Author Topic: Блудството според Закона  (Read 16388 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maran-atha

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 32
Блудството според Закона
« on: July 25, 2009, 20:30:03 PM »
Редакция Watchman: Темата беше отделена от офтопик в самостоятелна тема.

В този случай е писано, че този, който е спал с тази жена трябва да заплати глоба и да я вземе за жена и да не я напуска. Не е писано, че трябва да бъде убита.
Тук малко ще се отклоня (въпреки, че то си е баш по темата), но искам да попитам нещо в тази връзка защото съм чел въпросния стих:

Изход 22:16. Ако някой излъсти несгодена девица и легне с нея, непременно ще даде вено за нея и ще я вземе за жена.
17. Но ако баща й съвсем откаже да му я даде, то ще плати в пари според веното на девиците.

и в него има нещо което ама никак не разбирам...
Нали уж когато един мъж преспи с една жена и те не са женени това се нарича блудство? А за блудството се говори бая много в Библията.

Ако правилно разбирам този стих, излиза че аз (е не аз, аз вече съм женен, но за примера) мога да си харесам една девствена сестра от църквата, да преспя хубаво с нея и после да решим да се оженим и най-интересното е, че това няма да ни се вмени за грях, че дори и глоба няма да платя!!!
Е това ама хич не го разбирам! Според мен този стих би насърчил младежине да правят ХХ и после ако се оженят - супер - не са в грях... Как това се връзва с контекста на цялата Библия, която така здраво осъжда блудството? Нима това не е блудство? Че това ми дава право да преспивам с девици, после да си плащам на бащите им и по живо по здраво? То направо законен публичен дом, с извинение! Е това ако някой ми го обясни наистина го признавам за разбирач на писанията, защото за мен този стих си е някакъв абсурд просто. Нещо като оставена задна вратичка. Няма да се учудя ако е добавен в последствие...

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Блудството според Закона
« Reply #1 on: July 26, 2009, 01:17:26 AM »
Quote
Изход 22:16. Ако някой излъсти несгодена девица и легне с нея, непременно ще даде вено за нея и ще я вземе за жена.
17. Но ако баща й съвсем откаже да му я даде, то ще плати в пари според веното на девиците.

и в него има нещо което ама никак не разбирам...
Нали уж когато един мъж преспи с една жена и те не са женени това се нарича блудство? А за блудството се говори бая много в Библията.

Ако правилно разбирам този стих, излиза че аз (е не аз, аз вече съм женен, но за примера) мога да си харесам една девствена сестра от църквата, да преспя хубаво с нея и после да решим да се оженим и най-интересното е, че това няма да ни се вмени за грях, че дори и глоба няма да платя!!!
Е това ама хич не го разбирам! Според мен този стих би насърчил младежине да правят ХХ и после ако се оженят - супер - не са в грях... Как това се връзва с контекста на цялата Библия, която така здраво осъжда блудството? Нима това не е блудство? Че това ми дава право да преспивам с девици, после да си плащам на бащите им и по живо по здраво? То направо законен публичен дом, с извинение! Е това ако някой ми го обясни наистина го признавам за разбирач на писанията, защото за мен този стих си е някакъв абсурд просто. Нещо като оставена задна вратичка. Няма да се учудя ако е добавен в последствие...

Първо пасажа задължава блудния младеж да се ожени за девойката, освен че трябва да плати за преждевременното песпиване с нея. С подобен ангажимент колко младежи биха дръзнали да спят с кое да е момиче след като после ще са длъжни да се омъжат за нея, е и да платят не малко. Много по-евтино и леко би им било да отидат при професионална блудница.

Така, че пасажа никак не облекчава положението на блудството. Но показва колко сериозни последствия има то. Ако се изкуши някой да преспи с някоя зла девойка, после цял живот ще се мъчи с нея. Това си е доста тежко наказание.

