Bиждам че ти бъркаш за много неща но никога не си признаваш - както в една тема беше писал че безгрижието е голям грях -- което е нелепо, тъи-като апостол Павел казва в посаланито към Кор. че "желае всички да бъдем БЕЗГРИЖНИ" , а Христос ни казва да "внимаваме да не би да се закоравят сърцата от преяждане, пиянство и ЖИТЕИСКИ ГРИЖИ!"
Аз предпочитам да вярвам на тях.
М/у другото безгрижието НЕ Е синоним на безделието.
Или по-точно:
"ти бъркаш в много неща.... че безгрижието е голям грях -- което е нелепо"
"The Disciple", непознаването на Писанията води до много грехове. Не знам дали разбра, но в момента каза, че Бог говори нелепи неща. Нека ти покажа:
Езекиил 16:49. Ето що беше беззаконието на сестра ти Содом, Нейното и на дъщерите й: Гордост, пресищане с храна и безгрижно спокойствие; А сиромахът и немощният не подкрепяше;
Трябва много да внимаваш какво говориш и да се покаеш пред Бога за тези твои несмислени думи.
А ако прочетеш думите на Павел по-подробно, той говори за семейния човек, който има много повече грижи от несемейния. Прочети си внимателно 1 Коринтяни 7. Адам, дори когато нямаше помощник в лицето на Ева, също не беше безгрижен, но Бог му даде да се занимава със земеделие.
Напротив приятелю, аз мисля че ти казваш че Бог говори нелепши неща, не аз.
Да кажеш че 1 Кор. се отнася само за семеиният човек е все едно да кажеш че цялата книга Кор. е само за Коринтяните от онова време и не се отнася за нас!
Или пък когато Христос казва "Бдете" тои го казва само на ония които лично го е казал тогава а не и нас сега.
Второ мисля че книгата Езекиел е доста по- сложна за тълкуване е от това елеманторно ,. буквално разбиране което ти си предал.
Освен това ти вадиш тоя стих от контекста на цялата глава, не само това но и вадиш думите "безгрижно спокоиствие" от контекста на целия стих и се съсредоточаваш само в/у тях а там са описани общо 4 неща, защо не споменаваш и тях :
Грехът на Содом е споменат единствено и само като съвкупност на 4 обстоятелства: " Гордост, пресищане с храна, и безгрижно спокойствие; А сиромахът и немощният не подкрепяше" -- а ти се съсредопточаваш само в/у едно от тях.
Освен това коя е тази Содом - това града Содом ли е? По -нагоре в главата се казва че тя е сестра на Ерусалим и Самария, която по-своему е преобраз на църквата. Нещо не се връзват нещата.
Ето какво казва превода на Кинг Дж. за този стих които е доста по-близък до оригинала:
"Behold, this was the iniquity of thy sister Sodom, pride, fulness of bread, and abundance of idleness was in her and in her daughters, neither did she strengthen the hand of the poor and needy."
Доста по различно е от Бълг. нали?
Бълг. превод на стария завет не е добър -- има много грешки и неточностти.
Ако безгрижието и спокоиствието бяха грехове,
спомни си че Исус посети 2 сестри на Лазар -- еднata постoянно шетaше насам-натам улисана в много грижи, а другата седна спокоино при нозете на Господа и слушаше словото му.
Е, коя получи похвалата на Исус???
Аз защитавам Мария ти защитаваш Марта.
Виждаш че и Бог е на моята страна защото тои удобри Мария.
На основание Новият Завет на Господа Иисуса Христа може уверено да се заключи че безгрижието не само че не е грях но е и важна добродетел в пътя към истината.
Amen.