Тишо , във въпросната тема казах ясно защо съм сложил точката там.
Мак , нито калвин , нито августин ме интересуват , това виждам в Словото , това и пиша.
То проблемът е, че точно Августин го е "видял първо", но не в Словото. Просто начинът ти на разсъждение относно спасението, не е по Словото, колкото и да говориш, че е. Това го показахме неведнъж.
В този случай ти дадох пример с притчите, които ти казваш, че си чел, но не си разбрал. Когато един клон е присаден, каква е разликата с този, който не е бил никога присаден? Има ли клони, които са "ужким присадени" и клони, които са "наистина присадени"? В Словото чета само за 2 типа клони - присадени и такива, които не са присадени. Има клони, които ще бъдат присадени. Има клони, които са присадени, които ще бъдат отсечени.
Това е, което пише. Иначе това, което казваш, нито го пише... или по-точно не го пише така, както си му направил "колаж", сиреч, си събрал 2 изречения от различни пасажи.
Мила, според small axe (не само в тази тема), хората, които в края на времената ще излезе, че не са спасени "никога не са били такива". И конкретно за твоя въпрос - да, той смята, че веднъж спасен - завинаги спасен, но с особенността, че само определени от някакъв "бог" хора ще се спасят, а други - не, защото на него не са му били симпатични, въпреки, че са се покаяли от греховете си (за което small axe казва, че не може да се покаят сами, освен ако някакъв "бог" не им даде свише позволение за това...). Това е, което бащата на поклонението на Мария (човекът Августин), е "открил" и което огромен брой хора в момента вярват.
Почти във всяка тема, където се засегне това, small axe е първи в това да потвърди Августинския квас, който има и да твърди, че това го пише в Словото, след като месеци наред му цитираме какво пише, а той само ни преразказва какво знае.