но това не значи, че жената е безгласна робиня на мъжа, която само трепери от страх и прави всичко, каквото и каже мъжа без да продума, като роб-затворник.
Tова са светските, а не библейските представи за робството. Ако се следва същата логика може да се каже следното:
"мъжа не е безгласен роб на Христос, който само трепери от страх и прави всичко, което му се каже, без да продума като роб затворник"
На мен подобно мислене много ми прилича на опит за лицензиране на роптателството. Любовта на жената към мъжа се състои в това да му се покорява:
Eф 5:22 Жени, подчинявайте се на своите мъже, като длъжност към Господа;
Eф 5:23 защото мъжът е глава на жената, както и Христос е глава на църквата (като само Той е спасител на тялото).
Eф 5:24 Но както църквата се подчинява на Христа, така и жените нека се подчиняват във всичко на своите мъже. Този пасаж прави
директен паралел между отношението на жената към мъжа и отношението на църквата към Христос. Всяко нещо, което един човек допуска като валидно в отношението на жената към мъжа
директно се пренася в това, че той го допуска в и отношението на църквата към Христос. Не е ли
първия масов феминизъм роден именно от католическата църква и нейното отношение към Христос? Не са ли днес жените именно като католическата църква желаещи да
ревизират, променят, заменят, подменят и игнорират волята на своя господар?
Християните дори не подозират колко е голям феминисткия квас в главите и сърцата им. Дори тези които теоретично са против феминизма, на практика все още държат много от неговите идеи, защото не осъзнават свързаността на това, което вярват със същността на феминизма.
Ако разсъдим внимателно ще видим, че
първия акт на феминизъм беше когато жената реши да действа независимо от мъжа, взимайки инициатива да яде от дървото за познаване на добро и зло (разбира се с любезното съдействие на змията). От тогава насам може да се каже, че всяко независимо действие на жената се осъществява със същото "любезно съдействие". Това беше и причината апостол Павел да забрани на жените да поучават и да упражняват власт над мъжа:
1Тим. 2:12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива.
1Tим. 2:13 Защото първо Адам бе създаден, а после Ева.
1Tим. 2:14 И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление. Не мога да не отбележа
драстичния контраст между отношението на апостол Павел, който изрично използва думата МЪЛЧАЛИВА, и отношението на Kristiana, Nikolay и johnny с техния протест и презрение срещу това жената да бъде "безгласна" и да прави нещо "без да продума". Остава да разсъдим КОЙ ДУХ е вдъхновил техния протест и КОЙ ДУХ стои зад думите на апостола. Или не е ли по-право да попитам - "чие любезно съдействие"?
Отбелязвайки това обаче не трябва да пропусна основната идея на този текст, а именно, че причината за това Бог да изисква
мълчаливо послушание на жената е не нещо друго а именно ГРЕХОПАДЕНИЕТО и по точно НАЧИНА по който то се случи.
А въпросния начин описва ТОЧНО ТОВА, което феминизма желае да утвърди като редовна практика по цялата земя. На практика феминизма в своя корен се състои именно в това, да се упълномощи независимото действане на жените от властта на мъжа с цел сатана да владее света чрез своето "любезно съдействие" което жените са толкова склонни да приемат.
Апостола забранява на жената да упражнява власт, защото
ТЯ ПОВЯРВА НА ЗМИЯТА ПРЕЗИРАЙКИ БОЖИЯТА ЗАПОВЕД. Мъжът от своя страна НАРУШИ Божията заповед, но БЕЗ ДА ПОВЯРВА НА ЗМИЯТА, т.е БЕЗ ДА СЕ ИЗМАМИ. Горния текст много ясно прави това разграничение.
Именно поради ТАЗИ причина Бог изрича думите от
Битие 3:16. На жената рече: Ще ти преумножа скръбта в бременността; със скръб ще раждаш чада; и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание и той ще те владее.Очевидно за разлика от Kristiana
апостола не счита, че изкуплението в Христос отменя тази Божия присъда, защото явно жените, дори и християнки продължават да са твърде склонни да се поддават на въпросното "любезно съдействие" и
да му вярват повече на него отколкото вярват на Бога.
