Author Topic: Грях, правда и съд.  (Read 16294 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Грях, правда и съд.
« on: October 07, 2010, 03:09:40 AM »
Тези дни размишлявах върху думите на Исус от Йоан 16 гл. и бях удивен колко ясно послание се дава в следния пасаж:

Йоан 16:7  Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз, защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя.
Йоан 16:8  И той, когато дойде, ще обвини света за грях, за правда и за съдба;
Йоан 16:9  за грях, защото не вярват в Мене;
Йоан 16:10  за правда, защото отивам при Отца, и няма вече да Ме виждате;
Йоан 16:11  а за съдба, защото князът на тоя свят е осъден.


Исус утешавайки учениците Си относно Неговото оттегляне от Земята, дава обещанието за Утешителя, който ще продължи делото на Исус на земята. Това, което Той разяснява е че Святият Дух, ще прави на земята точно това, което Исус е правил в дните на земното си служение.

Удивителното е че то не само се дефинира с 3 неща, но и тези три неща съдържат удивителна пълнота в себе си. Пълнота, която ако започнем да схващаме и обновим ума си в нея, ние ще знаем как да живеем в хармония с Бога, Неговата правда, Неговото царство и Неговите цели.

Йоан 16:8  И той, когато дойде, ще обвини света за грях, за правда и за съд;

Първо искам да обърна внимание на думата "обвини." Това е доста богата дума, която означава както да разобличиш някого, така и да предупредиш, да увещаеш и убедиш, да изискаш обяснение, да изкараш нещата на светло. И всичко това Утешителят трябва да направи в 3 области поради 3 ясни причини.

- За грях.

Тук е изключително важно да се разбира, че Святия Дух изобличава за "грях." Не се казва за греховете, а за грях. Грях и грехове са две различни неща, които биват тотално смесвани и обърквани от повечето считащи се за християни. Както в еврейския така и в гръцкия - думата за грях означава "да се разминеш с целта" Бог, Който е създал цялото Творение не го е създал безцелно, нито го е създал за да си съществува само за себе си. Напротив, Бог е създал всяко нещо за Себе Си, според както е писано:

Пр. 16:4  Господ е направил всяко нещо за Себе Си.

Римл. 11:36  Защото всичко е от Него, чрез Него и за Него, Нему да бъде слава до векове. Амин.

Бог има ясна цел и намерение за всичко, което е създал. И когато някое творение се отклони от тази цел, то това е което Писанието нарича грях. Ето защо първото нещо, което Святият Дух прави е да изобличи света за това, че живее извън Божиите цели. Това е изобличението за грях, без което никой не може да стане истински Христов последовател.

Днес има страшно много хора, които се подвизават под етикета "християни," твърдят,че са "новородени," че "имат Святия Дух" и прочие, но те живеят за себе си и цялата им набожност се върти около собственото им спасение. Те нямат никакво съзнание за Божиите цели, нито са посветени на тях до смърт. И те смятат, че имат мир с Бога, но истината е че човек в такова състояние още не знае какво е покаяние, нито какво е да се покае за греха. Това са езичници, които са станали набожни с цел "да се спасят" - сиреч тяхното себе продължава да царува в тях. Исус не е реален Господар на живота им и те остават в греха.

Именно поради тази причина те постоянно се борят с различни грехове и греховете им надвиват, защото греховете са СЛЕДСТВИЕ от живота в грях, сиреч живота извън Божиите цели. Докато човек е в грях той НИКОГА няма да има победа над греховете.

