Здравейте, здравей small axe :)
Разбирам, че тук се правят някакви духовни гимнастики и упражнения, но не виждам някакъв ефект, освен този на бягащата пътечка. Всъщност се стои на едно място и може би има полза от това, не отричам.
Тихомир пише:
Може би и авторът на Евреи е бил твърде надут (според мисленето на constant) да каже:
Поради това, нека оставим първоначалното учение за Христа и нека се стремим към съвършенство, без да полагаме изново за основа покаяние от мъртви дела, вяра в Бога, учение за кръщения, за ръкополагане, за възкресяване на мъртви и за вечен съд.
С автора на Евреи, не се сравнявай, Тихо. Защото има много да го гониш, за да го достигнеш в съвършенство. Понеже и бягаш в обратната посока.
За да се стремим към съвършенство, не бива да си слагаме маска на съвършенство, а трябва да се видим такива каквито сме - слаби и грешни. И когато се видим такива, тогава ще можем да състрадаваме на слабостите и на своите братя. И няма да ги нападаме като ястреби, заради някоя изказана дума или фраза, изречени с желание да се помогне.
А не като мен сега - със жлъч горчива в сърце изгнило. :)
Добре, ако си забелязал някаква погрешка у някой брат - макар ти да си толкова горен, че не ни стичаш за братя. Но добре е, да го наставиш с добро сърце, а не да правиш богословски теории и да се изкарваш мъдър на чужд гръб.
Още повече, че нещата които твърдиш е съмнително дали са верни.
Но вероятно моята преценка не е съвсем точна, понеже съм пиян от вавилонското вино. :)
Стана ясно, че Господ забавя наказанието над нечестивите, понеже иска всички да дойдат на покаяние.
Е, след като това е Божията воля, толкова ли е неправилно да се молим за покаянието на някой невярващ?
Ние не се молим Бог да го покае, както ти си мислиш, че.
Молим се, Бог да подейства в живота му, та това действие на Светия Божи Дух, да доведе до проглеждане и покаяние.
Исус е Този, Който отваря очите на слепородените (вж. Йоан 9).
Бог е Този, Който призовава към покаяние.
Обръщайки се назад, преди покаянието си, ти не усети ли действието на Божия Дух?
Сам ли се покая, сам ли намери пътя? Сам ли се ориентира? Сам ли прозря истината?
Не извърши ли Бог всичко това в живота ти?
Не ти ли остана само най - лесното? Да, кажеш "Да, Господи, Ти Си Верния, а аз съм пълен с мрак. Прости ми греховете и бъди моят Господ! Моля те, дари ме с вечен живот!"
За това ли се молим ние, някой да си отвори устата и да каже тези думи на покаяние. Не!
Това биха били само думи. Ако Бог не беше променил сърцето отвътре.
Ти сам ли си промени сърцето, бе Тишо? Без помощ отгоре?
А стиховете, които сте посочили, ги тълкувате едностранно.
Деяния 5:31. Него Бог възвиси до десницата Си за Началник и Спасител, да даде покаяние на Израиля и прощение на греховете.
...
Деяния 11:18. Като чуха това, те престанаха да възразяват, и славеха Бога, казвайки: И на езичниците Бог даде покаяние за живот
.
Да даде покаяние, не означава, че им дава само път за спасение. Дава им го, разбира се. Но и активно действа, да поемат и да вървят по този път.
Като не отричам и свободната воля на всеки, да приеме или да откаже.
Така, че молим се за някого - да се покае. И много се надяваме той да повярва. "Господи, отвори му(й) очите, да те види. Моля те."