Ето защо мълчаливото подчинение, което Бог изисква от жените е ЗА ТЯХНА ЗАЩИТА, а не е форма на подтисничество, както жените окрилени от нечие любезно съдействие желаят да представят нещата. Това е равносилно все едно някой да каже, че парапета поставен на ръба на голяма пропаст е ограничение на свободата и форма на подтисничество.
Днес християните масово пропускат да видят няколко фундаментални библейски факта, които дефинират мястото на жената в обществото на праведните:
Жената е създадена ОТ МЪЖА И ЗА МЪЖА. Това означава, че тя няма съществувание и реализация отделно от мъжа. Това също означава, че мъжа и жената НЕ СА РАВНИ. - Не са равни в реда на сътворението. Мъжа е създаден ПЪРВИ (а първите неща винаги са водещи, по същия начин както Христос е ПЪРВОРОДЕН между много братя и с това е ГЛАВА на всички / Римл. 8:29/). В 1Тим 2:13 апостол Павел отново се позовава на фундаменталната разлика, която прави факта, че Адам е създаден ПЪРВО, и ПОСЛЕ Ева.
- Не са равни в целта на сътворението. Мъжа е създаден да бъде
образ и слава на Бога, жената е създадена по образ и за слава на мъжа. / 1 Кор. 11:7/. Жената не е и не може да бъде образ на Бога, защото
Бог е баща, а една жена никога не може да бъде баща и да бъде представител на най-фундаменталната черта на Бога - бащинството.
- Не са равни във функцията си. Мъжа е създаден да движи Божиите цели на земята, жената е създадена да бъде помощник на мъжа. Т.е мъжа приема инструкции от Бога, а жената следва тези инструкции. В Битие 2-а глава се вижда този фундаментален факт. Бог дава заповед на мъжа да не яде от дървото за познаване на добро и зло ПРЕДИ да създаде жената. След което е Битие 3-а глава се вижда, че жената знае за тази заповед, очевидно инструктирана от мъжа си. Това е фундаменталния Божий ред установен и утвърден още от самото начало.
- Не са равни в семейството. Мъжа е глава на жената, жената е тяло на мъжа. Мъжа владее и управлява жената със същата власт, която има над своето собствено тяло.
- Не са равни в своето стоене пред Христос. Глава на всеки мъж е Христос, глава на всяка жена е мъжа. Христос делегира своето управление на мъжа, който има отговорност да предаде директивите на Христос към жената и децата си.
- Не са равни в църквата (общността на светиите). Жената не може да поучава, нито да бъде в позиция на власт.
Изсред мъжете Бог издига служители и старейшини, които да назидават, да надзирават и да наставляват стадото Му.
- Не са равни в Царството на Бога на земята. Бог не издигна нито една жена за цар на Израел, но само и единствено мъже.
- Не са равни в свещенското призвание на народа Му. Бог издигна левити и свещеници само и единствено от мъжете и НИКОГА от жените. Същото важи и за апостолското призвание, което също е свещенско призвание /Римл. 15:16/.
- Не са равни по физическа сила. Мъжа е по-силен от жената и тя е наречена по-слаб съсъд.
- Не са равни по работоспособност и напредък в професионалната сфера. Дори да се вземат така наречените "женски занимания" - като шиене и готвене. В професионалното поприще най-добрите готвачи и шивачи са мъже а не жени. Това разбира се важи абсолютно за всяка професионална сфера.
- Не са равни на интелектуално ниво. Всички големи открития от света на технологиите и науките са направени от мъже.
- Не са равни по способност да акумулират богатство. Всички най-богати хора на земята са мъже.
Този списък може да продължи до безкрай, но смятам че 12 точки са достатъчни да илюстрират и утвърдят принципа, че мъжа и жената НЕ СА И НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ РАВНИ. И въобще никъде в Писанията няма да намерим идеята за равенство. Това е чисто сатанинска идея.
Бог не е Бог на равенството, а Бог на единството на неравните неща.