Нещо повече, аз не виждам как човек може да ВИДИ, да бъде убеден в това, че целия му живот е грях, не просто че прави някакви грехове, а че целият му живот Е ГРЯХ, защото той не живее за Бога а за себе си, без действието на Святия Дух. Подобно осъзнаване става на толкова дълбоко ниво, то преобръща всички представи наопаки, срива ценностната система на света до земята и преобръща храмовете на светската добродетел в руини. Аз не виждам как човек би могъл сам да осъзнае това без Небесна интервенция. Когато ТОВА се случи, когато човек се погнуси до дъното на душата си от ВСИЧКО, което този свят е изградил като устои, като мъдрост, като цели, когато всичките придобивки и добродетели на света човек счете за измет, ТОГАВА можем да сме сигурни, е Святият Дух е имал автентично дело в този човек. И ако някой никога не е преминал през подобно съкрушаващо преживяване, то са нищожни шансовете този човек да знае кой НАИСТИНА е Бог, и да се е отвърнал НАИСТИНА от греха.

На мен ми омръзна да слушам "свидетелства" за това, как някой почнал да посещава евангелска църква и как се бил променил. Спрял наркотиците, спрял цигарите, блудствата, алкохола и кражбите. Това НЕ ДОКАЗВА НИЩО. Всяка една религия на земята има силата да предизвиква подобна промяна в хората. Мнозина станали мюсюлмани или будисти или мормони дават същия тип свидетелства. Единственото доказателство, че човек е преминал от смърт към живот, а не просто от една религия към друга, или от атеистична нагласа към набожна нагласа, е това ако той се е отвърнал от ВЪРВЕЖА на този свят, сиреч ОБЪРНАЛ се е към целите на Божието царство.

Как знаем кое е обратното на греха? Как знаем какви са Божиите цели. Как да ги разберем, как да ги проумеем? Исус отговаря:

Йоан 16:9  за грях, защото не вярват в Мене;

Ако някой иска да разбере Божията цел, то той трябва да ПОЗНАЕ КОЙ Е ИСУС, КАКВА Е КАУЗАТА МУ, КАКЪВ Е СТРЕМЕЖА МУ, ЗАЩО ЖИВЕЕ ИСУС, ЗАЩО СЪЩЕСТВУВА, НАКЪДЕ ОТИВА, КОЕ Е ВАЖНО ЗА НЕГО? И когато го разбере, да го повярва. Да повярва ще рече да постави цялото си доверие в Него. Исус може да прости греховете само на онези, които се отвръщат от греха.

Греха е начин на мислене, греха е ценностна система, греха е мотивация, греха е система на престиж и успех според мъдростта на този свят. Греха е подмяна на Божиите цели с други лъжливи цели. И само онзи който се отвърне от греха, ще бъде свободен от греховете. Грехове са онези неща, които човек прави в следствие от живота в грях. А греховете са такова нещо, че те превземат и поробват човека, идвайки с обещанието за успех, сигурност и наслада, те се превръщат в мъчители и поробители на човешката душа.

Ето защо ако все още се борите с открити грехове в живота си, то това означава, че повече или по-малко сте в отклонение от Божиите цели. И вместо да се борите с тия грехове, трябва да извикате към Бога да ви покаже, къде сте се отклонили от целите и волята Му, за да можете да се върнете обратно в пътя на святостта (сиреч на отделеността за Божиите цели и царство).

Ние никога няма да разберем какво е да изоставим греха, ако не познаем НАИСТИНА кой е Исус. Не милозливия образ, който този свят му е измислил, за да Го направи съвместим със своята система. Днес света е намерил място за "църквите" - отредил им е роля каквато той е решил, че те ще са полезни на обществото, и мнозина считащи се за християни даже се гордеят с това. Истинската ПОКАЯНА църква трябва да бъде ШАМАР в лицето на всичко за което този свят стои. Света трябва да изпада в неистов гняв гледайки пред себе си истински Христови светии, защото всичко за което те стоят е пълното зачеркване на цялата светска система с нейните ценности и цели. Точно както Писанието свидетелства:

Деян.17:6  Но като ги не намериха, завлякоха Ясона и някои от братята пред градоначалниците и викаха: Тия, които изопачиха света, дойдоха и тука;

