе са частна собственост на твореца им, Бога, и неговата воля е да ги даде на своя народ, както и новата земя и небе след това.


Много хора отиват към гибел, а малцина са тези, които минават по пътя на живота, пътя към Бога Бащата, който път е сам Божият единствен син, Исус от Назарет. Щастливци са тези, които минат по този път и изперат дрехите си в кръвта на Божието жертвено агне, Исус от Назарет, но горко на Божиите врагове при пристигането на Божият единствен син, Исус! Не се страхувай, малко стадо, защото баща ви благоволи да ви даде царството! (Лука 12:32)


П-мо до римл. 8:31 Ако Бог е откъм нас, кой ще бъде против нас? Оня, Който не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни, как не ще ни подари заедно с Него и всичко? Кой ще обвини Божиите избрани? Бог ли, Който ги оправдава? Кой е оня, който ще ги осъжда? Помазаникът Исус ли, който умря, а при това и бе възкресен от мъртвите, който е от дясната страна на Бога, и който ходатайствува за нас? Кой ще ни отдели от любовта на Помазаника? Скръб ли, или утеснение, преследване или глад, голота, беда, или нож? - защото, както пише: "Убивани сме заради Тебе цял ден; Считани сме като овце за клане".
Не.
Във всичко това ставаме повече от победители чрез Този, който ни е обикнал. Понеже съм уверен, че нито смърт, нито живот, нито вестоносци, нито власти, нито сегашното, нито бъдещето, нито сили, нито височина, нито дълбочина, нито някое друго творение може да ни отлъчи от Божията любов, която е в помазаника Исус, нашия господар.


Откр 22: Ето, идвам скоро; и у Мен е отплатата за да отплатя на всекиго, според каквито са делата му. Аз съм "А" и "Я", Първият и Последният, Началото и Краят.
Щастливци са тези, които изпълняват заповедите му за да имат право на дървото на живота, и да влязат през портите на града. А отвън са кучетата, магьосниците, развратниците, убийците, тези които се покланят на изображения и всеки, който обича лъжата и лъже.
Аз, Исус, изпратих вестоносеца си, за да ви засвидетелствува това за сред общностите. Аз съм коренът и потомъкът Давидов, и ярката зорница.
И Духът и невестата казват: Ела!
И който чуе, нека каже: Ела!
И който е жаден нека да дойде! Който иска, нека вземе даром водата на живота!
Аз съ-свидетелствам на всеки, който слуша думите на пророчеството в тази книга: Ако някой добави на тях, Бог ще добави върху него бедствията, описани в тая книга, и, ако някой отнеме от думите на книга с това пророчество, Бог ще му отнеме дела от книгата на живота и от светия град, които са описани в тая книга.

Онзи, Който свидетелства за това, казва: Наистина идвам скоро.

Амин! Ела, господарю Исусе!
Благодатта на господаря Исуса помазаника да бъде с всички вас. Амин.
Псалми 91:14
Понеже той е положил в Мене любовта си, казва Господ, Затова ще го избавя; Ще го поставя в безопасност, защото е познал името Ми.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Грабването
« Reply #81 on: May 14, 2008, 23:20:11 PM »
Искам само да вметна нещо, което се приема за даденост в християнския свят, което се спомена (както и аз съм смятал преди), а именно:

...след голямата скръб и преди Божия гняв - пришествието...

В Писанието наистина е казано, че тези, които са Божии не са определени на Божия гняв. Това, което тези думи, обаче НЕ ЗНАЧАТ е, че по време на Божия гняв вярващите ще са вече посрещнали Христос в облаците, т.е. няма да са на земята.

Нека да дам пример с Евреите, когато бяха роби в Египет - Божият съд се изля върху ЦЯЛАТА Египетска земя, където и живееха евреите, но до тях не се допря никое зло.

Това, че Бог казва, че вярващите няма да ги постигне Божия гняв, не означава автоматично, че вярващите няма да са тук, защото Бог е силен да удари с жега земята и това да не докосне никого от Неговите слуги - спомнете си за ужасите в Египет.

Ето няколко неща, на които трябва да се обърне внимание, защото се пропускат често в моментите на описанието на чашите на Божия гняв:

Откровение 16:15 (Ето, ида като крадец. Блажен оня, който бди и пази дрехите си, за да не ходи гол, та да не гледат срамотата му).

Интересно е, че това се споменава при ШЕСТИЯ ангел, който излива чашата, т.е. почти накрая на чашите. Какъв е смисълът да се говори за бдене и пазене на дрехите във времето на Божия гняв? Защо е казано тогава? Просто така, като добър съвет за днешни дни или защото точно в този момент това е от изключителна важност за тези, които са Негови и живеят в края на дните на земята?

След седмата чаша се описват събития, които съвпадат с неща, писани в Захария 14, а именно:
Откровение 16:20 И всеки остров побягна и планините не се намериха.

Ето Захария 14:10
Цялата страна ще се преобърне в поле, От Газа до Римон на юг от Ерусалим; И |Ерусалим| ще се издигне и насели на мястото си...

