Ти верно не знаеш какво говориш. Размишленията ти са толкова объркани, че човек не знае откъде да започне и къде да свърши.
Нека все пак да ти дам няколко насоки за размишление:
1. В Библията НЕ СЪЩЕСТВУВА думата и понятието "
морал." Морал-а е термин от гръцката философия. Няма как да преценяваш Божиите хора чрез езическа терминология и идолопоклоническа философия.
2. Сара не е "накарала" Авраам "да спи" със слугинята. Авраам я е взел за наложница (по идея на Сара), но по своя воля, което е нещо като втора жена, но неравноправна с първата. Много Божии хора в Писанията са имали повече от една жена, и това не е било нито "неморално" нито грях. Нито пък има нещо общо с разврат. Просто е било една стъпка по-ниско от това един мъж да има една жена, което е Божието най-добро. В Новия Завет забрана да имат повече от една жена имат само старейшините и то с цел да издигнат най-доброто като пример, а не защото е грях. Никъде в Писанието мъж да има повече от една жена (съпруги) не е определено като грях.
3. Не знам коя е "вашата култура", но аз винаги бих предпочел културата на Авраам, пред културата на който и да е било човек от това извратено поколение сред което живеем, включително "християнската култура".
4. Апостол Петър явно не е имал твоите разсъждения, защото дава Сара за пример, и казва, че дъщерите на вярата са дъщери на Сара, като очевидно нито нейния "морал" нито нейното засмиване го e притеснило. Явно и той не е бил привърженик на "вашата култура."
5. Очевидно нямаш ни най-малка представа относно
значимостта на това един мъж да има син. Особено Божий мъж, който носи на раменете си Божието призвание. Предполагам, че съвременната егоистична култура, която не вижда по-далеч от носа си си е казала думата. Но както казваш ти, това е точно въпрос на ралика между "вашата култура" и тази на Божиите хора от Писанията. Защото те знаят много добре каква е значимостта на това да имат синове и колко важно е било и е това за Божието призвание в живота им. Сара много добре е разбирала тази значимост
и й е коствало страшно много да направи това предложение на мъжа си. Тя е трябвало да погребе гордостта си, себето си и да се смири доста дълбоко за да вземе такова решение. Oчевидно е била готова на всичко, не заради това "да има деца" - а
заради Божиите цели, които са много отвъд всички лични и човешки мисли, желания и страхове. Разбира се нейния подход беше погрешен, но нейното смирение и жертвоготовност бяха истински.
Друго,което се сещам е,че Аврам пък я помоли да каже пред жителите на оная земя,че му е сестра,за да не го убиели.Кой от вас ще накара жена си да направи такова нещо???
А ти какво искаш - да убият Авраам за да вземат жена му ли? И в двата случая когато Авраам направи това се вижда, че самия цар/управник на мястото където отиваха пожела да има жена му. Нямаше никакво съмнение, че той щеше да бъде ликвидиран за да вземат жена му. Коя жена не би направила такова нещо да защити живота на съпруга си? А, разбира се може би жените от "вашата култура" ще предпочетат да видят мъжете си убити, това няма никак да ме изненада като се вижда що за култура става въпрос.
И понеже казваш, че обичаш да разсъждаваш. Да видим какво ще можеш да разсъдиш относно тези неща.