Тия които преобърнаха света, които обърнаха всичко на обратно, които зачеркнаха всичко на което този свят се надява и стъпкаха всичките му светини и добродетели. Това са истинските Христови светии. Това са хората които Святият Дух е обърнал от грях към Исус, към олицетворението на всичко, което Бог някога е искал и в което е благоволил. Ако света не се чувства "изопачен" от онова за което ти стоиш и за което живееш, то ти все още си част от него. Тук не става въпрос за закърпване и подобряване на характера и оставяне на някои "неморални навици" - тук става въпрос за преобръщане на ВСИЧКО с главата надолу.  Тук става въпрос да стоим за онова, което ще накара света да крещи срещу нас "Махни ги, разпни ги!"

***

Наистина не очаквах писането по тази тема да стане толкова дълго, поради което предпочитам да спра до тук и да продължа по-късно с останалите 2 неща от пълнотата, която Утешителя ще донесе в живота на всички истински ученици.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #1 on: October 07, 2010, 15:34:51 PM »
- за правда

След като Святият Дух е обърнал един човек от греха, Той започва да го увещава относно това КАКВО Е ПРАВДА, сиреч кое е право и кое не е право според Божиите вечни стандарти. Днес църквите се занимават със всякакви игрички, конференции, чудят се с какво да се забавляват или с каква набожна активност да се захванат, но къде е НАСТАВЛЕНИЕТО В ПРАВДАТА? Тук в този форум беше повдигната тема относно какво е правдата и хората неизбежно зациклят около оправданието, защото за тях правдата не съществува като концепция. Всичко от което се интересуват е те да бъдат оправдани, и да спасят малкия си живот от ада. За тях е важно да знаят какво може и какво не може да се прави, така че да запазят спасението си, а не защото са възлюбили Бога на всяка правда и желаят да се предадат на установяването на Царството на правдата по цялата земя, при това по Божия начин каквото и да им струва.

Наблягането на "Божия начин" е изключително важно, защото има мнозина които са се заели с преследване на установяване на Божието Царство на земята толкова ревностно, че не се интересуват от средствата които ще използват. Типичен пример за това са йезуитите и тяхната популярна фраза "целта оправдава средствата."

Божието Царство ще установи правдата на Земята само и единствено по Божият начин. Божиите цели се постигат само с Божиите средства, не с напъните на човешката хитрост. God's ends by God's means.

И така отвърнал се от греха, човек трябва да се предаде на ПРАВДАТА. Да я научава, да я придобива, да я живее. И Утешителят е тук, за да ни увещава и изобличава относно всичко, което е ПРАВО. Неговата работа е да ни направи ученици на правдата. И ако някой не е станал ученик на правдата, то такъв не знае кой е Святия Дух нито има общение с Него.

Йоан 16:10  за правда, защото отивам при Отца, и няма вече да Ме виждате;

Тук се вижда много ясно факта, че Утешителят поема да върши точно това, което Исус правеше в дните на плътта си. Исус е Божията Правда в плът между човеците, но понеже Той се оттегля от земята за определено време, и ние вече няма да виждаме съвършената Правда пред очите си за да се учим от нея, то сега Святият Дух е пратен да изведе на светло какво е Правдата също както Исус правеше в дните Си на земята.

Ето защо общението на Духа има същата роля и цел, каквато имаше седенето при нозете на Исус, когато поучаваше пътя на Правдата пред учениците Си.

Защо веднага след като изобличи за грях, сиреч за пропускане на Божиите цели, Святият Дух се заема да увещае за правдата? Защото правдата е Божията цел за цялото Творение. Именно затова светът е обвинен за грях защото не вярва в Царя на Правдата. Да вярва ще рече да прегърне същите цели, същите стандарти на Правдата, за които стои Исус Божият Помазаник.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #2 on: October 09, 2010, 10:27:54 AM »
Здравей, Уочмане,
споделям становището ти. И на мен са ми правили силно впечатление тези думи на Господ.
Но не винаги в Библията "грях" и "грехове" са нещо различно.

