"""Според "Ранобуден" е нужно да изпълниш само част от закона, която не касае жертвите, докато Павел говори за изпълнение на "целия закон"."""
- Тихомире, това ти изказване доказва че не си запознат с животинските жертвоприношения и Аароновото Първосвещеничество, щом като си мислиш че те са част от закона. Те бяха добавени и вече ти показах стиха от Еремия 7:22. Защото не говорих на бащите ви, нито им дадох заповеди за всеизгаряния и жертви в деня, когато ги изведох от Египетската земя; - заповедите за жертването не бяха по воля на Бога, а бяха дадени за да подготвят хората за Исусовата жертва: Псалми 40:6
6. Към жертва и приноси Ти нямаш благоволение; отворил си уши в мене; всеизгаряне и принос за грях Ти не си поискал. - Тъй че, научи за кой закон говори Павел.
""Има някакъв проблем в цялата работа и ми се струва, че е в разбиранията на Ранобуден, тъй като той смята, че отричаме Божия закон, защото не се връзва с неговата логика. Обаче не се връзва нещо и с думите на Божието Слово.""
- Тихомире, кой сте тези “вие” – някаква църковна общност очевидно?
ИСКАМ ДА НАПРАВЯ И ЕДНО ПОСЛАНИЕ ЗА ТЕБ И BY FAITH:
Вие наричате неправилно цялата Библия “Божие Слово”. Библията се дели на:
- Закон, пророци – книгите от Битие до Малахя + Откровението до Йоан, наричани на много места “Писанията”
- Свидетелства – евангелията и писмата послания на апостолите
Та някои книги от свидетелствата макар и да съдържат цитати от Словото на Бог, те са си човешки писания, човешко слово – разкази на очевидци, съвети, поучения и т.н.
Свидетелствата са изключително важни за това че ние имаме чрез тях доказателство че Месията е дошъл. Те могат ид а са полезни за поучение, но те не са директно Слово на Бога към авторите, затова когато нещо не е ясно по отношение на закон трябва да се обръщате към Писанията – Законът и пророците, а не към писма на апостолиц, защото те не са арбитрате, арбитъра е Бог и Словото му, което се намира в закона и пророците. Затова и Петър ти казва във 2-рото си послание: “Освен това имаме по-достоверно нещо - пророческото слово, на което, добре правите, че давате внимание,...”
Затова ако се интересувате от въпроса за обрязването на езичницитe послушайте съвета на Петър и се допитайте до “по-достоверното нещо – пророческото слово”,а не да ми давате цитати от писма на Павел, стиховете от Галатяни ги знам на изуст, освен това знам абсолютно всички стихове за обрязването в цялата Библия, много преди да се обрежа. И така хайде да видим по-достоверното нещо – пророческото слово до Езекиил (44:7-9):
7 дето въведохте инородци, с необрязано сърце и необрязана плът, да бъдат в светилището Ми та да го мърсят, дори в Моя дом, и дето, когато принасяте хляба Ми, тлъстината и кръвта, престъпихте завета Ми, в прибавка на всичките ви други мерзости.
8 И не сте изпълнили службата на светите Ми неща, но сте поставили за себе си стражари над службата в светилището Ми.
9 Така казва Господ Иеова: От всичките инородци, които са между израилтяните, никой инородец с необрязано сърце и необрязана плът да не влиза в светилището Ми.
А ето ти стихове и от Изход 12:
48 И ако би някой чужденец да живее като пришелец между тебе и да иска да пази пасхата Господу, нека се обрежат всичките му мъжки, и тогава нека пристъпи да я пази; той ще бъде като туземец. Но никой необрязан не бива да яде от нея.
49 Един закон ще има за туземеца и за чужденеца, който е пришелец между вас.
50 И всичките израилтяни сториха според както Господ заповяда на Моисея и Аарона; така направиха.
Ето това е Словото на Бог – и в двата стиха съм подчертал че Бог говори – “така казва Господ Йехова”, както и “Господ заповяда”. Това е ясно и просто. Аз пазя това което Господ заповядва – аз съм езичник и трябваше да се обрежа ако искам да искам да съм с Господ и да ям хляба и да пя виното, неговото тяло което е жертвал за мен.
Научете се кое е Божието слово и кое е “свидетелствата”, пък тогава водете дискусии на сериозно ниво...