Второ прави впечатление, че не девойката, а бащата решава за кого тя ще се ожени и той има право да я откаже на младежа. В този случай младежа трябва само да плати, което пак е много повече от това да плати на блудница. Така, че тази заповед от закона е доста ефективна в пресичането на блудствата в Израел. Блудството обаче не е нарушаване на завет, затова и не се е наказавало със смърт. Повечето смъртни грехове в закона са свързани с нарушаване на завет.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

maran-atha

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 32
Re: Блудството според Закона
« Reply #2 on: July 26, 2009, 21:45:03 PM »
Ето няколко въпроса по темата:
1. Кой акт се определя като блудство?
2. Ако определен човек е имал сексуален контакт за пръв път и не се е оженил/омъжил за човека, с който го е имал, то женитбата/омъжването за друг човек счита ли се за прелбодейство?
3. Счита ли се, че брачен завет може да има само с девица (тъй като всеки завет е свързан с проливане на кръв, а такова има само в този случай)?
4. Ако някой се е развел преди да познае Господ, женитбата след това правилно деяние ли е?
5. Какви са наказателните мерки при блудство?
6. Какво има предвид Уочман, като говори за професионална блудница - означава ли това, че един младеж от църква може спокойно да посещава такава и това да не му се счита за грях? Също, означава ли това, че блудството е деяние грешно само за жената, щом като младежът може да посещава професионална блудница и защо наистина имаше такива професионални блудници, които май не бяха обезпокоявани от никой?
7. Какво трябва да е нашето отношение към хора, които са били в блудство, покаяли са се и са сключили брак и към хора, които в момента са в блудство?

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Блудството според Закона
« Reply #3 on: July 26, 2009, 23:22:23 PM »
Ето няколко въпроса по темата:
1. Кой акт се определя като блудство?

2. Ако определен човек е имал сексуален контакт за пръв път и не се е оженил/омъжил за човека, с който го е имал, то женитбата/омъжването за друг човек счита ли се за прелбодейство?
Прелюбодейката е жената, която нарушава брачен закон (според еврейската дума за "прелюбодейка"). Думата за "блудница" е същата като "курва". Дори в KJV превода се ползва думата "whore" (курва), а не "блудница" (което е същото, но не толкова цветущо).

Това отговаря на въпрос 1 и 2.

Quote
3. Счита ли се, че брачен завет може да има само с девица (тъй като всеки завет е свързан с проливане на кръв, а такова има само в този случай)?
Според Закона брак може да съществува и с вдовица. Давид имаше такава жена. Свещениците е трябвало да вземат за жена само девица. Тук може да се зададе въпроса каква жена трябва да си вземат днешните "царство от свещеници".


Quote
4. Ако някой се е развел преди да познае Господ, женитбата след това правилно деяние ли е?
Моето лично мнение е, че не е правилно, базирано на пасажа от Римляни 7, че брачният закон е в сила докато е жив единият.

Quote
5. Какви са наказателните мерки при блудство?
Според Мойсеевия Закон блудница, която е дъщеря на свещеник се е изгаряла задължително с огън. Също и дъщеря на не-свещеник е можело да бъде изгорена с огън. Блудница, която не е дъщеря на свещеник е била считана като скверна/нечиста. За това има заповед:
Левит 19:29. Да не оскверниш дъщеря си, като я направиш блудница, за да не изпадне земята в блудство и земята да се напълни с нечистота.

Quote
6. Какво има предвид Уочман, като говори за професионална блудница - означава ли това, че един младеж от църква може спокойно да посещава такава и това да не му се счита за грях? Също, означава ли това, че блудството е деяние грешно само за жената, щом като младежът може да посещава професионална блудница и защо наистина имаше такива професионални блудници, които май не бяха обезпокоявани от никой?
Пасажът в Левит 19:29 обяснява защо това е грешно, както и:
1 Коринтяни 6:15. Не знаете ли, че вашите тела са части на Христос? И така, да отнема ли от Христос частите Му и да ги направя части на блудница? Да не бъде!

Quote
7. Какво трябва да е нашето отношение към хора, които са били в блудство, покаяли са се и са сключили брак и към хора, които в момента са в блудство?
На първата част от въпроса мога да отговоря с това - какво беше отношението към Давид след като се покая за прелюбодейството.

На втората част, относно непокаяните хора, но които се наричат "вярващи" има заповед:
9. В писмото си ви писах да нямате общение с блудници,
  10. и не изобщо с блудниците на този свят или сребролюбците, или грабителите, или идолопоклонниците, тъй като тогава би трябвало да излезете от света.
  11. Но сега ви писах да нямате общение с такъв, който се нарича брат, и е блудник или сребролюбец, или идолопоклонник, или грабител, или пияница, или хулител; с такъв даже да не ядете заедно.
  12. Защото каква работа имам да съдя и външните? Вие не съдите ли вътрешните?
  13. Външните съди Бог. Отлъчете нечестивия от самите вас.