Quote
Грях и грехове са две различни неща, които биват тотално смесвани и обърквани от повечето считащи се за християни.

Често те се използват взаимно заменяемо и всичко зависи от контекста, в който е говорено.

В случая, наистина "грях" е различно от грехове. И означава, живот без доверие в Христос, далеч от Неговите цели, в бунт срещу Бога. Цялостно състояние, от което се раждат конкретни греховни действия, които поробват човеците.
И се опитват да поробят и християните, веднага когато се отдалечим от Господа, когато се отклоним да следваме Неговата цел.

Както ти ни увещаваш (мисля), ако не подчиним живота си, стремежите си и волята си на Господ Исус, то не бихме се справили успешно с нито един грях, защото така бихме кастрили издънки, които после порастват още по- свежи и силни. Тъй като коренът Грях си стои здрав и як.

Затова за да расте вярата ни, в Господа, трябва да се учим от Словото Му, да вземаме решения, които да ни водят в подчинение на Неговата воля. Нещо, на което нито един форум не може да ни научи.
Но може да ни предизвика да мислим.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #3 on: October 09, 2010, 11:03:04 AM »
В случая, наистина "грях" е различно от грехове. И означава, живот без доверие в Христос, далеч от Неговите цели, в бунт срещу Бога. Цялостно състояние, от което се раждат конкретни греховни действия, които поробват човеците.
Това, което Watchman обясни за значението на думата грях не е свободни разсъждения като това, което говориш, а е директно взето от речниците на иврит и гръцки, сиреч първичното значение на думите.

Това е важно, а не да си правим свободни разсъждения, защото още в стари времена, когато Бог е говорил за грях хората не са познавали още Месията и пак са знаели какво е грях, поради това първично значение на думата.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #4 on: October 09, 2010, 11:29:46 AM »
Знам, че значението на думата "грях", е "пропускане на целта".
Но и "грехове", също е пропускане на целта.
"Свободни разсъждения", може да ти се струват на тебе, но не си погледнал в Библията си.

Виж например в този случай, как ги използва Йоан, без да ги разграничава особено.
1 Йоан 3: 4. Всеки, който върши грях, върши и беззаконие; и грехът е беззаконие.
  5. И вие знаете, че Той се яви, за да вземе нашите грехове, и в Него няма грях.



