При мен принципа е - първо аз обмислям, какво иска да ми каже Учителят с този текст. После се допитвам до учителите в Църквата.
Терминът "вярващ" и съдържанието, което той носи, съм си извел значението му от евангелието на Йоан, понеже разглежданият пасаж е от това евангелие.
Пример: Йоан 5: 24 Истина, истина ви казвам: който слуша Моето слово и вярва в Този, който Ме е пратил, има вечен живот и няма да дойде на съд, а е преминал от смърт в живот.
Виж какво съм подчертал от това, което си цитирал, а именно, че който СЛУША и който ВЯРВА. Отделно Яков е писал в посланието си, че не СЛУШАТЕЛИТЕ, а ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ на Божиите думи са тези, които са Му угодни.
Ако вземем само думите на Исус извън контекста на Словото се получават обърквания, както ти си бил объркан, а именно, че трябва само вяра. По-точно (нещо, което не си забелязал в цитираното), че трябва
само слушане и вяра.
Писано е ясно, че и бесовете вярват, че даже и треперят. Даже не съм сигурен дали го осъзнаваш това...
Ако вземем само, че "слушателите" и "вярващите" са угодни на Бога, тогава
отново сме в заблуда, защото пише, че трябва да бъдеш и ИЗПЪЛНИТЕЛ.
Затова идват лъжеученията, защото се вземат оттук-оттам пасажи и се казва - е това е и точка, но тези пасажи са отделени от Божието учение и са ползвани самостоятелно.
Четейки това, прочети и пасажите, които си цитирал по-долу и размисли, че вярващите
може да бъдат чада на дявола.
Трябва да вземеш цялото Слово и да разсъждаваш така. Не само върху 1 пасаж. Така стават лъжеученията.
3: 15 че всеки, който вярва в Него (да не погине, а да има вечен живот.
16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, а да има вечен живот.
6: 29 Иисус в отговор им каза: Това е Божието дело - да повярвате в Този, когото Той е пратил.
8: 24 По тази причина ви казах, че ще умрете в греховете си, защото, ако не повярвате, че съм Аз, ще умрете в греховете си.
10: 37 Ако не върша делата на Своя Отец, не Ми вярвайте;
38 но ако ги върша, макар и да не вярвате на Мен, вярвайте на делата, за да разберете и повярвате, че Отец е в Мен и Аз в Него
20 : 31 А тези са написани, за да повярвате, че Исус е Христос, Божият Син, и като вярвате, да имате живот в Неговото Име.
Спомням си, че когато аз повярвах, мина близо година, докато направя крачката на покаянието. Защото ума и сърцето възприемат по различен начин.
Тези юдеи повярваха с ума си, че Исус е Месията. Макар, че още не бяха се покаяли, няма логика да вдигат камъни за да Го убият след като вярват, че пред тях е Месията.
Предизвикателният отговор дойде от критиците, същите по дух с тези, които се късаха от яд, когато Стефан им свидетелстваше.
Въпреки това, което е писано отново си заслепен от лъжеученията, които са дълбоко проникнали в теб, мислейки, че вярващ означава, че не може да е дете на дявола.
Това, че за теб няма логика, не означава, че не е вярно. Ако си научен, че бялото е черно, колкото и да ти се обяснява, че бялото не е черно, ти ще казваш, че няма логика, защото така си знаеш. Ако терминът "вярващ" го изследваш в Писанията ще видиш, че това не е религиозен термин. Това, че някой вярва в някого, означава не означава все още нищо, защото и дяволът вярва, както и бесовете. Те са и слушали Божиите думи даже (виж Йов). Това не ги прави праведни, защото НЕ ИЗПЪЛНЯВАТ.
Квасът е много силно нещо.
Това, че отговорът бил дошъл от "критиците" нали се сещаш, че ще ти се изисква да го посочиш къде го пише. Ти няколко пъти го каза, като няколко пъти ти беше посочено, че
не само не го пише, но и пасажът ясно говори, че става въпрос за тези, които повярваха в Него.
За теб, обаче, това "нямало логика" и не искаш да го приемеш, защото си прегърнал ученията, които говорят противно на Словото и не искаш да ги пуснеш, защото ще трябва да заживееш по друг начин и хората около теб ще те питат защо "отпадаш от вярата" (им).
Но наблюдавайки как четеш не само Словото, но и съобщенията тук, мисля, че проблемът е в това, че не четеш внимателно като цяло, защото ето какво си писал:
Аз също съм виждал как големи "учители" спорят за очевидни неща и главният им проблем е, защото са чели много книжки, които ги объркват и всеки защитава любимият си автор от книжките и никой от тях не мисли с главата си.
Иначе тези "големи учители" не съм ги чувал (и не се интересувам от тях).
С устата си свидетелстваш. че не ги познаваш и въпреки това твърдиш уверено, че четенето на много книжки ги е объркало, и не мислят с главите си. Това беше доста надуто от твоя страна :) .
Ето думите ми:
Аз също съм виждал как големи "учители" спорят за очевидни неща и главният им проблем е, защото са чели много книжки, които ги объркват и всеки защитава любимият си автор от книжките и никой от тях не мисли с главата си.
Не знам дали има нужда да обяснявам, че това, което съм писал е
доста различно от това, което ми пишеш, но ще го напиша, за да не кажеш после, че не си ме разбрал.
Аз говоря за
големИ "учителИ", които съм виждал, които са чели много книжки и са тотално объркани и не могат да разберат елементарни неща, поради факта, че не познават цялото Слово, но само знаят отделни пасажчета, които са им цитирани
в тези книжлета.
Накрая ти писах, че тези специално учители, не ги познавам, след като говорих за такива, които знам.
Виждаш ли разликата?
В твоя случай мисля, че е подобно - трябва да изучаваш цялото Слово, защото бисерите, които то съдържа не се намират изсипани на 1 куп (разбирай "в един пасаж"), тъй като ЦЯЛОТО Писание (или т.нар. "стар завет") е боговдъхновено.