Author Topic: Протестантска Реформация?  (Read 17649 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 876
Re: Протестантска Реформация?
« Reply #30 on: August 09, 2010, 22:12:19 PM »
Слушал съм някой неща на този човек.
Но досега не ми стана ясно с какви точно разбирания е относно последните времена.
Ако някой ми прати конкретен линк, ще ми е от полза..



small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 876
Re: Протестантска Реформация?
« Reply #31 on: August 09, 2010, 23:55:04 PM »
всъщност намерих преди малко нещо казано от Prash по темата и донякъде ми се изяснява позицията му :

The night is the most frequent Biblical metaphor for the Great Tribulation. When Jesus was betrayed, it was night. Remember: His last days are like our last days. This night is coming. The Holy Spirit, we are told in John 14, convicts the world concerning sin. Somehow, He restrains evil and He unites the church and empowers us to preach the Gospel. God's Spirit “will not forever strive with man”. (Gen. 6:3) Jesus said, "I will never leave you nor forsake you." (Heb.13:5) God's Spirit will never leave the hearts of His people. He will not be taken from us, but He will be taken from the world. In the book of Revelation (without being a Dispensationalist), God goes back to behaving the way He did in the Old Testament. Grace, as it were, comes to an end.

There is a difference between the Spirit indwelling and the Spirit outpoured. The Spirit indwelt the disciples in John 20:22; Jesus breathed on them – pneuma in Greek – and said, "Receive the Holy Spirit". The Holy Spirit then indwelt them, but He was not outpoured on the church until the Day of Pentecost, thus empowering them to preach the Gospel. He also brought conviction on the world as John 14 said He would. That will end. In other words, God's Spirit will be the reserve of His people. God will never take His Spirit from us, but His Spirit will no longer convict the world and will no longer empower the church to minister the Truth to the world in the way He does now. Grace comes to an end and His mercy is reserved for those who are His, though He does turn His redemptive attention towards Israel and the Jews during this period through the Great Tribulation. However, that is not to say that the church will be removed at the beginning of it. Too many people equate the taking of the Church in the Rapture with the taking of the Holy Spirit; that is not true – the Spirit indwells and the Spirit is outpoured. There is a gap.

Between the Ascension and the Day of Pentecost there was a gap. The Spirit indwelt God's people during that time, but He was not yet poured out and was not convicting the world. The converse happens in the Last Days. Jesus ascended into heaven and sent the Holy Spirit to be outpoured; in the time of the end, the Holy Spirit leaves, is no longer outpoured, and sends Jesus. God does not take His Spirit from us, but He is taken from the world. This period is the Great Tribulation; Satan is no longer restrained, and the church is rescued out of it – we do not go through the worst part of it. It says in Job,

"In six tribulations He will keep us, in seven He will deliver us". (Job 5:19)

I am quite convinced that the removal of the church takes place between the sixth and seventh seals in the book of Revelation.

svetlio760

  • Изгонен
  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 30
Re: Протестантска Реформация?
« Reply #32 on: April 02, 2016, 14:17:53 PM »
Тодор Кънчев, в Библията няма чувство за хумор и сарказъм! Това създава някой проблеми в общуването :)
Бях се вкарал в един филм ейтука, но като прочетох отношението на форума към празниците и забелязах, че няма разбиране "за кого е съботата" (логиката говори че ако съботата е основен празник и е за хората, то колко повече са за хората другите празници) и сериозно мислих, че съм в грешка, но като гледам хапливите забележки в началото на всеки пост виждам тенденцията- Сатана е отнел способността на тези хора да разтоварват и за това не празнуват празници и нямат чувство за хумор- старозаветните еврейски празници са за евреите, новозаветните са езически, българските- също...
 И ето го и хумора- няма го в Библията! И къде да разтоварим- тук, като поправяме хората с всеки първи 3-4 изречения от поста ни- хем градивно, хем разтоварва!
 И народа български и църквата забрави да празнува и тего- хапят историята, хапят и такива като теб и такива като мен. Аз, пък съм извън коловозите в яка катастрофа, макар, че Уочман има известно право да ме катастрофира...!
 Кво да се прави.
 Библията посочва поне едно място, където Бог се шегува- само си представи- 3 години суша, хората измират от глад, цар Ахав е впрегнал целия държавен апарат да търси пророк Илия и са обърнали държавата с главата надолу, за да го изнамерят и в следващия момент виждаме пророк Илия, вървейки си по пътя(само дето не си свирука) да отива право при военачалника на царя и да му казва "Води ме при царя, искам да говоря с него!"
 И разбира се паметният стих "Господ ще им се смее, Святият Дух(дъх) ще им се поругае" става въпрос не за вас, разбира се, вие сте братя, Бог няма причина да ви се смее, но когато това стане и го наблюдавате отстрани, много се чудя как ще реагирате!:)))