ГОСПОД в Левит16: 15. И да заколи козела на жертвата за грях, която е за народа, и да внесе кръвта му зад завесата, и да направи с кръвта му, както направи с кръвта на юнеца, като поръси с нея над умилостивилището и пред умилостивилището.
  16. И да направи умилостивение за светилището заради нечистотите на израилевите синове и заради престъпленията им във всичките им грехове. Също така да направи и за шатъра за срещане, който стои помежду им сред нечистотите им.
  17. И никой да не се намира в шатъра за срещане, когато той влиза, за да извърши умилостивение в светилището, докато излезе. Така да направи умилостивение за себе си, за дома си и за цялото събрание на Израил.
  18. После да излезе при олтара, който е пред ГОСПОДА, и да направи умилостивение за него. Да вземе от кръвта на юнеца и от кръвта на козела и да я сложи наоколо по роговете на олтара,
  19. и седем пъти да поръси върху него с пръста си от кръвта, и да го очисти и да го освети от нечистотите на израилевите синове.
  20. А когато завърши умилостивението за светилището, за шатъра за срещане и за олтара, да приведе живия козел.
  21. И Аарон да положи двете си ръце на главата на живия козел и да изповяда над него всичките беззакония на израилевите синове и всичките им престъпления във всичките им грехове, и да ги възложи на главата на козела. И да го изпрати в пустинята чрез определен човек,
  22. за да понесе козелът на себе си всичките им беззакония в пуста земя; и да го прогони в пустинята.
  23. И Аарон да влезе в шатъра за срещане, да съблече ленените одежди, в които се е облякъл, когато е влязъл в светилището, и да ги остави там.
  24. И да изкъпе тялото си във вода на свято място и да облече одеждите си. И да излезе и да принесе своето всеизгаряне и всеизгарянето на народа, и да направи умилостивение за себе си и за народа.
  25. А тлъстината на жертвата за грях да изгори на олтара.
  26. А онзи, който откара козела за освобождение, да изпере дрехите си и да изкъпе тялото си във вода, и след това да влезе в стана.
  27. А юнеца на жертвата за грях и козела на жертвата за грях, чиято кръв е била внесена, за да се извърши умилостивение в светилището, да се изнесат вън от стана и кожата им, месото им и изпражненията им да се изгорят в огън.
  28. А онзи, който ги изгори, да изпере дрехите си и да изкъпе тялото си с вода, и след това да влезе в стана.
  29. Това да ви бъде вечна наредба: в седмия месец, на десетия ден от месеца да смирите душите си и да не вършите никаква работа - нито местен жител, нито пришълец, който пребивава между вас -
  30. защото в този ден ще се направи умилостивение за вас, за да се очистите от всичките си грехове и да сте чисти пред ГОСПОДА.
  31. Това да ви бъде събота за почивка и да смирите душите си; това е вечна наредба.
  32. Онзи свещеник, който бъде помазан и посветен да свещенодейства вместо баща си, да направи умилостивението. Да се облече в ленените одежди, светите одежди,
  33. и да направи умилостивение за святото светилище; и за шатъра за срещане и за олтара да направи умилостивение; и за свещениците и за целия народ на обществото да направи умилостивение.
  34. Това ще ви бъде за вечна наредба, веднъж в годината да правите умилостивение за израилевите синове заради всичките им грехове. И Аарон направи, както ГОСПОД заповяда на Мойсей.

blossom

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 168
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #5 on: October 10, 2010, 17:54:03 PM »
 Watchman,благодаря за споделеното тълкуване относно думите на Исус за целта от изпращане на Святия Дух: за правда, за грях  и сега очаквам с нетърпение последната част - за съдба, а вярвам и други  искат да видят завършека на тълкуванието.

Праведният ще цъфти като палма, ще расте като кедър в Ливан, насадените в дома Господен ще цъфтят в дворовете на нашия Бог.Пс.92:12-13
"All worshipping, honoring, or service invented by the brain of man in the religion of God, without His own express commandment, is idolatry."  John Knox

Прашинка

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 71
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #6 on: October 12, 2010, 10:10:41 AM »
И аз чакам с нетърпение продължението.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 506
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #7 on: October 19, 2010, 00:52:23 AM »
- за правда

След като Святият Дух е обърнал един човек от греха, Той започва да го увещава относно това КАКВО Е ПРАВДА, сиреч кое е право и кое не е право според Божиите вечни стандарти. Днес църквите се занимават със всякакви игрички, конференции, чудят се с какво да се забавляват или с каква набожна активност да се захванат, но къде е НАСТАВЛЕНИЕТО В ПРАВДАТА?

За да се разберат някои неща е нужна понякога и съпоставка с техни производни . Това е чест подход в езикознанието и етимологията, за да се достигне до автентичната коренна дума, дала „разсейки” при образуването на различни други думи, достигнали видоизменени през вековете, до нас.

„Правда” е много важна дума. Редно е да се види дали има активен, или пасивен баланс, или може да се разгледа двустранно и непротиворечиво. Пише, ча Авраам повярването, приемането на думите на Бога, осланянето на тях, му се счете за о-правда-ние. Той беше оправдан. Разгледано в новият завет от Яков, който разисква въпросът за вярата и равностойните `и дела.

Добре е да се разгледат стихове от Левити като тези :
Левит 6:4. тогава, ако е съгрешил и е виновен, нека повърне това, което е вземал с грабеж, или това, което е придобил с НЕПРАВДА,…
Левит 19:15. Да не извършиш НЕПРАВДА в съд; да не покажеш лицеприятие към сиромаха, нито да се стесниш от личността на големеца; но по ПРАВДА да СЪДИШ ближния си.