И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Сара

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 32
Re: Блудството според Закона
« Reply #4 on: July 27, 2009, 11:21:23 AM »
Смятам, че блудство е и прегръщането, целуването, приспиването с човек от другия пол. Хубаво е да се говори по тази тема, защото децата гинат поради нямане знание по въпроса.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Блудството според Закона
« Reply #5 on: July 27, 2009, 12:50:48 PM »
То от едното следва другото.

Иначе има тема за "гаджетата" и "излизането на срещи".
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Блудството според Закона
« Reply #6 on: July 27, 2009, 13:59:17 PM »
Quote
6. Какво има предвид Уочман, като говори за професионална блудница - означава ли това, че един младеж от църква може спокойно да посещава такава и това да не му се счита за грях? Също, означава ли това, че блудството е деяние грешно само за жената, щом като младежът може да посещава професионална блудница и защо наистина имаше такива професионални блудници, които май не бяха обезпокоявани от никой?

Далеч не означава, че младеж било от църква или не от църква да посещава проститутка. Това което означава е че използвах примера с професионалната блудница да опровергая уклона на това, което беше написал, а именно че виждаш ли според Закона блудството не е кой знае какво страшно нещо и едва ли не Закона толерира блудството. Ти даже предположи че можело на основание на Закона някой да направи публичен дом и да си плащат младежите за девици. А аз ти показах, че Закона напълно обезкуражава блудството и постановява доста строги последстия. И дадох пример, че ако човек е изпаднал в изкушение да блудства с жена, то Закона съвсем сериозно поставя бариера пред него да оскверни девица, но за такъв ще е много по-безболезнено да се обърне към професионалистка.

Що се отнася до професионалните блудници - да те се намираха в Израел и не бяха убивани, понеже тяхното престъпление не спада към смъртните грехове.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 506
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Блудството според Закона
« Reply #7 on: July 27, 2009, 14:47:20 PM »
Quote
Според Закона брак може да съществува и с вдовица. Давид имаше такава жена. Свещениците е трябвало да вземат за жена само девица. Тук може да се зададе въпроса каква жена трябва да си вземат днешните "царство от свещеници    ".

Quote
Моето лично мнение е, че не е правилно, базирано на пасажа от Римляни 7, че брачният закон е в сила докато е жив единият.


Тишо, би ли пояснил това?
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Блудството според Закона
« Reply #8 on: July 27, 2009, 14:57:49 PM »
Quote
Според Закона брак може да съществува и с вдовица. Давид имаше такава жена. Свещениците е трябвало да вземат за жена само девица. Тук може да се зададе въпроса каква жена трябва да си вземат днешните "царство от свещеници    ".
Девица или вдовица, но не и блудница или разведена. Това е била разпоредбата относно свещениците. Първосвещеникът е трябвало да вземе само девица.

Quote
Quote
Моето лично мнение е, че не е правилно, базирано на пасажа от Римляни 7, че брачният закон е в сила докато е жив единият.


Тишо, би ли пояснил това?
Римляни 7:1. Или не знаете, братя – защото говоря на такива, които знаят какво е закон – че законът владее над човека само докато той е жив?
Римляни 7:2. Защото омъжената жена е вързана чрез закона за мъжа си, докато той е жив; но когато мъжът й умре, тя се освобождава от закона на мъжа.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Блудството според Закона
« Reply #9 on: July 27, 2009, 15:09:13 PM »
За разлика от Тихомир, аз считам че след новорождението, човек който е разведен преди вярата може да се ожени отново, все едно не е бил женен, защото стария човек е мъртъв. Тази си позиция базирам на следния пасаж:

Римл. 7:4  И тъй, братя мои, и вие умряхте спрямо закона чрез Христовото тяло, за да се свържите с друг, сиреч, с възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога.

Ако смъртта в Христос важи с пълна сила спрямо завета на Моисей, то колко повече важи спрямо всеки друг завет, включително и брачния.

Но ако човек след новорождението си сключи брачен завет или потвърди завет, който е сключил преди това, то той е обвързан на брачния закон докато е жив другия.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.