3. довод : църквата е основана върху Исус : Йоан 20 : 19-26, Мт. 18:18, Еф.2:27-22
Йоан 20 : 19-26 -
19. А вечерта на същия ден, първия на седмицата, когато вратата на стаята, гдето бяха учениците, беше заключена поради страха от юдеите, Исус дойде, застана посред, и каза им: Мир вам!
20. И като рече това, показа им ръцете и ребрата Си. И зарадваха се учениците като видяха Господа.
21. И Исус пак им рече: Мир вам! Както Отец изпрати Мене, така и Аз изпращам вас.
22. И като рече това, духна върху тях и им каза: Приемете Светия Дух.
23. На които простите греховете, простени им са, на които задържите задържани са. - някой да вижда основание за правенето и съществуването на църковни организации? Аз - не, искренно. Исус говори на Своите последователи, не на членовете на Своята Църква! Моля, нека бъдем коректни спрямо истината, а не спрямо традицията!
Мт. 18:18
18. Истина ви казвам: Каквото вържете на земята, ще бъде вързано на небесата; и каквото развържете на земята, ще бъде развързано на небесата.
19. Пак ви казвам, че ако двама от вас се съгласят на земята за каквото и да било нещо, което да поискат, ще им бъде дадено от Отца Ми, Който е на небесата.
20. Защото, гдето двама или трима са събрани в Мое име, там съм и Аз посред тях. - някой да чете тук че Исус открито заповядва да се създават "църкви" и да се правят хората "църковни членове" и да идват на "неделни богослужения" и "молитвени събрания" през седмицата, в делнични дни ?! Аз такова нещо не чета. Нито пък чета за "църква" - макар наложена от традиционният превод, тук думата „църква” не е употребена дори и е тематично дисонансна - Исус говори за силата на съгласието в молитвата на Своите последователи, но никак не говори, че те трябва да построят сграда, да получат разрешение от властите на държавата, за осъществяването на религиозна дейност и да започнат ТАКА да учат хората да вярват в Бога. Аз такова нещо НЕ ЧЕТА.
Еф.2:20-22
19. Затова вие не сте вече странни и пришелци, но сте съграждани на светиите и членове на Божието семейство;
20. понеже бяхте съградени върху основата на апостолите и пророците, като е краеъгълен камък сам Христос Исус,
21. върху когото всяко здание, стройно сглобено, расте за храм свет на Господа;
22. в който и вие се вграждате заедно в Духа за Божие обиталище. - въпросът е до тълкуванието. През годините е установено тълкуванието, че тези стихове касаят една структурирана организация, свързана с държавно разрешение за съществуване, строеж на сграда - храм, и осъществяване на специфична дейност, оправдана и обоснована с библията. Така.
Сега е добре да видим, че Павел НЕ Е ОСНОВАВАЛ църковни организации. Нито е строял сгради, наречени "църква", нито пък е събирал вярващите, наричайки ги "членове на църквата на Павел" (респективно – „членове на църквата на Яков / Йоан / Матей / Тимотей / тнт слуги на Бога ”). Така че смисълът на написаното от Павел по никакъв начин не е свързан с днешните религиозни фракции. Под "съграждани на Божието семейство" Павел В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не е имал в предвид "съчленове на Божиите църкви, регистрирани под властта на ХХХХ държава/ човешка империя", нито пък тук :
... Христос Исус,
21. върху когото всяко здание, стройно сглобено, расте за храм свет на Господа;
- ние имаме основателното право да тълкуваме така :
.... Христос Исус,
21. върху когото всяка църква, стройно сглобена, расте за храм свет на Господа; ... - под "сдание" Павел не е имал в предвид архитектурно произведение, нещо построено с човешки ръце, но е имал впредвид "Тялото на Помазаника", което "Тяло" е съставено от различните хора - те, хората са живи части на Тялото, но не са; НЕ СА /!!!/ членове на някаква религиозна организация, съществуваща след одобрението на комисията по вероизповедание към Министерството на вероизповеданията и имаща за шефове някакъв религиозен клир /духовенство, осъществяващо някакво "духовно служение" над обикновените вярващи/.
Мнозина от вярващите имат ревност за църквата. Искат „нещата да се оправят”. Но относно въпроса „Как” има редица различни възгледи. Няма единство. И е нормално. Защото „църквата” – било то православна, било то католическа, протестантска, евангелска, или каквато и да (е, изключая тези, които са видимо построени върху лъжеучения), е поставена върху една основа, която не е откровението за Исус. Това е много смело и конфликтно изказване, защото редица църкви претендират за основаване (особено православната такава) върху канарата Христос. Мисля да се позова на писанията.
Матей 16гл:
15. Казва им: Но според както вие казвате, Кой съм Аз?
16. Симон Петър в отговор рече: Ти си Помазаника, Сина на живия Бог.
17. Исус в отговор му каза: Блажен си, Симоне, сине Ионов, защото плът и кръв не са ти открили това, но Отец Ми, Който е на небесата.
18. Пък и Аз ти казвам, че ти си Петър {Значи: Канара} и на тая канара ще съградя Моята църква; и портите на ада няма да й надделеят.
19. Ще ти дам ключовете на небесното царство; и каквото вържеш на земята, ще бъде вързано на небесата, а каквото развържеш на земята, ще бъде развързано на небесата. Да признаеш факта, че Исус е Помазаника не те прави истинен, нито пък организацията ти – основана на канарата, на откровението за Него. Знаем от писмото на Яков, че дори и демоните признават факта за помазването на Исус от Назарет. Можем да видим, също така, в книгата откровение, че Исус отправя остри и дори – жестоки думи към събрания от вярващи в Неговото Име :
Откровението на Йоан 2гл:
18. До ангела на тиатирската църква пиши: Това казва Божият Син, Който има очи като огнен пламък, и Чиито нозе приличат на лъскава мед:
19. Зная твоите дела и любовта, вярата, служението и търпението ти, и че последните ти дела са по-много от първите.
20. Но имам против тебе това, че търпиш жената Езавел, която нарича себе си пророчица и която учи и прилъгва Моите слуги да блудствуват и да ядат идоложертвено.
... 3гл.:
15. Зная делата ти, че не си студен нито топъл. Дано да беше ти студен, или топъл.
16. Така, понеже си хладък, нито топъл, нито студен, ще те повърна из устата Си.
17. Понеже казваш: Богат съм, забогатях и нямам нужда от нищо, а не знаеш, че ти си окаяният, нещастен, сиромах, сляп и гол, ...
Ето, от тези, а и от други примери (описани в писмата на пратеника Павел към събрания от вярващи), можем да заключим, че дори и добре започнали и търгнали по пътя на спасението, дори и приели учението от пратеници, вярващите могат да се развратят и отделят от Бога. И за това свидетелсват писанията (Галатяни 1:6. Чудя се как вие оставяте Онзи, Който ви призова чрез Христовата благодат, и така скоро преминавате към друго благовестие;...). И така, стигаме до един основен и тревожен въпрос : възможно ли е основаването на съвременните църкви да не е според образеца, оставен ни от Бога чрез Неговите пратеници? И въобще – има ли някакъв образец, спрямо койт ние можем евентуално да говорим за изпълнение, или рушене на правдата и царството?