Тук ще направя малка отметка. Поради съвременни лъжеучители, навличащи на себе си достатъчнозаслужено осъждение, всред вярващите е установена догмата „Не съди!” без никакво разбиране на контекста и продължението на думите на Спасителя. От тези стихове (а именно – от Левити), а и от много други е безпределно ясно, че пред Бог НЕ Е ПРОСТО РЕДНО, А НУЖНО – ДА, НУЖНО (!!!!) ДА СЕ СЪДИ СПРАВЕДЛИВО, или ако щете : „Според правда/та.” Бог желае да има правосъдие и справедливост всред Неговият народ и отсъствието на праведен/справедлив съд нарушава не просто Неговото желание, но и действа противно на Него – Самият и правдата на царството Му. Без правосъдие няма правда и наличието на правда е вследствие на упражняването на правосъдие. Но тъй като при наличието на ПРАВОСЪДИЕ наяве всред редица църкви ще блеснат грехове и редица неправедни неща, то е редно правосъдието да бъде ПРЕДСТАВЕНО с друго име и друг образ. И така, лидерите на християнските организации, за да продължават традицията, съдействат на лъжата като ПОКРИВАТ и ИЗОПЪЧАВАТ правосъдието – то е осквернено . Но Бог е Бог и бих казал : - Който търси – той и ще намери, както е казал Спасителя.
Като завършек на тези си размисли, ще кажа, че клеветата : „- Не съди!” е насочена ТОЧНО и ДИРЕКТНО срещу действието на обвинение на Святият Дух към сърцата на вярващите. И това е съдействие с княза на този свят, който няма нищо общо и със Самият Божий Син и с истината на писанията. Той обича да извращава пътят на правдата посредством свои слуги.
Левит 19:35. Да не извършите НЕПРАВДА  в съд, в мярка, във везни, или в мерило.

Нека разгледаме и следните стихове, които са много важни, поне за мен :

Левит 25:14. И ако продадеш нещо на ближния си, или купиш нещо от ближния си, да се не ОНЕПРАВДАВАТЕ едни други; …
Левит 25:17. Да се не ОНЕПРАВДАВАТЕ един други; но да се боиш от своя Бог; защото Аз съм Иеова вашият Бог.
Второзаконие 6:25. И това ще ни се счита за ПРАВДА, ако внимаваме да вършим всички тия заповеди пред Господа нашия Бог, както ни заповяда.

Днес онеправдаването е често срещано явление всред вярващите. Въбще да онеправдаеш някого – брат, или невярващ си е нещо просто … нормално. Аз наскоро бях ШОКИРАН от мисловната логика и „житейските принципи” на двама бра….ъъъъ…познати. След като се наслушах на песни и реплики от типа на „- Нема паре…нема и цигаре…” и „Казват, че животът е радост и тъга…” аз бях онеправдан финансово от тях. Измама. Казаха, че цените, с които работят са много ниски, а се оказа, че това е лъжа. В случаят думата, с която може да се характеризира тяхното поведение към мен е : „Онеправдаване , обирджийство, кражба”. А ето какви важни стихове относно вярващите има в Левити ! Пише, че вършенето на правда е от тези, които се боят от Бога. Това е важно да се подчертае.

И така, колко е добро и редно вярващите да бъдат сол и светлина на света като вършат правда и стоейки в истината, да вършат правосъдие. Тогава те ще са „град, поставен на високо”, а инак : „сол, обезсолена и тъпкана”.


Владимир.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #8 on: October 19, 2010, 03:44:09 AM »
Quote
„Правда” е много важна дума. Редно е да се види дали има активен, или пасивен баланс, или може да се разгледа двустранно и непротиворечиво.

