Тихомир пише на едно място:
Ами вярващите Юдеи, които бяха наречени от Него чада на дявола? - за справка - Евангелие на Йоан 8:30 - до края.
От текста, сякаш излиза, че Исус нахока и натири, вярващите в Него юдеи. И не само - като че ли вярващите в Исус, се държаха много арогантно с Него и имаха желание да Го убият???!!!
Исус им каза направо, че не са от Бога, а са чеда на Дявола.
"Вярващите" уж в Исус юдеи, влизат в една разправия с Него.
Мисля, че този текст не се разбира правилно от Тихомир.
Да се пренесем на мястото на събитията:
Исус говори на събраните хора от народа: Аз съм светлината на света...
Фарисеите, които също са там, Го обвиняват в лъжесвидетелство.
Исус говори за Своя Отец, че е пратен от Него, отгоре.
За това че ако не повярват в Него, ще умрат в греховете си.
Загатва за Своята смърт, че в Него ще се изпълнят пророчествата, както ги е дал Отец в Писанията.
Загатва им, че Той е самият Израилев Бог (Аз Съм), дошъл при тях, скрит зад завесата на човешкото си тяло.
Като говори тези думи, мнозина повярват в Него, от струпалите се хора. (30 ст.)
Исус знае, кои са повярвали в Него и се обръща към тях, макар че те не са отделно, а са заедно с други колебаещи се и с други, които са откровени критици.
Но Исус се обръща към повярвалите, както една благовестителска проповед се отправя към много хора, обаче посланието го чуват само повярвалите.
"- Ако стоите в Словото Ми, наистина сте Мои ученици. И ще познаете истината и истината ще ви направи свободни."
Тези думи не се харесват на юдеите критици.
И те веднага Го репликират (33 ст.). Ние сме свободни, Авраамовото потомство никога не са били роби на никого.
Т. е. на Исус в случая не Му отговарят повярвалите юдеи, а привидно благочестивите критици - юдеи, които кроят планове как да убият Исус. И това на Него Му е известно, защото ги познава.
Тук става едно разделение между смесената група от юдеи- тези, които вярват и тези, които са врагове на Христос.
Едните са от Божието потомство, а другите са враговете - от потомството на Дявола.
Моля, преди да дадете мнение, да прочетете разглеждания текст.