Тихомире,
дебалансираността не е нито човешки научен подход при изследователските методи в научният свят, нито пък подхожда на вярващи в Исус.
Съжалявам за нетематичното писане, но излагам няколко реда, които смятам за важни.
Балансираност, синхронност и цялостност са аспектите на всички автори на писанията, предаващи ни цялата картина на учението Госоподне и на Самият Него. От друга страна, дебалансираността и акцентното изкривяване са методи на редица организации от типа на ОБЦ, ЕПЦ, АРЦ, тнт, които целят да предават изкривено и извратено и учението и писанията, така че не виждам защо правите паралел спрямо тях, макар и индиректно.
Когато Бог прави нещо Той не използва дисбалансираност, за да акцентира и да се разбере, видите ли , от хората, дадено нещо, за сметка на завършеността и цялостта на истината - не. Той винаги представя нещата в синхрон, баланс, Божествена хармония, пълнота и истинност. Така е и с Неговите служители - подход "Чрез дисбалансиране " да се обясни и акцентира нещо- си, колкото и добро да е то е човешки и душевен, водещ до недобър плод.
Аз нямам нищо против земеделието, дори смея да твърдя, че съм работил здраво в тази област, както и съм бил овчар, хамалин, тнт и тнт - просто правя нужните отметки в тази тема за да има баланс и завършеност спрямо писанията, а не акцентно дисбалансиране и, в крайна сметка - изкривено представяне на цялостта, което никой не желае.
Тихомир : Постингът е дебалансиран умишлено в категорията "земеделие". Ако беше нещо, което беше всеобщо за всички можеше да бъде (примерно) в "основни духовни въпроси". - до тук с обяснението на това изказване.
********************
Принципно, относно това изказване :
Тихомир :
Когато Павел говори за това, че прави шатри и на друго място казва "бъдете и вие като мен" някой смята ли, че всички трябва да правят шатри?
Не, защото контекстът говори за друго, а не за шатри.
- ако ти прави впечатление, Тихомире, Павел никъде не е нито дисбалансирал даден аспект от вярата, за сметка на цялостта, нито пък си е позволявал да изолира даден проблем, за да го разгледа изолирано и така да го остави, без представяне на цялост.
Дори и в раздел "земеделие, или защо беше създаден Адам" , е редно да се изтъкнат и другите дооформящи картината неща, иначе се достига до неправилно и изкривено представяне на информацията, което никой не го желае.
Объркването от тук :
1 Коринтяни 4:16
Затова ви се моля, бъдете подражатели на мене.
Филипяни 3:17
Братя, бъдете всички подражатели на мене и внимавайте на тия, които се обхождат така, както имате пример в нас.
----може да обърка някои младенци във вярата, но не и хора, четящи и живеещи по закона на свободата.
Отделно, Павел се е стараел да пише достатъчно ясно, макар и сложно, цялостно и глобално, за да изолира възможността за дисбалансиране и неправилно тълкуване на самите му писма.
Примерът е несходен.
Владо.