Владо, как успя да го съчиниш това бе човек?
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

blossom

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 168
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #9 on: October 19, 2010, 17:45:30 PM »
Quote
„Правда” е много важна дума. Редно е да се види дали има активен, или пасивен баланс, или може да се разгледа двустранно и непротиворечиво.

Владо, как успя да го съчиниш това бе човек?


Хахахахаха!!!!Много ми е смешно! :) Честно! aма се смея с добро сърце! :)

Това е  "професионално" изкривяване от разни там митнически ежедневия  на Владо и дисбаланс между очакванията му за правда от негови познати(в т.ч. братя) и "етимологичния"  му подход  при анализиране на тяхното поведение!!!
Праведният ще цъфти като палма, ще расте като кедър в Ливан, насадените в дома Господен ще цъфтят в дворовете на нашия Бог.Пс.92:12-13
"All worshipping, honoring, or service invented by the brain of man in the religion of God, without His own express commandment, is idolatry."  John Knox

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 506
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #10 on: October 20, 2010, 12:22:24 PM »
Quote
„Правда” е много важна дума. Редно е да се види дали има активен, или пасивен баланс, или може да се разгледа двустранно и непротиворечиво.

Владо, как успя да го съчиниш това бе човек?
  Ами не съм го аз съчинил аз ...това е обичаен речник на филолог... Под "активен, или пасивен баланс" имам в предвид вътрешното значение на думата, ....добре де, да не ви занивама със семиотиката и другите интердисциплини, простете. Ще го представям в по-разбираем и нормален вид. (Блосъм, вече не съм част от Агенцията ) .

  Една дума може да има "активен" баланс - тоест - да има активно, дейно значение ("от", или "спрямо"), деятелност, или "пасивност", пасивен баланс. Така например думата "зная" може да има активност и пасивност в себе си и редица езикови дисциплини изучават тези явления, езикови явления. Изтъквам, че може "правда" да има и пасивен и активен вътрешен знаков и смислов баланс, ненарушим при едновременно и синхронно изследване и на двете
понятия. Тоест, с две думи, "правда" може да е и дейност и състояние.
Владо.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #11 on: October 20, 2010, 13:46:24 PM »
Аз мисля, че вместо да се обръщаме към светски и езически дисциплини като фолологията, по-добре да се изследва значението на думата в оригиналните езици, с нейните корени, значения и нюанси. Според Писанието думите на Бога са ДУХ и ЖИВОТ, и като такива трява да бъдат изучавани и възприемани.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Прашинка

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 71
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #12 on: October 22, 2010, 00:41:38 AM »
Не може ли просто Watchman да си довърши спокойно темата, без разни философски намеси?!Мисля , че форума не е съревнование кой по-сложно ще се изрази,и как ще ни шашне ,  а какво казва нашия Бог по въпроса от словото си.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 506
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #13 on: October 22, 2010, 11:13:11 AM »
Не може ли просто Watchman да си довърши спокойно темата, без разни философски намеси?!Мисля , че форума не е съревнование кой по-сложно ще се изрази,и как ще ни шашне ,  а какво казва нашия Бог по въпроса от словото си.

  Темата е отворена за участие от всеки, който се е регистрирал - в това число съм и аз. Намесата ми не е "философска", а "филологическа". Не бих казал, че имам съревнование спрямо който и да е участник, или администратор, или модератор в сайта. Също - не бих казал, че отправната ми точка за писане е да "шашна" който и да било. И ако някой претендира, че желае да приема поучение върху словото - нека си оправи сърцето и да внимава как и какво пише.
  Но ако някой желае да ме изобличи за мое добро, е - това е съвсем друга работа. Нека го направи както трябва и според даденият ни Святий Дух. Другото е дело на плътта и не допринася за добро, а според написаното от пратениците : за дрязги, партизанства и тям подобни, за които Павел казва, че вършещите такива работи няма да наследят / влезнат царството.

  Владо.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Грях, правда и съд.
« Reply #14 on: October 22, 2010, 11:23:34 AM »
Добре, нека продължаваме по темата.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?