Другото интересно нещо е следното:
Откровение 16:13 И видях |да излизат| от устата на змея и от устата на звяра и от устата на лъжепророка три нечисти духове, прилични на жаби;

Това е шестата (6) чаша на гнева! Забелязвате ли кой все още е жив? ЗВЯРЪТ.

Какво пише за него и пришествието на Христа? Писано е, че Господ ще убие антихрист с пришествието си. Звярът е още тук - шестата чаша на гнева - значи и пришествието на Христос не е дошло.

И още нещо, с което да дам материал за размисъл:
Откровение 16
[10] Петият |ангел| изля чашата си върху престола на звяра; и царството му потъмня, и |човеците| хапеха езиците си от болки,
[11] и похулиха небесния Бог поради болките си и раните си, и не се покаяха за делата си


Тук се говори все още за покаяние. Знаем, че когато дойде Христос вече няма да има работа с греха, а ще съди праведно. Тогава ще е вече късно за покаяние, защото е писано, че Неговите (и мъртвите и живите) ще го посрещнат в облаците при пришествието Му. След това няма да има вече друга възможност.

Ако Христос е дошъл преди чашите на гнева, особено преди 5-тата чаша, то думите "и не се покаяха" биха звучали като подигравка, защото не би имало смисъл от покаяние. Но както цитирах, 6-тата чаша описва персонаж, за когото знаем, че при пришествието на Христос ще бъде убит, което хвърля достатъчно светлина върху времената и последователността на събитията.

Слава на Бога, че дори и в гнева си Той все още показва милост към хората, за да се покаят от нечестивите си дела.

За горещините, които Бог ще прати по времето на гнева си е писано още в Псалмите:
Псалм 21:9 Във времето на негодуванието Си ще ги направиш като огнена пещ Господ ще ги погълне с гнева Си, И огън ще ги изгори.

и още
Псалм 110
[5] Господ, |стоящ| отдясно ти, Ще порази царя в деня на гнева си.
[6] Ще извърши съд между народите, ще напълни |земята| с трупове, Ще смаже главата на |неприятелите| по широкия свят.


Също и в Исая 13 е описано за плена на Ерусалим.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Грабването
« Reply #82 on: June 07, 2008, 01:01:36 AM »
Никога не съм се замисляла за грабване или нещо такова,бяхме учени че ще бъдем грабнати,но аз така и не съм изследвала писанията по въпроса.Та ще има ли или не?ПИшете малко мнения,за да не търся много из Словото и по-точно засега предпочитам да не търся,за да не се забатачвам,сега не ми е времето да го мисля това,знам си го,искам първо други неща да си наредя.

mak

  • Administrator
  • Служещ
  • *****
  • Posts: 655
    • http://www.fellowshipbg.org
Re: Грабването
« Reply #83 on: June 07, 2008, 01:07:31 AM »
Здравей Kristiana, мисля че ще е добре да прочетеш тази тема добре от начало, и след това ако имаш някои конкретни въпроси да зададеш.
"Той ти е показал, човече, що е доброто; И какво иска Господ от тебе, Освен да вършиш праведното, да обичаш милост, И да ходиш смирено със своя Бог? " Михей 6:8

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Грабването
« Reply #84 on: June 07, 2008, 09:50:22 AM »
Никога не съм се замисляла за грабване или нещо такова,бяхме учени че ще бъдем грабнати,но аз така и не съм изследвала писанията по въпроса.Та ще има ли или не?ПИшете малко мнения,за да не търся много из Словото...

Първо здравей, Кристиана, и добре дошла във форума. Мисля, че е редно да послушаш съвета на mak и да прочетеш внимателно написаното по темата от самото начало. Ако разчиташ някой да ти даде "правилната доктрина" набързо, за да я научиш, без да имаш време да я осмислиш и разбереш, ще бъдеш разочарована. Ти казваш, че не си изследвала Писанията по въпроса, което е добро признание, но също намекваш, че не искаш да търсиш много из Словото, поне засега, и предпочиташ кратко обобщение. Проблемът е, че нищо не може и не трябва да замества нашето лично изследване на Писанията. Учители много, но Бог иска всички да бъдем учени на първо място от Него, и да не уповаваме на човеци.

Тъй че не бързай да получиш нещо на готово. Самото получаване и приемане на една доктрина, била тя и истинна, макар и да създава у нас увереност, че растем и се променяме, по себе си нищо не означава и няма духовна стойност. Защото има процес на освещаване чрез Божието Слово и действието на Божия Дух в живота ни, и този процес е ръководен от Бога, а не от нас. Ние винаги ще продължаваме да се учим и да пребъдваме в Христа--няма как да се дипломираме--но и няма да бъдем вчерашните деца. От нас се изисква да бъдем верни в малкото, което ни е дадено и търпеливи спрямо Господа, че ще ни даде повече, когато сме способни да го понесем.

