Дори и да приемем, че греша в този конкретен случай - предоверяването на сърцето (окей, греша), има много Библейски спънки, които защитниците на класическата доктрина трябва да са в състояние да отговоря.
Вие казвате, че Библията е написана на прост език и има прости стихчета, достъпни за всеки. Случвало се е обаче много хора, вярващи - като започнат да спорят - единият да извади един стих от Библията - другият да извади още един стих със съвсем противоположно значение.
Ние не сме казали такова нещо. Има пасажи, които са доста ясни и категорични. Има пасажи, които са мъчни за разбиране.
Все пак нека не забравяме, че се пишат огромни трудове във връзка именно с точно определени пасажи - както и във връзка с теологични проблеми.
В наши дни хората уповават повече на тези, които имат научни звания и малцина сядат сами да изследват даден проблем.
По реклами и телевизии навсякъде могат да приказват, че (например) аспартамът е полезен, обаче има стотици самоинициативни човеци, които са правили многобройни тестове и са видяли от опит, че този химикал докарва слепота, уврежда мозъка и кара хората да затлъстяват.
Тъй като днес заблудата е повсеместна (не само в религиозните среди), то трябва да бъдем будни и да изпитваме
всичко (не само неща, които са с "религиозна терминология").
Има многобройни т.нар. "теологични спорове", които са базирани на определено лъжеучение и споровете се появяват в случай, че едната страна не познава Писанията.
Когато Христос говореше с фарисеите, те се смълчаваха, когато Христос им показваше какво е писано. Те (фарисеите) млъкваха, защото познаваха Писанията и виждаха, че отговорът на Христос беше добре аргументиран.
Аз съм се нагледал на теологически спорове, които са базирани на непознаване на Писанията, а в същото време много добре се познават хиляди книжки, които разглеждат само 2-3 стиха отделно от цялото Слово.
Нека ти дам пример на какво приличат тези "теологически спорове" - да вземем пасаж от Библията, където нечестив човек казва нещо зло, например: "Да идем след други богове" (Второзаконие 13:2). И тук започват (например) да се водят спорове как така в Библията пише, че трябва да ходим след чужди богове и в този момент някой друг цитира, че няма други богове освен Всемогъщия Бог.
На това приличат "теологическите спорове" и са плачевни. Проблемът при тях е, че дори не се познава съдържанието (като текст) на цялото Слово.
В текущия пример аз извадих 1 изречение, което е част от пасаж, в който се говори за пророк, който покаже знамение или чудо и после каже "да идем след други богове". Следващите изречения казват, че такъв човек е нечестив и трябва да бъде наказан.
В текущия пример е лесно да се забележи, че това е твърде откъснато от контекста, защото става въпрос за подчинено изречение на главното. В други случаи става въпрос за пасаж, който е в дадена книга и за да се разбере пасажа трябва да се знае
много добре съдържанието на книгата и т.н.
Изводът е, че непознаването на Писанията води до заблуди и т.нар. "теологически спорове", които не трябва да ни впечатляват.
На мен ми се иска - ако водим изобщо някаква дискусия - тя да бъде издържана теологично. Иначе логиката става кръгова - и от спора няма никакъв реален замисъл, нали.
От споровете има смисъл, когато не са глупви и безполезни и суетни.
Прекарай време
първо да вникнеш внимателно в съдържанието на Словото и остави книжките настрана. Те само те карат да бъдеш с предразсъдъци относно това или онова.
За да говорим тук за някоя тема, за която питаш, трябва да сме на 1 страница. За да отговориш издържано "теологически" трябва добре да си запознат с това какво пише на други места и то не в отделни стихчета, а в принципна позиция.
Това, което правят книжките, които четеш е да вадят стихчета и да градят илюзии, които заблуждават хората. Примерите, които ти беше дал като пасажи са прекрасен източник на такива заблуди и основната причина е, че не се познават Писанията (и под "писанията" имам предвид най-вече това, което е наречено в Библията "писанията" - закона, пророците, псалмите и т.н., което днес погрешно се нарича "стар завет".
На непознаване на Писанията са базирани и въпросите, които се задават в сайтовете по-долу.
Още в т.нар. "стар завет" или Писанията пише за вечното осъждение и вечният живот, на което ще бъдат разделени хората във възкресението на живите и мъртвите. Но се появяват хора, които казват, че "в стария завет няма никъде написано, че ще има вечни мъки", а всъщност съвсем ясно си го пише:
Даниил 12:2. И множеството от спящите в пръстта на земята ще се събудят, едни за вечен живот, а едни за срам и вечно презрение.По същия начин сатана излъга Ева, че никак няма да умре. По същия начин и днес сатана лъже с това, че "няма ад". Бог, обаче, се е погрижил и Писанията ясно осветяват тези плитки лъжи. Тези, които изследват и търсят Истината, скрита у Бога, ще я намерят. Другите ще вярват на лъжите и ще бъдат пресяти и отлъчени от Бога завинаги.
Бъди разумен да изследваш, за да не бъдеш от вторите.
Приемете и мен за невярващ - или за вярващ в някаква друга доктрина - или за вълк в овча кожа - или за някой, който не действа от Бог, а подобно на Сатана изважда стихове напосоки. При такива условия можем да разглеждаме нещата в детайли.
Тук съм извадил два конкретни линка:
http://www.tentmaker.org/ifhellisreal.htm
http://www.tentmaker.org/articles/hell_test.html
Според теолозите всеки, който вярва на класическото християнство - вечен ад и прочие, трябва да е в състояние да даде конкретен отгвор на гореизброените въпроси. Досега все още например не съм получил задоволителен отговор - ако вечните мъки са реални - защо няма предупреждение още към Авраам или към Мойсей например - и не са залегнали в Тората? Тук трябва да се отбележи, че думата, която често се превежда за "ад" - sheol - има по-скоро значение като гроб.
Имайте предвид - аз не се допитвал ЛИЧНО до Бог за откровение. Научният подход е моят инструмент за работа.
Ако научният подход беше твоят инструмент за работа, ти би прекарал няколко години в четене на Словото, поне да се запознаеш с това какво пише там. Теб, обаче, ти липсва достатъчно хъс и си предпочел да прочетеш няколко книжки, които да ти "изтълкуват" това, което пише вместо сам да седнеш и да прекараш достатъчно време
насаме с текста, защото не можеш да защитаваш идеи и доктрини, за които не знаеш нищо особено, но просто няколко пасажа от Библията и хиляди думи от други книжки.
Това не е сериозен подход, още по-малко "научен". Това с откровенията можеш да го кажеш на друго място. Лично откровение в Библията няма и без това. Там има откровения, които касаят Божието царство. Тук "лични спасители", "лични откровения", "лични лекари" и други подобни, не се смятат за аргумент.
Единственият сериозен аргумент е Божието Слово и то в цялата му пълнота, а не разцепено на части.