Библейската дума, която се превежда като "рай" означава "градина/парк". Първоначално това е била градината "Едем", чието име означава "наслаждение". Винаги когато четем за рай трябва да мислим за градина/парк. Това е градината в която се намира дървото на живота, според както е и писано:
Откр. 2:7 Който има ухо, нека слуша, що говори Духът към църквите: На този, който победи, ще дам да яде от дървото на живота, което е [всред] Божия рай.
Апостол Павел разделя, третото небе и рая като две различни неща:
2Кор. 12:2 Познавам един човек в Христа, който, преди четиридесет години, (в тялото ли, не зная, вън от тялото ли, не зная, Бог знае), бе занесен до третото небе.
2Кор. 12:3 И такъв човек, познавам, (в тялото ли, без тялото ли, не зная; Бог знае),
2Кор. 12:4 който бе занесен в рая, и чу неизразими думи, които на човека не е позволено да изговори.
Тук се описват два случая, един за човек занесен до третото небе (което е Божието обиталище и там, където се намира Божият вечен престол). Третото небе вероятно се намира отвъд космоса, който сам по себе си е огромен и се счита че отвъд него няма нищо. Но космоса е второто небе и над/отвъд него се намира третото. Космоса знаем е потънал в тъмнина, а Бог обитава в непристъпна светлина. Космоса съответства и на библейския термин "поднебесната" за която се казва, че е обитавана от началствата и властите на тъмнината, срещу които воюваме.
Вторият човек, който познавал Павел е бил занесен до градината/рая което явно се различава от това някой да бъде занесен до третото небе, защото Павел го описва като отделен случай. Поне такова е моето разсъждение на база на текста. Традиционно се счита, че градината/рая се намират на третото небе, където е Божието обиталище. Това аз не знам дали е така, ако някой е изследвал подробно да каже.
По отношение на заглавието на темата мен ме обърква израза "нашия рай". Писанието говори за "Божият рай" и аз не знам какво ще рече "нашия рай". Знам че за безбожниците, които са решили да стават богове чрез науката рая - това е бъдещето в което чрез технологиите ще се постигне вечен живот и блаженство за човека. Това може да е "нашия, човешки рай". Но Божият човек би трябвало да се интересува от Божият рай.