привет , странник!
Като ти чета отговора , ти ме навеждаш и на една друга мисъл , която ще се опитам да обясня , но преди това по това което си написал.
На първо място , не бих желал , нито да гася нечий ентусиазъм , или да споря относно това дали в нечии сърца има ревност или няма.Да , има места където нещата са по студени и от хладилник , и места където вероятно дадени водачи не водят стадото в правилна посока и тн.Така е.
Но да намесваме тук нещо което ти наричаш чисто литературно -
огън на ревност за Господа
израз който аз лично не знам дали съществува в Писанията , по скоро не , и да го прилагаме към обсъжданият текст , не мисля че би ни довел такъв подход до коректно разбиране относно това какво казва този текст.Не бива да привнасяме външни неща , извън Писанията , поетични изрази и др. за да си обясним значението на даден текст.
Конкретният контекст говори в определена посока.Това което аз съм забелязъл в Писанията , е че огънят не е за препоръчване и е или средство което Бог използва за да очисти , да върне своите в пътя , или за да нанесе гняв.
Бог е огън който пояжда (Евреи12:29).Пояжда противниците.
КОнкретният текст говори за Един който ще кръсти едни хора със Св.Дух и с огън.На кого говори Йоан? На фарисеите и садукеите.
Едни от тях ще дадат плодове , други няма.Едни от тях Бог ще кръсти с Духа , те са житото , което Той ще прибере в житницата.Други , няма да дадат плод , те ще изгорят в неугасим огън.Те именно са плявата.
Две кръщения (потапяния) - в Духа и в огъня.
Това което виждам сега е и още нещо което е възможно , макар горното което ти написах , лично на мен да ми се вижда вярно и приближаващо се максимално до контекста и това което знаем от Писанията относно използването на огъня от Бога.
Възможно е и тези които са кръстени с Духа , да бъдат прекарани от Бога и през огън.
Това обаче не е нещо желателно за тях , но нещо което е милост от Бога.Тоест крайна мярка от Бога за тяхно добро.
така идеята ти за кръщение с огън , като нещо последващо кръщението с Духа и нещо още по добро , аз не виждам да се подкрепя нито от текста , нито от Писанията.
поздрав!