Добре, Тихомире,
то тогава думите на Господарят (Който Е и Идващият Жених, Освен "Господар на вселената"....на Когото Невястата може да пее любовна песен, подобна на "Песента" и това не е грях и това не е мерзост в Неговите очи, защото Той Е Жених, също, на Църквата Си, Която сме ние) в благата вест на брат ни Лукас, тук :
37 И, ето, една жена от града, която беше грешница, като разбра, че седи на трапезата във фарисеевата къща, донесе алабастрен съд с миро.
38 И като застана отзад при нозете Му и плачеше, почна да облива нозете Му със сълзи и да ги изтрива с косата си, целуваше нозете Му, и мажеше ги с мирото.
(много ... предизвикателно поведение спрямо някои представи, безспорно)39 А като видя това фарисеят, който Го бе поканил, думаше в себе си, казвайки: Тоя ако беше пророк, щеше да знае коя и каква е жената, която се допира до Него, че е грешница.
(предвидима реакция от един праведен фарисей и един мъж, все пак...)40 А Исус в отговор му рече: Симоне, имам нещо да ти кажа. А той рече: Учителю, кажи.
41 Някой си заемодавец имаше двама длъжника; единият дължеше петстотин динари, а другият петдесет.
42 И понеже нямаха с какво да му платят, той прости и на двамата. И тъй, кой от тях ще го обикне повече?
43 В отговор Симон рече: Мисля, че оня, комуто е простил повечето. А той му рече: Право си отсъдил.
44 И като се обърна към жената, рече на Симона: Видиш ли тая жена? Влязох в къщата ти, и ти вода за нозете Ми не даде; а тя със сълзи обля нозете Ми, и с косата си ги изтри.
45 Ти целувка ми не даде; а тя, откак съм влязъл не е престанала да целува нозете Ми.
46 Ти с масло не помаза главата Ми; а тя с миро помаза нозете Ми.
47 Затова ти казвам: Прощават й се многото грехове; (защото тя обикна много); а комуто малко се прощава той малко обича.
48 И рече й: Прощават ти се греховете.
49 И тия, които седяха с Него на трапезата, почнаха да казват помежду си: Кой е тоя, Който и греховете прощава?
50 И рече на жената: Твоята вяра те спаси; иди си с мир.
Лука 7
Исус противопостави поведението на един праведен фарисей на едно импулсивно покаяние на една блудница, на една грешница...
Разбира се, моето твърдение може да бъде отхвърлено като неправдоподобно, понеже "примерът не е аналогичен" , или "понеже Йешуа не е Бил още възнесен при Отца Си", или че това е единичен акт на покаяние(неалогичен пример), еднократно действие и всичките `и действия са с алегоричен смисъл.
Но аз смятам, че Йешуа както е приел ВЕДНЪЖ да Му се поклони една грешница с такова "
отвратително" спрямо някои, поведение, то Исус
не би я спрял направи същото вече като Негова ...сестра и като Негова дъщеря и като изкупена от кръвта Му. И не би я спрял да Му пее любовна песен, да Го хвали и тнт.
Също както Бог се възпротиви на Михала, че осъди "недостойният танц" по препаска на цар Давид.
Също както Давид хвалеше не по закона Бог.
Също както и Невястата копнее за Младоженеца ... и това може да е "неправедно" и "несвято" в очите на неколцина, но не и в Божиите такива. Защото Бог не е Човек и защото Той Е Който Е.
Бог редица пъти сравнява Своят народ с невяста и жена(напр.- Езекиил 16,4 ,Царе 19:21, Исая 37:22, Исая 66:10, Еремия 2:2, Плачът на Еремия 1:8 ,Плачът на Еремия 2:15, Михей 4:8 ). Много пъти Той Сам се нарича "Младоженец" (Исая 61:10 ,Исая 62:5 ,Матей 9:15 ,Матей 25:1 , Марк 2:20, Лука 5:34 , Йоан 3:29 )
26 И дойдоха при Иоана и му рекоха: Учителю, Онзи, Който беше с тебе отвъд Иордан, за Когото ти свидетелствува, ето, Той кръщава, и всички отиват при Него.
27 Иоан в отговор рече: Човек не може да вземе върху си нищо, ако не му е дадено от небето.
28 Вие сами сте ми свидетели, че рекох: Не съм аз Христос, но съм пратен пред Него.
29 Младоженецът е, който има невестата,
-
това се казват предизвикателни думи! а приятелят на младоженеца, който стои да го слуша, се радва твърде много поради гласа на младоженеца; и така, тая моя радост е пълна.
30 Той трябва да расте, а пък аз да се смалявам.
31 Онзи, Който дохожда отгоре, е от всички по-горен; който е от земята, земен е, и земно говори. Който дохожда от небето е от всички по-горен.
32 Каквото е видял и чул, за Него свидетелствува; но никой не приема свидетелството Му.
33 Който е приел Неговото свидетелство потвърдил е с печата си, че Бог е истинен.
34 Защото Тоя, Когото Бог е пратил, говори Божиите думи; понеже Той не Му дава Духа с мярка.
35 Отец люби Сина и е предал всичко в Неговата ръка.
Завършвам с този прекрасен цитат от словото, благата вест според брат ни Йоанес, 3гл.
Така, освен Бог, освен Господар на вселената, Сина Е и Младоженеца, идващ за сватбата, Агнето, идващо за великата сватба, приготвена Му от Неговият Велик Баща. Така казва словото.