Много учители в днешно време са се навъдили, които знаят да цитират Писанията и имат изградена позиция по кажи-речи всеки библейски въпрос, но реално не познават Бога и не ходят с Него, не са Го обикнали. Те разчитат на собствени сили, памет, интелект, талант, нюх, и прочие. Нека не допускаме тяхната грешка като не търсим преки пътища към Божието царство. Писано е: "Понеже тясна е портата и стеснен (в друг превод се казва "труден") е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират" (Мат. 7:14).

Quote
... и по-точно засега предпочитам да не търся,за да не се забатачвам,сега не ми е времето да го мисля това,знам си го,искам първо други неща да си наредя.

Мисля, че си на правия път! Радвам се, че тръпнеш да научиш истината по всеки въпрос. Човек, който не търси, да не очаква да намери. Но не забравай, че това е много отговорна работа, в която ние не трябва да прибързваме, а да оставим Бог да разсече мотивите на сърцата ни чрез Словото си и то да стане живот за нас.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

kristiyanstoilov

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 23
Re: Грабването
« Reply #85 on: June 07, 2008, 13:26:00 PM »
"А когато чуете за войни и за военни слухове, недейте се смущава; това трябва да стане; но туй не е свършекът.Защото народ ще се повдигне против народ, и царство против царство, ще има трусове на разни места, ще има глад; а тия неща са само началото на страданията. А вие внимавайте на себе си, защото ще ви предадат на събори, и в синагоги ще ви бият; и пред управители и царе ще застанете заради Мене, за да свидетелствувате на тях. Обаче, трябва първо да се проповядва благовестието на всичките народи.
 А когато ви поведат, за да ви предадат, не се безпокойте предварително какво ще говорите; но каквото ви се даде в оня час, това говорете! защото не сте вие, които говорите, а Светият Дух. Брат, брата ще предаде на смърт, и баща чадо; и чада ще се повдигнат против родители и ще ги умъртвят. И ще бъдете мразени от всички заради Моето име; но който устои до край, той ще бъде спасен."   
/Марка 13:7-13/   

Църквата трябва да премине през голямата скръб. Никъде в църковната история християните не са били "грабвани" като с магическа пръчка, поради някакво бедствие или приближаваща язва. Господ е предупреждавал своите си и им е давал указания как да се предпазят, но никога не са били щадени от трудните времена и гонения.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Грабването
« Reply #86 on: June 07, 2008, 19:26:55 PM »
Да,прави сте.
Ще трябва лично да си прочета малко.
И това ще стане.
Благодаря на всички за отговорите!

ПОздрави!

YN

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 86
Re: Грабването
« Reply #87 on: March 25, 2014, 00:32:50 AM »
Голяма част от вярванията относно грабването като случващо се преди Скръбта се крепи на едно пророчество от Даниил за седемдесетте седмици...

Ето го доста изчерпателно изложено:
http://www.discerningtheworld.com/2013/09/17/daniels-seventy-weeks/

Какво смятате за това?
Psa 111:7  Делата на ръцете Му са вярност и правосъдие; Всичките Му заповеди са непоколебими;
Psa 111:8  Утвърдени са до вечни векове, Като са направени във вярност и правота.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Грабването
« Reply #88 on: March 25, 2014, 00:45:50 AM »
Учението за грабването преди скръбта (т.е преди идването на Антихриста) не се крепи на пророчеството на Даниил за 70-те седмици а на пророчеството на някаква жена от Англия (ако не се лъжа), която твърде вероятно е подставено лице на йезуитите.

Що се отнася до пророчеството в Даниил за 70-те седмици, там ключовия трик е че последната седмица от 70-те някак си е отделена от първите 69 седмици със няколко хиляди години. Аз намирам подобен подход за нелогичен и несъстоятелен.

Моя отговор на това е съвсем прост:

2Сол. 2:1  А колкото до пришествието на нашия Господ Исус Христос и нашето събиране при Него молим ви, братя,
2Сол. 2:2  да не се поклащате лесно от здравия разсъдък, нито да се смущавате било от дух, било от слово, или послание, уж от нас изпратено, като че ли вече е настъпил денят на Господа
2Сол. 2:3  Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде, докато първо не дойде отстъплението, и не се яви човекът на греха, синът на погибелта,
2Сол. 2:4  който така се противи и се превъзнася над всеки, който се нарича Бог, или когато се отдава поклонение, щото той седи [както Бог] в Божия храм и представя себе си за Бог.


По ясно от това не знам колко може да бъде. Никакво грабване и събиране при Исус няма да има докато не се яви човекът на греха, сина на погибелта и не седне на Божия престол и накара всички да го считат за "Бог".

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

YN

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 86
Re: Грабването
« Reply #89 on: March 25, 2014, 21:04:45 PM »
A какво точно означават стихове 6-7 от същия пасаж? Винаги са ме обърквали.

6А сега знаете онова което го възпира за да се яви в своето си време. 7Защото тайната на беззаконието действува вече; само да се отмахне отсред който я възпира сега;

Кое е това което ще се отмахне?
Psa 111:7  Делата на ръцете Му са вярност и правосъдие; Всичките Му заповеди са непоколебими;
Psa 111:8  Утвърдени са до вечни векове, Като са направени във вярност и правота.