Бог взе на сериозно Давид, отпреди да се е родил и го е подкрепял през целия му живот не само там, това е ясно. Примера с Израел идва да покаже, че дори и в общество като Израел по времето на Давид, е нямало как да се знае като дойде някой твърде млад човек от друг град или както беше случая на военното поле, дали той може да прави нещо както трябва или не може. Още по малко е можело да очакват, че той е Божия помазаник.
Света е приел 18 години поради ред причини. Но света няма голям избор в тая насока
именно поради отхвърлянето на Божийте ценности. На мен ми е ясно защо света е избрал тази възраст. Иначе и аз знам за случаи от преди 70-100 години където дете на 7-8 години отива и почва да пасе овце или да работи каквото може, защото бащата е починал и някой трябва да издържа семейството. И са се справяли.
Но тук говоря за избора на родителя да насочи това дете към това да работи каквото и да е или да седне да се изучи и да може да прави повече от това просто да работи. Да го научи да търси(мисли) как да направи дадено нещо. Както примерно ти търсиш из Интернет видеота за тази и онази професия, да се усъвършенстваш в дадена посока, това не става ако не знаеш че това е възможно, а трябва някой да ти каже.
Аз не подкрепям училищната система защото тя откъсва детето от родителя, но проблема не е само в това, а и в това че светската система откъсва родителя от детето. И като човек вижда детето си вечер за 1-2 часа нищо не може да му предаде това е един от основните проблеми в света и дори светските хора го осъзнават. Но ми е ясно и, че един човек не може да знае и разбира от всичко и може да вземе учител по дадено нещо и да научи детето си на това нещо.
Преди са пращали децата си чираци за да изучат даден занаят което в някой насоки е било по зле и от училището сега, защото ако работилницата е в друг град родителя може да не види детето си с години докато то се научи и тогава няма грам контрол над него. Сега ако родителя има занаят и иска да въведе детето в него, добре, но не е задължително особено ако има повече деца.
А Словото казва, че сина трябва да уважава баща си и майка си т.е. да ги слуша. И това не е само докато е дете, ако погледнем Иосиф слушаше какво казва Яков докато Яков беше жив. Т.е. родителя се грижи за детето докато е жив, да го поучава и подкрепя.
Но още по ценното е да свърже човек Библията със нещата около него. Да разбира как Бог работи в живота му, как да разпознава когато Бог го насочва. Всичко написано в Библията не е просто сухи думи написани преди време. Словото на Бог е живо и ние трябва да го живеем, и една от задачите ни е да научим своите деца да го живеят. А това става както каза Исус да обичаме ближния си като себе си т.е. да се грижим за него и да му слугуваме. А за това трябва физически отделено време 1,2,3 или колкото е нужно часа. Да седнем и да сме с това дете.
Какво казваше Павел, аз съм фарисей, син на фарисей. Т.е. той е учен в този път, чел е от малък и му е обяснявано кое и защо е така.
11 И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители,
12 за делото на служението, за назиданието на Христовото тяло, с цел да се усъвършенствуват светиите;
13 докле всички достигнем в единство на вярата и на познаването на Божия Син, в пълнолетно мъжество, в мярката на ръста на Христовата пълнота;
14 за да не бъдем вече деца, блъскани и завличани от всеки вятър на учение, чрез човешката заблуда, в лукавство, по измамителни хитрости;
15 но, действуващи истинно в любов, да пораснем по всичко в Него, Който е главата, Христос,
16 от Когото цялото тяло, сглобявано и свързано чрез доставяното от всеки став, според съразмерното действие на всяка една част, изработва растенето на тялото за своето назидание в любовта.
Бог избира кой какъв ще бъде в тялото, но ние като бащи трябва да разпознаваме кое дете на къде ще тръгне според това което му е определил Бог и трябва да водим децата в тази пътека избрана от Бог. Дали детето ще стане ковач или зидар ако Бог е решил друго кои сме ние, че да пречим на волята му ? Ние сме глава на семейството, но над нас е Исус, а над него е Бог и Той е този който определя тези неща.